Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cindyrella

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 08:33

Goedemorgen ladies!

@Silverstorm: Welkom! Je verhaal hier opschrijven is stap 1.
Vind het dapper van je, want zo te zien heb je ontzettend veel voor je kiezen gehad.
Jammer dat je zo'n vrees hebt, dta je bang bent dat mensen je in een bepaald hokje zullen stoppen of be-label-en wanneer je naar een psycholoog gaat. Ik heb dit zo anders ervaren.. En daarbij zijn dat soort gegevens vertrouwelijk en hoeft niemand er achter te komen als jij dit niet wilt.

Zit te internetten met mn phone, dus vandaar beetje korte reactie!
Thanks voor jullie reacties op mn afwijzing. Zie zelf ook in dat t een beetje overdreven was, na slecht 3 sollicitaties, maar op dat moment viel.het even zo tegen!

Mooie foto's weer, ziet er heerlijk uit. En leuk om jou nu ook eens te zien op d foto's Amanda.

Crazyshar, jij een hele fijne vakantie gewenst, geniet er van!

Bienotje, ik ga jou cross topic bekijken!

Fijn weekend allemaal!
En oja... Jullie mogen me Jorien noemen hoor, dat is namelijk mijn naam, ipv mn forum naam, das net iets persoonlijker en wel zo makkelijk misschien!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 09:05

@silverstorm allereerst een hele dikke virtuele :(:) ! meid wat heb jij ook veel meegemaakt, teveel in en te korte tijd misschien.
ik zal je even deelgenoot maken van een paar woorden van mijn accupunturist,: het is heel moedig om door te gaan, maar het is nog moediger om te stoppen.
dit kun je in elke context plaatsen, in jou geval, mijn geval, het geval van de buren ;)

hoe is de situatie met je ouders? ik las dat je eerst verhuisd bent voor een liefje, daarna weer terug?
het is altijd makkelijker om er met een persoon over te praten die wat verder van je af staat, zodat je je voor die persoon ook niet hoeft te verontschuldigen als er bepaalde zaken over hem/haar gaan.
als je wilt mag je me altijd pb'en, ben dan wel binnen kort op vakantie, maar als het even kan dan wil ik je gerust helpen als ik dat zou kunnen, al is het alleen maar door te lezen ;)

@jorien: ik ga mijn best doen om je naam te onthouden maar ik ben echt een leeg ei als het om namen gaat :o ook verjaardagen vergeet ik super snel, zelfs die van mezelf, maar afspraken kan ik tot 2maand onthouden met dag en uur en al 8)7 zo stom :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:17

@Crazyshar, wat een mooie woorden van je acupuncturist! Inderdaad overal in context te plaatsen.

@Silverstorm. Hoe jij zoveel herkenning ziet bij ons, zie ik dat ook bij jou. En hoe moeilijk ook, het is tegelijkertijd ook zo gemakkelijk om gewoon door te gaan. En ik vond het zo moeilijk om te zeggen (en dan kom ik automatisch bij de uitspraak van de acupuncturist van crazyshar besef ik me): Ho, stop! Tot hier en niet verder!
Natuurlijk gaat het leven door, maar het is tijd om nu mezelf te helpen. Want anders red ik het straks echt niet meer.

Hulp zoeken vraagt moed. En die moed is zeker bij je aanwezig. En de vraag naar hulp denk ik ook, maar in welke vorm en wanneer: dat is iets wat alleen jij kunt bepalen.
Ik heb ook jaren bijvoorbeeld gezegd dat ik niet naar een psycholoog wilde. Ik had wat mislukte ervaringen en ging er voor mijn gevoel voor Piet Snot heen, want ik werd er niet beter van. En dan hebben we het nog niet over het feit dat ik het moeilijk vind om mezelf wat meer open te stellen. Maar voor mij is nu de bodem bereikt. Ik wil dit niet meer. En ik heb het zelfs aangedurfd een psycholoog op te bellen en te zeggen dat ik niet meer kom. Want het hielp me niet. En man wat is die zoektocht verrekte moeilijk. En nu... Nu ben ik twee keer bij een psycholoog geweest waarvan ik het gevoel heb: ja! Dit is 'm! Ik heb zelfs mijn opgekregen huiswerk gemaakt en o.a. mijn groepsgenoten van school een beetje verteld hoe of wat en of ze een beetje op me willen letten en me willen helpen. Man, wat was die drempel hoog. En toen het moment daar was kon ik alleen maar huilen. En dan zie je zes kerels kijken van 'wtf! Wat is er gebeurd?', waardoor ik stiekem ook wel wat moest grinniken.

Het is echt maar een heeeeeel klein stapje, want er moet nog zoveel meer gebeuren wil ik me weer ok gaan voelen, maar ik ben toch trots dat ik de stappen neem.

De eerste stap is het erkennen en jij bent zelfs al een stap verder, je doet je verhaal. Of dat nou hier is, of in de spreekkamer bij een psycholoog, dat maakt niet uit. Besef je dat je niet naar een psycholoog o.i.d. moet! Het gaat namelijk om hoe jij je voelt en hoe jij het wil aanpakken. Maar misschien is een andere vorm meer geschikt? Zoals bijvoorbeeld haptonomie?

Raar trouwens dat je huisarts alleen vezels en meer beweging voorschrijft. Dat laatste schijnt een goede te zijn, dat zei mijn vorige psych ook, maar met alleen meer beweging en wat vezels kom je er niet, is mijn idee.
En over die collega: die hoef je niet kwijt te raken! Niet meer bij dezelfde werkgever werken betekent niet dat alle banden worden doorgesneden. Als zij net zulk fijn contact ervaart als jij zie ik niet in waarom het zou ophouden wanneer je een nieuwe baan zou hebben. Probeer dan gewoon af en toe wat af te spreken en te bellen. Het kost tijd en energie, maar als jij je er beter door voelt....

Ook voor mij geldt: pb staat altijd open.

@Bienotje, ja, het is voor mij op fietsafstand. Lees wel vaker op bokt dat mensen er heen zijn :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:11

:wave:

Silverstorm: welkom in het topic. Wat een verhaal zeg, wat heb jij veel voor je kiezen gehad :(:)
Goed dat je inziet dat het zo niet gaat. Maar een oplossing heb ik eigenlijk ook niet voor je.
Hulp van buitenaf klinkt niet verkeerd. Of dat perse een psycholoog moet zijn weet ik niet. Misschien heb je aan een coach of anders soort begeleider ook heel veel.

En natuurlijk mag je de foto's gebruiken! Geef maar een gil als je iets nodig hebt, dan stuur ik een originele.

Hier staat de koffer alweer gepakt. Om 11 uur moeten we de kamer uit, dus mooi nog even een uurtje om te rommelen. Daarna de stad in, nog wat winkelen. Om half 2 gaan we met zijn allen iets van een high tea doen en tussen half 4 en half 5 worden we opgehaald en naar het vliegveld gebracht.
Om 20.30u Nederlandse tijd landen we op Rotterdam.
Heel dubbel, het land hier is prachtig. Maar ik ben ook wel heel blij om weer naar huis te gaan. Naar mijn vertrouwde omgeving, poezels, mensen, pony.
Ik heb zelfs weer zin in mijn werk :D
De week hier was heerlijk qua land. Echt prachtig. Qua gezelschap was het ook wel gezellig, maar toch ook wel een hoop irritaties. Bij mij dan. En ik heb ze ook een beetje weggeduwd. Ik heb deze week pas gemerkt hoeveel we uit elkaar zijn gegroeid en hoeveel ik eigenlijk verschil van mijn familie. Best confronterend, maar ergens heb ik daar ook wel vrede mee. Ze zijn en blijven mijn familie, waar ik enorm veel om geef. Maar ik ben gewoon echt anders. Geeft niets, maar ik merk dat zij nog niet zover zijn om dat volledig te accepteren.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:09

Zo meiden, hoe is het hier?

Volgende week mijn eerste echt afspraak bij de psychologe staan. Ik ben heel benieuwd, ik moet een schriftje meenemen om dingen in op te schrijven enzo. Herkennen jullie dat?

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:21

@bienotje: dat herken ik ja, maar bij mij schrijft zij alles op voor mij om mee naar huis te nemen, omdat je tijdens de sessie vaak zoveel hoort, voelt, meemaakt, herbeleeft, verteld,.... anders vergeet je de helft en dat zou ook zonde zijn.

ik vertrek over 2uur naar de luchthaven, en dan zal ik heeeeeeel stil zijn denk ik haha.

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:56

@Bienotje: nee dat herken ik niet, ik kreeg kopies mee van dingetjes die we daar deden...
Ik heb wel een schrift met harde kaft gekocht, daar mn kopietjes ingeplakt. En zelf ook aantekeningen in gemaakt.

Bijvoorbeeld mijn visie op het leven. Wat ik zou willen bereiken e.d. En ik gebruik het nu nog. Werk wel heel fijn!

@Crazyshar: Een heeeeele fijne vakantie! Geniet ervan, want ook jij verdient het!!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:15

Nu ja, ik ga het wel zien dus ;)

Crazyshar, supergoede vakantie gewenst! Geniet ervan :)

Cindyrella, je visie over je leven. Vind/ vond je dat niet heel moeilijk?

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:22

Bienotje schreef:
Cindyrella, je visie over je leven. Vind/ vond je dat niet heel moeilijk?

Jaaa dat is heel moeilijk.
In het begin wist ik helemaal niet wat ik wilde en nu nogsteeds niet helemaal.... Maar ik wist wel wat ik niet wilde en dat was zijn hoe ik toen was!
Ik wilde niet meer het afwachtende miepje zijn, zich laten afschrikken door bepaalde mensen of situaties. Dat was voor mij een begin.

Nu ga ik het een beetje omdraaien en kijken wat ik graag zou willen bereieken (en dan bedoel ik niet : ik wil later trouwen, 2 kinderen, een BMW-cabrio :') oi.d.) Maar dan bedoel ik: Ik wil graag laten zien dat ik besta, blij zijn met de dingen die ik doe (en welke dingen zijn dat dan bijvoorbeeld) en hoe ik ze doe.
Main thing voor mij is, dat ik gelukkig wil zijn met mezelf... :j maar daar ben ik nog niet helemaal hoor! ;)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:29

Lange weg zeker? :) En dan te bedenken dat ik nog helemaal aan het begin van die weg sta ;)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:04

Goedemiddag Allemaal!

Welkom Silverstorm!
Wat een verhaal, maar wat ik jou ook wou schrijven staat hierboven al meerdere keren beschreven!
In elk geval, heel dapper dat je je verhaal zo kan opschrijven!!

Hele fijne vakantie Crazyshar!!!

En welkom terug Amanda! Wat een prachtige foto's!!! En fijn dat de vakantie zo heerlijk is verlopen!

En verder, nja, heb telkens met hap en snap bijgelezen op mobiel tijdens mijn weekendje weg, nu net ook de 2 blz doorgelezen, maar blijft ook niet echt hangen.....
Weekendje weg was leuk, ondanks dat je niet veel doet, ben je toch bekaf! maar heb dan ook 2 nachten heel slecht geslapen! En normaal reageer ik wel even uitgebreider, maar de meid die mijn paard rijdt is over een kwartier bij mijn paard, en dan zou ik er ook even zijn~! Maar dacht, nu maar effe snel posten, vanavond nog een verjaardag van schoonmams, dus voordat ik dan es tijd heb om te posten, zijn jullie 4 paginas verder hihi.... :+

@Silverstorm, jij was benieuwd naar hoe en wat het met me ging en hoeveel weken ik zwanger ben!
Ben nu dikke 34 week zwanger, zie onderschrift hihi, zo houd ik het bij voor mezelf :P
En ik vind het nu heerlijk om thuis te zijn, mede doordat ik veel pijn heb bij bekken/banden/schaambotje, en ik op het werk dat niet genoeg laat merken,dan ga wel door!
Ben blij dat ik even van die 2 dominante grieten af ben! Echt van die grieten die hun verhaal/conclusie al klaar hebben liggen, zonder jou es te vragen van hoe en wat! ja blij dat ik daar van verlost ben!
Maar ben nu nog geen week thuis, en heb tot nu toe wel vermaak gehad, maar ben benieuwd hoe het de komen ongeveer 5 weken zal gaan! Ben geen type voor thuiszitten en kan mezelf ook niet goed vermaken... :+

Maar hoe oud ben jij? bedoel, heb je ook kinderen? heb verder nog niet in je profiel gekeken, en kan nu geen blz terugbladeren naar jouw verhaal, want dan verdwijnt mijn getypte tekst!....

Nou, zal even naar mijn paard, en volgende keer weer uitgebreidere reactie hoor van mij! Maar ben zelfs nog niet bij mijn paard geweest na dit weekend!(En dat is heeeel uitzonderlijk......) hihi

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:41

Het is maar stilletjes hier.... (maar in dit geval is het misschien, geen bericht is goed bericht?? :) )
Hierbij allemaal een heeel fijn lang weekend, vol zon en positieve energie!!

Ik ga even heerlijk bijtanken, want het is nodig!! :evaw:

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 20:04

Maar hopen dat mensen gewoon té druk hebben met zonnen ed!!
@Jorien, wat jouw doelen zijn klinkt mij ook heel bekend in me oren!
Gelukkiger zijn met jezelf/uiterlijk, meer je eigen mening laten gelden, niet teveel van anderen aantrekken, en ook es NEE durven te zeggen!

Verder gaat het hier goed, mega last van me bekken aan de voorkant...zodra je even gezeten hebt en weer opstaat, dan loop ik de eerste 25 mtr kreupel haha, en daarna loop je iets soepeler, maar doet wel pijn!
Net bij verloskundige geweest voor controle! mooi klein babytje zei ze! ook al weer iets ingedaald, maar toch lag die hoog... ??? nja, heb ook maar kort bovenlijf.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:58

hoihoi,
hier een klein berichtje vanuit een zonnig bulgarije.
het gaat super goed, het weer wordt steeds beter we hebben een paar onweers gehad maar vandaag veel zon.
heb niet echt tijd om bij te lezen maar dat komt goed als ik terug ben.

voor iedereen kop op en een dikke knuff.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:08

Fijn dat het zo heerlijk daar is Crazyschar!! Geniet ervan, bijlezen komt later wel weer hihi, spam ons maar mooi met mooie foto's enz!!
Hier vandaag ook heerlijk weer!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:57

Klinkt goed Crazyshar! Ben benieuwd naar je foto's!

Hier is het inderdaad heerlijk weer.
Morgen weer regen, maar dat vind ik ook wel even prettig voor het stof enzo :j

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:47

als het maar niet téveel regen is, heb paardjes vandaag weer in het land gedaan, ze willen het kuil niet meer verder opeten....maar als er téveel regen komt, dan is het land zo weer vertrapt en hebben ze weer bakkamp, maar ben zelf geen fan van bakkamp! maar het heb niet veel gras, dus daar ook maar weer wat zuinig mee zijn :P

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:36

Nou Bobomelo, dat is weer baklkamp zeker. Hier nu toch al behoorlijk aan het regenen hele morgen. Héél ander weer dan gister!

Crazyshar, klinkt goed. Geniet nog lekker verder van je vakantie hé! :)

Hier gaat het wel goed, woensdag mijn afspraak staan en ik ben benieuwd. Ik hoop van harte dat ik er baat bij ga hebben. Dat ik niet voor niks ga, zover ben ik al. :)

Gister trouwens wedstrijd gehad en moest even slikken toen ik mijn punten terugkreeg, 180 & 162 punten. Tweede proef ging idd iets minder maar zoveel minder.. Ook echt gewoon 4-en en een 3 zelfs. Was even heel hard slikken vond ik, teleurstellingen zijn niet mijn beste punten ;) Maar heb me er verder al zeg ik het zelf best goed overheen kunnen zetten. Ik was niet de enige en volgende keer weer beter! :j
(is stiekem best trots op zichzelf dat ik het toch behoorlijk makkelijk naast zich neer heeft kunnen leggen :D )

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 11:31

Klinkt goed Bienotje!!
en je hebt toch maar mooi ff 1 winstpunt binnen!!(heb dit nl zelf liever dan bv 2 keer 175.....hihi)
Maar knap van je dat je beseft dat je er normaal gesproken aardig van de leg van kunt zijn, en dat je het nu herkende en je je er hebt tegen kunnen verzetten!
En wat betreft je psych, het heeft zowieso even tijd en een paar sessies nodig om daarna daadwerkelijk echt aan de slag te kunnen..... De psych moet jou wat leren kennen, en jij moet de psych wat leren kennen! Dus de eerste keren is vaak: veel vertellen over jou zelf, en als je erg gespannen bent, dan proberen zij je weer wat op je gemak te stellen door bv ook even interesse te tonen in jouw 'leuke'dingen. dat je ook even wat luchtigs hebt om over te praten!
Komt vast goed!!!!

*edit*
en nee tot nu toe nog geen bakkamp, heefthier alleen nog maar wat gesputterd, trekt tot nu toe nog mooi net bij langs in't hoge noorden! Het is hier nu droog en bewolkt!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:03

Dankjewel! Het is zo'n klein stom dingetje, maar wel fijn om te merken dat ik het toch weer even van me af heb kunnen zetten. En over twee weken weer en gaan we wel zien! :)

Hier al de hele morgen regen en onweer trouwens, flinke bui die over trekt! Dat scheelt dan weer bij jouw ;)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:31

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:36

hoihoi,

nou ben weer thuis. heb een heerlijke vakantie gehad. een paar keer een flinke onweer, maar dat is dan ook weer na een uurtje voorbij.
verder heeel veeeeel zon, beachvolleybal, zwemmen, beetje met de animatie mee doen, boulevaar lopen, naar historische stadjes geweest,... heerlijk.
ik ben de foto's nu aan het laden en dan zet ik ze straks hier erop.
heb heel de vakantie eigenlijk weinig last gehad van problemen, alleen moet ik donderdag beginnen op mijn nieuwe baan, en om de een of andere reden heb ik er nu een minder gevoel bij dan toen ik ging solliciteren?! zo raar.

@bienotje: het is inderdaad jammer van je punten, maar je hebt wel een winstpunt! en wat goed dat je het kunt herkennen en je er makkelijker bij kunt neerleggen. komt vanzelf goed. kun je je ook vereenzelvigen met de punten en het commentaar? zodat je er aan kunt werken? of is het echt zo'n typisch jury moment geweest?
en heel veel succes morgen bij de psych, komt vast goed!

@bobomelo: jammer van je bekken, gaat het nu weer beter? en wel leuk dat ze jou baby'tje een leuk klein baby'tje vinden haha, en het moet nog geboren worden en nu al complimentjes. kijk maar uit dat hij/zij niet verwaand wordt :D

momenteel schijnt de zon hier, dus nog een jurkje uit de kast gediept en aan de slag :D

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:46

Super crazyshar!!!
Klinkt als een zeer geslaagde vakantie! En dat is je gegund!!

En natuurlijk is het spannend om nu naar het nw werk te gaan! heel logisch lijkt mij!! Komt vast goed, als je er maar eenmaal bent!!

Met mijn bekken gaat het zijn gangetje, als ik het toppunt van luiheid maar in acht neem, dan heb ik minder last, maar loop ik teveel en doe ik teveel, ja dan hebje pijn....
Nu heb ik lang op bed gelegen, en zit ik aan tafel te bokken, en sta ik alleen op om te plassen/drinken/broodje te halen, dan heb je minder last! Maar ja, wil ook niet zo lui zijn, dat vind ik heel moeilijk........
Maar goed, kan nu beter lui zijn, en als dan de meid die mijn paard rijdt belt van dat ze heengaat, dan even ook heen gaan, even genieten van de paarden, niet teveel doen, en dan weer terug naar huis, en weer rust houden.....Maar vind dat zo moeilijk he! Niet gaan uitmesten, geen dingen gaan tillen enz.....
Nja, morgen 37 week alweer!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:48

Super Crazyshar! Klinkt inderdaad als een zeer geslaagde vakantie :D
En spanning voor je nieuwe werk is logisch! Ik zou me pas zorgen gaan maken als je die spanning niet had ;)

Bobomelo: jeetje, wat schiet het toch op!
En lekker lui zijn als dat nodig is :j

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:51

En hoe is het met jou dan Amanda?