[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mamendt

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:20

Gewoon gaan!! Jij gezondheid is belangrijker...zolang ongesteld lijkt me niet normaal...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:29

Idd gewoon gaan. Net of het die arts wat interesseert dat je niet eerder voor controle bent geweest. Die controle is om te controleren of 'ie goed zit, dus voor jouw gezondheid en veiligheid, daar liggen zij niet wakker van hoor :)

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:46

@zonnebloem bedankt voor de tip, het is 1 dag goed gegaan, heb heerlijk gezwommen en hij is goed blijven zitten. Maar ik krijg m er nu helemaal niet meer in dus heb m er maar uitgegooid.. Hopen dat ik pas in NL ongesteld wordt, en anders maar hier... Maar voor volgende keer weet ik iig dat ik het zo op kan lossen.

Maar hoe zit het nu met de betrouwbaarheid? Want ik heb nu mn ring dus geen volle 3 weken in gehad.. Is dat dan nog veilig? En zo niet, na hoeveel ringen is ie wel weer veilig?

@mirena, ik zou ook gewoon gaan hoor. Je geeft aan dat je niet gewoon niet geweest bent maar wegens omstandigheden. En idd t zal die arts idd een zorg zijn..

EDIT: In de bijsluiter heb ik dit gevonden " Wat alsu uw menstruatie wilt uitstellen": Hoewel dit niet het voorgeschreven gebruik is, kunt u uw menstruatie uitstellen door na het verwijderen van de ring zonder de ringvrije week meteen verder te gaan met een nieuwe Nuvaring. U kunt deze nieuwe ring ook weer als gebruikelijk voor maximaal 3 weken gebruiken. U kunt tijdens het gebruik van deze nieuwe ring wel last hebben van spotting of een doorbraakbloeding. Als u uw menstruatie wilt laten beginnen, kunt u de ring gewoon verwijderen.Breng de nieuwe ring vervolgens in na de ringvrije week.
Vraag uw dokter om advies indien u hier vragen over heeft.

Dat zou dus betekenen dat er qua betrouwbaarheid niets aan de hand is! Alleen even goed opschrijven dat ik m er vandaag uit heb gehaald.

Ik snap alleen de laatste zin niet helemaal. Als u uw menstruatie wilt laten beginnen, kunt u de ring gewoon verwijderen.Breng de nieuwe ring vervolgens in na de ringvrije week.

Bedoelen ze hiermee een nieuwe, nieuwe ring, of de ring die je niet af hebt gemaakt? Ik heb de laatste ring maandag morgen t/m woensdag morgen gebruikt. En aangezien je m maximaal 4 weken kunt gebruiken lijkt me dat ik een nieuwe nieuwe moet gebruiken over 7 dagen..?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:28

Als je hebt doorgeringd (wat je hebt gedaan) mag je net als bij de pil op elk moment stoppen na de eerste ring.
Gewoon een stopweek houden en daarna weer verder gaan met een hele nieuwe ring.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:43

hee, ik was jullie zomaar kwijtgeraakt!
maar we hadden een nieuw topic wat ik even miste :')

ik heb inmiddels eergisteren een implanon laten zetten even wat foto's:

verbandje eromheen, net 1,5 uur gezet:
http://desmond.yfrog.com/Himg815/scaled ... &ysize=640

na het slapen, het verband zat wat strak..
https://www.facebook.com/profile.php?id ... =1&theater

en het verband mocht eraf: nu zag je pas erg hoe erg strak het zat..

heb er of dit moment niet veel last van, soms trekt het even een beetje, en je ziet een gaatje, het zetten viel me echt réuze mee.. verdoving zat er al gauw in en n klein sneetje werd gemaakt, naald erin, naald werd teruggetrokken en implanon bleef zitten, et vóila, ik wilde het eerst filmen, maar mn stoere bodyguard die mee was, die hield me met 2 handen vast, vanwege mn doodsangst voor naalden := dus tijd om te filmen was er niet, helaas, vond het wel echt facinerend..

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:39

Ik heb ook even een vraagje, ik slik de pil meestal een maand of 3, 4 door voordat ik een stopweek inlas.
Maar nu ben ik in mijn nieuwe strip een pil vergeten en dat is in de eerste week.
En ik heb een aantal dagen daarvoor wel seks gehad.

Nou weet ik dat je bij een vergeten pil in week 1 erg moet oppassen, maar is dit ook zo als je de pil langer doorslikt?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:41

als je voor deze strip geen stopweek hebt gehad geldt elke week vanaf de tweede strip als week 3 en ben je sowieso veiliger.
Als je de pil binnen 24 uur na het vergeten moment alsnog slikt ben je sowieso veilig.
Je kan ook na de vergeten pil een stopweek houden en de dag van de vergeten pil als dag 1 van de stopweek rekenen.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:48

Vanmiddag krijg ik uitslag van mijn bloedonderzoek...mischien mag ik dan geen hormonen meer slikken....
Is er dan niemand die een goede ervaring heeft met condooms eventueel met zaaddodende middelen Y;(

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:21

Myrthe_Yolto schreef:
hee, ik was jullie zomaar kwijtgeraakt!
maar we hadden een nieuw topic wat ik even miste :')

ik heb inmiddels eergisteren een implanon laten zetten even wat foto's:

verbandje eromheen, net 1,5 uur gezet:
http://desmond.yfrog.com/Himg815/scaled ... &ysize=640

na het slapen, het verband zat wat strak..

en het verband mocht eraf: nu zag je pas erg hoe erg strak het zat..

heb er of dit moment niet veel last van, soms trekt het even een beetje, en je ziet een gaatje, het zetten viel me echt réuze mee.. verdoving zat er al gauw in en n klein sneetje werd gemaakt, naald erin, naald werd teruggetrokken en implanon bleef zitten, et vóila, ik wilde het eerst filmen, maar mn stoere bodyguard die mee was, die hield me met 2 handen vast, vanwege mn doodsangst voor naalden := dus tijd om te filmen was er niet, helaas, vond het wel echt facinerend..

Hoi ik zou ook even willen reageren ivm Implanon.
Ik heb mijn staafje een maand of 3 geleden laten zetten, en ik ben nog nooit zo bont en blauw geweest :D
Helaas tot nu toe ben ik er niet zo blij mee, de 1e menstruatie kwam na 2 weken, 7 dagen lang , toen weer 3 weken later en toen...2 weken later.
Ondertussen duurt het dus 7 dagen en begint na een dag opnieuw. Zo zit ik dus al in mijn 3e week menstruatie :(
Iemand hier nog ervaringen mee ?

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:41

@Mamendt: kun je geen koperspiraal laten zetten?

Daar zitten geen hormonen in.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:55

hier wel ervaring met implanon, maar na bijna anderhalf jaar er toch uit laten halen...
eerste jaar heerlijk, nergens geen last van en niet meer ongesteld...daarna hele maand januari 2011 ongesteld geweest, februari en maart 2011 niks en in april gewoon 1 week en mei ging het af en aan...dan 4 dagen ongesteld, dan een dag niet, dan 6 weer wel enz. ...voor mij toen de reden om hem er toch uit te laten halen...
toen aan de microgynon 30 gegaan...alleen maar ellende, was strontchagrijnig, elke dag migraineaanvallen enz. hierna een maand helemaal niks gebruikt en dus alleen met condoom gedaan en na die maand begonnen met cerazette (oestrogeenvrije pil, mag geen oestrogeen meer ivm de migraineaanvallen) en sindsdien weer gewoon mijn regelmatige menstruatie en toch weer safe...

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:09

ik hoop dat implanon bij mij niet zoveel problemen geeft :n

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:23

Ashley1 ik ben als de dood voor spiraaltjes.....niets voor mij...daarbij heb ik een gevoelige baarmoederwand die snel ontstekingsgevoelig is...dus waarschijnlijk geen goed idee....
Lammie 2701: mag jij Cerazette? dan is dat voor mij mischien ook een oplossing..ik mag ook waarschijnlijk geen oestrogenen ivm migraine!! bevalt die pil goed???

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:28

mamendt schreef:
Ashley1 ik ben als de dood voor spiraaltjes.....niets voor mij...daarbij heb ik een gevoelige baarmoederwand die snel ontstekingsgevoelig is...dus waarschijnlijk geen goed idee....
Lammie 2701: mag jij Cerazette? dan is dat voor mij mischien ook een oplossing..ik mag ook waarschijnlijk geen oestrogenen ivm migraine!! bevalt die pil goed???

ja ik heb nu cerazette en het bevalt me super...eindelijk geen migraine meer...
met implanon had ik ook geen aanvallen omdat daar ook geen oestrogeen in zit...

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:36

Ga het maandag meteen bespreken met de HA mischien is Cerazette ook wat voor mij!!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:30

*Komt binnen vliegen*
Kan iemand mij wat uitleg geven over die 'Cerazette'? Is dat ook gewoon 'de pil'? Ik heb namelijk ook vrij veel last van migraine etc.. Misschien dat het wel is aan mijn pil kan liggen!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:35

xChantal94 schreef:
*Komt binnen vliegen*
Kan iemand mij wat uitleg geven over die 'Cerazette'? Is dat ook gewoon 'de pil'? Ik heb namelijk ook vrij veel last van migraine etc.. Misschien dat het wel is aan mijn pil kan liggen!

cerazette is de minipil, een pil zonder oestrogeen. Je slikt hem zonder stopweek. dus gewoon elke dag een pil en geen stopweek zoals bij de gebruikelijke pil...

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 09:44

@Mamendt: ik ben ook niet gek op het zetten van een spiraaltje ;) maar na een bevalling denk ik maar zo: als er een kind doorheen past, gaat zo'n inieminie spiraaltje ook heus wel makkelijk passen :P Maar het zetten zelf vond ik de eerste keer niet echt een pretje, misschien ook niet op het juiste moment laten zetten, schijnt het beste te kunnen als je ongesteld bent geloof ik (yak!!) ivm de staat van de baarmoeder...ofzoiets.
Maarja, als je snel ontekingsgevoelig bent... weet ik inderdaad niet hoeveel reactie je lijf zou kunnen geven op zo'n spiraaltje...
Weet wel dat het ongemak van het laten zetten echt niet opweegt tegen de voordelen :D

Hopelijk heb je snel iets wat voor jou goed werkt!

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 09:52

@Ashley1....tjaa...ik heb geen kinderen dus voor mij is een spiraaltje al heel wat :o
Ik zou het zo zonde vinden dat als het ding uiteindelijk na pijn lijden eindelijk zit het er weer uit moet omdat ik een ontsteking ontwikkel...en daarbij vind ik het een vervelend idee dat er iets in mij zit wat ik niet kan zien.... :D
Zit nu te dubben tussen de minipil of lekker zonder hormonen het condoom!! :+ ( maar ja, dan moet je wel super voorzichtig zijn)

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 09:55

Ik val even in. Heb al gegoogled maar kon het niet vinden. Ik heb zondag de laatste pil ingenomen en nu dus stopweek. Helaas kwam de menstruatie pas donderdag, wat zou betekenen dat ik tm maandag ongesteld ben terwijl ik vandaag op vakantie ga en geen zin heb zo lang ongesteld te zijn. Ik had het er gisteren met een vriendin over. Zij stelde voor dan gewoon weer eerder met de pil te beginnen en zo de menstruatieperiode te verkorten. Klopt dit? Ik heb nu donderdag (gisteren) de pil weer genomen. Houdt de menstruatie dan eerder op? Of zou het juist langer duren door steeds nog een klein beetje bloed te verliezen?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 09:59

Dat is per persoon anders, over het algemeen houdt het dan eerder op maar als je een beetje een eigenwijs lichaam hebt duurt het net zo lang als normaal.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:00

In principe stopt de menstruatie snel genoeg als je weer de pil slikt...als ik hem eerder slik heb ik er nog zo'n twee daagjes last van en dan is het weg....maar kan natuurlijk bij iedereen verschillen..

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:06

Ik heb een eigenwijs lichaam. Maar het gaat dus sowieso niet langer duren doordat het dan een beetje door blijft sukkelen. Bedankt!

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 20:57

Myrthe_Yolto schreef:
ik hoop dat implanon bij mij niet zoveel problemen geeft :n

Ik kijk het bij mij nog even aan, met name omdat mijn gynacologe niet beschikbaar is en ik dan wordt doorverwezen naar een 'vreemde'
Ik ben benieuwd hoe het met jou loopt, ik hou het hier alleszins in de gaten :-)

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:34

heb je bij Cerazette helemaal geen stopweek en menstruatie meer??? Lijkt me ook niet gezond????