Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ydnew schreef:DaisNBenj schreef:Mijn score is 23. Ik voel mij in zekere zin wel autistisch. Ben me daar ook van bewust, maar
heb me nooit laten (durven) testen hierop. PDD-NOS en Aspger zitten in mijn familie.
(Ik vraag me tevens af, hoe je autisme bij kinderen herkent. Iemand een jong kind met autisme?)
Hai, wel grappig dat je dit vraagt. Dit heb ik ook aan mijn moeder gevraagt toen ik zwanger was van onze Daan. Meer jongens dan meisjes hebben autisme, en hoewel het geloof ik nog steeds niet is bewezen dat dit erfelijk is was ik wel "bang" dat misschien onze zoon in wording ook deze trekjes had gezien mijn broertje autistisch is.
Zij zei meteen dat je dit merkt. er is een afstand die je niet helemaal kunt omschrijven. een baby met autisme maakt geen of moeilijk oog contact met de moeder en is meer afwezig. kijkt meer bij je langs dan naar je. Kan ontroostbaar verdrietig en bang zijn. Dit heeft onze Daan gelukkig absoluut niet, dat wist ik meteen...ik had hem echt bij mij in mijn armen ipv een afstand te voelen en hij maakt veel (oog)contact met zowel mij als vader en zus. Mijn moeder wist meteen dat er iets niet helemaal "goed" was met mijn broertje, dit misschien ook gezien zij altijd in de zwakzinnigen zorg heeft gewerkt maar ik denk dat je hoe dan ook wel aanvoelt als moeder zijnde of er iets niet helemaal "goed" is bij je kindje. als je kindje ouder wordt krijg je veel duidelijkere signalen. er moet absoluut veel regelmaat en duidelijkheid zijn, valt dit even weg dan is er al paniek. ik weet nog heel goed dat we bij mijn broertje vroeger niet zomaar konden zeggen...we gaan eten!! PANIEK... je moest echt zeggen...uik ga nu koken...het duurt nog 15 min...het duurt nog 10 min...het duurt niet lang meer dan gaan we aan tafel.....we gaan nu eten...en dan was het ok... dit is maar een klein voorbeeld natuurlijk. tuurlijk heb ik met mijn kindjes nu ook regelmaatl dat is wel belangrijk. Maar als het met Saar (dochter van nu bijna 2) ineens anders is dan normaal dan wordt zij er niet anders van.
Citaat:Uw score is heel hoog. De meeste mensen met het syndroom van Asperger of hoog functionerend autisme scoren rond de 35.