"Wegens omstandigheden..."

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 00:48

Koffiekan schreef:
IKbenEllen schreef:
Nou ik heb het nog niet eens over rare dingen, maar ik kan me voorstellen dat je op moment supreme dichtklapt of toegeeft aan oude gewoontes. Waarna je (geestelijk) nog verder van huis bent denk ik.

Dat is wat er de laatste tijd gebeurt... Ik ga erheen met de vaste overtuiging dat het me niet meer gaat gebeuren, dat ik ga zeggen dat hij moet stoppen, maar toch gaat het licht uit... (soms meteen net als in het begin, maar ik kan ondertussen wel meestal een stukje weglopen ofzo voor het fout gaat). Dat is inderdaad niet echt fijn voor mijn zelfvertrouwen ofzo, eerst was het 'gewoon de zoveelste keer dat het gebeurde', nu is het elke keer een forse mislukking van mijn kant... (Qua gevoel dan...)

Dat heet dissociëren dat is een overlevingsmechanisme, ik heb dat nog steeds, bijv. als iemand erg kwaad wordt op mij, dan klap ik dicht en verdwijn ik, dan ben ik er ff niet....

Je kan op dat moment de stress mentaal niet aan, daarom ga je dus dissociëren.

Koffiekan

Re: "Wegens omstandigheden..."

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 00:50

@doei en Joenalie1: ja, dat bedoel ik idd. Ik heb het inderdaad ook als er mensen aan het ruzien zijn, of als ze tegen me schreeuwen..

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 01:19

Ga voor jezelf situaties schetsen.
Vraag aan de persoon die "het" weet of zij rollenspellen met je wilt spelen...
Zelfs dat rollenspel zou heel erg emotioneel, generend en moeilijk zijn, ook daarin zal je bevriezen en opslot schieten.
Desnoods ben jij eerst de dader en speelt zij het slachtoffer (met bijbehorende reactie).

Zodra jij in het rollenspel je zegje kan doen, kan je het ook tegen hem.

Zorg dat je vanaf die dag niets meer met hem te maken hoeft te hebben.
Je bent van hem af en ban hem uit je leven... Je verteld je moeder wat er is gebeurd (hoeft niet in details, bv. dat hij dingen met je doet die je niet leuk vind). Zo te horen klinkt jou moeder als een sterk persoon, je zou dit geheim met haar moeten delen!
Al vertel je dit verder nooit aan iemand (behalve je ma), zorg dat het stopt en hij uit je leven is. Jou moeder kan helpen hem uit je leven te bannen, als zij het weet kan hij ook geen toenadering meer via jou ouders zoeken.

Ik wens je nogmaals heel veel sterkte!

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 06:29

Koffiekan schreef:
Op zich niet, ik weet alleen niet zo goed wie ik daarvoor in mijn omgeving aan zou kunnen spreken zonder dat het vreemd lijkt dat ik het niet zelf allemaal regel... En de mensen waarvan het nog een beetje logisch zou kunnen zijn dat ze dat voor me doen, zullen willen weten waarom ik het niet zelf doe en dat zijn dan weer niet de mensen die ik dat wil vertellen.. (Dit klinkt volgens mij heel vaag...)

Misschien kan je iemand anders de verkoop van je paard laten doen onder het mom dat het te dicht bij je staat om het zelf te doen, dat je het bij een eigen paard emotioneel veel moeilijker vindt dan bij een paard van een ander?

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 06:52

doei schreef:
Zelfs dat rollenspel zou heel erg emotioneel, generend en moeilijk zijn, ook daarin zal je bevriezen en opslot schieten.

Sterker nog, mijn lijf schiet al in de 'uit-stand' als ik er bijvoorbeeld met B. over praat.. Dan blijft mijn hoofd wel nog werken, en kan ik dus een fatsoenlijk gepsrek voeren, maar mijn lijf is al uit..

@Kanzi: Dat klinkt wel heel aannemelijk. Is het dan niet raar dat ik dat nu pas doe, als ik het eerste deel zelf heb gedaan? Anders is het wel een goed idee.. :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 07:24

Om nog even terug te te komen op mijn opmerking paar pagina's terug: Ik bedoelde dat je inderdaad contact via pb kan laten verlopen :) En ik zou je paard niet op je SA account verkopen!

Verder een reden waarom een ander hem verkoopt: Omdat het je emotioneel teveel doet en dat je daarin wat afstand wilt houden om de verkopers niet teveel te beinvloeden, bijv dat je teveel zegt(ik noem maar iets). Een paard voor een ander verkopen is veel simpeler dan je eigen paard. Meer hoef je toch niet te zeggen? :)

Mocht je paard kunnen springen en niet te oud zijn, dan kan je me pben dan geef ik je een nr van een "handelaar" waar 2 van mijn paardenzijn terecht gekomen. Mijn paarden staan daar na jaren nog steeds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 07:40

Als je nog hulp nodig bent, ik ben beschikbaar in provincie Groningen en Drenthe.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 07:43

Even denken hoe ik dit nou zo zeg dat het niet fout overkomt.

Zoals Vudress het zegt is wel hard maar in feite is het wel wat er gebeurt
Je laat je verkrachten voor een paard.

Maar zoals het er nu staat klinkt het net of je daar zelf wat aan kunt doen en dat is nou net de moeilijkheid.
Je bent (nog) niet in staat om het te stoppen.
Als je die woede en het gevoel van falen nou niet tegen jezelf richt maar naar je verkrachter dan ben je al een heel eind.
In dat proces zit je nu en ik denk dat het al heel snel gaat.

Wat ik heel knap van je vind is dat je zelf de confrontatie aan wilt gaan om in feite te vechten voor je eigen leven en zelfrespect.
Je wilt dat niet aan anderen overlaten of gewoon wegblijven; je hebt voor jezelf iets uit te vechten.
Je paard komt namelijk niks tekort als ze door die man wordt verzorgd.
Je mag jezelf best een adempauze gunnen hoor.

Ik zou toch eens slachtofferhulp of een van de andere hulp die hier wordt aangedragen benaderen; je legt jezelf namelijk wel een heel moeilijke opdracht op.
Kunnen degene die je in vertrouwen hebt genomen niet eens met je mee of meedenken?

Ik vind je een vechter en ik heb bewondering voor je openheid.
Ik denk echt dat het alleen nog maar een kwestie van tijd is voor je het stopt.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 07:55

Meid, neem de tijd.
Je lichaam laat geen wonden zien (geen oppervlakkige), maar je hoofd tolt van alle gedachten, herinneringen, momenten, woorden en evt. acties.

Is het niet een idee, om een briefje in de bus te doen, bij 'viezerd', dat je op vakantie gaat?
Zo kan je bijv. een week lang jezelf de kans geven om alles op een rijtje te zetten.
En jezelf de kans geven, om je moeder het te vertellen?

Zo hoef je hem niet te zien, dus er is geen confrontatie.
Vertel je ouders dat je er even geen zin in hebt, dat je het later wel uitlegt?

Het klinkt raar, maar ouders voelen wel aan dat er iets met hun kind is.
(als of ze het weten, maar niet verwoorden)
Misschien is de dempel op deze manier minder hoog voor je, om het te vertellen??

Ik lees nog altijd mee, en zou je het liefst uit deze situatie willen bevrijden.
Maar... meer dan dit kan ik niet doen, vrees ik...

justkid schreef:
Ik denk echt dat het alleen nog maar een kwestie van tijd is voor je het stopt.

En die tijd, heeft Koffiekan nodig, om op krachten te komen, om de kracht te vinden om het echt te laten stoppen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 08:04

Laat ik voorop stellen dat ik deze stap al heel goed van de TS maar ergens heeft Vudress natuurlijk wel gelijk.
Er moet een moment zijn waarop je beseft dat dit natuurlijk van de gekke is en dat je een goede schop onder je kont nodig hebt om iets te ondernemen. Dit is de eerste stap maar de volgende moet zijn om daar niet meer te komen. Ik snap dat je je paard lief vindt maar dan moet je toch meer actie ondernemen.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 08:34

Citaat:
Er moet een moment zijn waarop je beseft dat dit natuurlijk van de gekke is en dat je een goede schop onder je kont nodig hebt om iets te ondernemen.

Ze beseft heel goed dat dit niet kan, maar zoals ik het begrijp van ts en anderen gaat ze "uit" bij deze verkrachtingen
en dan helpt een goede schop echt niet, dan moet je eerst een krachtbron in jezelf vinden en weten hoe je die kunt gebruiken.

En daarbij kan ze alle hulp gebruiken.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 08:49

Jeetje, ik heb een paar dagen de tijd genomen om dit topic rustig door te lezen en het rustig op me in te laten werken. Bij mij dreigde het ook fout te gaan, maar heb optijd afstand kunnen nemen van 'de dader' door weg te vluchten en hem daarna te smsen dat ik geen enkel contact meer met hem wilde (dit was nog in de aftastende fase) Nu pas besef ik hoeveel mazzel ik toen gehad had, dat ik op tijd 'wakker' werd en optijd de kracht vond om het te stoppen.
Het aan mijn ouders vertellen was een drama, ze schrokken er ontzettend van en ze waren niet per sé boos dat ik het hun niet zelf durfte te vertellen (heb hulp gehad van school) maar teleurgesteld...

Ik heb toen bewust géén aangifte gedaan; mede door schuldgevoel en mede door het feit dat de politie nooit echt veel voor me heeft betekend. Maar nu knaagt het wel aan me dat hij een bloedmooie dochter had, en dat ik haar niet heb kunnen behoeden voor wat voor engerd haar vader was/ is.

Ik wil je heel veel sterkte, wijsheid en steun wensen in deze moeilijke periode. Meis, onderneem de benodigde stappen wanneer JIJ er klaar voor bent en laat niemand (niet V of B, niet je ouders en zéker niet de mensen op bokt je overrulen)
Ik heb je vanmorgen al een pb gestuurd, als je hulp of begeleiding nodig hebt kan ik er voor je zijn, voor een eventuele schijnkoop kan ik je niet helpen maar ik sta zelf met mijn pony in omgeving Amsterdam op een prima stalling mits je paard 24/7 buiten kan staan... (ik weet niet precies hoe het in de winter geregeld is, die van mij is winterhard nl.)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 09:19

TS mijn lijkt het helemaal niet raar dat een ander helpt/ het overneemt met verkoop, want je gaf al aan dat toen er iemand kwam kijken je stond te huilen dus het is wel duidelijk dat je het er moelijk mee hebt dus dan vind ik het best logisch als je dan iemand anders inschakelt :)
Ook heb je bij de reden van verkoop al aangegeven dat je te weinig tijd hebt en dan vind ik het ook best logisch dat je er minder vaak komt ivm de tijd. Als je nog even vaak blijft komen zou t vreemder staan ;)

pff bij de reacties van sommige mensen denk ik echt Lees aub ff het hele topic en denk ff na hoe je het opschrijft %) of klik desnoods bij TS op "geplaatst" en lees in ieder geval alles wat de TS al geschreven heeft!
maar aan de andere kant deze reacties zullen er helaas in het echte leven vast ook zijn en dan kun je dat misschien ook maar beter vast gehad hebben :(:)

ps moest trouwens meteen toen ik je SA las denken aan een zinnetje wat we vroeger vaak zeiden :+

KoffieKAN TheeKAN Alles KAN --> En jij KAN het dus ook!!

Merk in de loop van dit topic al dat je veranderd bent en hoop dat je gesprekken met B (& V) bijdragen om snel het tij te keren!
een rollenspel doen vind ik trouwens idd ook best een goed idee dan kun je testen of je er echt "klaar" voor bent :)
en verder hoop ik dat je de aangeboden hulp in dit topic kunt aanvaarden en iemand hebt gevonden/gekozen om mee te gaan en voor de koop/ verkoop!

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:37

Koffiekan schreef:
@Kanzi: Dat klinkt wel heel aannemelijk. Is het dan niet raar dat ik dat nu pas doe, als ik het eerste deel zelf heb gedaan? Anders is het wel een goed idee.. :)

Je kan daardoor juist zeggen dat het je zo tegenvalt om het zelf te moeten doen,
en dat je het nu toch liever uit handen wil geven.

Glendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:23

dat lijkt mij ook een goed idee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:24

Moderatoropmerking:
Nog eenmaal de laatste waarschuwing om niet persoonlijk te worden. Dat iemand zijn of haar mening geeft betekent nog niet dat je iemand daarover aan hoeft te vallen, ongeacht de toon van het bericht. Beter is dan contact op te nemen via PB of met een mod.Ik heb een set persoonlijke berichten verwijderd.

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 14:46

Wat een rare week, het lijkt wel of er vanalles veranderd na het openen van dit topic (dan doel ik op zaken als de uitspraak van mijn moeder..). Het laatste 'vreemde' nieuws is het overlijden van de broer van de man vanochtend.. Alles is daar nu een grote puinhoop, er moet vanalles geregeld worden.

Glendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:49

Deze"grote puinhoop"geeft jou dan misschien weer de tijd om weer wat aan te sterken.

Kom op meid;)... het lukt je wel...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:53

Koffiekan schreef:
Wat een rare week, het lijkt wel of er vanalles veranderd na het openen van dit topic (dan doel ik op zaken als de uitspraak van mijn moeder..). Het laatste 'vreemde' nieuws is het overlijden van de broer van de man vanochtend.. Alles is daar nu een grote puinhoop, er moet vanalles geregeld worden.

Hopelijk geeft dit jou de kans om actie te ondernemen...

Kom op! Je kan het!!

Glendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:54

en indd jolliegirl om actie te ondernemen.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:06

idd gelukkig verandert er veel hoop positief en dat het je makkelijker gaat maken om het er met je moeder over te hebben!

je kan het!! !

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:17

Koffiekan schreef:

Zoals ik al zei: "De geest is uit de fles"!
Door jouw veranderende houding zal de wereld om jou heen veranderen.
Stapje voor stapje.

Geloof dat je het kan en je zal kansen zien.
Als je gelooft dat je het niet kan, zie je alleen maar obstakels.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:24

Ik hoop dat jij die dingen. Iet gaat regelen en er meer bent eigenlijk. :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:22

hij is mooi afgeleid nu, tenminste....dat denk ik...
Dit geeft jou de kans meer te kunnen doen....hoop ik....
Als hij toch naar de begravenis moet heb jij even lekker en veilig de tijd voor je paard.
Of voor een eventuele koper....

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 16:30

Pauline schreef:
Ik hoop dat jij die dingen. Iet gaat regelen en er meer bent eigenlijk. :)

Dat hoop ik ook niet en heb ik me ook voorgenomen van niet. Begin deze week heeft hij een klap gehad van een paard, en toen heb ik aangegeven dat ik niet weer zijn gezin draaiende ga houden (dat heb ik wel gedaan toen ong. 2 jaar geleden hij niet kon lopen door een paard dat op zijn voet was gesprongen, toen draaide ik dus praktisch 2 gezinnen, stond ik te koken voor zijn ('goede') zoon van middelbare leeftijd..), dat ga ik nu dus ook vol proberen te houden om dat niet te doen..