Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 23:37

Ik ben stout geweest, ik heb toch gelopen...

5 km in zo'n 28 minuten, lekker rustig gelopen met een kleine versnelling op het eind. Een beetje zone 2 met een uitloop naar zone 3. Ik heb mijn stuitje ingesmeerd met vallen en stotengel van vsm, ik hoop dat het helpt.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 09:20

Ik denk dat dat helemaal niet verkeerd is dát je gelopen hebt, had het zelf alleen echt rustig aan gedaan (zo'n 8 km/uur).

Dit is zo'n leuke combinatie, gaaf dier en heel gezellige, vriendelijke amazone!
[ON] Eerste tinker naar het ZZ-licht

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 09:38

Hoi Dames,

Sorry, heb niet meer bijgelezen.
Heb echt geen tijd meer... Ga nu ook weer hard aan het werk en daarna inpakken en wegwezen richting Oostenrijk!!!

Ik wens jullie allemaal veel succes aankomende week en veel fijne kilometers!!
Ik sluit volgende week weer aan!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 09:47

Hele fijne vakantie Judith!!!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 09:47

Respect dames, in de regen gelopen +:)+ En al helemaal voor Angela haar stuitje! :j
Heb de pillen gekocht Angela, hoop dat het helpt.
Judith fijne vakantie!! Niets breken hoor!

Vandaag mag ik, ws in de regen, gaan lopen, we gaan weer een poging doen tot kalibreren. :j Eerst de werkdag overleven.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:41

Moge!
@angela: Tutututtt *wijst met haar juffenvingertje* :D Toch gelopen...Hopelijk nu niet meer last? (kijk er maar mee uit, heb ooit mn stuitje zwaargekneusd, misschien wel gebroken gehad en heb er een chronische rugblessure aan overgehouden....) Voorzichtig aan dus!
@judith: Ga je op de lange latten? Gaef! Heel veel plezier!!!!
@fann: Weer fit? Of iig fit genoeg? Kalibreerse := en loopse straks!

Ik heb geen spierpijn van gister, voel wel aan mn borst/longen dat ik zeiknar ben geregend...Nou ja, we'll see.
Vandaag alleen paardrijden, wil zondag weer lopen.
Ga vanmiddag rondje met buuf + pony doen en morgen strandrit!!! Lekker hele middag op pad met waarschijnlijk wel heul veul paardjes. Zal mn camera meenemen ;)

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:56

Zo lekker dat je dichtbij het strand woont Jaan! Ook lekker voor de paardjes :j

Het is weer ouderwets druk op het werk, geen tijd om ziek te worden. Vannacht ook eindelijk weer eens aan één stuk geslapen, heel fijn :D Voel mij gelijk een stuk beter. :)
Vanmiddag lekker in de regen lopen *\o/* Vind ik altijd lekker, heel raar.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:56

Ik moet er altijd even 'door'. Het eerste stuk vind ik het vervelend, vooral de druppels in mijn gezicht, maar daarna vind ik het juist altijd lekker.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:58

Motregen vind ik ook fijn, maar echt regen die doorzet....Nah!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:06

mensen volgende maand mag ik een nieuwe telefoon uitkiezen, hebben jullie nog tips?

Ik twijfel nu tussen een Iphone en Blackberry, Iphone vind ik ook een beetje prijzig eigenlijk.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:12

Om mij heen hoor ik betere verhalen over de Iphone dan de BB. Heb persoonlijk geen ervaring met deze toestellen...

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:13

Hier ook geen ervaringen, sorry...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 15:27

Mag ik me hier ook nog melden? Emma, 21 jaar en woon in Utrecht. Heb een aantal jaar geleden wel hardgelopen, toen gestopt vanwege blaren, weer opnieuw begonnen, weer blaren en nu wil ik toch weer een poging gaan wagen.
Heb op internet een schema gevonden en zondag wil ik gaan beginnen! Zo rennen in de stad houdt me overigens wel een beetje tegen := Woon hier voor m'n studie en waar ik eerst altijd hardliep was in zuidlimburg. Kwam je op je rondje vaak geen mens tegen.

Heeft een van jullie ook een site waar op staat uitgelegd dat 't echt ontzettend belangrijk is om op te bouwen in het begin? In een huiskamertopic waar ik in zit, denkt iedereen dat 't wel ok is om zo hup 3 keer in de week 20 minuten hard te gaan lopen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 15:30

Welkom Emma. Op de site van Dutchrunners kun je volgens mij veel info vinden. Ik dacht dat op runnersworld ook wel het een en ander stond.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:58

SAKKIA schreef:
mensen volgende maand mag ik een nieuwe telefoon uitkiezen, hebben jullie nog tips?

Ik twijfel nu tussen een Iphone en Blackberry, Iphone vind ik ook een beetje prijzig eigenlijk.

Hmm wilde ook graag een iphone maar die vond ik ook erg duur.
Heb nu de samsung galaxi s een fijn toestel.

Zo even wat eten en dan naar de sportschool de fitheidstest doen.
we hebben een programma van 10 achter de rug dus ik ben benieuwd of de conditie ook beter is geworden.
Zou wel moeten....dan morgen maar weer eens buiten lopen.
Zal wel weer wennen zijn.

Fijne avond ieder en loop ze voor wie lopen gaat :D

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:46

Welkom Emma! :wave:
Vervelend van je blaren, heb je nu andere schoenen/sokken?
Waarom opbouwen zo belangrijk is? Ze hoeven alleen maar naar een lijstje met veel voorkomende hardloopblessures te kijken, zegt genoeg :j Levend voorbeeld ben ik zelf :o Heb de shin-splint blessure gehad, zal zo de info eens opzoeken.

Heb geen ervaring met die phones, ik heb er één waar ik nog mee kan bellen en meer niet _O-

Vandaag poging 2 om te kalibreren, wat geeft dat stomme ding aan: de afstand komt niet overeen met de opgegeven afstand. :? Hoe weet dat ding dat nou? Heb nog geen één keer gekalibreerd. Heb het 4 keer geprobeerd *zucht* Toen gewoon de tijd aangezet en één km gaan lopen, geeft Ipod aan dat ik 0.5 km heb gelopen. ;(
Morgen moeten we toch naar Rotterdam Centrum, loop ik gelijk langs Run2Day, mogen zij vertellen wat ik nou verkeerd doe. Ga gelijk even verder neuzen *D

Heb het laatste stuk (ongeveer 1km) afwisselend wedstrijdtempo, matig tempo gelopen, dat ging super goed! Dat tempo omhoog komt wel goed! :j

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:37

Had vandaag moeten lopen, niet van gekomen helaas..
Morgen dan maar een rondje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 00:38

Ik heb niet echt meer ergens last van gehad, alleen als ik verkeerd ga zitten ofzo. Ik vond zelf dat ik al rustig aan had gedaan, dit is gewoon basistempo als ik langzamer zou gaan, ga ik geforceerd lopen...

Morgen ga ik voor de eerste keer met de echte atleten meetrainen, vind het super spannend.. Mijn basistempo ligt iets boven de 10km en dat van deze mensen zo rond de 13-14 km/u Ik wil graag wat meer kracht hebben, en wat meer focussen op techniek, daarom ga ik op advies van mijn trainer meetrainen. Hij traint zelf ook in die groep, en dat maakt me nog onzekerder. Ik heb gevraagd of ik met hem mee kan rijden, het is namelijk in een natuur gebied met bergjes. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan.. En dan zondag weer een duurloop. Heftig trainingschema zeg!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 08:17

Tjee spannend zeg Angela.
het was een advies op een verhaal ,maar als jij vind dat je niks voelt en je voelt je goed .
Dan is het prima toch jij kent je lichaam het beste.
Veel plezier vanmiddag en het komt best goed.

Ik heb mijn fitheidstest weer gedaan onze 10 weken zitten erop en ik ben van trede 2 naar 5 gegaan *\o/*
Van matige conditie naar goede conditie.
Nu weer een programma mee gekregen van 10 weken daarna weer testen haha ben beneieuwd of ik deze kan halen hoor.
Hier zitten ook intervallen in.
Mijn vetpercentage is met 2 % verminderd en 3 kilo eraf op mijn eigen weegschaal iets meer .
Maar had gisteren erg veel vocht nog kreeg mijn ring weer niet af zo nu en dan heb ik dat.

Ik ga vanmiddag een rondje buiten lopen na al die weken ben benieuwd hoe dat gaat heb er erg veel zin in.

Sorry voor de lange post.... :o maar was zo blij met de uitslagen

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 10:59

@angela: Spannend!!! :):) En jemig, wat loop jij nu al hard zeg! :oo Respect!
En blij te horen dat je verder geen last emer hebt!!
@emma: Welkom!
@fann: Balen dat kalibreren wéér niet gelukt is. Hopelijk kunnen ze je in de winkel helpen, is toch zwaar kont zeg! :\
Nog wel lekker getraind, nice!
@scooby: Wow, da's een grote stap vooruit zeg! Gefeli!! *D

Ga zo strandrit maken met mijn grote puber waar ik van de week nog elke keer ruzie mee heb gehad voordat ie netjes deed wat er gevraagd werd (je zóu mt och! :( ) dus ben benieuwd hoe hij zich gedraagd. We gaan het zien....
Hoelijk blijft het droog, staat al flinke wind (windkracht 6 al volgens mij), dus da's wel genoeg ;)

Wil morgen weer lopen. Als vriendlief me dan naar stal brengt, dan kan ik eerst mesten en rijden, omkleden en terug naar huis hollen. Da's 7km ofzo, net mooi stukje.

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 11:07

Angela, spannend.
Scooby09, goed resultaat.
Jaan, veel plezier met je strandrit. Hoop inderdaad dat het droog blijft. Hier regen het de hele ochtend al

Moet vandaag werken tot 19.00 uur en morgen ook dus denk dat ik vanavond en morgen avond even hard ga lopen.
Een collega van mij heeft een soort programma die gaat ze op mijn USB stick zetten en dan zet ik hem op mijn MP3 maar dat is een programma waarbij een vrouw praat en je ondersteunt bij het hardlopen en brengt je van beginner naar gevorderde en komt tussendoor ook leuke muziek op. Ben benieuw ze heeft het bij een sportzaak weg. Kent 1 van jullie het? Ik had er namelijk nog niet van gehoord.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 11:39

Thornforest, ben benieuwd welke dame dit is, Renate of Evy, misschien wel iemand anders. ;)
Leuk hoor, ik werd er enorm door gemotiveerd en ik denk dat ik door Evy het ook heb volgehouden! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 11:42

pfff, trainer belde net.. Ik kan met hem meerijden. Hij vertelde ook nog tussen neus en lippen door dat hij een van de slechtste was. Oh, help! Buikpijn..

Jaan: Ik loop nu ook al anderhalf jaar he, dat maakt ook wel verschil uit.

Veel plezier met lopen dit weekend allemaal! Lekker ijsvrij!

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 12:04

Ik kom ook even weer binnen vallen. Heb een vervelend (dip-weekje) achter de rug. Maar sinds gisteren voel ik me weer wat beter. Vriendje knapt ook weer wat op, nog even het bloedonderzoek afwachten.

Ik heb vandaag weer heerlijk gelopen. Ben net terug. 2x10min op 10km/h in totaal bijna 4km hard gelopen. Daarna nog even rekken/strekken en toen 160 buikspieroefeningen gedaan! Voel me weer happy, zo even lekker douchen en dan even boodschapjes doen.

TF, werkse vandaag.

Heb verder niet kunnen bijlezen sorry. Iedereen idd een fijn ijs-vrij weekend! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:16

Lekker marjoleintje, hopelijk zet het goede gevoel door ook voor je vriend.

Ik ga me omkleden en richting training..