Confronterend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Zerena

Re: Confronterend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:21

Ik snap wat Bom bedoeld..
Ik ben nu 3 weken bezig, maar echt nog niet "sterk" genoeg om thuis een zak chips te weerstaan..
Heb wel een aantal verjaardagen gehad en dan kan ik alles weerstaan, ook vooral omdat er andere mensen bij zijn..
Maar echt niet dat ik nu verkeerde dingen in huis haal want dan gaat het absoluut mis!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:01

Petje af Nanne ook al gestopt met roken toe maar 8-) als je het echt voor t geld doet dan heb ik misschien nog wel een Tip voor je wat mijn zus ook heeft gedaan :D Het geld wat je normaal opmaakt aan het roken "sparen" in een grote glazen pot en als je dan zin krijgt ff naar die pot kijken en dan weet je weer waar je het voor doet *D

@hetbommeke toe ik gister je 1ste berichtje kon ik me er niet helemaal in vinden, omdat ik ook last heb van die chipsdrang en het streng zijn/ niet in huis hebben in mijn hoofd de drang juist groter maakt :o op 1 of andere manier blijft t dan maar door mijn kop malen tot het punt dat ik het moet en zal hebben :\ maar nu je het verder uitgelegd hebt snap ik het helemaal +:)+ idd je wordt er niet vrolijker van als je het dan toch hebt gegeten -O-
Idd gezonde vervangers zoeken om te "snacken" is een goeie Tip 8-) die wrap met zalm is idd echt ontzettend lekker en snoeptomaatjes als ook kleine wortels zijn ook ideaal :j

Ben trouwens ook opgevoed met het idee dat chips, nootjes, partysnacks en slagroomtaart (terwijl ik die zelf nieteens lust) hoort op een verjaardag :j maar via een nieuwe vriend en haar verjaardag erachter gekomen dat je ook met een stuk gezondere dingen ook heerlijk kan snacken op een verjaardag zoals idd die met die stukjes wrap met zalm of krab enzo :9
en moet zeggen dat het me goed bevalt en dat ik nu dus ook kies voor andere dingen op mijn verjaardag 8-) en heb nog niemand horen klagen :D

Die eierkoeken is idd ook een leuk idee en denk bv ook eens aan een zelfgemaakte (kwark)taart of zo waarvan je zelf weet wat erin zit en de gezonde keus kan maken :)

Wat ook lekker is en je een stuk minder van wegeet dan bv chips is een klein snack v bladerdeeg met pesto :9
Op zich is bladerdeeg best vet :o maar je maakt er echt leuke lekkere kleine hapjes van dat het in verhouding volgens mij wel meevalt :)
Men neme van die vierkante bladerdeegblaadjes uit de vriezer
insmeren met rode en/ of groene pesto
oprollen en dan in smalle reepjes/ rondjes snijden (ca halve cm) en dan tijdens de verjaardag ff vlug in de oven en klaar om te serveren :Y)

Verder doet idd een schaal met komkommer, snoep/cherrytomaatjes, worteltjes, miniaugurkjes en/ of prikkertje met 20+kaasje met augurkje en/of zilveruitje het ook altijd goed :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:02

Toen ik gestopt was met roken had ik nog overal pakjes sigaretten liggen.
Dit omdat het mij een onrustig gevoel gaf om niets te hebben. Beetje hetzelfde principe.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:06

grid schreef:
Petje af Nanne ook al gestopt met roken toe maar 8-) als je het echt voor t geld doet dan heb ik misschien nog wel een Tip voor je wat mijn zus ook heeft gedaan :D Het geld wat je normaal opmaakt aan het roken "sparen" in een grote glazen pot en als je dan zin krijgt ff naar die pot kijken en dan weet je weer waar je het voor doet *D

Ik ben 8 jaar geleden ook zo gestopt. En als ik dan naar die pot keek met al dat geld, mocht ik wat voor mezelf kopen. In het begin keek ik vrij regelmatig naar die pot, dus kocht ik kleine kadootjes voor mezelf zoals een lippenstif of ogenschaduw. Maar ik ging steeds minder trek krijgen in een sigaret, keek dus minder naar de pot, leegde 'm ook minder en kon steeds duurdere dingen kopen :D Was weer een stimulans.

Grid, zat op mijn werk en wilde toch snel even reageren. Had mijn stukje niet teruggelezen voordat ik het plaatste dus misschien dat het daarom niet helemaal lekker overkwam.

Het is overigens ook zo dat als je aan eten denkt, je hersenen automatisch een signaal doorsturen naar je maag om daar maagsappen aan te maken. Die zorgen weer voor een hongergevoel, dat weer teruggestuurd wordt naar de hersenen en zegt: He ik heb honger, stop wat in mijn maag :+

Dus niet aan eten denken :D

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 07:57

Nou het stoppen met roken gaat nog steeds goed. Heb wel momenten dat ik er ontzettend aan denk, maar de drang lijkt mee te vallen.

Gister weer boodschappen gehaald en een extra pakje ham + pot augurken mee genomen als snack. :9

Het rare is dat ik bijv wel mijn huis vol kan hebben chocolade of taart. Daar heb ik dus helemaal geen last van en kan ik gewoon vanaf blijven..

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 08:52

@Nanne Hier dus precies idem echt álleen met chips >;) de rest kan gewoon in de kast liggen en eet ik ook bijna nooit da's meer voor visite en vriend :) (mijn vriend is trouwens weinig hulp voor mij :o die "verzint" soms juist mijn smoesjes...)

@bommeke Da's idd ook het mooie dat je er andere dingen voor kunt kopen en je er wel bewust van bent dat dit het geld is wat je normaal aan roken opmaakt. Heb je deze pot niet dan gaat t onbewust wel weer op aan iets anders en heb je het denk ik stuk minder door hoeveel geld t scheelt :)

hetbommeke schreef:
Dus niet aan eten denken :D

haha I Know, maar zeg dat maar tegen mijn hoofd :') Al heb ik t wel al stuk minder dan voorheen en dit topic helpt mij ook :)
en idd als ik druk bezig ben heb ik nooit honger dat is soms dan ook weer een probleem :o

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:47

Oooooh dat heb ik ook...
Kan bijna alles in huis hebben bahalve chips en borrelnootjes en dat soort spul..
Vind chocolade ook wel erg lekker, maar kan ik makkelijker vanaf blijven..

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:38

Nanne, hoe gaat 't? Vandaag nog gewogen?

En ik ben meer van de chocola dan van de chips. En dan vooral dus de M&M's in de gele zak :9 Liefst de XXL variant.... die haal ik dus maar niet in huis. Weet ook dat als ik zo'n zak helemaal opvreet, ik de volgende dag onder het eczeem zit, door de pinda's en door de chocola. Maar goed, soms heb ik dat er wel voor over. Heel soms :o

Zo en nu niet meer aan denken....

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 20:52

Hee Bom!

Nou het gaat wel weer goed. :j

Vanmorgen gewogen en hij stond eerst op 94.7 en daarna was hij weer 95.1.. Niet aangekomen dus. :)

Dinsdag 8-11

09.00 kwark + cruesli
12.30 3 br boterhammen met gekookt ei, tonijn en eiersalade en een los gekookt ei
16.00 kruidkoek
17.30 pasta
20.00 appel

Woensdag 9-11

09.30 2 geroosterd brood + 3 gekookte eieren
12.30 3 br boterhammen met kipfilet
15.30 2 mandarijnen
17.30 lasagnette
20.00 peer

Donderdag 10-11

09.00 kwark + cruesli
13.00 3 br boterhammen met pasta
15.00 peer
17.30 boerenkoolstampot met worst
20.00 kruidkoek

Vrijdag 11-11

09.00 2 geroosterd brood met kaas
12.30 2 pistoletjes met philadelphia + ham
17.30 andijviestampot met bal gehakt
19.00 peer
20.00 appel
22.30 kruidkoek

Zaterdag 12-11

06.30 2 geroosterd brood met filet american
10.00 2 mandarijnen
12.00 3 br boterhammen met peperrosbief
16.00 / 00.30 van alles en nog wat op meeting. Chips, chocolade, muffins, vega Gado Gado, rijst, geroosterde broodjes met italiaanse vleeswaren en pijnboompitjes enzovoorts

Zondag 13-11

11.30 2 pistoletjes philadelphia + ham
18.30 patat met frikadel + kroket + hamburger en gewoon sausjes en augurken
22.30 bakje chips

09.15 2 geroosterde broodjes met filet american
13.00 3 br boterhammen met gebraden gehakt met champignons
15.00 kruidkoek
19.30 kip siam
20.30 2 mandarijnen
21.30 appel

Nou.. Zondag word mijn ongezonde dag. :j
Eén keer in de week moet ik kunnen zondigen als ik wil en omdat ik zondag eigenlijk altijd wel thuis ben is dat zondag geworden.
Ook heb ik een zak chips gekocht en zoals jullie zien gewoon een bakje kunnen nemen.

De lade ligt ook nog vol met chocolade van de meeting afgelopen zaterdag maar daar kan ik dus gewoon van af blijven..

Nou. Ik hoor graag jullie oordeel! :)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:58

Netjes hoor +:)+ Ook goed dat je veel fruit in je menu hebt. En inderdaad 1x per week mag best toch?

Gaat het bewegen nu ook wat beter?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 20:59

Ja, fruit mag ik sowieso graag eten :9
Ben alleen meer het zomerfruit type..

Bewegen is gewoon prut.. Dat doe ik dus weinig tot niet.. :\
Kan mezelf er niet aan toe zetten..

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:00

Tijd is er ook niet echt lekker voor, snel donker, koud etc. Nodigt zeker niet uit voor een lekkere wandeling.

Werk je 5 dagen in de week?

En ik ben ook een zomerfruit type, vooral aardbeien :9

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 21:01

5 tot 6 dagen per week ja.. En ongeveer 50 uur.. :x

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:03

Ik ben ook het zomerfruit type, maar ik vind kiwi bijvoorbeeld wel heel lekker ook :) Is dat een goed alternatief?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 21:04

Heb ik ook op de schaal liggen ja en kaki's.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:05

>;) Da's nie handig nie :n Je werkgever heeft maar mazzel met jou.

Wat je zou kunnen doen is in je lunchpauze (als je die neemt) een stuk wandelen buiten.

Kiwi's zijn ook lekker :j

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 21:06

Ik heb dus geen pauzes.. Ik lunch en dineer aan mijn bureau.. :+

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:17

Aha..... Op zo'n fiets :D Is er een reden voor waarom je niet een half uurtje weg kan? Of ga ik nu een bemoeial worden, ook eerlijk zeggen hoor Y;(

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 21:18

Nee dat mag je gerust vragen hoor! Ik vraag het mezelf namelijk ook af.. Het mag gewoon niet.. Klaar..

Heel flauw want er word dus wel elke dag een uur pauze van mijn werkuren af gehaald.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:25

Nou dan is het toch simpel? Je hoeft echt geen "van 9 tot 5" mentaliteit te hebben, maar gewoon een half uur pauze tussen de middag moet wel kunnen lijkt mij. En dan hebben ze nog mazzel dat je niet het hele uur neemt ;)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 21:27

Ja, ik heb woensdag een gesprek met mijn baas en dan wil ik dat idd wel aan gaan kaarten ja.. Voor de 300e keer ondertussen, maar de aanhouder wint zeggen ze. :)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:32

Heb geen idee wat voor werk je doet, mag ook via PB maar waarom is het niet mogelijk dan? En waarom al zo vaak aankaarten en het gebeurt niet?

Kun je niet een melding maken met zoiets als: ik sla mijn pauzes over omdat (geef reden) maar ik merk dat dat mijn productiviteit niet ten goede komt dus vanaf vandaag ben ik van mijn plek tussen 1200 en 1230 uur. Zoiets? En dan niet om toestemming vragen maar het gewoon meedelen. En ook uitvoeren natuurlijk.

Komt hier ook niet een stukje zelfvertrouwen/zelfverzekerdheid bij kijken? Kom maar voor jezelf op, dan komt dat vertrouwen namelijk ook.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:51

Nanne schreef:
Nee dat mag je gerust vragen hoor! Ik vraag het mezelf namelijk ook af.. Het mag gewoon niet.. Klaar..

Heel flauw want er word dus wel elke dag een uur pauze van mijn werkuren af gehaald.

Uh pardon? Tijd voor een goed gesprek lijkt me, het kan toch niet zo wezen dat je onbetaald door moet werken om je zogenaamde pauze die je niet krijgt aan je bureau door te werken he :n Mag ik vragen wat voor werk je hebt dat je zo onmisbaar bent? :=

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 21:52

Ik werk in de luchtvracht op Schiphol. ;)

Kom maar eens dagje mee draaien Alwiene.. Dan begrijp je mijn frustratie. ;)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:02

Nanne schreef:
Hee Bom!

Nou het gaat wel weer goed. :j

Vanmorgen gewogen en hij stond eerst op 94.7 en daarna was hij weer 95.1.. Niet aangekomen dus. :)

Dinsdag 8-11

09.00 kwark + cruesli
12.30 3 br boterhammen met gekookt ei, tonijn en eiersalade en een los gekookt ei Je ei consumptie is hier wel vrij hoog, salades zijn ook vetter. Ik weet niet of je de tijd hebt, maar bv voor de tonijnsalade: Haal in de winkel een bakje tonijn, doe het op je boterham, sla tomaat en komkommer erbij. Voor de smaak een klein laagje saus.
16.00 kruidkoek
17.30 pasta Hoeveel pasta, wat voor saus? Rode pasta is beter dan witte saus en eet niet meer dan 100-125 gr ongekookte pasta.
20.00 appel

Woensdag 9-11

09.30 2 geroosterd brood + 3 gekookte eieren. Eier gehalte is vrij hoog.
12.30 3 br boterhammen met kipfilet. Zeer gezond!
15.30 2 mandarijnen
17.30 lasagnette? Lasagna? Ik weet niet wat het is ;)
20.00 peer

Donderdag 10-11

09.00 kwark + cruesli
13.00 3 br boterhammen met pasta. Melk of puur?
15.00 peer
17.30 boerenkoolstampot met worst
20.00 kruidkoek

Vrijdag 11-11

09.00 2 geroosterd brood met kaas
12.30 2 pistoletjes met philadelphia + ham. Wat ik weet is dat 1 pistoletje 2 boterhammen zijn
17.30 andijviestampot met bal gehakt
19.00 peer
20.00 appel
22.30 kruidkoek

Zaterdag 12-11

06.30 2 geroosterd brood met filet american
10.00 2 mandarijnen
12.00 3 br boterhammen met peperrosbief
16.00 / 00.30 van alles en nog wat op meeting. Chips, chocolade, muffins, vega Gado Gado, rijst, geroosterde broodjes met italiaanse vleeswaren en pijnboompitjes enzovoorts

Zondag 13-11

11.30 2 pistoletjes philadelphia + ham zie vrijdag
18.30 patat met frikadel + kroket + hamburger en gewoon sausjes en augurken
22.30 bakje chips

09.15 2 geroosterde broodjes met filet american
13.00 3 br boterhammen met gebraden gehakt met champignons
15.00 kruidkoek
19.30 kip siam
20.30 2 mandarijnen
21.30 appel

Nou.. Zondag word mijn ongezonde dag. :j
Eén keer in de week moet ik kunnen zondigen als ik wil en omdat ik zondag eigenlijk altijd wel thuis ben is dat zondag geworden.
Ook heb ik een zak chips gekocht en zoals jullie zien gewoon een bakje kunnen nemen.

De lade ligt ook nog vol met chocolade van de meeting afgelopen zaterdag maar daar kan ik dus gewoon van af blijven..

Nou. Ik hoor graag jullie oordeel! :)

Je bent goed bezig. Ik heb mijn opmerkingen erbij gezet (correct me if I'm wrong.)
Tja over de zaterdag en zondag hoeven we niks te zeggen, dat zien we allemaal.
Mss een harde opmerking.. Maar is jou het eten op zondag zoveel waard, om je dieet van de afgelopen week teniet te doen?
Hou vol! Ik weet dat je het kan.

Dat je geen pauze hebt vind ik heel erg raar! Wat ik weet is jou werkgever jou verplicht om je na 5.5 uur aan een gesloten werk je een half uur pauze te geven. (wat wel van je uren wordt gehaald.) Die tijd is helemaal vrij te besteden.
Ik zou zelf helemaal depri worden van het moeten blijven zitten achter mijn bureau!