Meer mensen met chronische longziekten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:11

gohya schreef:
Heb ik niet gehoord,hoorde die man alleen maar zeggen dat het voor álle mensen nutteloos is de griepprik.

Nou dat is echt gelul. Mijn vader had diabetis en als hij griep had en bijvoorbeeld ging overgeven of koorts had dan ging zijn suikerniveau helemaal naar gort. Hij was er echt heeeel erg ziek van en voor mensen als hem was het echt belangrijk om een griepprik te krijgen. Op een van de vorige pagina's heb ik ook een link geplaatst over het belang van griepprikken en mensen met hartproblemen (onderzoek daarna).

En dan heb je nog de mensen die al last van hun longen hebben, die kunnen een echte zware griep - bijvoorbeeld de varianten waar je dood aan zou kunnen gaan er niet bij hebben. Bovendien kan de griep bij hen veel en veel langer doorduren en weer schade aan de longen opleveren doordat er bijv een longontsteking ontstaat oid. Ik zelf heb helemaal niet zo erg last van mijn astma maar kan wel langdurig rondlopen met griepachtige verschijnselen, dit voorkom ik graag om uiteindelijk antibiotica kuren (die na langere tijd worden ingezet) te voorkomen.

050206051012

Re: Meer mensen met chronische longziekten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:29

Ik denk dat het iets heel persoonlijks blijft :) Ik kreeg sowieso altijd al de oproep (hartpatiënt) en nu dus ook omdat ik sinds een jaar die longenellende erbij heb gekregen, maar ja, jeetje... als je dood moet gaan dan ga je toch wel dood. Net zoals toen met die massahysterie rondom de Mexicaanse Griep, nou eh... ik was zwanger, maar geen haar op mijn lijf dat erover dacht om me te laten enten.
Mijn vriend krijgt ook elk jaar een oproep voor de griepprik (ex kankerpatiënt), maar gaat ook nooit en we leven nog steeds. Ik denk dat je je eigen lijf ook best wat mag laten doen en waarom dan het onderscheid?
Ik hoef m niet, wat een ander doet moet hij/zij zelf weten, ze mogen die van mij er gratis bij hebben :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:33

Ik weet niet of het gelul is,er waren heel veel onderzoeken gedaan en daaruit bleek dat die prik nutteloos zou zijn. Ik zelf denk dat mensen met een lage weerstand miss. wel die prik moeten hebben.Hun lichaam maakt dan juist extra weerstand aan tegen die griep virussen,omdat ze daarmee worden ingespoten [lage dosis].Het lichaam maakt dan gelijk antistoffen aan om dat virus te bestrijden.
Dus ikzelf denk voor mensen met lage weerstand,heeft de prik wel degelijk nut?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:34

Volgens mij spreekt er bij een boel mensen ook angst mee. Terwijl het een hulpmiddel is..

En pas als je het een keer geprobeerd hebt weet je wat het bij jou zou doen :D

Voordat ik de griepprik kreeg (jaar of 5 terug?) heb ik 2 jaar achter elkaar een griep gehad die maar niet overging, dan uiteindelijk maar naar DA en ja hoor zo'n hele zware antibiotica kuur waarbij je pil niet meer werkt en allerlei andere zaken van slag raken :( :( en dat dus naast het feit dat die griep maar super diep en met veel slijm gepaard blijft doorduren Bleh. Liever niet :D
Laatst bijgewerkt door fargo op 27-10-11 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:38

Citaat:
De afgelopen weken hebben 4 miljoen mensen in Nederland een griepprik gekregen. De griepprik is gratis voor ouderen en mensen met een chronische ziekte, maar kost de overheid jaarlijks 55 miljoen euro. Volgens het RIVM, dat verantwoordelijk is voor de vaccinatiecampagne, beschermt de prik tegen de ernstige gevolgen van influenza. Maar klopt dat eigenlijk wel? Hoe effectief is het vaccin? Griepdeskundigen uiten daarover in ZEMBLA hun twijfels. 'De overbodige griepprik' wordt uitgezonden op zaterdag 20 november om 22.35 uur bij de VARA op Nederland 2.

Eigenlijk weet niemand precies hoe goed het griepvaccin werkt. Er is namelijk nooit goed onderzoek naar gedaan. In 2006 publiceert de Cochrane Collaboration, een onafhankelijke organisatie waarbij wetenschappers van over de hele wereld zijn aangesloten, hierover een vernietigend artikel. Ze hielden alle onderzoeken tegen het licht en kwamen tot de slotsom dat er helemaal geen bewijs is dat de griepprik doet waarvoor die is bedoeld, namelijk longontsteking en sterfte voorkomen. Deze conclusie heeft de Cochrane Collaboration in juni van dit jaar in een nieuw artikel bevestigd. Hoogleraar innovatie en medische biotechnologie H. Schellekens zegt hierover in ZEMBLA: "De studies bleken zo slecht uitgevoerd, dat ze nauwelijks bruikbaar zijn. En van die studies die wel bruikbaar waren, luidt de conclusie dat het vaccin eigenlijk niet werkt." Schellekens noemt het onethisch een hele bevolkingsgroep te vaccineren met een vaccin dat bijna niets doet.

Aantal griepdoden lager
Het aantal mensen dat jaarlijks aan het influenzavirus in Nederland overlijdt, blijkt gebaseerd te zijn op een grove schatting. Het RIVM stelt op haar site dat er jaarlijks tussen de 1000 en 2000 influenzadoden zijn. Als er tijdens de winter meer mensen doodgaan dan normaal en als men weet dat het influenzavirus in het land is, noteert het RIVM alle extra doden als influenzadoden. Schellekens stelt dat er waarschijnlijk veel minder doden vallen door influenza omdat er in de wintermaanden ook mensen doodgaan aan allerlei andere virussen waartegen het vaccin niet helpt. Hij kijkt liever naar de cijfers van het CBS, die per winter gemiddeld aan niet meer dan 200 influenzadoden komen.

Toch blijven griepdeskundigen volhouden dat influenza een groot gevaar is dat jaarlijks bestreden moet worden met het wintergriepvaccin. In 2007 werd de leeftijd waarop mensen gratis een griepprik kunnen halen zelfs verlaagd van 65 naar 60 jaar. Daarmee kwamen er weer bijna een miljoen vaccinaties bij. Nederland heeft de hoogste vaccinatiegraad ter wereld. De kosten van de afgelopen wintergriepcampagne bedroegen 55 miljoen euro.

Verstrengelde belangen
De WHO, World Health Organization (de Wereldgezondheidsorganisatie), kwam het afgelopen jaar in opspraak vanwege de belangen die haar adviseurs in de farmaceutische industrie hebben. Deborah Cohen onderzocht die belangen en publiceerde hierover in het British Medical Journal. In ZEMBLA vertelt Cohen dat er binnen de WHO adviseurs waren die er voor hebben gezorgd dat de definitie van een pandemie versoepeld werd. Het aantal doden was niet langer van belang. Door het uitroepen van een pandemie traden slapende contracten met de farmaceuten in werking en kon er voor miljarden aan vaccins worden geproduceerd. Voor een pandemie die nog milder bleek dan de gemiddelde wintergriep en tot dan toe slechts 144 doden had geëist.

De voorstanders van het wintergriepvaccin zijn dezelfde mensen die tijdens de Mexicaanse griep avond aan avond in de nieuwsprogramma's zaten. Viroloog Ab Osterhaus werd steevast in de praatprogramma's aangekondigd als 'de man die over onze gezondheid waakt'. Hij waarschuwde voor de miljoenen slachtoffers die zouden kunnen gaan vallen. Osterhaus is behalve hoogleraar aan het Erasmus MC, lid van de Gezondheidsraad en adviseur van de farmaceutische industrie.

Bron: http://www.mecvs.net/Forum-viewtopic-t-4420.html

Allemaal dikke onzin dus... de mensen laten zich lenen als gratis proefkonijn, nou... mij niet gezien :D
En waarvoor angst? Voor een prikje in je arm? Ik heb wel voor hetere vuren gestaan, zou daar niet warm of koud van worden, net zoals ik dat niet word van een griepje.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:39

Ik heb hem jaren geleden wel gehaald,merkte er totaal niets van zeg maar.
Opeens kreeg ik geen oproep meer en dit jaar [na 4 jaar] krijg ik opeens wel een oproep.
Al die jaren nooit ziek geweest,en daarom denk ik nu,ik heb die prik niet nodig.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 17:03

Iedereen heeft gelukkig zijn eigen mening en gedachte.
Het belangrijkste is dat wat je ook doet er zelf achter staat.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 17:47

Mijn grootvader is vroeger heel ziek geweest van volgens mij de Spaanse griep,heerste rond 1915 geloof ik. Zijn broertje ook. Zijn zusje is zelfs overleden aan deze griep. Mijn moeder kreeg vervolgens toen ze klein was de Mao griep waaraan ze bijna bezweken is. Ik heb astma,en doe mijn moeder een groot plezier door me te laten inenten. Ik kan me dat wel voorstellen gezien wat ze heeft gehoord van haar vader en zelf heeft meegemaakt. Bovendien heb ik ook vaak last van chronische voorhoofdholteontsteking,dus ik moet geen fratsen hebben wat betreft mijn gezondheid,dus braaf mijn griepprik halen..

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:58

Ik heb dit jaar geloof ik geen eens oproep gehad....

Nou ik voel wel dat mijn longen het wat moeilijker hebben sinds gisteren,goed op tijd medicatie innemen!! had gisteren met xolair prikken ook wat verhoging..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:20

Ik heb nu van de apotheek maar een voorraad voor een maand of 3 meegekregen :')

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:46

Van medicatie... ik heb namelijk ook opeens mega veel mee gekregen kreeg eerst maar per maand!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:52

Ja idd. Ik belde van de week omdat ik er bijna doorheen was en ik kreeg gelijk drie ventolin en twee Flixotide mee :=

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:01

Mij lukt dat niet hoor alle meds gelijk op te laten gaan...
De ene gaat altijd sneller als de andere en in de ene puf zitten er meer in dan de andere enzovoort...
Ik bestel wel altijd zoveel mogelijk in een keer maar ben toch aardig vaste klant bij de apotheek...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:07

Ik krijg meestal 3 of 6 inhalators tegelijk mee, en hoe lang ik daar dan mee doe mag ik altijd zelf besluiten :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 01:02

Gebruikt iemand van jullie Foster?

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 09:29

Mijn medicatie gaat ook niet te gelijk hoor,ik gebruik zoiezo meer foradil dan alvasco!...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 09:32

Kido schreef:
Mij lukt dat niet hoor alle meds gelijk op te laten gaan...
De ene gaat altijd sneller als de andere en in de ene puf zitten er meer in dan de andere enzovoort...
Ik bestel wel altijd zoveel mogelijk in een keer maar ben toch aardig vaste klant bij de apotheek...

Bij mij ook niet hoor. Van de een moet ik 2 keer per dag gebruiken en de ander 4 keer. Dus meestal bestel ik er dan maar een, maar dat werd een beetje vervelend om om de 2 weken weer aan de telefoon te hangen :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 21:53

Ik zit voor mijn seretide bij de herhaalservice van de apotheek. Kreeg een herhaling terwijl ik nog voor ongeveer 1,5 maand heb liggen. Dus nu heb ik weer een volle puffer. Ventolin heb ik nog steeds, zowel de diskus als de andere.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 21:50

Mijn vader hoort morgen wanneer hij opgenomen word in het ziekenhuis voor de bronchitis infectie. Waarschijnlijk zal hij dinsdag of woensdag zich moeten melden zodat ze met de antibiotica via het infuus gaan starten. Vind het best wel eng allemaal. Wat als hij niet beter wordt, dit is zijn laatste hulpmiddel en of het weggaat is een tweede. De bacterie komt iedere keer terug in een andere vorm en dan erger...
Duur van de opname is ook nog niet bekend....

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:01

Klinkt idd wel spannend Purny!
Wat voor bacterie had hij ook alweer?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 22:32

bronchitis infectie. Maar verschillende soorten bacterieën.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 07:10

Sterkte

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 08:06

Pff...heel veel sterkte!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 12:23

Dank jullie wel. Ik begin nu wel een beetje langzaam te beseffen dat het misschien ook helemaal niet meer goed komt. Voel me ook zo rot op het moment, ben nu op school maar heb er ook echt geen zin meer in vandaag. Gelukkig hebben we een uurtje kunnen verschuiven en ben ik eerder klaar. Maar laten we hopen dat de AB aanslaat!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:37

Spannend Purny....

Hier ondertussen een dag of 14 aan de ab en nu is hij ff verdubbelt hopelijk klinkt t woensdag beter en mag ik stoppen!