Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:07

ben net terug in het ziekenhuis waar ik 1,5 uur ben geweest!
eerst half uur in de wachtkamer moeten wachten. toen werd ik geholpen door de assistent vd plastisch chirurg en hij heeft de hechtingen die er uit staken verwijderd en alles bekeken.
daarna heb ik nog ruim een half uur met ontbloot bovenlijf in de behandelkamer moeten wachten op mijn plastisch chirurg. de genezing ging voor spoedig en ze was heel blij met het resultaat.
alleen 1 aspect maakte ik me wat zorgen over en zij ook wat en misschien(als dat niet zelf hersteld met de tijd) heb ik daar nog een kleine operatieve ingreep voor nodig.
het gaat dan idd om de ingedeukte tepel :o
heb nu weer een hoop verband en littekencreme meegekregen en moet over 6 weken weer terug komen.
ik hoop dit weekend in ieder geval ff bij mijn paard te kunnen gaan kijken want die heb ik al 2 weken niet gezien en misschien morgen een stukje te gaan lopen buiten.

MelanieB

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:10

Das wel balen nog keer operatie ookal is het maar klein :(:)
Mooi dat verder goed was :j

Ik kan misschien in Mei al gedaan worden, omdat heel veel mensen dan niet wouden. Dus had zoiets, nou dan ga ik wel hoor :+ ik wil er zsm klaar mee zijn :+

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:14

ja, het zou dan gaan om een kleine ingreep die onder plaatselijke verdoving kan maar ik ben er niet blij mee; ik hoop dat het zelf nog goedkomt na verloop van tijd.

Areana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 18:05

Vandaag mijn intake gehad, de eerste keer de mevrouw gezien die pizzapuntjes van mij gaat snijden :P
Eigenlijk helemaal niets bijzonders, ik wist eigenlijk alles al.
Voornamelijk voor- en nadelen op een rijtje, dat de zorgverzekering het vrij zeker wel vergoedt, dat de wachtlijst 3 tot 6 maanden is nadat de goedkeuring er is, hoe de operatie gaat en verder wat praktische info met betrekking tot de opname en daarna.
Verder wordt er nog even gekeken, gemeten, en stond ik zo weer met een foldertje buiten. Heb ik daar nou echt van wakker gelegen vannacht? Hihi!

Nu maar hopen dat alles een beetje snel gaat, het wordt nu wel menens!

@Tamaramt: Ik hoop voor je dat het op een natuurlijke manier goedkomt! Het zou wel balen zijn, als je d'r nog een keer voor onder het mes moet...

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:27

ik zag net dat aan de linkerkant waar het idd wat vloeit al 2 weken een heel klein open plekje zit van ong 2/3 mm langs het 3 hechtingenpunt en op de rechtse tepel vloeit het sinds 2 dagen ook wat(ontdekte het door een vlek op mijn bh) en daar zit een klein open plekje van 1mm onder de tepel waar het anker naar beneden loopt.
heb vandaag ook littekencreme gekregen alhydran, volgens de bijsluiter moet ik 3x per dag smeren maar niet op open plekken dus heb net alles gesmeerd behalve de open plekjes maar daarna moet ik de bh weer aan. gaat die creme dan nog wel werken? hoe hebben jullie dat gedaan? mijn idee is dat meteen de bh onder de creme zit en dus niet meer op de littekens
en als je kleine open plekjes hebt? wat doe je dan ; laten drogen aan de lucht?
heb nu steriel verband van 10 bij 10 vh ziekenhuis

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:42

Areana schreef:
Vandaag mijn intake gehad, de eerste keer de mevrouw gezien die pizzapuntjes van mij gaat snijden :P
Eigenlijk helemaal niets bijzonders, ik wist eigenlijk alles al.
Voornamelijk voor- en nadelen op een rijtje, dat de zorgverzekering het vrij zeker wel vergoedt, dat de wachtlijst 3 tot 6 maanden is nadat de goedkeuring er is, hoe de operatie gaat en verder wat praktische info met betrekking tot de opname en daarna.
Verder wordt er nog even gekeken, gemeten, en stond ik zo weer met een foldertje buiten. Heb ik daar nou echt van wakker gelegen vannacht? Hihi!

Nu maar hopen dat alles een beetje snel gaat, het wordt nu wel menens!

@Tamaramt: Ik hoop voor je dat het op een natuurlijke manier goedkomt! Het zou wel balen zijn, als je d'r nog een keer voor onder het mes moet...

owwwww god ik moet morgen ochtend!!
ben echt zenuwachtig!!!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 01:43

Heel veel succes, komt wel goed! ;)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:08

Hallo allemaal
ik ben dus vanmorgen naar de P.C geweest. zal mijn verhaal doen!
eerst liep hij een half uur uit.
toen mocht ik naar binnen en mijn verhaal doen. ik vertelde dat ik een H had, hij keek mij aan en ik zag hem denken: noouuu,, volgens mij is dat een beetje overdreven.....

toen moest ik mij uitkleden en deed ik mijn B.H. uit en schrok hij toch wel heel erg. ik heb super goede B.H,S aan en dus valt het niet op.

hij begon te meten en vertellen.

Hij heeft een brief geschreven met erbij dat het dringend medisch is.!
ik heb deze vervolgens zelf weggebracht naar mijn zorgverzekering, er zit namelijk een vestiging in Enschede.

Hij wil proberen mij naar een C/ kleine D te krijgen.

er zijn hier niet lange wachtlijsten meestal maximaal een maand!:D

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:49

ik had hetzelfde; h cup links en i cup rechts; ook mijn pc zei dat dat wel mee viel totdat ik mijn bh uitdeed ;)
pc wilde bij mij ook een c/d cup maar heb nu 75 d en die is wat krap dus misschien is het toch wel een e cup.
ze kon het niet kleiner doen omdat ik nogal een brede borst heb en dat lelijk en onnatuurlijk zou zijn met een nog een kleinere cup.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:49

littekens trekken nu best wel erg en heb er behoorlijke last van; ik probeer nu 2 tot 3 x per dag littekencreme op de littekens te smeren en dat vervolgens een half uur tot uur te laten drogen aan de lucht voordat ik een bh weer aan doe maar wat is dat een rotegvoel; zo zonder bh

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:52

Ik heb de beide borsten wel gelijk. maar ze zijn gewoon groot maar als ik mijn B.h aanheb, zie je het niet want deze zijn perfect opgemeten!!!

hoop op snelle goedkeuring

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 22:56

ik had ook altijd hele goede stevige bhs aan en daaroverheen strak topje en dan pas mijn eigen top/kleidng; veel mensen schrokken toen ik vertelde van de borstverkleining die ik liet doen omdat veel mensen niet wisten dat ik zo n grote cup had.
een goede bh, kleding en je eigen houding kan veel verdoezelen.
ik weet zeker dat je snel een goedkeuring krijgt; duurde bij mij 3 weken(pc had een fout gemaakt de 1e keer dus toen afwijzing maar de pc had die hersteld en toen goedkeuring)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 14:02

tamaramt schreef:
ik had ook altijd hele goede stevige bhs aan en daaroverheen strak topje en dan pas mijn eigen top/kleidng; veel mensen schrokken toen ik vertelde van de borstverkleining die ik liet doen omdat veel mensen niet wisten dat ik zo n grote cup had.
een goede bh, kleding en je eigen houding kan veel verdoezelen.

Idd :j hier ook.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 14:03

Bij mij vroeg de PC welke maat en ze zeiden dat een C goed zou zijn. Heb zelf F/G :j

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 01:35

je de P.C. schrok bij mij ook heel erg, ik zag hem achteruit deinsen,, dat was mooi want hij heeft gelijk de aanvraag op medisch gegooid.
de goedkeuring duurt bij mijn zorgverzekering 2 weken heb ik mij laten vertellen door medewerkers!
en in Enschede zijn absoluut geen lange wachtlijsten omdat wij Enschede hebben en ook Oldenzaal waar de operaties uitgevoerd worden.

dat is een groot voordeel!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 15:53

Ik krijg ook nog voor onderzoeken,
wat hield dat bij jullie in?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 16:47

Oja, welke BH hebben jullie gebruikt voor na de operatie?
Mij raadden ze er een aan (uiteraard sportbh) met klittenband op schouders. Maar zou niet weten waar ik die kan vinden.
En sluiting aan de voorkant is ook wel fijn. :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 16:53

De Hunkemoller sportbeha's hebben klitteband geloof ik!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 17:12

Ik mocht geen sluiting hebben aan de voorkant want die vorm is dan nooit zo goed als eentje aan de achterkant. Maar volgens mij is dat chirurg afhankelijk.

Waarom klittenband? Ik heb nu drie operaties achter de rug en dus veel bh's gehad :P de beste tot nu toe is de shockabsorber

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 18:05

ik heb de triaction by triump de workout
ideale sportbh met klitteband op de schouderbandjes idd en sluiting achter
werd me aangeraden door de lingeriezaak waar ik geweest was; die bh werd veel verkocht als zijnde herstelbh na operatie
schijnt ook een goede bh te zjn voor extreme(bewegings) sporten zoals paardrijden
en ik heb nog nooit zo n goedkope bh gehad; slechts € 27,95

als straks bij mij alles genezen is en alles minder opgezwollen dan ga ik naar een lingeriezaak om mezelf op te laten meten welke bh maat ik nu precies heb en dan koop ik er nog wat dezelfde sportbhs bij.
enige nadeel vind ik ; geen beugel; en dat mag nu ook nog niet maar ik droeg altijd bhs ook sportbhs met beugel dus dat is wel ff wennen allemaal

Areana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:58

joyce_eddy schreef:
Ik krijg ook nog voor onderzoeken,
wat hield dat bij jullie in?

Bij mij houdt dat in: preoperatief onderzoek: bloedonderzoek, vragenlijst, ze vragen of je eerder nog onder narcose geweest bent, allergieën...
Zo zei mijn PC dat :) ! Is maar 3 maand geldig, dus dan weet je zeker dat je binnen die tijd geopereerd word.
Mooi dat de aanvraag op de bus is!!

Mijn PC raadt mij de maat 75B aan, aangezien ik bijna elke dag naar de stallen ga! Heb nog effe de tijd om daarover na te denken, al is 't wel hoe korter hoe beter...

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:31

[quote="Areana

Mijn PC raadt mij de maat 75B aan, aangezien ik bijna elke dag naar de stallen ga! Heb nog effe de tijd om daarover na te denken, al is 't wel hoe korter hoe beter...[/quote]

als jou pc dat aanraad omdat je elke dag naar stal gaat dan raad ik je met spoed een andere pc aan
heb nog nooit zo n kul gehoord!
de pc dient te kijken naar de bouw van je lichaam en vanuit daar(samen met jou evt) de cupmaat te bepalen

Ik had een 75h/i cup en nu een 75d/e cup en ik heb een eigen paard en elke dag bij mijn paard en heb dus ook met paarden gewerkt. de pc vond deze cupmaat perfect bij me passen qua figuur en bouw maar ik moest dus beter een b cup doen omdat ik paardrij.
werkelijk waar :( sorry hoor maar als die pc dat echt zo heeft gezegd dat zou hij geen pc mogen zijn

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:08

hoe is het met de dames die nu ana het herstellen zijn??

hier gaat wel; sinds een week behoorlijke pijnsteken bij de hechtingen; links bloed/vloeit ook ivm kleine wond bij de hechting en daardoor zit er elke dag verband vastgeplakt en moet ik dat weer lostrekken. geen pretje en het wondje is dan weer open.
heb ook al getracht het te laten drogen aan de lucht maar zonder bh mag niet te lang en is pijnlijk. heb nu zelf een eigen uitvinding geprobeerd ;)
bh aan; langs beide kanten vd wond opgerolde katoenen zakdoek en daar overheen bh; dus dan geen verband meer op de wond en op deze manier raakt de bh als het goed is ook niet de wond en kan er dus lucht bij. Ik hoop dat de wond op deze manier sluit want heb er behoorlijke last van.
verder heb ik ook al veel steken daar waar de drains hebben gezeten.
gisteren voor de 1e keer uit huis geweest want ik had een doop maar aankleden, mijn haren en make up doen was een ramp!! dat had ik al 2 weken niet gedaan omdat niet ging maar nu moest ik wel maar was geen fijn gevoel.
Ook lopen was niet heel prettig aangezien het dan beweegt door de loopbeweging en in de auto zitten was helemaal een drama.
maar goed; alles komt goed en op zich is het allemaal wel goed uit te houden; het is immers v een goed doel :D
ik hoop woensdag ff naar mijn paard te kunnen gaan. mijn vriendin die mijn paard nu rijd komt me dan ophalen als ik niet teveel pijn heb en dan kan ik mijn mooie paard na 3 weken weer eens zien.
echt ... lang duurt het allemaal; ik zou zo graag weer willen gaan rijden en doen. maar ik heb er pas 2 weken opzitten sinds de operatie en zal nog wel 4 weken moeten wachten(misschien langer maar hoop het niet)

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:54

Misschien een tip tegen het vastplakken aan de bh. Vaseline op het gaasje smeren. Dat werd mij aangeraden vanuit het ziekenhuis. Hielp bij mij perfect. En die kant van het kleine wondje is nu dicht.

En rechts gaat nu eindelijk ook de goede kant op :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:19

heb straks de pc kliniek gebeld omdat ik het niet vertrouwde en ik kon meteen terecht. ben dus nu net terug uit het ziekenhuis.
de pc baalde er ook van dat er een klein wondje onstaan is( links op 3 punt) maar kwam in 40 % vd gevallen voor; heb nu speciaal gaas gekregen met wax laagje of iets en daaroverheen moet ik verbandje doen en dan moet ik volgende week weer terugkomen op controle vh wondje