[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:35

oeh ziet er lekker uit :9

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:36

Oeh Lifaya, mango is echt zoooooo lekker :9
Dat is toch meer een zomervrucht?? Zijn die lekker nu?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:37

ja mango is ook heeeeeerlijk :9

Ja ze zijn nu ook lekker :P net zo lekker als in de zomer :P alleen wat duurder hihi :P maar hij moet vandaag op

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:39

Wow ik was gewoon het hele topic kwijt. :oo
Maar nu weer gevonden.

Heb zelf vanaf afgelopen woensdag nogal een slechte week gehad, beetje teveel slechte dingetjes gegeten maar ga er vanaf morgen weer tegenaan!

Alleen zaterdag wordt dan even minder want dan ben ik jarig. :D

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:43

Heb niet alles bijgelezen, maar genoeg om Natasja91 een harde schop onder dr kont te geven, hehe.. :')
Twee harde schoppen (op zn minst) moeten genoeg zijn om je weer te motiberen om er een week voor te gaan? Krijg je volgende week gewoon weer een schop :+
Gisteren uit eten geweest en oepsss.. wel teveel gegeten en wat frietjes met mayo..

Vandaag gaat het goed.
Zometeen heel gezond koken.

Oh ja, er bestaat super light mayo. Kennen jullie dat al? *rent naar de koelkast om het te bekijken*
Het is: Calve slechts 3 % vet.
Kun je gerust af en toe nemen dus met mate.. Is dat niet een goede tip? :o

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:45

amsterdam_30, die heb ik dus in mijn handen gehad vandaag, alleen toch voor een andere gekozen (ook met 85%minder vet dan echte mayo) want die jij noemt heeft (hoe gek?) geen ik-kies-bewust-etiket... snap niet waarom niet :n

Een keer uit eten gaan is niet erg toch :P
Wij gaan vrijdag naar Duitsland, tm maandag.. en echt let heus wel op wat ik eet maar ik ga wel genieten daar, we gaan 4 dagen achter elkaar uit eten :')

Wat ga je koken?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:49

Zooo heel wat bijgelezen, eerst een heel stuk over verslavingen.. met drank heb ik dat dus TOTAAL niet, ik heb n soort van hekel aan alcohol, drink er op zn tijd wel eentje, maar dat is in een maand op 1 hand te tellen :P Maarja, ik heb wel weer mn eigen slechte gewoontes.. en dat is best wel erg.. ik rook 2 pakjes per dag.. en ik heb een groot motivatieprobleem (al gaat dat verantwoord en gezond afvallen super goed, en ben ik op en top gemotiveerd!).. Dus achja, iedereen zn slechte gewoontes..

Vannacht op werk 2x een liga evergreen gehad, was heel goed vol te houden, vlak voor werk nog een vk-boterham met vruchtenhagel :)

Gister bij de naborrel op werk is altijd frituurhap, broodjes enz. maar had daar totaal geen moeite mee :) echt grappig hoe makkelijk het me afgaat tot nu toe!

Alleen, vandaag sloeg ik wel een beetje door :') ik slaap dus overdag, omdat ik afgelopen nacht heb gewerkt.. en ik heb zoooooooo raar gedroomt.. ik droomde dat ik bij mn vriend thuis was.. en daar stonden allemaal hapjes op tafel, en chips enz. en ik kon nergens vanaf blijven, onbeschaamd schrokte ik van alles en nog wat naar binnen, en er bleef door mij niets over voor de rest.. maar ja ik was echt compleet vergeten dat ik bezig was met afvallen, en toen ik bezig was met het laatste schaaltje chips naar binnen schrokken realiseerde ik dat ik eigenlijk bezig was met afvallen, en toen voelde ik me zooo rot, schuldig en slecht.. en daarna werd ik wakker :D rare droom, ik lijk wel geobserdeerd :')

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:57

amsterdam_30 schreef:
Heb niet alles bijgelezen, maar genoeg om Natasja91 een harde schop onder dr kont te geven, hehe.. :')
Twee harde schoppen (op zn minst) moeten genoeg zijn om je weer te motiberen om er een week voor te gaan? Krijg je volgende week gewoon weer een schop :+
Gisteren uit eten geweest en oepsss.. wel teveel gegeten en wat frietjes met mayo..

Vandaag gaat het goed.
Zometeen heel gezond koken.

Oh ja, er bestaat super light mayo. Kennen jullie dat al? *rent naar de koelkast om het te bekijken*
Het is: Calve slechts 3 % vet.
Kun je gerust af en toe nemen dus met mate.. Is dat niet een goede tip? :o

Die hebben wij ook. :j

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:59

Volgens mij heb ik niet echt verslavingen. Ik hou gewoon over het algemeen erg van lekker eten :D

Jaime, haha lijkt idd alsof je een beetje doorslaat := Haha. Ach, zal wel meevallen.
2 pakjes per dag is wel flink zeg. :oo Ik heb het nu met m'n studie over longaandoeningen etc. Heerlijke plaatjes... dus ben nu extra blij dat ik nog nooit heb gerookt :=

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:01

Ik zat eerst op een pakje per dag.. toen ben ik gestopt, 2 weken.. bijna 6 kg aangekomen in die 2 weken , weer begonnen, 3 kg er vanaf en toen zat ik in eens al aan 2 pakjes.. maar ik wil nu eerst afvallen.. en dan mn rookgedrag minderen.. alles stap voor stap, niet in 1x

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:03

oh.. gister een slechte maar zeer gezellige avond gehad!
1 hele zelf gemaakte pizza + choco toetje + chips :oo

maar ga nu weer goed mijn best doen. Ga morgen ochtend (half 8) weer zwemmen.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:07

@Patriciavt: Dat ik kies bewust logo, moeten bedrijven dus flink voor betalen.. er zit echt super weinig in. Lees het etiket maar eens goed.

Een x uit eten moet kunnen eigenlijk ja.. het was wel errug lekker en heb redelijk verantwoord gekozen.

Vanavond komt een vriendin eten en ik maak zo witlof met ham en mini beetje slankie kaas. Verder nog aardappels. Jij al lekkere ideeen v t eten??
Morgen en overmorgen tofu (ipv kip) in zoetzure saus met volkoren noedels.
Woe weer uit eten, dus echt even vis nemen en paar frietjes maar... ik vraag wel net zoals gisteren om een extra bakje groenten! Dat helpt echt :).

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:10

K voel me trouwens al veel fitter nu ik gezond eet.. normaal was ik na mijn nachtdiensten echt gesloopt, ook als ik gewoon 8u geslapen had voelde ik me reuze brak, nu niet, ik voel me gewoon kiplekker en fit :)

Een vriendin van mij woont nu in a'dam voor haar studie, in februari komt ze terug, en dan gaan we een vaste avond in de week wandelen, en dat willen we steeds verder uitbouwen (eerst een uur, dan langer en langer en langer)

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:18

Bij mij niet helemaal lekker gegaan de afgelopen dagen.
Veel spanningen en dan heb ik het moeilijker met goed en gezond eten.
Morgen ga ik weer goed beginnen: 1 uur lopen met de hond, voor het eerst zumba (heb het gedownload, heb gewoon geen geld voor echte lessen), en weer gezond en bewust eten.

Mijn vriend kwam aan met het idee om mezelf elke avond te 'trakteren' op iets lekkers bijv. 1 choco eitje.
Wat vinden jullie daarvan?

Misschien nog een stomme vraag maar wat vinden jullie van afslankpillen? Mijn zusje is hier mee bezig en maak me daar best zorgen om. Heb het idee dat een pil die je 15 kilo in een week af zou laten vallen, alles behalve goed is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:20

ik heb deze week verder niet echt gesport, dinsdag en woensdag geroeid en 1 x gerend en donderdag 8KM gefietst en zaterdag en zondag 8KM gefietst... is niet echt veel := wel vandaag nog uitgemest, dat is ook weer cal's verbranden :')

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:24

Ligt eraan welke afslankpillen, fatburners bijv. zijn superslecht voor je hart

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:33

het merk was .....care, het stukje ervoor weet ik niet.
Het zijn zegt ze honger-remmers en ze moet extra vitamine ervoor slikken.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:43

Carlijnnn schreef:
nu niet opgeven natasja!
xfioon, lijkt me ook niet echt veel, mis ook wat fruit, mischien toevoegen tussendoor.

nu bezig met mijn lunch, tomaten komkommer salade( kwart komkommer, 1 tomaat, 6 kleine tomaatjes) gerooster bruin zacht bolletje, en plakje ham.

vanochtend tijdens onderbreking van het leren iets meer dan 20 minuten op crostrainer gezeten, ± 35 km/uur , rond kilometer of 10 zat ik geloof ik.

verder schema van vandaag:
o: half bakje yoghert vermengt met kwark, met wat special k
t: rijswafel (ontbijt was ook wat laat)
l: tomaat komkommer, broodje, ham
t: iets van fruit (2manderijen of 1 appel, meer is er niet in huis.)
a: geloof iets van kafsvlees, en een of ander saus (waar vlees in zit) + aardappel puree. volgens recept 500 calorieën per portie. (over avond eten heb ik niks tezeggen)

mag geen fruit eten :n wel groente, eet vanavond wel een stuk komkommer ofzo...

hard gefietst! :oo

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:48

net dag iets veranderd.

a: nasi met een schepje saté saus. kon het echt niet laten :P, en ik heb zo iets ga ik straks ook doen als ik alles kwijt ben, dus als ik nu al weet te matigen, gewoon dat net genoeg is. blijf ik dan op gewicht. en rest van de dag was verder erg gezond!, helemaal als je er mee rekening houd dat ik se week heb komende week, en dan normaal constant eet :P.(tijdens het leren)

die afslank pillen lijken me niks, vast troep. en hoe houd je je gewicht dan bij als het weg is?, komt het er dan zo weer bij?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:04

Fioon, niet gemeen bedoelt hoor.. maar denk je dat je gezond bezig bent nu :P ?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:08

amsterdam_30 schreef:
@Patriciavt: Dat ik kies bewust logo, moeten bedrijven dus flink voor betalen.. er zit echt super weinig in. Lees het etiket maar eens goed.

Twee andere varianten van hun, ook met minder vet, hebben het logo wel ;)
Dus das wel gek :P

Ik ben niet zo visserig :o Probeer wel steeds meer en die file'tjes kan ik wel hebben..
Weet niet wat we volgend weekend voor onze kiezen krijgen in DLD :P

Linnke, het is wel oke om jezelf een beloning te geven :j
Na flink sporten ben je moe, maar voldaan moe en dat is een lekker gevoel :j
Afslankpillen.. sja ik ben er niet zo voor :o Je moet je eetgewoontes veranderen, anders kom je zo weer aan.

Ik heb voor morgen kippesoepje gehaald, waar ik wat Lassie Toverrijs (smaakt naar witte rijst, maar is zeg maar zilvervliesrijst :P ) doorheen doe :9

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:14

Afslankpillen zijn echt niet goed!!
Meestal zit er een laxerend middel in waardoor je diarree krijgt en dus eigenlijk een hoop water verliest. Je lichaam neemt geen essentiële voedingsstoffen meer op, je voelt je slap. Als je stopt met de pillen kom je ineens weer enorm veel bij (jo-jo effect). Dit geldt ook voor een extreem dieet!

De meeste mensen moeten gewoon hun levenstijl veranderen. Gezonder eten, kleinere porties verspreid over een hele dag en natuurlijk sporten. Ik weet ook wel dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan maar kom op meiden, we kunnen het *\o/*

O: magere kwark, kiwi, appelsien
T: -
L: 2vk, gekookt ei, ontbijtspek, tomaatjes
T: 2 speculaasjes
A: rijst met kalkoek
T: appel met kaneel

Vraagje aan de Nederlanders: hoe noemen jullie dit [klik]? :+ Ik ben benieuwd hoeveel kcal daar in zit maar ik vind het niet terug op calorietabel of caloriechecker.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:15

Mijn schema voor vandaag:
O: chocopops met halfvolle melk (iemand nog een idee wat gezonder en wel lekker is ook met melk?)
M: Bruin broodje met boursin light
T: Niks
A: Vis en courgette met tomatensaus
T: 2 manderijnen denk ik

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:17

Dianta, wat is het? Ziet eruit als een grote slagroomsoes met pudding erin :P (puddingbroodje?)

Cath, Cruesli Balans van Quaker :j :9 116 kc per portie.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:20

Bedankt voor je tip! Merkte namelijk dat er namelijk wel erg veel calorieën in zaten..