Een bloemetje voor Ayasha... *update op p60!*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Een bloemetje voor Ayasha... adresupdate P11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 20:51

Jeetje Kath.. ik snap best dat je ze gaat missen.. is er nog het een en ander te regelen voor de toekomst?

En was mijn Berlijnse kaartje al binnen? :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 20:55

jeu helemaal vergeten te posten met al die drukte hier! jep! :D hij is aangekomen! :D

Geen idee of er nog wat te regelen valt.... da's afwachten...

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 22:08

Hoop voor je dat er iets te regelen valt! Dat zou fijn zijn :) maar prioriteit ligt nu natuurlijk bij de revalidatie..

Heb je mijn kaartje uit Rome ook gehad? :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 23:43

En zij stuurt me kaarten uit Madrid en uit Moskou komt een brief :)ddd :)ddd

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 00:38

Yellowfish schreef:
Hoop voor je dat er iets te regelen valt! Dat zou fijn zijn :) maar prioriteit ligt nu natuurlijk bij de revalidatie..

Heb je mijn kaartje uit Rome ook gehad? :D

:j die hangen langs elkaar op _O- heerlijk die internationale post! :D
Waren ook erg leuke kaartjes! :+:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:37

Gisteren bij mijn neuroloog geweest er is een EEG gedaan (welke voor een avondje hoofdpijn zorgde "dat weke deel doet pijn" is vast geen vlaams.... :x) waaruit bleek dat ik een verhoogd risico op epilepsie heb, de zone waar ze dat kunnen zien was nl geïrriteerd. Ik ook na het gesprek met de neuroloog trouwens maar goed. Mijn stollings-onderzoek bracht een paar mogelijke oorzaken aan het licht, een paar waardes waren verhoogt waaronder eentje die er op wees dat mijn bloedplaatjes snel aan elkaar gaan kleven.
Ik mag vanaf nu dus bloedverdunners slikken, ook was mijn foliumzuur te laag en ook dat moet ik mijn leven lang blijven slikken. Oorzaak is nu definitief een klonter. :)

Verder was er nog een verhoogde factor 8 en die moest nog besproken worden. (waarom antwoordde ze niet op :roll:)

Waar ik me nog aan ergerde is dat ze niet op de hoogte lijkt te zijn, mijn intensieve verslag is niet terug te vinden ( :? ) en ze beweerd dat de bloeding achteraan zat terwijl mijn chirurg zei dat ie rechts opzij zat, daar is ook het botluik gemaakt :?
Nog eens navragen bij de chirurg! := En haar uitleg blijft ondanks mijn vragen beperkt en latijns (helaas is mij kennis van dode talen niet bijzonder.

Ik kan weer blind typen en ik heb een fijne ruiter gevonden voor mijn merrie! Klikte echt goed!!! Ze deed enorm haar best! :+:

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:41

Oef lastig allemaal idd...
Gauw maar een gesprekje met je chirurg aangaan voor die vragen waar je mee loopt!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:47

Fijn om weer een update te lezen Kath! Vervelend dat je nogsteeds weinig antwoorden hebt op je vragen! :(:) hou je taai meis!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:51

Schrijf je vragen voor de dokter op, dat is helemaal niet raar.
En ik vind de voorlichting sowieso heel slecht (in Nederland). Hier heb je ook geen vaste neuroloog.
Bij mijn controles heb ik iedere keer tot nu toe een andere dokter gehad.

Had jij je rijbewijs al? En hoe gaat dit in België? In Nederand zijn de regels per 1 januari 2011 versoepeld, maar niet voor mensen met bepaalde bloedingen. Ook daar weten niet alle artsen de juiste informatie over.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 00:06

over het rijbewijs weten ze hier ook allemaal niks :roll:
Bij de volgende afspraak neem ik het wetsartikel mee :x

Ze zijn daar nl allemaal even slim :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 00:31

Haha, hier ook niet hoor. Ik heb al 3 keer gebeld met cbr, een verklaring ondertekend door HA opgestuurd en 2 brieven. Nu mag ik over 12 dagen komen voor een keuring in mn eigen zkh? Dom gedoe en geldklopperij

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 01:36

Ik word er gek van, wil weten waar ik aan toe ben. :=
Kan daar ook behoorlijk pissig van worden :o

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:22

Ayasha schreef:
Ik word er gek van, wil weten waar ik aan toe ben. :=
Kan daar ook behoorlijk pissig van worden :o

Dat schijnt erbij tehoren, sneller boos en ongeremd gedrag ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:41

:= ik hoop dat je een grapje maakt? :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:28

Ayasha schreef:
:= ik hoop dat je een grapje maakt? :D

Nee, dat is een veel voorkomend gevolg, maar het schijnt wel over te gaan of minder te worden.
Ik had al een kort lontje, maar dat is nu korter geworden.
En op mijn ontslagbrief stond: toon ongeremd gedrag. :D
Nu hebben wij daar wel vreselijk om gelachen, want IRL ben ik vrij assertief en direkt, dus volgens de mensen die mij kennen, is dat gewoon mijn karakter, maar dat weten neurologen natuurlijk niet als ze je verder niet kennen.

Ik gebruik het nu als excuus, als ik iets zeg wat te direkt is of zo, dan zeg ik dat ik er niets aan kan doen, dat is mijn ontremde gedrag.

Het zal er wel aan liggen wat je precies voor bloeding hebt gehad en waar. En of je medicijnen gebruikt, die kunnen ook van invloed zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:31

In mijn gedrag hebben dokters niks kunnen ontdekken, kreeg zelfs complimenten dat ik zo kalm bleef onder alles,

het is niet omdat ik een HB heb gehad dat alles wat ik doe en voel daaraan gelinkt is, had je 6 maanden geleden mijn rijbewijs willen afnemen was je wsl je handen kwijt.

Ook hier thuis voel ik me prima en ondervind weinig moeilijkheden behalve mijn hoofdpijn maar da's door de schedel die weg is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:36

Ik ben ook heel kalm geweest en verder heel snel hersteld.
Maar ik ben wel gefrustreerd omdat ik IMO onterecht mijn rijbewijs kwijt ben en dan in zo'n ambtelijke molen terecht kom, waar niemand een duidelijk antwoord heeft op de te volgen procedure enz.
Als ik goed genoeg ben om te werken, te sporten en te fietsen, ben ik ook goed genoeg om auto te rijden.
Ik heb nl. geen restgevolgen of uitval.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:34

Electra63 schreef:
Ik ben ook heel kalm geweest en verder heel snel hersteld.
Maar ik ben wel gefrustreerd omdat ik IMO onterecht mijn rijbewijs kwijt ben en dan in zo'n ambtelijke molen terecht kom, waar niemand een duidelijk antwoord heeft op de te volgen procedure enz.
Als ik goed genoeg ben om te werken, te sporten en te fietsen, ben ik ook goed genoeg om auto te rijden.
Ik heb nl. geen restgevolgen of uitval.

Hoe lang moet je nog wachten?

Ik snap je gevoel wel! Ik was effe boos toen ik een vrouw zag wiens spieren steeds verkrampen, echt spasmen, die raakte amper de parking over tot haar auto en die mag wel gewoon rijden :roll:
Toen moest ik wel effe razen :D Maar kon vroeger al extreem slecht tegen onrecht...
Eigenlijk zouden we een hk moeten openen voor lotgenoten :)

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:39

Electra63 schreef:
Haha, hier ook niet hoor. Ik heb al 3 keer gebeld met cbr, een verklaring ondertekend door HA opgestuurd en 2 brieven. Nu mag ik over 12 dagen komen voor een keuring in mn eigen zkh? Dom gedoe en geldklopperij

Ah, het wel bekende lot....
Ik heb geen HB gehad, maar wel epilepsie. Ken procedure!
Heel, heel frustrerend! |o
Geldklopperij eerste klas. En je mag om het paar jaar weer.. (Bij mij eerst 1 jaar, toen 3, toen 5..)

Ts. Ik wens je al het beste toe. Een goed herstel. Ik hoop dat epilepsie bij je uitblijft. En dat alles maar weer zo goed mogelijk mag worden!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:49

Officieel is 26 mei het een half jaar geleden.
18 april krijg ik de keuring. Volgens CBR te vroeg, maar neurologie zegt kom maar :D

Ik zat laatst op stal. Die man had paar weken na mij een beroerte gehad, slikt nog heel veel medicijnen en hij mag wel al weer rijden. Dan word ik dus boos, terwijl hij er niets aan kan doen en ik het hem van harte gun.

Men moet dit per individu beoordelen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:07

Electra63 schreef:
Officieel is 26 mei het een half jaar geleden.
18 april krijg ik de keuring. Volgens CBR te vroeg, maar neurologie zegt kom maar :D

Ik zat laatst op stal. Die man had paar weken na mij een beroerte gehad, slikt nog heel veel medicijnen en hij mag wel al weer rijden. Dan word ik dus boos, terwijl hij er niets aan kan doen en ik het hem van harte gun.

Men moet dit per individu beoordelen.

ik gun het ze ook, maar ik zou dus kunnen rijden en mag niet en zij kan amper en mag wel,dat steekt.Hoewel zij er ook niet aan kan doen natuurlijk!, bij mij wordt in april gebeld door mijn chirurg :j hoop dat ik mag gaan,als ik dan in mei slaag, mag ik dan in mei ook al rijden?
ik denk ook, ik heb nu zoveel voor mijn kiezen gehad op korte tijd, dat het sowieso gevoeliger ligt, dit voelt als een straf (ook die miserie met mijn contract erbij) voor iets waar ik ook niets aan kan doen, en zo mag je het niet zien want zo is het helemaal niet, maar toch.... :) Je gevoel kies je niet he... En mocht dan ook nog net mijn inschrijvingstaks van mijn nieuwe toot betalen _O- toen was het helemaal klaar _O-

Meloen: maar jouw toestand kan ook verergeren geloof ik daarom dat jij nog terug moet, 6 maanden na een HB ben je geen groter risico meer dan iemand zonder ziekte kwa verandering in toestand. :) Zo werd het mij iig uitgelegd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:57

Ja, jij hebt wel extra pech door die toestand met je werk.
Ik heb een vaste baan en ik word aan alle kanten geholpen.
Ik ga met een taxi op en neer naar mijn werk, betaald door mijn werkgever en hij heeft 2 interimmers ingehuurd omdat een andere collega ook langdurig uit de roulatie is en wij ook nog met een reorganisatie bezig zijn. Maar daar voel ik me weer schuldig over omdat het allemaal zo duur is en er bezuinigd moet worden.

We mogen niet klagen, maar af en toe ben ik gefrustreerd. :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 22:33

Ik kan maar hopen dat( ik voor 16 juni weer werk,al is het maar partime

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 22:44

Ayasha schreef:

Dat zou wel erg snel zijn, je moet immers nog een keer geopereerd worden.
Ik ben op 27 november geopereerd via mijn lies, dus mijn herstel gaat veel sneller(eigenlijk ben ik helemaal hersteld. :D ).
Jij moet gewoon je tijd nemen om zo veel mogelijk te herstellen, zodat je ook later geen terugval krijgt, daarom doe ik ook nog wat rustig aan. Daar ben ik echt verschillende malen voor gewaarschuwd door het revalidatiecentrum.
Er staat een jaar tot anderhalf jaar voor het herstel na een hersenbloeding, als je het overleefd, dus heb geduld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 23:06

Electra63 schreef:
Ayasha schreef:

Dat zou wel erg snel zijn, je moet immers nog een keer geopereerd worden.
Ik ben op 27 november geopereerd via mijn lies, dus mijn herstel gaat veel sneller(eigenlijk ben ik helemaal hersteld. :D ).
Jij moet gewoon je tijd nemen om zo veel mogelijk te herstellen, zodat je ook later geen terugval krijgt, daarom doe ik ook nog wat rustig aan. Daar ben ik echt verschillende malen voor gewaarschuwd door het revalidatiecentrum.
Er staat een jaar tot anderhalf jaar voor het herstel na een hersenbloeding, als je het overleefd, dus heb geduld.

ik heb een contract dat gered moet worden, heb geen tijd voor geduld. Bovendien word ik humeurig van thuis zitten en voor mijn financiën is het ook niet goed.
Als hij me nog lang thuis houd na die operatie doe ik iemand wat :=
ben ni gemaakt om thuis te zitten.