douche gewoontes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 01:09

VWB handdoeken: ik heb van huis uit altijd handdoeken 1x gebruikt, heb geen moeite met meerdere keren gebruiken en doe dat zowel bij mijn vriend als toen ik op kamers woonde regelmatig, en momenteel heb ik het volgende schema:

- Handdoek schoon pakken voor afdrogen
- Handdoek van de vorige keer gebruiken om op te staan, voeten mee af te drogen, badkamervloer en douchedeur mee af te nemen
- Handdoek waarmee ik lichaam heb afgedroogd te drogen hangen over radiator om de volgende keer op te staan etc
- Handdoek die ik daar die dag voor gebruikt heb mag de was in

Ik heb namelijk sterk de gewoonte altijd even de vloer en de douchedeur af te nemen, en ik ben niet vies van mijn eigen schone lichaam en vind gebruikte handdoeken niet stinken mits je ze natuurlijk wel na gebruik te drogen hangt, maar zodra ik de douchedeur en vloer ermee heb afgenomen ruiken ze toch een beetje chemisch (schoonmaakmiddel?) en gebruik ik ze om die reden geen tweede keer voor mijn lichaam.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 01:10

Suus, ik wil je helemaal niet afkraken of je een rot gevoel geven hoor! Ik ben oprecht verbaasd dat iemand niet twee keer zijn eigen handdoek wil gebruiken, maar wel andere dingen met andere mensen (al dan niet in het donker maakt de bacteriën niet uit) doet.

Ik ben dol op die puf en heb ook echt het idee dat je minder zeep gebruikt en je lichaam een beetje scrubt.

Anoniem

Re: douche gewoontes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 01:12

@Suus ik ben bekend met een negatief zelfbeeld maar ben wel benieuwd hoe jij precies de link legt tussen een handdoek meermaals gebruiken en een negatief zelfbeeld? Die gedachtengang ontgaat me een beetje :) Vraag vanuit oprechte interesse, als je niet wil antwoorden ook geen probleem en als je dat liever via PB doet mag dat natuurlijk ook.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 01:13

Het voelde wel zo, maar via internet word er snel verkeerd begrepen..
Ben er zelf ook niet blij mee.
Misschien moet ik het maar gewoon proberen.... :j
En van 'dat andere' ben daar verre van vies van := sterker nog dat is zeker wel van belang.
Alleen mezelf aanraken of iets in die trant, dank ik hartelijk voor, gewoon omdat dat (om maar even bij het thema van nu te blijven) niet in mij zit.

De puf heb ik er 2 van gehad,en indd ik had dat idee ook + meer schuim, en ik hou van schuim, ook met tandpasta, moet goed schuimen.
Laatst bijgewerkt door S_uus op 31-10-11 01:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 01:16

Hmmmm, ik zie er meer mensen over schrijven maar ik droog me "down under" eigenlijk überhaupt niet heel gedetailleerd af... Wel de voorkant en de binnenkant van mijn benen maar niet "goh laat ik ervoor zorgen dat daar geen water meer zit" :D

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 01:18

Nouks DAT doe ik inderdaad ook, even snel er langs, de rest wel overigens precies wat jij zegt :j

Je hebt btw een pb.

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 01:19

Ik douche iedere dag.
Haren wassen doe ik wel om de dag :D

Ik gebruik gewoon zeep, shampoo en cremespoeling.

Afdrogen? Kleine handdoek op mijn kop en een grote voor mijn lijf :o

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 01:26

Ik douche ook iedere dag en dan 's ochtends, anders voel ik me niet schoon en wordt ik ook beter wakker. Behalve als ik vies werk moet doen of heel vroeg naar mijn paardje ga, dan douche ik s'avonds.

Ik gebruik altijd een grote handdoek, deze gebruik ik twee dagen.
Ik douche ongeveer 10 minuten, was elke dag mijn haar omdat ik het anders niet schoon vind aanvoelen, en het ruikt zo lekker.
Ik gebruik altijd een douchegel, geen washandje gewoon met de hand ook downunder. Zelfde reden als de shampoo.
Dan droog ik mij gewoon af,sla mijn handdoek op mij heen, poets mijn tanden.
Daarna droog ik mij verder af en mijn haar en kleed ik mij aan.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 08:20

Vjestagirl schreef:
mika11 schreef:
Op mijn werk (verpleeghuis) worden de bewoners trouwens maar 1x in de week gedouched.
De andere dagen worden ze gewassen met van die wegwerpdoekjes %)

Onderzoek wijst uit dat als je ze goed gebruikt ze net zo schoon wassen als water en zeep

Vandaar dat bijna alle mensen in een verpleeghuis naar urine en zweet ruiken.. Ben van de week wel even flink pissig geworden op de verpleging van mijn schoonmoeder. Ze had de dag ervoor een ongelukje gehad, de dag dat ik er was had ze nog exact hetzelfde luierbroekje aan. Fris hoor...

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 08:29

dan dan zie ik graag die resultaten van die onderzoek :j

ik vind het maar vies :j %)

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 08:32

ja hier ook elke dag, en vaak ook 2x per dag (smorgens en na t rijden s avonds). Geen washandje, en ook niet eens altijd zeep want ik droog daar helemaal van uit. (vies hè?! <<) ) _O- Haren doe ik 1x in de 2 à 3 dagen (lang haar wat niet snel droogt) of als het eerder stinkt of vet is natuurlijk eerder .. duh !!
Maar ga ook gerust met nat haar slapen, dan wel met een handdoek op mn kussen omdat anders mn kussen zo nat is. Heb dan wel soms dat smorgens mn haar alle kanten op hangt := .
En altijd wel afdrogen, alleen doe ik dat wel hydraterend _O- ik vergeet hier en daar wel eens wat volgens mn vriend, maar ach boeiend.... !

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:00

Ik douche 4 of 5 keer in de week :)
Was me met douchegel, was mn haar met shampoo en droog me af met 1 grote handdoek, inclusief mn haar :)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:20

Ik douch me wanneer het nodig is?
Vroeger stond ik ook standaard elke morgen onder de douche: haren wassen, crèmespoeling, mezelf wassen,... you know the drill.
Maar mijn huid werd superdroog (en ik smeer niet graag :P) en mijn haar zag er niet uit en was echt kapot.

Nu douche ik als het nodig is:
- als ik héél vroeg moet opstaan en anders een gevaar op de baan ben wegens rijden op automatische piloot
- Als ik gezweet heb: hete nacht, stressy dag of als ik naar mijn paardjes geweest ben en gereden heb (!) Als ik ze gewoon even gestapt heb, doe ik andere kleren aan en was ik gezicht en handen en dan ruik je ook niets meer.

En sinds ik geen crèmespoeling meer gebruik voor m'n haar is het véél gezonder en sterker *\o/*

Zo heb ik me gisteren gedoucht toen ik uit bed kwam en het zal zijn tot vanavond na het paardrijden.
Ik was me wel aan de lavabo tussendoor :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:27

Mijn doucheritueel:

- onder de douche gaan staan ( :+ )
- haar wassen en uitspoelen
- haar insmeren met conditioner
- handen spoelen, even vanonder de douche gaan staan en het ganse lichaam inzepen met zo'n spons en heeeeerlijk douchegel!
- alles afspoelen
- scheren indien nodig

Uit douche stappen, eerst haar drogen en in een kleine handdoek wikkelen.
Dan het lichaam afdrogen en in mijn slaap t-shirt kruipen.

Voila :D Ook ik ga in 90% van de gevallen met nat haar slapen. Ik was mijn haar om de dag.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:05

Douche gewoontes, grappig :D
Ik douche 's morgens (en soms nog een keer 's avonds, ligt eraan, maar heb een hekel aan met nat haar slapen) en ik was mijn haar om de dag (en gebruik ook cremespoeling). Ik was mezelf zonder washand en down under zet ik eerst de handdouche erop en na het soppen (Chilly) nog een keer om alles goed weg te spoelen.
Na het douchen gebruik ik áltijd schone handdoeken; 1 grote voor m'n lijf, een 'normale' voor m'n haren en een kleintje (of eentje van de vorige dag) om op te staan. In mijn haren smeer ik nog creme dat niet uitgespoeld hoeft te worden, op m'n buik en borsten smeer ik verstevigende creme, gezicht maak ik schoon met lotion (scrub overigens altijd onder de douche) en smeer vervolgens dagcreme, mijn ellebogen en handen smeer ik in met glycerine. En deo onder de okseltjes natuurlijk :D

DiFa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:07

Mijn douche gewoonte

* 9 van de 10 keer douche ik samen met mijn man. We hebben een grote 2 persoonsdouchekabine en dan in de avond
* Op mijn kleedkamer uitkleden
* Naar de douche lopen en aanzetten
* Mijn man gaat zich scheren en ik ga alvast onder de douche
* Mijn haren wassen en uitspoelen
* Cremespoeling erin
* Dan komt mijn man de douche in
* Even samen gezellig kletsen
* Ondertussen mijn lichaam wassen met de puff en Nivea Oil (ruikt zo lekker)
* Lichaam afspoelen
* Mijn haren uitspoelen
* Nog steeds kletsen met mijn man haha
* Ik ga er dan uit en mijn man blijft nog staan
* Haren beetje droog maken
* Mijn lichaam afdrogen tot het helemaal droog is
* Mijn haren indraaien
* Mijn gezicht insmeren met creme
* Haren helemaal droog maken en uit kammen
* Natte haren opsteken
* Naar mijn kleedkamer en huispak aan
* Vragen aan mijn man wat hij wil drinken
* Naar beneden lopen en drinken pakken zodat we daarna nog tv of een film kunnen kijken

Over het algemeen was ik mijn haren iedere dag, maar wil het ook een keer overslaan.
Ik heb hele lange dikke haren en duurd erg lang voordat het droog is dus wel met natte haren in bed gaan liggen
Verder gebruik ik mijn handdoek 2 a 3 keer en gaat daarna over onze doucheverwarming.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:59

MamboBeach schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik vind dit echt grappig. Stel, iedere-dag-schone-handdoek-dames, puur hypothetisch: je krijg n vriend wiens ouders het niet goed vinden dat je iedere keer een schone handdoek pakt. Of die op zichzelf woont en die 1 handdoek per week voldoende vindt en ook niet van plan is voor jou meer te gaan wassen, wat doe je dan?

Ik ben gewoon nieuwschierig, vind dit grappig...

Dan pak ik toch een schone handdoek! :D

Nieuwsgierig ;)

Dan pak ik gewoon een handdoek, gaat ie moeilijk doen neem ik mijn eigen wel mee...

Wij zijn met zijn 3e en ik pak elke dag schone handdoeken, voor mezelf voor mijn zoontje en voor mijn vriend...

En ik ben echt niet de hele week bezig met handdoeken wassen en weer opvouwen, valt reuze mee.
En wij douche elke dag..

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:05

Ik douche altijd 's ochtends. Zeep doe ik ook met mijn hand, afdrogen "gewoon" met een handdoek en ik smeer me altijd in met bodycreme en deo onder de oksels. Oja, en met nat haar slapen is echt een no-go voor mij, ik fohn mijn haar ALTIJD als het gewassen is. :P

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:31

mijn doucheritueel:
*Bijna altijd savonds.
*gewoon met nat haar t bed in.
*handdoek gebruik ik 2 keer.
*gebruik een badjas om ook een stuk mee op te drogen.
verders houd ik het zo kort/simpel mogelijk want in de winter lijkt het daar binnen wel te vriezen (ijs aan binnenkant van het raam)

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:01

ShauniBef schreef:
Vjestagirl schreef:
Waarom gebruiken jullie eigenlijk allemaal douchegel/schuim/zeep? Ik merk dat ik net zo schoon ben als een ander, en ik gebruik het nooit. Is het gewoonte? Heb je anders het idee dat je niet schoon wordt?

Ja ook.. En het ruikt zo lekker.. Ruik het ook nog als ik droog ben.. Als ik dan aan mijn arm ruik, ruik ik die heerlijke geur <3 .

Dat heb ik dus niet.. vind jammer. zelfs van me haar ruik ik het na het douche niet eens. Dus dan maar geen lekkere douch gels of schuim. En aan gezien ik bijna elke dag op scooter zit, ging me haar naar benzine ruiken :+ Verder douch ik lievers savonds.. en nadeel is dat ik dan vaak met nat haar naar bed moet, en dat vind ik echt afschuwelijk. meestal vlecht ik het in of doe staart in met 3 elkastieken verdeel over me haar zodat het niet dat pluizen. En ik douch altijd eerst met schampoo, dan was ik me daar onder gwn met water, en dan begin ik met creme spoeling, anders krijg ik het niet uit de klit. en in de tijd dat het intrekt, scheer ik me alst nodig is. Fohnen doe ik bijna nooit, me haar word dan zo droog als stro. En meestal douch ik om de dag, of ik moet gezweet hebben, me vies voelen of me haar vet zijn wat gelukkig niet vaak voor komt... ow ja douch ook nooit met washand of wat dan ook en heb meestal 2 handoeken 1 voor me haar, die na douche over me schouders ligt anders word me shirt nat en 1 voor me lichaam.. :j

chieppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:06

Hier douchen we elke morgen ca 10 min a kwartier.
= man, vrouw en 2 kids.
de jongste meid na het douche gaan de dr haren in een staart en zit er creme in.
elke dag wassen wij met zwitsal en baderen we ook met zwitsal.
voor de rest drogen wij het haar met een handdoek en smorgens na het wassen en docuhen etc is het haren doen, borstelen, gel, haarlak, vlechten of staart, stekels of haren in een punt na gelang wat de kids willen

ieder een badlaken
savonds gaan de kids in bad en wij onder de douche als we naar bed gaan.
ook weer een schone badlaken

verder 1 x per week de badkamer een flinke schoonmaak beurt en elke dag het bad en de muren etc schoon

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:50

AmyII schreef:
Vandaar dat bijna alle mensen in een verpleeghuis naar urine en zweet ruiken.. Ben van de week wel even flink pissig geworden op de verpleging van mijn schoonmoeder. Ze had de dag ervoor een ongelukje gehad, de dag dat ik er was had ze nog exact hetzelfde luierbroekje aan. Fris hoor...

Die geur zit vaak in de kleding (waar mensen vaak op staan dat ze het meerdere keren dragen, vergeet niet dat dit vaak mensen zijn die gewent zijn een week te doen met hun kleding), of in de kamer.

Je had ook gewoon aan de verpleging kunnen vragen waarom het zo was. Voor hetzelfde geld hebben ze het langs elkaar heen gecomminuceerd, wilde je schoonmoeder absoluut niet meewerken, of heeft ze wel een nieuw broekje gehad en gewoon wéér een ongelukje gehad...

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:51

Stel je douchet voor je naar bed gaat, spuit je dan nog deo op voor de nacht?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:53

xManon_ schreef:

Ik gebruik een roller, maar ja. Ik douche voor het slapen en dan doe ik direct zodra ik droog ben deo op, en dan de volgende ochtend weer.

Mandy1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:56

xManon_ schreef:

Ja want je kan snachts toch ook geen zweten.