Draagmoeder voor bevriend stel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 23:54

LCharlotte schreef:
Ben je zo een hormoonbom als je zwanger bent? :=

Wie niet dan?

Ik denk dat mijn partner iets heeft van >;)
Wellicht dat hij meegaat als ik mijn redenen uitleg enz maar toch niet van harte denk ik.

Overigens zouden familie of goede vrienden dan weer een ander verhaal zijn, is allicht sneller acceptabel.

Lottie84

Re: Draagmoeder voor bevriend stel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 07:46

Ik niet :+ Heb nergens last van, ben alleen wat meer moe...

Heb in de algemene zin al eea gevraagd in mijn kring, vooralsnog is het antwoord hetzelfde, het is erg zwaar maar ik vind het erg mooi als iemand het zou willen doen. 1 vriendin zou ook liever een eicel afdragen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:46

Wahahaha lotje jokkebrok. :') jij had ook hormonen. Heb ik gelezen. _O- :r :+

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 14:30

Laat ik eerst beginnen met het off-topic gedeelte:
Do 1 sept 1400 uur hebben we een afspraak op het MCK (medisch centrum kinderwens) in Leiderdorp (ZH). De receptioniste was al heel aardig aan de telefoon dus ik tot nu toe heb ik er een goed gevoel bij :D
Nog in het laatje hebben we liggen een adres voor een ziekenhuis in Belgie (UZ Gent en vragen naar dr. de Sutter)
Ik wacht eerst even de meeting met het MCK af voor ik de stap ga ondernemen in om Belgie aktie te gaan ondernemen. Als het om puur de praktische kant van het gebeuren gaat dan is het wel zo fijn om een adres in de buurt te hebben (ivm het inleveren van kwakjes enz)
Ma 5 sept heb ik een afspraak met een dieetiste. Mijn BMI van 40 moet eerst op 33 komen voor ik uberhaubt verder mag dromen. Ach het gaast om 15 kilo ... dat moet met een paar weken wel te verliezen zijn en daarna zorgen met dieetiste dat het eraf blijft ... wat erg moeilijk is als je eenmaal weer verder gaat met de hormoonspuiten ed. Maar goed, dat is nou eenmaal zo en dit is voor mij ook niet het ergste struikelblok ... ik ben een keiharde als het moet.
Even een notitie voor mijzelf: vandaag is dag 1

Weer terug op het topic:
oei oei de hormonen !! Breek me de bek niet open. Ik ben wat je noemt een heel nuchter persoontje, mij krijg je niet snel op de kast ik heb alles onder controle. Toen ik voor de eerste keer aan de hormonen ging werd ik door de arts al gewaarschuwd voor de effecten die de hormonen zouden kunnen hebben op je emoties. Ik heb er smakelijk om gelachen ... ja ja het zal wel, eerst zien dan geloven. In eerste instantie gebeurde er ook niet veel hoor, tot het moment dat de dosis verdubbeld werd.
Nou geloof me ik wist niet wat me overkwam toen ik twee avonden later thuis op de bank naar tv zat te kijken en een reclame zag van een merk hondenbrokken. Huilen !!!! Niet meer te stoppen. Af en toe onderbrak ik het huilen voor een ongecontroleerd lachen (mijzelf uitlachen omdat ik zat te huilen vanwege reclame op tv -wat vaak ook om te huilen is zovaak je reclame krijgt tussen een film-) het enige stukje tv waar ik het emotioneel goed onder controle had was Sesamstraat ... de rest trok ik niet :o
Was ik de hond aan het uitlaten en kwam zij haar balletje terugbrengen en keek ze me dan aan met die verwachtingsvolle ogen ... dan hield ik het ook niet droog. Ik was een wrak hahahaha
Van pure ellende ben ik toen thuis aan blijf-bezig-therapie gegaan en ben ik een zadeldekje gaan pimpen. Ik koos voor puur handwerk dus ging aan de slag met naald en draad. Nu moet je weten dat ik nog geen knoop kan aanzetten dus dit werkje vergde opperste concentratie. Op zich een plan dat goed leek te werken tot de dag dat mijn man thuis kwam met een vaatwasser ... De helft van de keuken werd eruit gesloopt om ruimte te maken voor de vaatwasser ... Mijn man kon maar niet begrijpen dat ik echt wel blij was met dit kado maar dat ik gewoon moest huilen. Zo erg huilen dat ik naar boven en naar bed moest omdat ik anders geen hoop zag op het stoppen van de tranen.

Arme kerel ...
Mijn man is echt een kerel van goud !! Een grotere schat bestaat er niet. Al blijft hij wel gewoon een kerel zullen we maar zeggen. Hij weet zich geen raad met de emotionele kant ... zeker niet als die kant van mij komt hahaha
Hij helpt mij altijd wel goed in het huis hoor. Zeker nu ik weet dat hij geen gedachten kan lezen en dat hij niet aan mijn neus kan zien wat ik van hem gedaan wil. Nu vraag ik het gewoon ;)

NoGo Wat dapper dat je je verhaal met ons wilt delen. Houd je ons op de hoogte betreffende je onderzoeken ?? Als je wilt mag je mij/ons altijd als luisterend oor gebruiken hoor. Tis gewoon fijn als je je verhaal kunt dumpen bij mensen die net even verder van je af staan (dat vond ik tenminste zo)

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:40

Sorry door drukte pas bij blz 13 met bijlezen.

Gister met vriendlief gezeten wbt draagmoederschap en hij is gewoon voor, als reden hij merkt nu dat het niet altijd als vanzelfsprekend is om zomaar een kindje te kunnen krijgen en als ik dat dus zou willen hij daar 100% achter zou staan.

Vandaag in ZH vrijdag krijg ik te horen of ik hormonen moet gaan spuiten of pillen moet gaan slikken, om te kijken of me eitjes uberhaupt willen rijpen.
Asjemenou: ooo die hormonen zo herkenbaar, ook ik was er heel nuchter over en liep uiteindelijk bij de kleinste dingen te janken, echter ook mijn boosheid werd 3 dubbel versterkt en heb zelfs met servies gesmeten omdat vriendlief en ik woorden hadden omdat hij zijn schoenen niet had weggezet (arme jongen :') ).

zal overigens een nieuw topic openen om het hier een beetje ontopic te houden

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:44

Waarom nogo? Ik zou het juist fijn vinden als je hier blijft, nu leef ik al mee en het hoort er ook allemaal bij. :)
Spannende tijd dus.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:47

Omdat ik ook benieuwd ben of er niet meer mensen zijn waarbij het allemaal niet vanzelfsprekend is.
En ik dus graag wat meer ervaringen zou willen horen/lezen.
Maar blijf hier ook nog wel mee kletsen hoor.
En ja is zeker momenteel spannend, weet ook niet helemaal of ik er nou boos, blij of verdrietig door ben.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:53

Kan me voorstellen allemaal: blij want er is hoop, boos omdat het zo moeilijk gaat en verdrietig omdat je lijf nier doet wat je wilt... Maar dat is dan meer mijn ervaring.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:58

Pauline schreef:
Kan me voorstellen allemaal: blij want er is hoop, boos omdat het zo moeilijk gaat en verdrietig omdat je lijf nier doet wat je wilt... Maar dat is dan meer mijn ervaring.

:j

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:18

Ik snap dat.
Ik las in de Viva over eicellen invriezen en misschien is het interessant om toch te zien wat je te wachten staat itv eicel donatie. De link is eivoorlater.nl
Of het iets is weet ik nog niet.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 16:40

NoGo mooi dat jouw vent er achter stond! Ik vind het ook gezellig als je bij ons blijft!

Oh ja in dát opzicht had ik wel 'last'van hormonen, ik kon geen genoeg krijgen van filmpjes van bevallingen en babies en dan moest ik wel een traantje weg pinken. Maar geen terror mammie hier hoor :n Ik heb dat trouwens nu nog steeds dus ik denk dat dat gewoon in mijn genen zit haha, het blijft een extreem mooie gebeurtenis!

Hier staat ook de PB box altijd open voor discussies die men misschien niet publiekelijk wil/kan voeren :)

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:22

Mijn mannetje komt straks thuis. Ik hoop dat we even rustig kunnen zitten om te praten. Hij weet nog niet dat we weer gaan beginnen met het circus. Weet ook niet echt hoe hij reageren gaat ... meestal heeft hij even een paar dagen nodig om het in zijn hoofd op orde te krijgen. Vind het zo zielig, die kerel van mij wil zo graag vader worden en hij heeft zo veel vrees voor dit traject. Steeds maar die hoopvolle momenten en die zware teleurstellingen. Ik kan bijna zeggen dat dit voor hem zwaarder is dan voor mij.
Ik ben in elk geval blij dat ik weer de eerste stappen in de richting heb gezet. Ik zie het als onze laatste poging en als dit niet lukt ... tja dan heb ik het in elk geval geprobeerd en dan kan ik het beter een plekje geven dan wanneer ik deze laatste kans laat liggen.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:28

tja hormonen :')

bij de eerste kon ik mezelf echt niet onder controle houden.
tranen met tuiten huilen,omdat ik een oerlelijk beeldje had laten vallen.
mar ook in blinde woede de hele salon tafel met glazen en al naar mijn vriend toe gooien, weet niet eens meer waarom :+

deze zwangerschap vooral huil hormonen........ ;)

enne charlotte, kan jou man die van mij niet komen uitleggen hoe je een vrouw dient te behandelen??

asjemenou :(:)
nogo :(:)

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 11:40

@ Fjordowner Thanx voor de aai over mijn bolleke. Over jouw bolleke ook een aai ... huilhormonen zijn geen pretje.
@Pauline Blij, hoop, boos, verdriet ... :j

Update:
Wij hebben gister een goed gesprek gehad (onder de douche of all places).
Mijn man heeft heel rustig naar me geluisterd ... was even stil ... zei dat hij er even een paar dagen over na wilde denken ... ik gaf hem een kus en zei dat ik ook niet meer van hem mocht verwachten ... we douchde verder.
Terwijl hij mijn pijnlijke schouder stond te masseren (ik ben gisteren uitgegleden door een naaktslak) vroeg hij opeens "Waarom wil je verder?" Tja ... toen kwam het verhaal eruit. Stap voor stap hebben we samen de afgelopen jaren besproken, het gedoe op het ziekenhuis, de miskramen, en vooral het ontevreden gevoel dat we ergens aan begonnen zijn en gedwongen zijn ermee te stoppen en dat wij zonder slag en stoot te leveren ons berust hebben in het oordeel van 1 arts. Ik heb hem verteld over het MCK, verteld over het ziekenhuis in Gent. Tijdens het afdrogen en aankleden gaf ik mijn kereltje nog een dikke knuffel en sloot het gesprek af: Denk er nog maar rustig overna. Wat je ook besluit .. ik sta achter je.

Mijn man is de hond gaan uitlaten (dat doet hij eigenlijk altijd als hij iets heeft om over na te denken) onder het wandelen belt hij dan met zijn loopmaatje (tijdens de vorige ziekenhuis ronde is mijn man aan het wandelen geslagen, zijn wandelmaatje (mijn moeder) en hij hebben samen al heel wat kilometers op de teller waaronder de kilometers van de 4daagse in Nijmegen).

Toen hij thuis kwam kwam hij naast mij op de bank zitten. Zijn gezicht stond heel vrolijk en opgelucht. "Ik vind het doodeng" zei hij "maar ik wil het ook weer proberen". Er volgde nog een heel gesprek en een conclusie: Mijn man is een kerel met ruggegraat, hij is een doorzetter, een knokker. Ik ben een vrouw van karakter, een bikkel, een doorzetter. Wij zijn geen mensen bij wie alles maar komt aanwaaien, wij zijn mensen die ervoor moeten werken en moeten knokken om iets gedaan te krijgen ... maar we krijgen het gedaan. De vorige keer waren we puur overbluft bij het vinden van het obstakel op ons pad. Het obstakel staat er nog steeds, maar dit keer zijn we vastbesloten om te kijken of we er omheen/overheen/onderdoor kunnen. Maar we doen het stapje voor stapje en we doen het samen !
<3 love him so much <3

Alleen de gedachte al dat we weer gaan beginnen ... ik ben blij, hoopvol, gelukkig ... maar ook een beetje bang. Voel me al weer een stukje meer 'vrouw' ... klinkt gek he?

Het begint langzaam tot mij door te dringen ... we staan weer in de rij ... we gaan weer aan die achtbaan beginnen. Owwwww mijn maag !!
Laatst bijgewerkt door Asjemenauw op 17-08-11 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 11:50

Ooooooooh ik moet er gewoon van huilen! (en dat zonder zwangerschapshormonen :=) Wat mooooooooi!!! Weer een stap gezet Asjemenauw!! Geweldig!! Hoe gaat het met het afvallen, dag 2? Heb je wel eens een sapkuur gedaan? Heb ik laatst gedaan, het is echt geweldig!!

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:16

Charlotte ja ... weer een stap.
Ons gesprek van gisteren, zijn woorden, mijn woorden, zijn gezicht, de blik in zijn ogen ... De blik in zijn ogen ... goh wat raakt me dat toch diep steeds weer opnieuw. Al die emotie verborgen achter een facade van sterk zijn kun je als je goed kijkt zien in zijn ogen.
Het filmpje van gisteren speelt nu al een paar keer weer in mijn hoofd. Wat houd ik van die man, ik bewonder hem zo, heb zo veel respect voor hem. Wat zou ik zo ontzettend graag de moeder willen zijn van zijn kindje, wat zo ik zo onzettend graag de kans krijgen om hem de vader te laten zijn die hij is. Hij is het. Wat houd ik van die kerel, ik gun het hem zo.
Wat is het fijn dat ik toch weer alles overhoop gooi, dat ik toch heb uitgesproken in mijn gevoel nog niet klaar te zijn met dit onderwerp. Ik wil de hoop op het uitkomen van onze wens nog niet loslaten. Ik ben zo blij dat ik het heb uitgesproken ... maar ook zo blij dat ik (mede door dit topic en samenloop van omstandigheden) zelf ook tot inzicht ben gekomen dat dit is wat ik wil. Ik mag nu van mezelf toegeven dat dit is wat ik wil !!
Geen slot meer op het kamertje waar deze wens verborgen lag ... vol overgaven stort ik mij en ook hem weer in die achtbaan, die rit van hoop, verlangen, en onbekend. We gaan ervoor.

Het afvallen gaat al goed beginnen. Mijn man en mijn moeder staan volledig achter me en hebben beloofd al het lekkers uit mijn hand te slaan voor het in mijn mond kan belanden.
Gisteren een bak sla gegeten (was ook erg lekker trouwens) en vandaag is het soep met brood. Even een paar dagen kijken hoe dit gaat en anders onder toezicht van een dieetiste een korte periode een crash dieet volgen om de aan de toelatingseisen qua kilo's te voldoen straks.

Vandaag is het dag 2 ... dag 2 van de nieuwe cyclus en dag 2 van een onbekende toekomst. Ik weet waar ik weer aan begonnen ben, ben bang voor wat ik nog niet weet, en ik zie wel hoe het verder gaat.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 13:19

Ik heb een sapkuur gevolgd, je komt door supplementen en pure sappen niks et kort aan voedingsstoffen. Je lichaam ontgift en je valt rete snel af. Is ook nog de overweging waard denk ik zo ;)

Je weet niet hoe alles gaat lopen maar je gaat eindelijk weer vooruit! Sla die spinnenwebben en de dikke laag stof maar van je dromen af, het is tijd om te beginnen!! :D

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:31

Oke een sapkuur dus ... waar te koop ??

Ik geloof trouwens dat ik de spinnenwebben en de laag stof aan het wegspoelen ben met oogwater. Gossie ... sinds dit topic ben ik alleen maar aan het huilen. Heb besloten dat het vast ergens goed voor is en dat ik me waarschijnlijk moet lozen van oud verdriet en oude angsten. Als ik klaar ben met huilen kan ik mijn blik richten op de toekomst ... nu komt mijn blik haast niet tot het beeldscherm. Wat een emo }:0

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 13:32

Ja gooi alles er maar uit!! Zo lang je geen kortsluiting maakt bij je PC :=
Sapkuur... moet je even googlen, ik heb het hier bij zo een reinigingskliniek gedaan.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 13:34

Ik ben overigens inmiddels aangemeld bij een draagmoeder forum.
Wel heel interessant om te zien wat zich daar allemaal afspeelt aan emoties etc..

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:42

Jeetje Asjemenauw heel veel sterkte met de nieuwe onderzoeken. Hoop dat ze iets voor je kunnen betekenen in Nederland. Kan me wel iets voorstellen bij de hoop die je hebt dat het gaat gebeuren, en teleurstelling als het niet zo is. Wat een mooie reactie van je man trouwens!

Nogo ik wil jou ook heel veel sterkte wensen :(:)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:55

Ik kan je ook aanraden om te kijken op de website van weet wat je eet. Daar hoor ik erg goede dingen over.

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:25

Had ik het eerder over een kamertje waar het geheim verborgen lag ??? Nou dat is dus meer een aquarium blijkt nu -stomme ik-

Pauline Thanx voor de tip
Muppetmayo Vreemd soms hoe balletje kunnen rollen ... maar wat verwacht je als je weet dat de wereld rond is ... tuurlijk rolt een balletje. Ik was even vergeten dat de wereld rond is en had niet meer verwacht dat ik zelf ging trappen naar een balletje. De eerste stappen zijn gezet, de rest is een kwestie van rustig afwachten. Niet proberen te hopen is onmogelijk in gedachte springt je hoofd van bellen voor een afspraak met de kliniek naar de gedachte waar je in het park loopt met de kinderwagen. Maar liever het verdriet van geschoten te hebben en mis te zitten dan het dragen van het niets eens geprobeerd te hebben. En mijn man ... een kanjer is het. Ruwe bolster, blanke pit.
Charlotte Betekend dit dat jij gaat onderzoeken of jij een draagmoeder kunt zijn voor het bevriende koppel ?
NoGo Wanneer is jouw volgende afspraak ? Wil je niet op de huid zitten hoor maar wil wel dat je weet dat we aan je denken.

Nu even omkleden, hondje uitlaten en naar het paardje toe voor onze les ... we zijn begonnen met pasjes zijwaarts ... erg grappig om een Belg te zien wijken voor het been alsof het geboren is om precies dat te doen. Tis zo'n heerlijke boere trien die Wuppert van mij.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:33

Ik kan het niet anders dan eens zijn met je mooie woorden Asjemenauw!
(en stiekum nieuwsgierig van foto's van een zijwaartse belg O:) Zo heb ik een haflinger net 2 maand onder t zadel netjes dragend, loslatend en ook wijken voor eenzijdige druk, klopt ook niet bij het beeld van een haflinger :+ )

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:54

Mooi asjemmenauw...