Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 08:22

Goedemorgen :wave:

De pijn is bijna over *\o/* Toch ga ik deze week niet meer lopen hoor, heb er geen tijd voor :j
Ik heb ook nog wel pijn hoor, vooral als ik er aan zit :j Net of er een hele grote blauwe plek zit, weet niet of dat ook zo is want daar heb ik niet naar gekeken. Wel de hakken voor vandaag laten staan en platte schoenen aan gedaan :j

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 08:36

Goedemorgen allemaal! En hallo alle nieuwe hardlopers!

Jammer dat het niet zo lekker ging Fanneke, volgende keer gaat het vast beter..

Sakkia zou inderdaad gewoon even rustig aan doen, hardlopen kan altijd nog :D.

Ik wil vanavond echt hardlopen maar ik heb ook even een flinke schop nodig :).

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 08:39

Goed zo Sak!!!

Balen Fanneke, ff een stapje terug is dan wellicht idd niet verkeerd...

*schopt alvast wat mensen*

Ga vanavond ook ff klein rondje met versnellingen doen.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 08:43

Goedemorgen! (komt al schoppend hier binnen gehold! :o :D )

@Angela En?? Kunnen jullie een huis kopen? Hoop het voor je!

Gister 5,5 km gedaan in 27 minuten... Ging erg fijn
Morgen maar weer weer even proberen wat meer km's te lopen, wil toch ook een beetje gaan uitbreiden.
Doelstelling is in december 10 km te kunnen lopen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 08:46

Goed bezig Judith!

En welkom voor de nieuwen :)

Ik blijf deze week nog even rustig, moet vrijdag naar de dokter... Heb sinds maandag allerlei rare rode bultjes op mijn buik, rug en arm, als ik ze aanraak voelen ze wat branderig.. :? Geen idee wat het is, maar morgen om 3 uur even laten checken.. Hoop dat het niks ernstigs is!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:30

*schop, schop, schop*

Fan, soms zijn er van die dagen dat het lopen niet helemaal lekker gaat. Ik zou gewoon verder gaan met volgende les. Zelf loop ik nooit zo lekker als in ongesteld ben, ben dan niet vooruit te branden :o

Angela, hoe is 't gegaan gisteravond?

Alle nieuwen: welkom :j

Sak, verstandig +:)+

Winged, bah, hoop dat je er snel vanaf bent. Misschien gordelroos? Heb ik een aantal jaren geleden gehad, not funny :n

Vanmiddag weer lopen, training 11 alweer van de 17 dus eind is in zicht van de 10 km :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:31

hetbommeke schreef:
*schop, schop, schop*

Fan, soms zijn er van die dagen dat het lopen niet helemaal lekker gaat. Ik zou gewoon verder gaan met volgende les. Zelf loop ik nooit zo lekker als in ongesteld ben, ben dan niet vooruit te branden :o

heb ik ook, daarom baalde ik zondag morgen ook zo, kwam op het werk en toen kwam ik er achter dat ik een dag te vroeg ongesteld geworden was :n Toen moest ik dus de 4mijl nog lopen :n Baalde er zo vreselijk van, meestal kan ik de klok er op gelijk zetten bijna.............

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:44

Angela, goed nieuws wat betreft huis kopen?

Winged, wat apart... Ben benieuwd wat het is. :j

Sakkia, wel rustig aan doen hoor, gun je lichaam gewoon de tijd. :j

Welkom aan alle nieuwe mensen! :D

Gisteravond dobbelsteentraining gehad, altijd wel leuk om te doen! :j Maandagavond had ik een oefening gedaan die dus niet bevorderlijk is voor mijn benen, doe ik dus ook maar niet meer. :n

Aanstaande zaterdag is er ook een loopje, ben benieuwd!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:45

Ik had dat ook, Sakkia, in mijn rechterkuit! Maar nu voelt het weer helemaal okay!

Fan, gewoon doorgaan met de volgende les, als die niet lekker gaat kun je altijd nog ff terug hoor! :j 't kan niet altijd goed gaan hé?! ;)

Und idd, welkom nieuwen!

Ik ga nu een lichte training doen. Ff een kwartiertje joggen en dan ben ik wel weer klaar voor a.s. zaterdag, de Zuidlaardermarktloop. Ik heb er zin in, maar vind het ook wel spannend om juist daar te lopen! :=

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:01

Ik had hem vorig jaar moeten lopen. :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:06

Hoezo is het juist daar spannend?

Heb de HA nog gebeld en die dacht tot aan een kleine spierscheurtje :n Dus toch nog een week extra rust en proberen wel een beetje te strekken om de spier weer lang te maken :j
Vrouwen die veel op hakken lopen (zoals ikke, ik doe niet anders) hebben kortere kuitspieren blijkt, daarom hebben vrouwen ook meer kans op een zweepslag door sporten e.d.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:11

Niet dat ik weet maar ik had me al vroeg opgegeven en kon door een blessure die loop niet doen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:14

had het eigenlijk tegen Mirkim :+ :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:39

Klopt Sakkia, veel afwisselen met schoeisel is heel belangrijk. Anders krijg je idd korte kuitspieren en ook een verkorte achillespees.
Al is het met spierpijn in je kuiten soms wel heel fijn om hakken te dragen!

Wat is een dobbelsteentraining?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:41

ja joh dat wist ikhelemaal niet :D
Ik loop eigenlijk altijd op hakken, heb nu dus laarzen aan zonder echt een hak, maar van alllllllll die schoenen die ik heb, heb ik er maar weinig zoner hak :n

Ik zit ook stevig te denken wat voor schoenen ik van het weekend mee moet nemen :+ Ik heb er gewoon echt veel te veel :o

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:51

SAKKIA schreef:
had het eigenlijk tegen Mirkim :+ :D

Sorry! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:00

Hey allemaal, heb het even druk, ik moet zo naar mijn werkcoach. Maar ik las dat jullie vroegen hoe het is gegaan, en het is goed gegaan! Wellicht dat we in 2011 brabanders worden!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:41

Totilas is verkocht ;(

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 12:43

WenK schreef:
Haha grappig is dat he... Maar een paar jaar geleden had ik je nooit geloofd als je me toen had gezegd dat ik Z zou rijden met Lis hoor... En toch is het gelukt en zit er nog steeds groei in haar ontwikkeling..
Wat goed zeg! Ben je een paar jaar geleden met haar in de B begonnen?

Saskia: leuke foto :D Je hebt er lol in :D

SAKKIA schreef:
Totilas is verkocht ;(

Dat meen je niet :oo

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:45

Met Lis? Ja, 3,5 jaar geleden (15 april 2007) reed ik mijn allereerste wedstrijd ooit. Vol zenuwen, samen met Lis op een vereniging die als "niet vriendelijk voor andere rassen" bekend stond. :D Zal het nooit vergeten, reed toen een 3e en 4e plek met 185 en 176 :)

En nu is ze dus alweer Z1 + 4... :D Blijft bijna onwerkelijk....

Ik las het idd Sak, eeuwig zonde...

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 12:50

WenK schreef:
Met Lis? Ja, 3,5 jaar geleden (15 april 2007) reed ik mijn allereerste wedstrijd ooit. Vol zenuwen, samen met Lis op een vereniging die als "niet vriendelijk voor andere rassen" bekend stond. :D Zal het nooit vergeten, reed toen een 3e en 4e plek met 185 en 176 :)

En nu is ze dus alweer Z1 + 4... :D Blijft bijna onwerkelijk....

Ik las het idd Sak, eeuwig zonde...

Jeetje goed hoor! Ik ben in 2005 begonnen met wedstrijdrijden en zit nu nog steeds in de L2 :+ Maar heb ook wel wat tegenslagen gehad. Ben begonnen met een E-pony merrie die niet van mij was en waar de eigenaar ieder jaar en veulen bij wilde. Dus ieder jaar was er weer een periode dat ik niet kon rijden. En toen ik met haar over moest naar de paarden lukte het wp-rijden helemaal niet meer :n Ben uiteindelijk L1 + 2 met haar geworden.
En toen kreeg ik 2 jaar geleden mijn eigen paard en daarmee ben ik de L1 door gegaan en heb ik nu 5 wp in de L2. Maar hij was ook af en toe geblesseerd, 1 keer een periode van 8 mnd er uit geweest en deze maand hebben we na 3 maanden geen wedstrijden gereden te hebben weer onze eerste wedstrijd.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:06

Thanks voor jullie support meiden! :) Ik weet wat het probleem eigenlijk is, ik loop nu 3.5 maand en ben maar 2 kilo afgevallen, het afvallen gaat toch niet zo vlot als ik had verwacht. Ik ben nu ook aan het bedenken wat er is, via mijn zorgverzekeraar heb ik advies ingewonnen bij een diëtiste. Ik moet mijn eetgewoonte, beweging e.d. op de mail zetten, zij gaat het dan beoordelen en eventuele verdere actie bekijken. Ik zat gisteren met een half oog SOS Sonja te kijken, er was één dame, die iets zwaarder was toen ze begon en lekker was afgevallen. En ze eet nog meer dan ik! Dit heeft mij aan het denken gezet, ik doe toch iets "verkeerd". Ik heb een te hoog BMI om nog even af te wachten. Om langere afstanden te gaan lopen moet er ook meer gewicht af. Ik hoop, met hulp van de diëtiste, dat het mij wel gaat lukken

@SAKKIA, is dat jouw paard?
@ WenK, wat knap zeg!! Lijkt me heerlijk om zo ver te komen met een ras, waar iedereen haar oordeel over klaar heeft.
@Angela, fijn dat het goed is gegaan, nu lekker huizen kijken! :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:08

Lis toonde in de B t/m L gewoon heel makkelijk, dat was wel fijn. En de basis zit er gewoon heel goed in. Tel daarbij op dat we allebei bloedfanatiek zijn en dat werkt.

Toen ik begon reed ik 9 wedstrijden in het 1e jaar. Ik had geen trailer en dat waren de wedstrijden waar ik onder de man heen kon. In die 9 wedstrijden werd ik L1 + 7. Van oktober - april heb ik toen niet gestart (geen indoor wedstrijden op "onder de man" afstand) en in april ben ik weer verder gegaan. Inmiddels kocht ik ook een trailer (halverwege dat zomerseizoen) en kon ik dus wat vaker starten. Zowel vorig jaar als in 2008 heb ik toen nog een keer 3 maanden niet gestart (pauze) en nu gaan we weer 2 maanden niet weg.

Super Angela!

Komt goed Fanneke, jammer dat je niet kunt afwachten, maar ik snap het wel, goed dat je hulp bent gaan zoeken.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:26

Fanneke schreef:
@SAKKIA, is dat jouw paard?

Mocht ze willen _O- Dan was ze nu miljonair ;)

Echt jammer, maar hoop wel dat Edward er gewoon op mag blijven rijden, zeker met de OS 2012 in 't zicht

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:34

@ Fanneke: idd goed dat je nu hulp krijgt! Maar is het niet zo dat het afvallen bij iedereen verschillend gaat en vaak op een ander tempo? :)

En wat wordt er bedoelt met regelmatig andere schoenen, elke dag afwisselen? Ik heb korte kuitspieren dus ik ben bereid om alles te proberen =P