'Verslaafd' aan.. Sporten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:31

Galii schreef:
Paard -rijles haha. Met 16 jaar achter het stuur lijkt mij niet zo goed idee.. :P

Body pump. Dat je dat vol kan houden:P:P . dat heb ik ook een keer een uurtje gedaan:p Mijn moeder doet dat altijd.
Ik vind dat helemaal niets.. Wat dat betreft ben ik echt een softie.. Na een half uur kan ik die stang al niet meer vasthouden.. Dan houd ik liever van andere typen sport..:)

Dan moet je minder gewicht nemen of geen gewicht of alleen de halter! Ik vind het supergoede oefeningen en lekkere beuk muziek en niet te vergeten een super gezellige instructrice en een hele leuke groep die elkaar steunt en helpt met gewichtjes halen en die bankjes, iedereen doet wat om zo snel mogelijk te beginnen en zo snel mogelijk weer op te ruimen!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:34

_Nancy schreef:
Haha, ja die is zeker bereikt _O-

Ik ga alleen zondag niet en spieren groeien snel.
Ik merk dat de gewichten die ik gebruikte in de body pump les, nu veeeeel te licht zijn..

Rijles?? Hier is het droog en zonnig? :+

Hoeveel gebruik je dan? Je kunt toch onbeperkt erop gooien? Tenminste met de halter en gewichten die wij gebruiken kan dat wel. Ik kan wel zwaarder maar dan groei ik te snel en zijn mijn shirtjes te klein bij mijn armen en mijn dijbenen en billen worden dan te "dik" ;) :+

souL1991

Re: 'Verslaafd' aan.. Sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:21

Kga morgen proberen 70te benchen :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 17:45

Fred_Kroket schreef:
Hoeveel gebruik je dan? Je kunt toch onbeperkt erop gooien? Tenminste met de halter en gewichten die wij gebruiken kan dat wel. Ik kan wel zwaarder maar dan groei ik te snel en zijn mijn shirtjes te klein bij mijn armen en mijn dijbenen en billen worden dan te "dik" ;) :+

Klopt, maar bij BP kon ik nog niet zo zwaar, snap je :D Dus spieren zijn gegroeid nu, dus kan er meer aangooien.
Eerst gebruikte ik maar 1,25 voor schouders.. Nu 6 :+ Dus dat is nogal een verschil.
Bij een andere oefening voor schouders zit ik op 18..

Heb vandaag 2,5 uur gehad.. Moet opletten dat ik niet te lang blijf, dus echt een maximum van 2 uur..

Dus jij wil niet echt gespierd worden begrijp ik zo?? :)
Vind je dat niet mooi of wat?

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 06:04

Ik vind dat bij vrouwen ook best lelijk, zullen ook niet veel mannen zijn die t mooi vinden denk ik haha, ligt er ook wel aan hoe gespierd ofcourse

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 06:47

Bíjna alle mannen aan wie ik het heb gevraagd was het van '' ieee neee niet doen! Súper lelijk!''
Maarja daar heet je Simone voor om het tóch te doen :+

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:59

Kan dat, dat mijn spieren nu nog reageren op mijn huttentocht ondertussen 2 weken geleden?

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:10

volgens mij niet..''reageren'' hoe? spierpijn niet iig

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:37

_Nancy schreef:
Fred_Kroket schreef:

Klopt, maar bij BP kon ik nog niet zo zwaar, snap je :D Dus spieren zijn gegroeid nu, dus kan er meer aangooien.
Eerst gebruikte ik maar 1,25 voor schouders.. Nu 6 :+ Dus dat is nogal een verschil.
Bij een andere oefening voor schouders zit ik op 18..

Heb vandaag 2,5 uur gehad.. Moet opletten dat ik niet te lang blijf, dus echt een maximum van 2 uur..

Dus jij wil niet echt gespierd worden begrijp ik zo?? :)
Vind je dat niet mooi of wat?

Doe je de hele oefening van BP met 6 kilo of train je nu je schouders met 6 kilo? Nu bestaat de oefening uit opdrukken, met losse schijven je bovenrug trainen, peck deck, rotator, overhead press en je neemt een deel van je schouders al mee in de rug oefening met de clean en press. Rug oefening (clean en press, roeien, wide row) doe ik met 13 kilo en schouders met twee losse schijven van 2,5, en de overhead press met 5 kilo, ik heb een chronische schouderblessure dus doe die een beetje rustig aan, m.n. rotator en wide row kan ik niet, en pak soms een schijf van 1,25 voor rotator en doe de wide row één keer en daarna roeien naar mijn navel. Ik kan bij elke oefening er meer opgooien maar ik doe het bewust niet omdat ik het nu mooi vind en ik ben functioneel sterk.

Squatten en lunges doe ik met 18 en 13 kilo, kijk ik kan wel 70 kilo wegdrukken met een bench press en zelfs mijn kuiten met 40 kilo of bankdrukken met 25 of 30 kilo of biceps met 20 kilo. Maar er zit een verschil tussen veel kilo's en heel zwaar (spieropbouw) of minder kilo's en intensievere oefeningen die meer afwisseling geven (de welbekendje bottom half bij BP :)) ), daarmee gaat ook je hartslag omhoog en wordt je conditie ook beter. Van 15 oefeningen die je 3 keer herhaalt met 25 kilo om te squatten worden alleen je bovenbenen gespierd, zijn je quadriceps zo strak dat ze met een sprintje zo'n beetje afscheuren 8)7 , en wordt je verder niet conditioneel gestimuleerd.

Ik ben heel "droog" van mezelf en best sterk, ik heb meestal een te laag vet percentage dus je ziet het goed dat ik "afgetraind" ben. Het moet wel vrouwelijk blijven en niet een bundeltje spieren. En ik vind het wel fijn dat ik gewoon maatje XS of S kan blijven kopen en niet een M moet kopen omdat de mouwen te strak zijn en mijn schouders te breed zijn geworden. :') -O-

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:41

Desty schreef:
Bíjna alle mannen aan wie ik het heb gevraagd was het van '' ieee neee niet doen! Súper lelijk!''
Maarja daar heet je Simone voor om het tóch te doen :+

Maar wat is gespierd?
je hebt verschillende soorten sport lichamen.. fitness, bodybuilding..

Ik vind een fitness lichaam gaaf, een beetje de lijnen kunnen zien van de spieren. :)

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:49

nja als ik zo die nancy hoor wil ze bodybuilder worden , elke dag in de sportschool :') sorry mar bij mij hoef je dan iig niet te zijn haha ;p
desty dan weer wel <3 O:)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:54

nou bodybuilder is een leefstijl he.. daar moet je echt enorm veel voor opgeven, en enorm veel voor gaan eten!!! en ik denk dat weinig mensen daar aanleg voor hebben.

Natuurlijk zijn er vrouwen die sneller spiergroei hebben, maar ze worden echt geen bodybuilster hoor :P

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:54

souL1991 schreef:

Zondag 2 keer kramp in m'n linkerkuit, vannacht in m'n rechterkuit.
Kramp van het genre "AAAAH, SNIJ M'N BEEN ER AF, NU!" ;)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:07

Optiwolk schreef:
souL1991 schreef:

Zondag 2 keer kramp in m'n linkerkuit, vannacht in m'n rechterkuit.
Kramp van het genre "AAAAH, SNIJ M'N BEEN ER AF, NU!" ;)

Das niet meer van 2 weken geleden... Misschien moet ie er maar af ;)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:11

Maar ik heb m'n beentjes nodig om te paardrijden? -O-

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:15

Kan door teveel inspanning komen inderdaad.. Maar na 2 weken?
Ze weten trouwens ook niet precíes wat kramp is.. Raar blijft dat!

Aahhh Soul <3

Natuurlijk zit er een groot verschil in bodybuilding en mooi gespierd!
Ik vind het nutteloos om m'n leven op te geven voor alleen m'n spieren. Ik heb niet de drang om alleen maar witvlees en rijst te gaan eten :)
Geef mij de groentes maar :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 10:31

Nou euh,, als ik iets lelijk vind bij een vrouw :+
Is het wel een bodybuilder lichaam, en dat is dus ook totaaaal NIET wat ik wil :+

Dat ik elke dag naar de sportschool ga, wil niet zeggen dat ik dat wil worden..
Vind die opmerking niet zo leuk.

En Marije, gelukkig groeien ze bij mij niet zo snel :j
En daarbij eet ik ook genoeg :+ En dat is niet gezond, haha!

Maar goed, vind het niet zo prettig hier dat ik mezelf moet gaan bewijzen wat ik wel en niet doe..
Soul, ik zou het erg waarderen als je zulke opmerkingen voor je houdt.. :j

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:38

uhm ik zeg alleen maar wat ik denk hoor het was niet negatief bedoelt.. en voor wie moet je je bewijzen? niemand hier rvaagt volgens mij naar een foto(of iig ik niet)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:00

_Nancy schreef:
Nou euh,, als ik iets lelijk vind bij een vrouw :+
Is het wel een bodybuilder lichaam, en dat is dus ook totaaaal NIET wat ik wil :+

Dat ik elke dag naar de sportschool ga, wil niet zeggen dat ik dat wil worden..
Vind die opmerking niet zo leuk.

En Marije, gelukkig groeien ze bij mij niet zo snel :j
En daarbij eet ik ook genoeg :+ En dat is niet gezond, haha!

Maar goed, vind het niet zo prettig hier dat ik mezelf moet gaan bewijzen wat ik wel en niet doe..
Soul, ik zou het erg waarderen als je zulke opmerkingen voor je houdt.. :j

Nou ik vind het juist fijn in dit topic dat het over gewichtjes gaat en spieren enzo zonder dat het meteen van dan lompe gedoe wordt "ik doe dit en ik ik doe zoveel en en ben vet sterk enzo en ik vreet 235423 blikken tonijn weg" Het is wel gezellig! :D

Ik vind het best irritant dat ik zo snel groei, als ik klaar ben ben ik helemaal opgezwollen... Ach een ander zou dat weer graag hebben en een ander wil weer minder spieren. Ik ben in ieder geval supertevreden en vind het ook heel leuk om te doen! En ik ga meestal 2 keer BP en ook wel een tussendoor dus ben er ook wel 4 of 5 keer per week, maar sta vaak een half uur te kletsen met jan en alleman en ik heb helemaal geen ambitie om een bonkje spieren te worden. Ik vind het gewoon gezellig!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:01

Optiwolk schreef:
Maar ik heb m'n beentjes nodig om te paardrijden? -O-

Eerhm... Misschien met een dingetje dat je het tijdelijk eraf kunt halen als het pijn doet en er weer op als je gaat paardrijden? :+
Een clipje ofzo!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 11:12

Fred_Kroket schreef:
Nou ik vind het juist fijn in dit topic dat het over gewichtjes gaat en spieren enzo zonder dat het meteen van dan lompe gedoe wordt "ik doe dit en ik ik doe zoveel en en ben vet sterk enzo en ik vreet 235423 blikken tonijn weg" Het is wel gezellig! :D

Ik vind het best irritant dat ik zo snel groei, als ik klaar ben ben ik helemaal opgezwollen... Ach een ander zou dat weer graag hebben en een ander wil weer minder spieren. Ik ben in ieder geval supertevreden en vind het ook heel leuk om te doen! En ik ga meestal 2 keer BP en ook wel een tussendoor dus ben er ook wel 4 of 5 keer per week, maar sta vaak een half uur te kletsen met jan en alleman en ik heb helemaal geen ambitie om een bonkje spieren te worden. Ik vind het gewoon gezellig!

Hahaha _O-
Het is meer dat sommige misschien denken dat ik bodybuilder wil worden.. Maar dat wil ik totaal niet..
De reden dat ik dit topic heb geopend is dat mensen in mijn omgeving mij niet begrijpen, waarom ik zo veel sport en dat soort dingen.
En dat dit dan in het topic terug komt, vind ik erg jammer. :)

Sfeer op de sportschool is ook voor mij een grote reden om te gaan :D

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:13

Ohh dat is wel hartstikke fijn een leuke sportschool!
Sfeer is bij ons ver te zoeken... Praatje ho maar! Behalve de coaches, die zijn wel leuk :D

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:15

_Nancy schreef:
Fred_Kroket schreef:

Hahaha _O-
Het is meer dat sommige misschien denken dat ik bodybuilder wil worden.. Maar dat wil ik totaal niet..
De reden dat ik dit topic heb geopend is dat mensen in mijn omgeving mij niet begrijpen, waarom ik zo veel sport en dat soort dingen.
En dat dit dan in het topic terug komt, vind ik erg jammer. :)

Sfeer op de sportschool is ook voor mij een grote reden om te gaan :D

Jaa!! veel mensen verklaren je voor gek dat je het lekker vind om je in het zweet te werken! 8)7

Ik woon nu ongeveer 14 km van de sportschool vandaan en blijf toch gaan omdat het daar gezellig is. We wonen nu ook tijdelijk hier dus ik hoop binnen nu en een paar maanden weer op 5 minuten fietsen van de sportschool te wonen! Ik heb wel gedacht om weer ergens anders lid te worden maar het is zo'n toffe groep en zo'n vaste groep en nieuwkomers worden door iedereen geholpen enzo. Echt heel erg leuk!

Ik ga nog even een paar kilo kipfilet weghakken en een halve liter no explode... Kan ik er weer tegenaan! Hahahaha!! _O-

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 11:21

Ja, precies!

Of ze zeggen: 'Ik wou dat ik zo gemotiveerd was'
En dan zeg ik altijd: 'Ja doe er dan wat aan!'

Pfft.. :roll: :=

14 km is best een end :wow:

Desty, vind jij sfeer niet belangrijk dan? :)
Ik zou het heel vervelend vinden als iedereen zo lang mee heen loopt zonder iets te zeggen.
Dat deden ze in het begin ook, tot ik er maar eens aan ging doen :+

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:22

Hmm interessant topic, maar ik had er eigenlijk een ander beeld bij. Als ik bij de meeste sport''verslaafde'' in hun profiel kijk kom ik namelijk weinig type's tegen waarvan ik zou denken die heeft een sportverslaving.

Ik ben vooral sponsor van de sportschool haha, maar door jullie ga ik overwegen er toch maar wat vaker heen te gaan. Wel zo gezond!