Migraine: deel2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: Migraine: deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 17:10

Dat heeft mn vader ook + migraine.

Ben zelf nog steeds niet lekker, gister weer op bed gelegen en vandaag voel ik me raar. weet niet wat precies. Hoop dat het snel over is, vrijdag vlieg ik naar de dominicaanse republiek.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:47

Zijn er mensen met hooikoorts en migraine?
Heb het idee dat hooikoorts meer aanvallen uitlokt. :\

Het is niet te geloven, ik ben weer ziek thuis. |(
Werd overgevend van de migraine wakker. M'n moeder heeft werk af moeten bellen omdat ik me weer zo verlamd voelde dat ik niet eens kon praten. Dit is toch niet normaal? -O-
Heb de hele dag geslapen. Morgen afspraak bij de huisarts..

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:45

Ships Mandyy. Sterkte meid.
Ik dacht gisteren een lichte waarschuwing te voelen maar tot nu toe gaat het goed *klopt onmiddelijk op blank hout*.

Combinatie hooikoorts/migraine heb ik niet.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:58

Mandyy, sterkte! Kan wel voorkomen, aanvallen snel achter elkaar, ik heb soms ook dat er maar een paar goeie dagen tussen zitten.
Als bij jou hooikoorts een rol speelt klopt dat ook wel, het is momenteel erg slecht pollenweer.

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:42

Mandyy schreef:
Zijn er mensen met hooikoorts en migraine?
Heb het idee dat hooikoorts meer aanvallen uitlokt. :\

Het is niet te geloven, ik ben weer ziek thuis. |(
Werd overgevend van de migraine wakker. M'n moeder heeft werk af moeten bellen omdat ik me weer zo verlamd voelde dat ik niet eens kon praten. Dit is toch niet normaal? -O-
Heb de hele dag geslapen. Morgen afspraak bij de huisarts..

Heb ik ook regelmatig, en helaas helpt bij mij helemaal niets

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:32

Toen ik nog studeerde vond ik het niet zo erg, maar nu ik werk is het allemaal niet zo handig. :\
Hoop dat de HA morgen een oplossing heeft, maar ben bang van niet. :o Die is er al jaren niet.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:40

Ik had laatst zowaar weer eens een aanval, maar na een Imigran en een dagje rustig aan doen, heb ik gelukkig geen last meer gehad.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:44

Ik heb hooikoorts en migraine. Ik heb zelf geen verband ontdekt met min hooikoorts en de migraine. Bij mij hangt het meer samen met het wisselen van stressniveau. Ik heb meer last als ik tentamens of vakantie heb.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:13

Ben vanochtend bij de huisarts geweest. Heb Metoprolol meegekregen, andere hooikoortsmedicijnen en moet m'n bloed laten testen ivm schildklierfunctie.

Vandaag nog behoorlijk duizelig en last van m'n hoofd. Morgen weer werken.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:50

Bij mij gaat het redelijk goed, wel is het zo dat als ik een aanval heb ik heel veel moet niezen en dat mijn ogen vooral de kant waar het zit, meestal rechts, vreselijk tranen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:27

Bij mij is het meestal een neusgat dat gaat lopen!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:36

Dan hoort dat er dan toch zeker bij als symptoom :+ Fijn dat het nog steeds zo goed gaat Joyce :j

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:04

Ben weer aan het werk, vannochtend eerste Metoprolol genomen.. maar voel me heel duf en alles gaat langs me heen. :\

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:36

Sterkte meis :(:)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:53

Hier geen hooikoorts gelukkig. Wel hormonale migraine. Ik heb van alles geprobeerd maar niks hielp. Totdat ik sojatabletten ging gebruiken. Hier zit een natuurlijk oestrogeen in. En verrek, nergens last meer van. Ik ben nu iets meer dan 2 maanden bezig. Ik heb 1 lichte aanval gehad omdat ik een weekend dus geen soja had (lekker handig) Het is wel even wennen, van elke 2 weken een aanval naar vrijwel helemaal niks. Ik hoop dat het zo blijft.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:59

@Cookies, zit in hetzelfde schuitje als jij maar heb nog nooit gehoord van sojatabletten.
Ga zelfs met een grote boog om sojaprodukten heen vanwege het oestrogeengehalte.
Zal er toch eens even over gaan lezen nu.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:22

Nou ik ben er blij mee. Ik ben niet aan de pil, want ik ben al gesteriliseerd. Maar dat zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn. Maar voorlopig houd ik het maar op de sojatabletten. Deze zijn eigenlijk voor vrouwen in de overgang.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:23

Hmmmm...... daar ga ik ook eens over lezen, klinkt als een oplossing.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:27

Cookies, boeiend van die sojatabletten! Kun je die alleen innemen als je helemaal verder niets gebruikt (pil, spiraaltje) of gewoon daarnaast?

Mandyy, komt de dufheid dan van de metoprolol? Dat is namelijk een bloeddrukverlager, met als doel om migraine aanvallen te voorkomen. Ik slik metoprololtartraat 100 om die reden (al heel lang), maar echt aanvallen voorkomen doet het daarmee niet.
Als je bloeddruk heel laag wordt/is, voel je le wel ook gammel, dus even in de gaten houden.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:31

Gebruik je die sojatabletten alleen als je last krijgt of preventief?
Las net wel dat je beter geen sojatabletten kunt nemen omdat je er moe van kunt worden.
Tja, en dan denk ik weer: 'hoezo word je daar dan moe van? Wat is de invloed van dat spul op een lichaam dat het zo reageert?' >;)
Je zou beter phyto-oestrogenen op basis van klaver kunnen hebben. Maaaarrr, ik zoek nog even verder. :)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:32

Hier nog een migrainepatient....afgelopen maandag weer de hele dag platgelegen. Het uit zich bij mij doordat ik geen licht kan verdragen en een bonkende koppijn aan een kant van m'n hoofd. Ook is alles me dan te veel; ik wil niet praten, niks. Zelfs denken doet pijn.

Ik heb gemerkt dat het weer van grote invloed is op m'n aanvallen en helaas m'n hormonen ook. Ik was een paar maanden weer begonnen met de Diane pil voor m'n huid, maar nu heb ik weer elke week een aanval (naast nog een stel andere bijwerkingen). Dus daar ga ik maar heel snel weer mee stoppen en hopen dat de aanvallen dan minder worden. Dan maar wat pukkeltjes erbij.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:44

Ik heb nog niet gemerkt dat ik er moe van wordt. Ik denk dat de grote hoeveelheden ibuprofen die ik gebruik bij een aanval veel schadelijker zijn.
Ik gebruik ze nu elke dag, maar ik wil binnenkort even met de dokter overleggen hoe of wat. Dit was eigenlijk gewoon een expirimentje. Die eigenlijk dus goed uitpakt.
De eerste paar weken heb ik alleen sojamelk gedronken en dat hielp ook al voldoende. Alleen is dat lastig als je een paar dagen weg bent. Dan moet je dat weer mee gaan zitten slepen. Dus ik ben gaan kijken of er ook tabletten zijn. En die waren er.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:58

Mmm... voordat ik wist dat soja niet gezond was heb ik sojamelk gedronken en sojaprodukten gegeten maar in mijn migraine gaf dat geen enkel verschil.

Ben nu aan het lezen over die phyto-oestrogenen in rode klaver maar moet bekennen dat ik erg huiverig ben voor zitten hannesen met hormonen. 't Is best riskant. Wat te doen.... moeilijk, moeilijk. Ik snuffel nog even door. Maar in elk geval bedankt voor de info. Mss kom ik zo toch weer op het spoor voor een natuurlijke remedie en zo niet duimen dat ik met een rotgang in de overgang kom :7

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:14

simodi schreef:
Cookies, boeiend van die sojatabletten! Kun je die alleen innemen als je helemaal verder niets gebruikt (pil, spiraaltje) of gewoon daarnaast?

Mandyy, komt de dufheid dan van de metoprolol? Dat is namelijk een bloeddrukverlager, met als doel om migraine aanvallen te voorkomen. Ik slik metoprololtartraat 100 om die reden (al heel lang), maar echt aanvallen voorkomen doet het daarmee niet.
Als je bloeddruk heel laag wordt/is, voel je le wel ook gammel, dus even in de gaten houden.

Ja, heb eerder een broertje van Metoprolol gebruikt (Propranolol) en daar precies dezelfde klachten van. M'n bloeddruk is vrij laag, dus zou idd een logisch gevolg kunnen zijn. Voel me vandaag iets minder raar, maar wel vol tegen de deur gelopen omdat ik het gevoel had dat ik er nog niet was. Bewegingen komen ook wat vertraagd aan, heel raar. Wil het nog tot maandag proberen, als ik me dan nog zo voel bel ik de huisarts. Dan heeft dit ook geen nut..

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:16

ik had bij propanolol dezelfde klachten maar ik heb wel een hoge bloeddruk en slik ook hidrosalauretil.