Over abortus enzo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Over abortus enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:06

Nathalietje, maar waarom dan? Zij voelt dit zo, het is haar gevoel en geenszins bedoelt om te kwetsen. Waarom zou zij haar gevoel moeten verbloemen? Ik snap het echt niet :n

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:07

NathalietjeB schreef:
en daarom krijgt ze van mij gewoon geen respect gewoon op de toon waarop..

Welke toon? Het is een geschreven tekst. De interpretatie hangt af van de persoon, de al bestaande mening over dit onderwerp van die persoon etc.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:15

Hoe TS het er ook had neergezet had niet uitgemaakt, tenslotte weten wij allen niet hoe TS zich ECHT voelt.
Maar wij allen denken te weten hoe TS zich voelt.......
Een discussie die tot in den treuren kan duren hier op Bokt.
De een wordt weer "gekwetst"door wat een ander zegt, de ander heeft daar wel weer wat op te zeggen!

Abortus blijft een moeilijke beslissing en zal zeker niet 1 van de makkelijkste zijn.

TS heeft dit met ons willen delen, misschien wat steun te krijgen.....
En wat doet Bokt????? Juist Ja!

Amen :o

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:16

Isegrim schreef:
LOL voel me vereerd. :')

Is dan ook wel een superwoordkeuze :D

*\o/*

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:26

NathalietjeB schreef:
kijk ik ben apsoluut niks tegen abortus t is zeker fijn dat zoiets kan en bestaat...
maar ik vind de toon van de OP gewoon niet normaal waarop t geschreven is gewoon zo vrolijk alsof t allemaal maar zo leuk is

en daarom krijgt ze van mij gewoon geen respect gewoon op de toon waarop..ik snap best dat je super blij bent dat "het" verwijdert is...en ben ook blij voor je maar t had wel op een wat minder enorme blije manier geschreven kunnen worden het stoot mensen aan het been om er zo lukraak blij over t doen.

Tja wie bepaald wat normaal is en wat niet?
Als TS blij is en opgelucht mag ze dit dus nergens neerzetten? Want het het stoort andere mensen als ze er nonchalant over doet?
In Nederland en op bokt is er een bepaalde vrijheid van meningsuiting. TS scheldt niemand uit, vloekt niet en is niet beledigend.
Ze voelt gewoon opluchting en blijheid.
Voor haar was wat in haar buik groeide geen kindje maar een ongewenst iets. Voor de een normaal om er zo over te denken, voor de ander iets wat je zou moeten koesteren.
We zijn niet allemaal hetzelfde, TS deed niets strafbaars. Hooguit denkt ze volgens sommigen te makkelijk of zelfs verknipt.
Maar wie zijn de anderen om zo te oordelen over iets dat ze zelf niet voelen?

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 10:30

Nou nou, wat een topic is dit geworden..

Ok, ik wil me dus eerst en vooral excuseren tegenover iedereen die zich persoonlijk aangevallen voelt door de toon van mijn OP.
Als snap ik persoonlijk niet juist waarom.. Tuurlijk, als JIJ wel kids wilt, en het lukt niet (goed), denk je natuurlijk 'verdorie waarom zij wel, zij wil niet eens!'. Maar.. Ik ben nu héél eerlijk: ik ben ontzettend blij dat ik er vanaf ben.

Zoals ik al eerder zei, ik kan nooit voor IEDEREEN goed doen. Ik haalde al eerder het paardenvoorbeeld aan.. Kijk, ik heb een 2tal maanden geleden mijn paardje, Baileys gekregen. Moet ik dit dan verzwijgen tegenover vriendinnen/kennissen/bokkers, die géén eigen paard hebben maar er wel eentje zouden willen? Want ja.. In principe is dat voor hun ook niet fijn om te horen/lezen, ik wel en zij niet. En zo is het altijd wat, lijkt me.

Over de verkrachting, dat is inderdaad een interessante discussie. Dat laat je toch per direct weg halen? Aan de tegenstaanders van abortus: of niet? Is dat dan ook moord? Feit dat je kind verwekt is door zo een afschuwelijk persoon.. Stel je dan nog eens voor dat je kind (uiterlijk) helemaal op pa lijkt.. Jij blauwe ogen, je kind bruine. Je zal er maar elke dag in moeten kijken.. Nee, mij niet gezien.

Ik weet niet in hoeverre 'I didn't know I was pregnant' (programma op national geographic) echt is, maar ik heb zo ook al meerdere verhalen gehoord. Je kan perfect ongesteld zijn tijdens je maandstonden. Je hoeft niet perse bij te komen. Een vriendin van me is nu 7 maanden zwanger, en dat zie je pas sinds een kleine 2 maanden. Stel je daarbij voor dat ze gewoon wél haar maandstonden had, en geen kwaaltjes, die had dan ook nooit geweten dat ze zwanger was. Is natuurlijk een uitzondering, maar het gebeurd wél. De meeste vrouwen merken natuurlijk wel snel wat, misselijk, pijnlijke borsten, moodswings, geen maandstonden, bijkomen, ... Maar er zijn echt die paar uitzonderingen, zoals een bokker een aantal pagina's terug ook aanhaalde.

Abortus op 7 weken is volgens mij écht geen moord. Hoe kan je van moord spreken, als we over een klompje cellen praten dat op 7 weken absoluut niet levensvatbaar is? Abortus op een maand of 5, da's dan weer een heel ander verhaal.

Maar.. Wat is er erger? Abortus (binnen de wettelijke periode) of een ongewenst kind op de wereld zetten? En daardoor ook jezelf en je ouders pijn doen? Nee, mij niet gezien hoor.. Ik ben blij dat ik deze keuze wél kan maken.. En dat ik hem dan ook gemaakt héb!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:31

NatasjavE schreef:
emmyfloris schreef:
adil adoptie kindjes of zo als jij ze noemt afdankertjes zijn voor somige mensen de enige optie
beetje gespectloos voor ge adopteerde kinderen/mensen .

voor de rest vind ik ook dat iedereen na heb bekijken van alle opties moet doen waar ze zich het beste bij voelen.

Adoptie is zeer schadelijk voor de emotionele ontwikkeling van de kinderen in kwestie(hechtingsstoornissen)....dat is nu in diverse onderzeken al aangetoond.
Adoptie zou er alleen moeten zijn voor die kinderen waar echt geen enkele andere optie voor is. En dan het liefst in het land waar ze zelf vandaan komen. Het spijt me maar dat is echt mijn mening.

Adoptie heeft die eigenschap (hechtingsstoornissen) bij kindjes vanaf een leeftijd van 10-12 maanden. Zeer nadrukkelijk niet bij pasgeborenen.
Prima dat je niet zo voor adoptie bent, maar wel graag de feiten juist houden ;)
Edit: Pardon, verkeerde woord gebruikt :+

DeandyBoy

Re: Over abortus enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:38

ik heb repect voor je beslissing , maar als moeder die 4 kindjes heeft verloren tijdens de zwangerschap , 1 te vroeg geboren en 1 met heel veel hulp van het ziekenhuis , steekt de manier van schrijven me ene beetje.

uiteraard is het jouw mening... maar het juichende poppetje met : no baby feestje , kan erg verkeerd schieten

los daarvan is het waarschijnlijk de beste keuzze voor jou geweest , en is ene spiraal een heel goed voorbehoedsmiddel

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:39

JunkDeLuxe schreef:
Nou nou, wat een topic is dit geworden..

Ok, ik wil me dus eerst en vooral excuseren tegenover iedereen die zich persoonlijk aangevallen voelt door de toon van mijn OP.
Als snap ik persoonlijk niet juist waarom.. Tuurlijk, als JIJ wel kids wilt, en het lukt niet (goed), denk je natuurlijk 'verdorie waarom zij wel, zij wil niet eens!'. Maar.. Ik ben nu héél eerlijk: ik ben ontzettend blij dat ik er vanaf ben.

Zoals ik al eerder zei, ik kan nooit voor IEDEREEN goed doen. Ik haalde al eerder het paardenvoorbeeld aan.. Kijk, ik heb een 2tal maanden geleden mijn paardje, Baileys gekregen. Moet ik dit dan verzwijgen tegenover vriendinnen/kennissen/bokkers, die géén eigen paard hebben maar er wel eentje zouden willen? Want ja.. In principe is dat voor hun ook niet fijn om te horen/lezen, ik wel en zij niet. En zo is het altijd wat, lijkt me.

Over de verkrachting, dat is inderdaad een interessante discussie. Dat laat je toch per direct weg halen? Aan de tegenstaanders van abortus: of niet? Is dat dan ook moord? Feit dat je kind verwekt is door zo een afschuwelijk persoon.. Stel je dan nog eens voor dat je kind (uiterlijk) helemaal op pa lijkt.. Jij blauwe ogen, je kind bruine. Je zal er maar elke dag in moeten kijken.. Nee, mij niet gezien.

Ik weet niet in hoeverre 'I didn't know I was pregnant' (programma op national geographic) echt is, maar ik heb zo ook al meerdere verhalen gehoord. Je kan perfect ongesteld zijn tijdens je maandstonden. Je hoeft niet perse bij te komen. Een vriendin van me is nu 7 maanden zwanger, en dat zie je pas sinds een kleine 2 maanden. Stel je daarbij voor dat ze gewoon wél haar maandstonden had, en geen kwaaltjes, die had dan ook nooit geweten dat ze zwanger was. Is natuurlijk een uitzondering, maar het gebeurd wél. De meeste vrouwen merken natuurlijk wel snel wat, misselijk, pijnlijke borsten, moodswings, geen maandstonden, bijkomen, ... Maar er zijn echt die paar uitzonderingen, zoals een bokker een aantal pagina's terug ook aanhaalde.

Abortus op 7 weken is volgens mij écht geen moord. Hoe kan je van moord spreken, als we over een klompje cellen praten dat op 7 weken absoluut niet levensvatbaar is? Abortus op een maand of 5, da's dan weer een heel ander verhaal.

Maar.. Wat is er erger? Abortus (binnen de wettelijke periode) of een ongewenst kind op de wereld zetten? En daardoor ook jezelf en je ouders pijn doen? Nee, mij niet gezien hoor.. Ik ben blij dat ik deze keuze wél kan maken.. En dat ik hem dan ook gemaakt héb!

Het laatste wat je moet doen is je gaan verontschuldigen voor wat of hoe je het gezegd hebt!
Jij hebt jou keuze gemaakt en precies zoals je zegt, gelukkig had je die mogelijkheid!

Ik heb respect voor je!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:40

Ik heb ook respect voor je beslissing en vind het knap dat je er zo open over bent :)
Het is inderdaad dat je niet met iedereen rekening kunt houden en dat moet je ook niet willen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:42

Ik vind dit eigenlijk iets heel persoonlijks, iets van je zelf en je naasten.Ik persoonlijk zou het niet van de daken schreeuwen zeg maar.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:44

tinkermarie schreef:
ik heb repect voor je beslissing , maar als moeder die 4 kindjes heeft verloren tijdens de zwangerschap , 1 te vroeg geboren en 1 met heel veel hulp van het ziekenhuis , steekt de manier van schrijven me ene beetje.

uiteraard is het jouw mening... maar het juichende poppetje met : no baby feestje , kan erg verkeerd schieten

los daarvan is het waarschijnlijk de beste keuzze voor jou geweest , en is ene spiraal een heel goed voorbehoedsmiddel

Waarom dan? Dat jij 4 kindjes hebt verloren is ontzettend poedersuiker..... Zeker als je heel graag kinderen wilt :(:) . TS wil deze niet en is er ontzettend blij mee dat ze er vanaf is. Dat is HAAR gevoel en zegt niks over het jouwe en daar hoef je je dus niet aangesproken/aangevallen/gekwetst door te voelen.
Het gaat nl niet om jou, het gaat om TS

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 10:44

tinkermarie schreef:

Ik snap dat dit topic -de toon dan vooral- steekt voor jou, en mijn oprechte medeleven voor je verdriet over het verlies van je kindjes.
Maar.. Ik bedoel het niet zo. Ik ben persoonlijk ontzettend opgelucht dat alles voor mij nu achter de rug is, en wil daarmee anderen NIET kwetsen.

Maar ik kan toch ook geen 'nep' topic schrijven, en doen alsof het me ontzettend raakt?

Weet dat het niet mijn bedoeling is, hiermee te kwetsen. Maar ik ben gewoon heel eerlijk heel erg blij.. Wat niet weg neemt, dat ik je begrijp, en dat jij dit topic iets minder fijn vind om te lezen. Y;(

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:45

tinkermarie schreef:

Ik begrijp dat het voor jou heftig aan komt, want wat je hebt meegemaakt is ook ontzettend heftig.. Maar dit is een verhaal wat hoort bij het leven van de TS, bij haar past een baby nu absoluut niet, en daarom is ze ontzettend blij dat er dus ook geen baby komt. Zoiets moet je niet op jezelf betrekken, dat poppetje staat niet te juichen omdat jij een miskraam hebt gehad. Ik weet 100% zeker dat TS dat ook betreurt als ze dit leest.

Dit is een zwaar onderwerp, en het is logisch dat mensen het dan op hun eigen verhaal betrekken, maar dat staat allemaal compleet los van elkaar. Probeer dat ook zo te zien, dat is voor iedereen het beste: dan kan TS gewoon haar opluchting kwijt, en hoeft niemand zich gestoken te voelen omdat het persoonlijk opgevat wordt.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 10:46

marleen_usar schreef:
Ik vind dit eigenlijk iets heel persoonlijks, iets van je zelf en je naasten.Ik persoonlijk zou het niet van de daken schreeuwen zeg maar.

Moest het me echt raken, zou ik dit ook niet doen. Maar, het raakt me dus NIET, en ik vind het persoonlijk afschuwelijk dat er nog steeds een tabboe rond bestaat..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:46

Blue_Eyes schreef:
Adoptie heeft die eigenschap (hechtingsstoornissen) bij kindjes vanaf een leeftijd van 10-12 maanden. Zeer nadrukkelijk niet bij pasgeborenen.
Prima dat je niet zo voor adoptie bent, maar wel graag de feiten juist houden ;)
Edit: Pardon, verkeerde woord gebruikt :+

Vanaf 9 maanden al..
Niet voor pasgeborenen...dat klopt... maar de meeste adoptiekinderen zijn die leeftijd al gepasseerd.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:47

Een kind maken is zo gedaan, maar niet bij iedereen.Maar weg laten halen is eigenlijk ook zo gebeurd,kan me zeker voorstellen dat sommige mensen hier moeite mee hebben.Over de luchtige toon.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:47

Ik ben blij dat er nog steeds een taboe over heerst.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 10:48

JuliaMaria schreef:
Ik begrijp dat het voor jou heftig aan komt, want wat je hebt meegemaakt is ook ontzettend heftig.. Maar dit is een verhaal wat hoort bij het leven van de TS, bij haar past een baby nu absoluut niet, en daarom is ze ontzettend blij dat er dus ook geen baby komt. Zoiets moet je niet op jezelf betrekken, dat poppetje staat niet te juichen omdat jij een miskraam hebt gehad. Ik weet 100% zeker dat TS dat ook betreurt als ze dit leest.

Dit is een zwaar onderwerp, en het is logisch dat mensen het dan op hun eigen verhaal betrekken, maar dat staat allemaal compleet los van elkaar. Probeer dat ook zo te zien, dat is voor iedereen het beste: dan kan TS gewoon haar opluchting kwijt, en hoeft niemand zich gestoken te voelen omdat het persoonlijk opgevat wordt.

Inderdaad, het was absoluut niet mijn bedoeling met mijn OP mensen voor het hoofd te stoten.
Maar ik ben gewoon hartstikke blij, dat alles nu voorbij is (voor mij dan), da's dus al. Dus mag iedereen nu stoppen met zich aangevallen te voelen :o

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 10:48

marleen_usar schreef:
Ik ben blij dat er nog steeds een taboe over heerst.

Waarom dan?

Liever een ongewenst kind op de wereld zetten?

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:49

nau nau wat een topic :')

ik heb 2maand geleden het zelfde ondergaan.. (ook meteen spiraal laten steken trouwen, handig dingetje :) )
Iedereen heeft zijn eigen manier er mee om te gaan, ik heb het er een beetje moeilijk mee, ervoor en erna..
Maar TIJDENS kreeg ik me daar nu toch wel de slappe lach :') :')
vraag me niet waarom :o

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:50

Niet liever ongewenst een kind op de wereld zetten, maar meer informatie over voor behoedsmiddelen en zo.Over wat wel en niet betrouwbaar is.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 10:51

Milly_ schreef:
nau nau wat een topic :')

ik heb 2maand geleden het zelfde ondergaan.. (ook meteen spiraal laten steken trouwen, handig dingetje :) )
Iedereen heeft zijn eigen manier er mee om te gaan, ik heb het er een beetje moeilijk mee, ervoor en erna..
Maar TIJDENS kreeg ik me daar nu toch wel de slappe lach :') :')
vraag me niet waarom :o

Zelfde hier hoor.. Ik steek het op de geweldige verpleegster!
Ik ben alleen maar blij dat ik er zo mee kan omgaan, en dat ik niet ergens in een hoekje mijn ingewanden lig uit te huilen :P
Bewijst ook alleen maar dat ik de juiste beslissing heb genomen..

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 10:53

marleen_usar schreef:
Niet liever ongewenst een kind op de wereld zetten, maar meer informatie over voor behoedsmiddelen en zo.Over wat wel en niet betrouwbaar is.

Daarom heb ik nu dus ook een spiraaltje.

Het kan altijd wel eens mislopen. Ik ken zat vrouwen die voorbehoedsmiddelen gebruiken (kijkt in de spiegel, en naar haar moeder) en die toch een ongelukje hebben. Maar om daarom het kind geboren te laten worden.. Als het niet gewenst is, haal het dan alsjeblieft weg, da's niet eerlijk tegenover het kind..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:53

Das toch gelul? Aan voorbehoedsmiddelen heb je niks meer als je al zwanger bent. Tuurlijk is voorkomen beter dan genezen, absoluut, maar ongewenst zwanger worden kan gewoon gebeuren.
Ik ken iemand die heeft ondanks een spiraal toch 2 kinderen (sorry TS :(:) ).
Stel dat ik ondanks dat ik er alles aan doe om niet zwanger te raken, toch zwanger zou zijn, gaat het ook per direct weg, absoluut. K zou me geen raad weten met een kind :n