Sauna liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Re: Dikkere mensen in de sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:31

Ik vind het eigenlijk een beetje tegenstrijdig dat jullie zo vol afkeer praten over het tegenkomen van Terror Jaap in z'n nakie :=
Ik dacht dat het motto van het topic was dat je naar de sauna gaat voor je eigen ontspanning en dat je daarbij niet gehinderd zou moeten worden door eigen schaamte en al helemaal niet door oordelen van andere mensen
En daar staan jullie beweringen nogal haaks op eigenlijk :\

Blijkbaar is er dan toch verschil tussen dik en dik?!

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:51

Nee hoor Corelli, dat lees je misschien verkeerd denk ik :)

Ik geef juist aan dat ik er diep respect voor heb dat hij het durft, en met hem ook de anderen met wat maatjes meer. Juist omdat ik weet hoe eng het kan zijn, zelfs als je, net als ik, maar maatje 34 hebt..

Ik heb wél iets tegen BN-ers, ik wil ook geen naakte Gordon zien bijvoorbeeld, sommige dingen krijg ik gewoon niet van mijn netvlies :o :+

Maar goed, zo heb ik ook iets tegen mannen die samen op het bankje naast/tegenover het knopje van het buiten bubbelbad gaan zitten en zich lopen te verlekkeren als je het bad uit moet lopen naar het knopje om de bubbels weer aan te doen.. :o

Of de meneer die in de sauna zeer bewust schuin voor je op de grond gaat zitten zodat ie 'een beter uitzicht/betere hoek' heeft... :roll:

Ach ja...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:55

Alina schreef:
Nee hoor Corelli, dat lees je misschien verkeerd denk ik :)

Ik geef juist aan dat ik er diep respect voor heb dat hij het durft, en met hem ook de anderen met wat maatjes meer. Juist omdat ik weet hoe eng het kan zijn, zelfs als je, net als ik, maar maatje 34 hebt..

Ik heb wél iets tegen BN-ers, ik wil ook geen naakte Gordon zien bijvoorbeeld, sommige dingen krijg ik gewoon niet van mijn netvlies :o :+

Ik doelde inderdaad ook niet op jou, sorry :)

Doelde meer op de reacties van Wiebke en IngridM..Als je met termen als "bah" komt en met zinnen als "voor terror jaap zou ik misschien wel een blokje om doen..", dan spreekt daar toch wel afkeer uit en dat vind ik jammer

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:03

Tja, er zijn altijd mensen die je liever niet naakt wil zien... Ik hoef terror Jaap ook niet naakt te zien. Krijg die gore in zijn eigen kots rollende beelden niet van mijn netvlies. Gore man.... Nee hoor, geen bekenden en al helemaal geen viespeuken :D
Was het destijds zijn spel? Ja. Maar hij ging mij veel te ver....

Nee, ik hoef hem niet in al zijm glorie te zien. Of hij nou 80 kilo weegt of 280..... Ik loop ook om hahha

Ik moet wachten met de sauna, griep heeft doorgezet. Dus eerst maar goed herstellen! Ik kan in ieder geval al mijn eten weer binnen houden :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 22:50

Corelli schreef:
Blijkbaar is er dan toch verschil tussen dik en dik?!

Nee hoor helemaal niet, maar ik vind het een kwal van een vent, en dat had ik ook gevonden als hij maar 70 kg zou wegen !!
Overigens ben ik zelf dit topic begonnen dus ik ben zelf dik ;)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:00

Yes ik ga nu naar de sauna *\o/*

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:01

Oehhh lekker!! Geniet ervan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:13

Ik duik er over 10 minuten lekker in, in de sportschool :+

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:33

Precies, bekenden hoef je toch ook liever niet naakt te zien. Zwemkleding is prima. Vind mensen die een beetje dik/ stevig zijn echt niet erg. Ieder moet in zijn waarde gelaten worden. Maar als we richting zware obesitas gaan; (Jaap!) vind ik dat niet prettig om naar te kijken.
Is toch ook niet gek? Als je zo zwaar bent voel je jezelf ook niet prettig, het is ongezond en zulke mensen hebben duidelijk een eetprobleem. Hetzelfde geldt voor mensen die extreem dun zijn met een eetprobleem, is ook niet prettig om te zien.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:47

Ik vind het niet erg dat Jaap zo dik is.. maar ik vind het inderdaad een vieze man (moet denken aan het doekje met kots dat hij in zijn mond uitkneep)

En er is inderdaad dik en dik... als iemand zó dik is dat hij/zijn zich daar zelf niet prettig bij voelt zul je diegene ook niet echt vaak in de sauna tegenkomen denk ik.. maar er zijn ook genoeg mensen die dik zijn en zich daar niet voor schamen ( ik dus ) Ligt er denk ik ook veel aan hoe je uitstraling is... en het is vreemd, in de sauna schaam ik me niet, maar in de sportschool wel een beetje. ( komt waarschijnlijk door de niet echt flatterende kleding en een rooie kop van de inspanninig)

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:58

_Noah schreef:
Is toch ook niet gek? Als je zo zwaar bent voel je jezelf ook niet prettig, het is ongezond en zulke mensen hebben duidelijk een eetprobleem. Hetzelfde geldt voor mensen die extreem dun zijn met een eetprobleem, is ook niet prettig om te zien.

Die vind ik wel een beetje kort door de bocht. Is een beetje een andere discussie, maar kan het even niet laten om hier toch op te reageren.

Ik ben dus ook zo zwaar geweest. Viel absoluut in de categorie zware obesitas, maar ik had geen problemen met mezelf. Voelde me gewoon prettig en een duidelijk eetprobleem is wederom kort door de bocht en niet persé het geval.
Ook met mijn zware obesitas ging ik gewoon naar de sauna en kon daar heerlijk van genieten en ik was ook echt niet de enige die echt zwaar was.

Inmiddels ben ik veel afgevallen, maar val nog steeds onder het kopje obesitas en nog steeds ga ik ongestoord naar de sauna.

Jaap vind ik ook een ander geval, maar dat heeft idd meer te maken met de "vieze" indruk die hij heeft achtergelaten met zijn acties dan met zijn gewicht.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:40

Als je aan zware obesitas leidt, is dat ongezond, of je nou wel of geen probleem hebt met jezelf. Dat is ontstaan door een ongezond eetpatroon. Je komt niet vanzelf op dat gewicht lijkt mij. Omdathet ongezond is, vind ik dat niet prettig om te zien. Maar dat is mijn meining.
Als men zwaar van gewicht is, is dat prima ieder zijn eigen figuur, niemand is perfect en zolang je gezond en gelukkig bent is dat een zegen!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:02

Maar waarom vind je het niet prettig te zien dat iemand ongezond is dan? Ook slanke mensen kunnen heel ongezond eten, vind je hun dan ook niet prettig om te zien? Of iemand die rookt? Drinkt? Ik kan e rniet omheen te denkn dat je t'och moeite hebt met hun overgewicht, en niet het feit dat dat ongezond is.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:09

ik sluit me bij Laura82 aan

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:35

Laura82 verwoordt het beter dan dat ik deed, maar dat bedoelde ik ook ongeveer :j

Bovendien minder zwaar is gezonder dat klopt, maar zo zwaar is niet per definitie ongezond. Ik had bv geen lichamelijke klachten of iets dergelijks. Voldeed aan alle "standaard" waarden mbt bloeduitslagen enz. alleen wees de weegschaal wat anders aan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:41

Weet je wat ik een heel apart gezicht vind? Als mensen poedeltje naakt gaan roken. Ik weet niet waarom, maar het ziet er gewoon gek uit :P

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:53

Ahum, ik zie nu al mn spelfouten, oeps...
Anyway, ik ben te zwaar, bij mij puur omdat ik van lekker en veel eten hou :o Bij mij is het inderdaad ongezond, en ik zit op de grens met obesitas. Toch zijn er veel dikkere mensen die echt gezonder zijn dan ik, gewoon omdat ze gezondere dingen eten en voldoende bewegen :) Gezondheid zit van binnen, uiterlijk (en dus ook dik zijn) zit van buiten.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:16

Blijf dit topic steeds maar bijlezen, toch erg interessant wat hier gezegd wordt. En omdat ik de TS echt top vind, die mij in dit topic erg lief en opbouwend commentaar heeft gegeven, wat me ook aan het denken heeft gezet. +:)+ En dit denken heeft tot het volgende geleid, wat ik even met jullie wilde delen:

Afbeelding

Waren we allemaal maar hangbuikzwijntjes denk ik af en toe.. Die het ook niet erg vinden om anderen te zien, die er nou eenmaal uitzien zoals ze doen.
En nou ik toch aan het spammen ben (sorry), het bijbehorende UK topic: [UK] [GED] Hangbuikzwijn

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:22

Ik zie toch vaak mensen te zwaar zijn dat ze er wel mee zitten.
Een mens is niet gemaakt om 160/170 kilo te wegen.
Dat kan ons gestel niet echt aan.
Dan zullen goed zware mensen er in het begin geen last van hebben maar uiteindelijk breekt het een mens toch op.
Als je beter in je vel zit dan gaat alles gewoon wat makkelijker.
Daarom ben ik het ergens wel eens met Noah .

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:28

nikkielvis schreef:
Dan zullen goed zware mensen er in het begin geen last van hebben maar uiteindelijk breekt het een mens toch op.

Natuurlijk is te zwaar zijn niet goed voor je, net als heel veel andere dingen. Maar dat lijkt me toch niet de reden dat je liever geen dikke mensen ziet in de sauna?

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:08

Heel ongezonde mensen vind ik inderdaad ook niet erg prettig om te zien. Bv, uitgemergelde mensen, mensen aan de drank/ drugs, etc. Vinden jullie dat dan wel fijn om te zien?
Ze moeten het zelf weten en daarbij laat ik iedereen in hun waarde en het is niet dat ik ze daarom anders aanspreek of behandel.
Maar dan blijf ik nog steeds bij mijn standpunt: ik vind extreem dikke mensen niet fijn om te zien zonder kleding in de sauna.
Als je zelf tevreden bent over je lichaam prima, maar obesitas is ongezond en het ziet er (in mijn ogen) niet aantrekkelijk uit.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:19

Ik ga ook wel eens naar de sauna, heerlijk! Zie dan vaker mensen die wat dikker zijn dan anderen, ook een keer een vrouw met een geamputeerde borst gezien en zelfs een oudere man zonder zaakje (wss een ziekte gehad). Lekker boeiend, ik heb diep respect voor zulke mensen, die ondanks dat ze er "wat anders uitzien" toch zo open en bloot in een publieke sauna rondlopen!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:52

_Noah schreef:
Heel ongezonde mensen vind ik inderdaad ook niet erg prettig om te zien. Bv, uitgemergelde mensen, mensen aan de drank/ drugs, etc. Vinden jullie dat dan wel fijn om te zien?
Ze moeten het zelf weten en daarbij laat ik iedereen in hun waarde en het is niet dat ik ze daarom anders aanspreek of behandel.
Maar dan blijf ik nog steeds bij mijn standpunt: ik vind extreem dikke mensen niet fijn om te zien zonder kleding in de sauna.
Als je zelf tevreden bent over je lichaam prima, maar obesitas is ongezond en het ziet er (in mijn ogen) niet aantrekkelijk uit.

Ik vind héél dikke mensen ook niet prettig om te zien, net als heel uitgemergelde mensen etc. Maar ik voer niet aan dat dat is omdat het ongezond is, maar gewoon omdat ik dat niet mooi vind om te zien :)
Als je aan die persoon in de sauna niet kan zien dat hij drugs gebruikt, vind je het dan nog onprettig om diegene te zien?

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:17

Laura82 schreef:
nikkielvis schreef:

Natuurlijk is te zwaar zijn niet goed voor je, net als heel veel andere dingen. Maar dat lijkt me toch niet de reden dat je liever geen dikke mensen ziet in de sauna?

Nee daar heb je gelijk in.
Je moet iedereen ten aller tijden in hun waarde laten.
Behandel mensen zoals je zelf behandeld wil worden.
Ik heb alleen als ik een heel zwaar persoon zie (met of zonder kleding aan dat maakt niet uit) dat ik denk
dat lijkt mij een zware last.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:33

jeetje.. jullie vullen wel veel gedachtes in voor de dikkere medemens zeg.. En smaken verschillen, er zijn ook mensen die dik mooi vinden! Túúrlijk is er een verschil tussen dik en dik.. en een slank persoon is aantrekkelijker om te zien, maar om dan meteen te denken dat zwaar wegen wel een ´zware last´ zal zijn.. hmz.