Verstandskiezen eruit brr

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:22

x_Rebecca schreef:
Ik denk ook dat ik morgen echt even moet bellen, maar ik begin die man nu toch wel eng te vinden :')

Waarom ga je uberhaupt terug naar die chirurg :\ ? Die zou mij dus nooit meer terug zien komen hoor.

jetwii

Re: Verstandskiezen eruit brr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 00:16

hmmm iedereen hier last van dingen.
vorige week dinsdag eruit gesneden, tandvlees doet nog erg pijn, wond iets en het steekt zo nu en dan bahbah:S

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 08:12

Ik heb mijn tong toch ook nog zitten waar ze hoort en heb op geen enkel moment het gevoel gehad dat ik ze zou kunnen inslikken. Ik heb zelfs met een nog volledig verdoofde mond gedronken en een pijnstiller genomen... Liever alle vier in één keer weg!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 09:03

Doubtless schreef:
x_Rebecca schreef:
Ik denk ook dat ik morgen echt even moet bellen, maar ik begin die man nu toch wel eng te vinden :')

Waarom ga je uberhaupt terug naar die chirurg :\ ? Die zou mij dus nooit meer terug zien komen hoor.

Hij is de enige bij mij in het dorp :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 09:07

& het is lastig om buiten het dorp een chirurg te vinden?
Iemand die mijn wang aan mijn kaak vastnaait zou ik echt niet meer vertrouwen :o

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 09:20

@ doubtless Het is vrij normaal om een stukje wangslijmvlies aan de wond vast te hechten, is bij mij ook gebeurd. Dit doen vaak als ze te weinig tandvlees hebben om de wond goed dicht te maken.

Ik ben net weer naar kaakchirurgie geweest. Bij mij hebben ze dus een stuk tandvlees wat over was bij mijn andere kies vast gezet en dat "flapje" is nu ontstoken. Moet nu 3 keer daags spoelen, dat flapje en de wond en afbouwen als ik er minder last van heb.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 09:26

@Lutjehorsy: Dat wist ik niet. Maar aangezien dat maar een van de dingen is die mis gingen:

x_Rebecca schreef:
Ik denk ook dat ik morgen echt even moet bellen, maar ik begin die man nu toch wel eng te vinden :') De eerste keer viel het opzich mee, maar toen was mijn kaak en mijn wang aan elkaar gehecht, vorige keer ging het fout met de verdoving (werkte niet helemaal dus ik voelde alles nog) en nu dit _O- Ik zie er op deze manier best wel tegen op zeg maar :+

xTamaarJamai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:31

Mijn verstandskies links onder is gister bij de kaakchrirurg verwijderd die andere moet er ook uit maar dit mocht idd niet omdat ik anders kon stikken in mijn tong.
Het is mij 100% meegevallen wel vond ik alles heel snel gaan ik heb nog nooit een gaatje of iets gehad dus dit was best wel ff wat anders ineens daar. ik maakte me er niet echt druk om maar toen ze ineens met verdoven begon zonder het te zeggen dacht ik wel ff hmm maar hier had ik me dan wel een beetje druk omgemaakt maar na die 4 prikken ben ik daar denk ik wel overheen :P
Ze vertelde mij dat ze liever ''wrikken'' dan boren omdat de na pijn dan minder is dus er werd ff 3 keer flink hard geduwd en toen was hij eruit hechting erin en die zit idd ook vast aan m'n wang haha.
Dus nu elke keer spoelen en antibiotica en gebruik wel wat paracetamol omdat het soms zeurt maar ik vond het heel erg meevallen gelukkig dus voor de mensen die nog moeten ! :)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:02

Ik heb in de tussentijd twee andere kaakchirurgen gezien en nu ben ik nog verder van huis dan daarvoor. Ik heb een stukje aan mijn kaak wat steeds blijft groeien, had een botsplinter en heb nu een ontstoken kaak. Afgelopen week al twee keer een verdoving in die kant gehad omdat die botsplinter eruit moest en dat stukje huid weggeknipt werd omdat die arts bang was dat er iets in zou zitten. Nu is dat dingetje dus weer terug en kan ik nog niks -O- Moet ik vrijdag dus wéér.

Ik heb serieus pech :').

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:08

Maar jullie hebben dus allemaal meteen die hechting erin? Ik kreeg een gaasje erin en daarna de hechting en het gaasje moest de week erna eruit?

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:47

Pff ik mag woensdag voor mijn laatste, rechtsboven, alleen een puntje is nog door.
De vorige keer (rechtsonder) vroeg de Kaakchirurg nog: "moet boven niet?", maar de tandarts wilde het zelf tzt doen. Alleen de tandarts zei tzt dat het toch niet zo handig was om zelf te doen, omdat hij mijn wang in gaat groeien...
De laatste twee keer ben ik drie weken voor en drie weken er na ziek geweest door ontstekingen. :( Bij de eerste keer werkte de verdoving zelfs niet goed door de ontsteking eronder. Toen de verdoving uit ging werken heb ik het hele huis bij elkaar geschreeuwd en de weken er na bar weinig geslapen. Ben ik dan echt zo'n watje? :7
Ik denk dat ik woensdag al ga huilen in de wachtkamer.

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:25

Ik ben vanmorgen geweest voor de eerste twee... behandeling viel me alles mee, nu begint het pas echt naar te worden want de verdoving is bijna uitgewerkt :( moet zo maar eens dat stomme gaasje eruit halen, ik vind het maar eng hahahha :P in juni moet ik terug voor de andere twee....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:40

Ik mag volgende week donderdag naar de implantoloog om een gipsmodel te maken.
Niet dat er verder nog iets gaat gebeuren. Kan nog rustig een half jaar duren :')

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:12

Zijn verstandskiezen eigenlijk groot?

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:15

Mijne waren enorm :')

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:54

Ik heb er nog geen ervaring mee maar wilde even een stipje zetten zodat ik er zelf ook even wat over kan lezen :D. Moet er dit jaar nog 2 laten trekken (gelukkig aan het eind van het jaar pas).

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:15

weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat de hechtingen / wond echt 'genezen' is zegmaar? Mij is verteld dat het hechtdraad vanzelf oplost, maar ik vraag me af hoe lang dat ongeveer duurt...

Vandaag was een slechte dag hier :( voor t eerst weer een ochtendje gewerkt, nouja sinds dinsdag dan dus eigenlijk valt het wel mee :P Maar ik werk als verkoopster in een bakkerij en het was best druk, de hele ochtend praten en smiddags deed het heel veel pijn dus toch maar weer 2 pijnstillers genomen, toen dacht ik op bed een filmpje te gaan kijken maar ben in slaap gevallen en werd pas om 7 uur weer wakker +) blijkbaar was het dus toch iets zwaarder dan ik dacht allemaal :P hopelijk gaat t morgen beter!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:38

Ik hoor hier van mensen in de omgeving dat het niks voorsteld. Dat ze er zo uit zijn, en je er geen last van hebt erna. Maar als ik dit zo lees allemaal begin ik toch wel een beetje bang te worden :=.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 02:23

sanne_shelly schreef:
weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat de hechtingen / wond echt 'genezen' is zegmaar? Mij is verteld dat het hechtdraad vanzelf oplost, maar ik vraag me af hoe lang dat ongeveer duurt...

Vandaag was een slechte dag hier :( voor t eerst weer een ochtendje gewerkt, nouja sinds dinsdag dan dus eigenlijk valt het wel mee :P Maar ik werk als verkoopster in een bakkerij en het was best druk, de hele ochtend praten en smiddags deed het heel veel pijn dus toch maar weer 2 pijnstillers genomen, toen dacht ik op bed een filmpje te gaan kijken maar ben in slaap gevallen en werd pas om 7 uur weer wakker +) blijkbaar was het dus toch iets zwaarder dan ik dacht allemaal :P hopelijk gaat t morgen beter!

mijn hechtingen zitten nu na 3,5 weken nog...
vorige keer was ie dr met 10 dagen uit

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 09:44

Ruby1995 schreef:

Wisselt per persoon. Bij de één zijn ze heel klein (onderontwikkeld), bij de ander zijn ze net zo groot als de kies erna.

Ik heb er nog één (rechtsonder). Ik had me een tijd terug voorgenomen om deze week naar de kaakchirurg te gaan, maar ben vergeten een afspraak te maken. En dan prompt deze week dat het kreng zorgt voor een ontsteking _-:( Afspraak staat nu op de 27e gepland, hoop dat ik het tot die tijd vol kan houden (met behulp van spoelen, pijnstillers en ijsjes).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:06

Ruby1995 schreef:

Die van mij zijn van normaal formaat maar rollen vrolijk om :+

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:13

sanne_shelly schreef:

Mijn hechtingen waren er binnen 2 weken uit (niet opgelost maar vanzelf losgelaten van het tandvlees) en ik denk zo'n 2, kleine 3 weken is het grotendeels dicht.

De tandarts vindt dat ze heel goed zijn genezen, en beter nog, de bovenste hoeven er niet uit *\o/* En de onderste kiezen die weg werden geduwd komen nu eindelijk omhoog.

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:03

Bij mij waren de hechtingen er binnen een week uit. Alleen de wond is nog wel steeds open, maar ik moest ook lange tijd spoelen, vanwege een onsteking.
Dan hou je de wond natuurlijk ook open. Ik heb trouwen 12 maart mijn 2 verstandskiezen laten verwijderen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 08:01

Ik heb gisteren de laatste laten verwijderen (vorige keer is een maand geleden). Zag onwijs tegen de verdoving op, maar dat sloeg nergens op. Hele verhaal viel weer 100% mee. Kaak is nu wel stijf en een beetje dik, maar ach. Ben blij dat het achter de rug is & geen drama bleek te zijn :Y)