Puisten deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J_L

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:16

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:07

heeii! ik meld me hier ook even
ik heb niet alles gelezen sorry :o
Ik had tot ik 17 werd erg veel last van puisten.
Ik heb ben toen huid olie gaan gebruiken en dat beviel me erg goed!
Door dat je olie op je huid smeert maakt je huis zelf geen olie meer aan en
verstoppen de porieen minder erg! :D Nu heb ik gelukkig nog maar af en
toe wat puistjes (ik ben trouwens ook aan de pil gegaan, dat kan er ook me te maken hebben)

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:26

Bij mij is het nu wel wat beter, die exfoliater van Paula's Choice ben ik wat minder gaan gebruiken, 2 a 3 keer per week. Ik gebruikte em eerst elke dag 1 keer, maar had echt het gevoel dat mijn huid veel te dun werd. Nu is het beter :)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:13

ayo schreef:
Bij mij is het nu wel wat beter, die exfoliater van Paula's Choice ben ik wat minder gaan gebruiken, 2 a 3 keer per week. Ik gebruikte em eerst elke dag 1 keer, maar had echt het gevoel dat mijn huid veel te dun werd. Nu is het beter :)

Gebruik je de 1% of 2%?

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:30

Marijee schreef:
ayo schreef:

Gebruik je de 1% of 2%?

2%

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:40

Ook ik meld me hier......

Sinds een maand of 5 ben ik ivm hevige vermoeidheid gestopt met de pil en heb sinds die tijd veel last van puistjes (zeg soms maar gerust puisten!) op mijn kin/kaaklijn.
Moet eerlijk zeggen dat ik me er nog niet echt in verdiept heb wat ik er allemaal aan kan doen....
Neem aan dat het vooral een hormonenkwestie is maar misschien zijn er hier wel mensen die me tips kunnen geven?

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 23:06

De 2% raden ze ook aan om geleidelijk mee op te bouwen, helemaal als je een gevoelige huid hebt. Ik heb wel gedaan, met mijn gevoelige acne huid, en hij werkt hier echt als een tierelier! Als hij echt te heftig is is 1% denk ik een betere optie!

Boncho: Je kin en kaalijn is hormonaal, kan je vrij weinig aan doen. Hoogstens gezond eten en veel drinken, verder vrij weinig.. Of weer aan de pil gaan, maar daar zit je ook niet op te wachten denk ik

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 09:45

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 10:34

Hoe gaat het trouwens met de huidjes? Hier gaat het eigenlijk super goed, maar ik klop het direct weer af. De vorige keer kreeg ik als cadeau 10 grote ontstekende bulten, wel binnen 2 weken. Maar niet leuk!

Anyway, hoe gaat het nu en gebruiken jullie nu ook andere producten etc etc! :D Als ik eens wat meer tijd heb, ga ik eens vertellen wat ik nu allemaal doe (en dat is weinig en niet duur!)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 10:36

Met mijn huid gaat het wel..
Stress is hier een grote boosdoener, helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 13:07

Ga me ook een keertje melden :)

Ben er 27 en heb nog steeds last van puistjes, maar veel minder dan vroeger.
Ben op mijn 17e begonnen met de Diane35. Had toen mijn eerste vriendje maar ook al paar jaar hevige buikpijn als ik ongesteld was én flink maanlandschap.
Heb die pil zo'n 9 jaar gebruikt, ben sinds vorig jaar overgegaan op een andere die licher is qua samenstelling. Had van de Diane teveel bijwerkingen en die is echt wel zwaar. Heb wel 1x een periode gehad dat ik ermee stopte en met vriendje overging op condooms gewoon om te testen. Tijdens mijn rotweek kreeg ik maar paar pukkeltjes maar de week erna stond ik plots gelijk weer VOL. net zoals Mirriej (denk ik?) ergens op pagina 3 of 4. Heb toen producten tegen puistjes geprobeerd, niets hielp, en na 2 maanden ben ik weer aan de pil gegaan, toen nog steeds Diane35. Heeft ruim 2 maanden geduurd eer mijn huid weer rustig werd.

Heb nu een andere pil dus, ben de naam even kwijt. Ik scrub regelmatig met een milde scrub (2x/week makkelijk), ik reining ook regelmatig mijn huid. Ik kan dat niet dagelijks doen, want dan droogt ze weer enorm snel uit. Ik gebruik bij voorkeur producten van de SHS van Babor. Niet altijd de goedkoopste, maar voor mij wel met heerlijk resultaat. Het enige waar ik echt meer discipline in moet krijgen is smeren van hydraterende crème... Als ik dat ook toepas, asmen met 1 à 2x/week reinigend/voedend maskertje heb ik een babyhuidje.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 23:39

Steentje schreef:
Ik denk dat ik volgende week een afspraak ga maken voor een Ongkara Spa Treatment. :)

http://www.beauty-center-rosita.nl/beha ... zicht.html

Pff ziet er super relaxed uit zeg!

Ik gebruik nu nog Clinique, gaat op zich wel goed! Maar heb het wondermiddel helaas net als jullie nog steeds niet ontdekt :P

_Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:15

Ik had vroeger ook veel last van puistjes.
Heb niet alles gelezen, dus weet niet of het al is genoemd..

Ik ben 3 jaar geleden begonnen met microdermabrasie.
En in het begin ook bindweefsel massage (omdat ik ontstekingen onder me huid had op me wangen)
Nu heb ik totaal geen last meervan puistjes (zo'n 2 jr)
Wel heb ik wat littekens, de kleintjes zijn goed bijgetrokken met de microdermabrassie,
ik heb een aantal diepere die ik misschien ga laten behandelen.
Dat heet micro needling ofzo.
Heeft iemand hier ervaring mee toevallig?

Ik gebruik altijd Clinique voor mijn huid..

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:01

Ik sprak er laatst al over, maar sinds ik dit ondere andere doe, merk ik dat mijn huid is verbeterd.

Ochtends en avonds reinig ik mijn gezicht met havermout (ja, je leest het goed!) Waarom havermout? Mensen met een gevoelige en of huid met veel roodheden kunnen dit beamen, het is rete iritand! Havermout kalmeert, zonder de huid op de hobbel te brengen. Ook bevat havermout antioxidanten die die de huid opkan nemen voor een sneller herstel. Ook trekt het geen vocht uit de huid, sterker nog, het voedt juist de huid! Mijn huid is na het reinigen super zacht, dit komt doordat het lichtjes exfoileert en de melkachtige substantie maakt je huid ook lekker zacht.

Verder gebruik nu eens in de 2/3 weken een honing/aspirine masker. Niet vaker omdat dan het effect dan wegebt. :) Elke week gebruik ik trouwens een honingmaskertje, uiteraard met echte (manuka) honing!

Tuurlijk heb ik nu net 2 ontstekingen, maar die trekken ook weer weg. Het blijft ook een hormonaal probleem, het is nu wachten totdat mijn hormonen het ook wel prima vinden. Ik ben benieuwd!

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:46

Ik meld me ook even ..

Ik heb nu al een aantal jaar last van puistjes. (ben bijna 15 dus zit in de tijd) Eerst deed ik 's ochtend en 's avond eerst tonic en dan reinigings melk en dan crème en 1 keer in de week scrub. Nu doe ik iedere ochtend en avond met deze scrub; http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... 20&bih=934

En dan deze crème (die gebruik ik denk ik al weer een jaar?) http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... 20&bih=934

Ik heb een tijd gehad dat ik er niet zo veel last meer van had, maar nu heb ik er weer veel last van, mijn huid trekt ook niet snel bij waardoor ik me niet fijn voel en toch een laagje foundation gebruik.

Als ik me gezicht met iets anders reinig heb ik er vaak weer enorm last van.
Wat kan ik bijvoorbeeld nog in mijn voeding aanpassen? (ben een erg moeilijke eter)

Alvast bedankt. :)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:06

Ik denk dat het vooral handig is om terug te lezen, er zijn gaandeweg al veel vragen geweest met veel nuttige antwoorden! En je steekt er ook nog iets van op. Op voeding gebied moet je zorgen dat je genoeg fruit en groente eet en suikers vermijdt. Zelf eet ik absoluut geen varkensvlees meer en ik wil ook geen chocolade meer, daar krijg ik altijd puistjes van. Op voedingsgebied zijn er verder weinig tips, gezond en veel afwisseling. Om te kijken wat je niet moet eten, moet je eerst weten waar je niet tegen kunt (dus waar je puistjes van krijgt) Dit is bij de een melk en bij de andere varkensvlees :)

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:42

Ja ik ben bezig om te lezen en er staat inderdaad veel handige tips en informatie!
Chocolade eet ik sowieso niet, fruit probeer ik zo veel mogelijk maar groentes eet ik niet. Ik ben niet zo een snoeper dus suikers krijg ik ook niet veel meer dan normaal binnen.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:59

Lust je helemaal geen groente Melissa? Ook geen rauwe worteltjes, kleine tomaatjes of komkommer?

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:18

Nee rauw lust ik al helemaal niet. Ik eet wel eens boontjes, bloemkool, ertjes of broccoli ik eet wel altijd aardappels. Ik weet het heel slecht, maar ik eet het gewoon niet graag zou dit heel veel effect hebben op mijn gezicht want dan zal ik mezelf toch moeten dwingen om wel groentes te gaan eten.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:50

Dan ligt het ook groot en deels toch aan je zelf, je kan nu wel met 101 dingen gaan gebruiken, maar zolang je niet je dagelijkse portie groente/fruit krijgt kan er er vrij weinig aan doen.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:10

_Lara_ schreef:
Ik ben 3 jaar geleden begonnen met microdermabrasie.
En in het begin ook bindweefsel massage (omdat ik ontstekingen onder me huid had op me wangen)
Nu heb ik totaal geen last meervan puistjes (zo'n 2 jr)
Wel heb ik wat littekens, de kleintjes zijn goed bijgetrokken met de microdermabrassie,
ik heb een aantal diepere die ik misschien ga laten behandelen.
Dat heet micro needling ofzo.
Heeft iemand hier ervaring mee toevallig?

Dit jaar heb ik ook Microdermabrasie behandelingen gehad. Vorig jaar ben ik begonnen met fruitzuurpeeling maar dat was te heftig voor mijn huid. De Microdermabrasie heeft mij erg geholpen. Ik had bij mijn kaaklijn aan de rechterkant allemaal littekentjes door de erge acne gekregen. Deze vielen enorm op. Ze zijn bijna helemaal weg getrokken dankzij de Microdermabrasie behandelingen. Nu heb ik de laatste tijd weer wat pukkeltjes daar en lijkt het weer terug te komen. Mischien dat ik volgend jaar (omdat het dan weer vergoed word) weer Microdermabrasie wil proberen. Ik had aan een paar behandelingen genoeg.

Welke foundation gebruiken jullie? Ik wil een op waterbasis van goeie kwaliteit. Eentje die dekt maar geen masker effect heeft zoals dat filmpje van Estee Lauder. Ik had net een nieuwe maar worden niet meer verkocht in Nederland dus ik moet weer opzoek naar een nieuwe.

Ondanks ik nog steeds veel b12 prik (1 a 2x per week) is mijn huid redelijk rustig. Heb maar een paar pukkeltjes. Als het erger word gebruik ik weer de AB en dan is het binnen een paar dagen weg.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:13

Marijee schreef:
Dan ligt het ook groot en deels toch aan je zelf, je kan nu wel met 101 dingen gaan gebruiken, maar zolang je niet je dagelijkse portie groente/fruit krijgt kan er er vrij weinig aan doen.

Ik een al jaren geen groentes, niet zo zeer niks maar zeker niet me dagelijkse portie. Daarvoor heb ik nooit ergens last van gehad maar ik zal kijken of ik meer groentes kan gaan eten.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:30

Ik had ook erg last van puistjes, maae vooral echt bulten die gewoon niet doorkwamen en wat later een wondje werd wat weer littekens opleverde, erg vervelend en vooral ook gevoelig. Maar zo nu en dan had ik ook kleine pukkeltjes die ik altijd zodra er een puntje op kwam zachtjes uitkneep. Wat ik ook probeerde, hoe schoon ik het ook hield, niks hielp!

Toen ben ik naar de dokter gegaan die me een zalfje had gegeven, het leek in het begin te helpen maar al snel kwamen de puistjes en onwijse bulten terug. Nu heeft hij me aangereden een andere pil te slikken, de diane (of diana?), ik slik hem nu bijna 4 maanden en het gaat super! Echt een uitvinding. Ik heb helemaal geen pukkels meer! Heel soms een klein puntje die ik voorzichtig uitknijp. Verder doe ik ook niks aan mijn gezicht, behalve mijn make-up afhalen met nivea creme en mijn gezicht insmeren tegen de zon. Ik ben zo tevreden nu! Mijn littekens en rode vlekken trekken ook weg en mijn huis is zo fijn, egaal, niet droog of niet vet, niet glimmend, niet mat, maar precies goed! Ik gebruik geen foundation meer en dat vind ik veel natuurlijker nu.

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:32

Ik lees al een tijdje mee en ik heb nog een tip voor als de puistjes open zijn en/of het wondjes zijn geworden. Ik doe er dan Calendulan Emulsie op, dat is eigenlijk voor schaafwonden en lichte brandwonden, maar het helpt littekens voorkomen en stimuleert de wondgenezing. Het kan wel dat er een beetje alcohol in zit (glycerine?).

Voor anti-puistentips lees ik nog steeds mee, ik heb niet zo zeer last van acne, maar wel veel puistjes in vlagen. Ik denk dat het voornamelijk aan m'n voeding ligt, dus daar ga ik aan werken! :D (moet sowieso vanaf morgen op dieet)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 17:35

Ik was 's morgens + 's avonds mijn gezicht met een washandje met enkele druppeltjes tea tree-olie erop.

Ik maak het washandje nat met heel warm water, druppel er een paar druppeltjes tea tree-olie op, en reinig zo mijn hele gezicht.

Werkt goed, en kost bijna niets! :j