Heeft u autistische trekjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 00:52

U scoort boven het gemiddelde. U hebt autistische trekjes had een score van 28..

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 01:54

Ik had een score van 27. Verbaast me niks, had wel zoiets verwacht eigenlijk :+

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 02:22

15! Sommige vragen had ik zo eerlijk mogelijk beantwoord! Die herken ik helemaal niet van mijzelf. hihi, dan miste ik de `sla deze vraag over!`

_Jody_

Re: Heeft u autistische trekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 02:48

Ik scoorde 39 en dat klopt ook wel, heb PDD-NOS ;)
Het viel mij op dat deze test veel over getallen, cijfers, hoeveelheden e.d. ging, kom ff niet op de naam hoe je dat noemt, iemand dit nog meer opgevallen?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 03:43

Ik 13. Heb vroeger nog op speciaal onderwijs gezeten omdat ze dachten dat ik PDD-Nos heb. Volgens deze test dus helemaal niet. Ik blijf erbij dat ze op die school gewoon een verkeerde diagnose hebben gesteld.

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 03:50

Ik heb 11.. Normaal volgens de site :j

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:02

ydnew schreef:
DaisNBenj schreef:
Mijn score is 23. Ik voel mij in zekere zin wel autistisch. Ben me daar ook van bewust, maar
heb me nooit laten (durven) testen hierop. PDD-NOS en Aspger zitten in mijn familie.
(Ik vraag me tevens af, hoe je autisme bij kinderen herkent. Iemand een jong kind met autisme?)

Hai, wel grappig dat je dit vraagt. Dit heb ik ook aan mijn moeder gevraagt toen ik zwanger was van onze Daan. Meer jongens dan meisjes hebben autisme, en hoewel het geloof ik nog steeds niet is bewezen dat dit erfelijk is was ik wel "bang" dat misschien onze zoon in wording ook deze trekjes had gezien mijn broertje autistisch is.
Zij zei meteen dat je dit merkt. er is een afstand die je niet helemaal kunt omschrijven. een baby met autisme maakt geen of moeilijk oog contact met de moeder en is meer afwezig. kijkt meer bij je langs dan naar je. Kan ontroostbaar verdrietig en bang zijn. Dit heeft onze Daan gelukkig absoluut niet, dat wist ik meteen...ik had hem echt bij mij in mijn armen ipv een afstand te voelen en hij maakt veel (oog)contact met zowel mij als vader en zus. Mijn moeder wist meteen dat er iets niet helemaal "goed" was met mijn broertje, dit misschien ook gezien zij altijd in de zwakzinnigen zorg heeft gewerkt maar ik denk dat je hoe dan ook wel aanvoelt als moeder zijnde of er iets niet helemaal "goed" is bij je kindje. als je kindje ouder wordt krijg je veel duidelijkere signalen. er moet absoluut veel regelmaat en duidelijkheid zijn, valt dit even weg dan is er al paniek. ik weet nog heel goed dat we bij mijn broertje vroeger niet zomaar konden zeggen...we gaan eten!! PANIEK... je moest echt zeggen...uik ga nu koken...het duurt nog 15 min...het duurt nog 10 min...het duurt niet lang meer dan gaan we aan tafel.....we gaan nu eten...en dan was het ok... dit is maar een klein voorbeeld natuurlijk. tuurlijk heb ik met mijn kindjes nu ook regelmaatl dat is wel belangrijk. Maar als het met Saar (dochter van nu bijna 2) ineens anders is dan normaal dan wordt zij er niet anders van.

Ik vraag dit eigelijk omdat ik vermoed dat mijn dochtertje wel een vorm van autisme heeft.
Hoe laat je zoiets controleren? Kinderpsycholoog?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:16

Gewoon naar de huisarts gaan met je dochter. Die verwijst je dan waarschijnlijk door naar een psycholoog waar ze dergelijk onderzoek uitvoeren. (oh, zie nu dat je in Belgie woont, maar ik ga er wel vanuit dat dat daar ongeveer hetzelfde werkt)

hanka_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:32

Hmm heel appart, ik scoor 4..
Dat is wel extreem laag, maargoed, heb dus geen autistische trekjes...

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:50

Ik had 14, normaal dus :P

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:33

Ik scoorde 7. Ik toon vrijwel geen autistische trekjes :)

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:59

[quote="DaisNBenj"

Ik vraag dit eigelijk omdat ik vermoed dat mijn dochtertje wel een vorm van autisme heeft.
Hoe laat je zoiets controleren? Kinderpsycholoog?[/quote]

Als je twijfels hebt moet je naar je huisarts gaan en deze uitleggen wat je bedenkingen zijn. hij/zij kan je verwijzen naar iemand die hier verstand van heeft.

Succes!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 00:00

ik scoorde een 8 :+ wie had dat gedacht :list: >;)

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 00:08

Maf. Ik had 8, terwijl ik mezelf soms best wel een beetje autistisch vind. Niet zo zeer met obsessies als cijfers, of regelmaat ofzo, maar meer omdat ik mezelf sociaal nou niet bepaald handig vind, ik maak niet zo vlot nieuwe vrienden en ben een beetje een loner. Al schijn ik het blijkbaar goed te kunnen verbergen want ik krijg eigenlijk altijd wel te horen dat ik een makkelijke prater ben enzo.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:08

Uw score op deze test is 35.

32-49 is heel hoog
Uw score is heel hoog. De meeste mensen met het syndroom van Asperger of hoog functionerend autisme scoren rond de 35.

wist ik al lang,ik was wel benieuwd of ik nu anders zou scoren op deze test.
asperger zit bij ons in de familie.
ik weet het van mezelf en daardoor heb ik wel heel veel dingen kunnen veranderen waardoor ik dus veel beter functioneer
noem het maar aangeleerd gedrag,maar het werkt wel.
:D

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:21

Ik had een 9, ook wel verwacht haha :D

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:18

Score van 10. Haha

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:19

Score van 9. Had niet verwacht onder het gemiddelde te zitten.

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:11

hmm ik had een score van 17, mooi gemiddeld dus. Nou ben k bezig met die andere testen in te vullen, haha die zijn wel een stukje schokkender..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:18

Citaat:
Uw score is heel hoog. De meeste mensen met het syndroom van Asperger of hoog functionerend autisme scoren rond de 35.

Ik zat op 40 ^)

Vroegah kon ik de perioden in tijd van de dino's uit mijn hoofd opnoemen 8)7 ; perm trias, krijt , jura etc. En ik leerde de namen van dino's uit mijn hoofd, later de paardenrassen en ziektes. 8)7

Ik miste nog de vraag

'Heeft u een beta studie gedaan'

100% autisme :+ _O-

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:28

mss een domme vraag, maar wat is een beta studie?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:40

Techneuten opleiding zoals natuurkunde, wiskunde, computertechniek, werktuigbouwkunde, electronica enz. De vroegere B vakken op school, de leuke vakken dus. :o

Een goede wetenschapper is vaak redelijk contact gestoord en doen het het beste alleen in een kamertje met buisjes en proefjes. En ja ik mag dat zeggen, ben zelf ook een heel erge beta mens en ben kort wetenschapper geweest :+
Laatst bijgewerkt door karuna op 21-12-11 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:41

ik had 16...niets bijzonders dus.
Beta studie zijn de vakken die ik niet kan....wiskunde/scheikunde enzo.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:44

Ghehehe, ik ben ook een heuse bèta, maar scoorde toch onder het gemiddelde. Moet ik nu mijn ambitie om wetenschapper te worden maar laten schieten, omdat ik te sociaal *ahum* ben? :=

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:46

Ik heb deze test een tijdje geleden gedaan en scoorde toen 35. Heel veel weet ik niet over autisme. De reden dat ik zo hoog scoor zal waarschijnlijk met het sociale aspect te maken hebben. Ben daar niet zo heel erg sterk in en ik ben ook gewoon geen sociaal persoon. Daarnaast kan ik nogal in mijn eigen wereld leven.