Je haar iedere dag wassen is slecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:58

Peuk schreef:
Ik weet niet wat voor rel hier gaan is, maar ik vind het niet leuk hoor. Vrede op aarde. |(

Rel? Hier niet hoor. :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:11

Ik denk dat tandglazuur vooral verdwijnt doordat er teveel zuur en suiker in veel voeding zit. We eten meer tussendoortjes dan vroeger, ook dat is niet goed voor het glazuur. Daarbij is het altijd handig te weten dat je na het eten van bv fruit even je tanden spoelt met water ofzo, aangezien je anders het zuur van het fruit in je tanden wrijft wat voor glazuurbederf kan zorgen. ;)
Denk dat verkeerde voedingsgewoonten schadelijker zijn voor je tanden, dan 4x per dag poetsen. :)

Wat haar en huid betreft; een milde shampoo waar je zuinig mee bent, niet teveel zeep gebruiken, een goede cremespoeling en bodylotion na het douchen, helpt de eventuele schade al behoorlijk te beperken. Is mijn ervaring, in elk geval. En verder zorgen dat je genoeg vocht binnen krijgt, helpt ook al aardig.

Verder moet iedereen wat mij betreft zelf weten wat ze doet. Zolang iemand maar niet stinkt en er onverzorgd uitziet, dat is dan mijn grens van wat ik toelaatbaar vindt. Ik hoef in elk geval niet te zoenen met iemand die zijn tanden te weinig poetst. ;)

Tatort

Re: Je haar iedere dag wassen is slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:53

Het ging toch over haar?? :=

Ik was mijn haar 1 keer per week. Niet meer niet minder. Zaterdag is mijn vaste haarwasdag.

Nu zou ik dat zeker niet iedereen aanraden. Ik heb van mezelf gewoon super droog haar dat ook nog gerelaxed is (omgekeerde permanent), dus ik kàn het gewoon ook echt niet vaker wassen want dan breekt het grandioos af (merkte ik van de zomer toen ik veel ging zwemmen en het elke keer nat werd. Had handen vol afgebroken haar in mijn handen). Mijn haar zou denk ik ook wel 3 weken zonder wassen kunnen zonder vet te worden, alleen dat heb ik nog nooit geprobeert. :+
Ben tevreden over hoe mijn haar eruit ziet nu (alhoewel, ik zou mijn wortels wel weer eens bij mogen werken haha)
Mensen wiens haar snel vet wordt moeten gewoon wassen zo vaak ze zich prettig voelen. Live & let live.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 08:36

MamboBeach schreef:
Vienna, jouw poepverhaal vind ik erg denigrerend overkomen. Zit je tampon dwars?

Nee, die verschoon ik gelukkig ook op tijd.

Bovendien is het niks anders. Als je niet vies bent van je eigen zweet... zou je dat dus ook niet van je eigen poep moeten zijn.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 08:53

Jawel, want in poep zitten bacterien en zweet op zich is schoon, steriel spul.:D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:08

Vienna, wist je al dat je huid veel bacteriën afscheid nadat je je met zeep hebt gewassen? Het opent je poriën en voorziet je huid zo snel mogelijk weer van bacteriën :D
Poep komt uit je darmen, die je voedsel afbreken door bacteriën die heel onaangename gassen vrijgeven bij dat proces. Dus, je vergelijk gaat nergens over. Als poep niet zo stonk en mooi roze of blauw was, was men er vast ook minder vies van :D
Heb je nog antwoorden voor op pagina 11?

Tanden poetsen moet je idd een beetje mee oppassen. Poets je tanden niet direct na het avondeten.
Bijvoorbeeld de zuren in yoghurt, frisdrank, zitten rondom je glazuur. Je tandpasta reageert met deze zuren en als je dan poetst, schuur je je glazuur eraf. Ik snoep niet van die zuurtjes, drink geen frisdrank&vruchtensap (is ook vrij schadelijk!!), geen koffie, geen thee, rook niet... Ik hou nl alleen van water. Daar hebben mijn tanden veel baat bij.

Ik poets ze 's avonds, omdat zoals focussed al aangeeft, je speeksel nihil werkt.
's Ochtends poets ik voor het frisse, maar veel nut heeft dat in principe niet.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:27

Ik ben blij dat ik vies ben van alles wat mijn lichaam uitstoot. En me zo snel mogelijk wil douchen.

Wat een ander doet moet hij zelf weten.

En vruchtensap is niet vrij schadelijk, IS schadelijk. Evenals bv veel sinasappels eten.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:36

sinaasappel eten is minder slecht dan vruchtensap hoor.
Ik bedoelde met vrij schadelijk niet dat het niet niet schadelijk was, anders zei ik t niet.

Vienna, er zitten op jou niet minder bacteriën dan op iemand die zich minder vaak doucht.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:39

Jawel, dat is het verschil. Of iemand moet in een plastic zak lopen. Wat denk je van alleen al uitlaatgassen?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:41

daar beschermt ons huidvet, met al zijn bacteriën en daaroverheen kleding, wel tegen :D

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:44

Nou dat is toch heel fijn voor jou?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:58

Vienna2007 schreef:
SteffiiY schreef:
Hmm dat argument over dat het smerig is om ongewassen schone kleding aan te trekken vind ik wel heel smetvreesachtig.

Je gaat savonds voor je naar bed gaat onder de douche, en gaat daarna je SCHONE bed in(want mn bed word iedere 2 dagen gewassen) hoe kan je dan uberhaupt vies worden? Er ligt toch geen modder in je bed?

Je verliest heel veel vocht tijdens slapen.

Ja, lí-ters! Tuurlijk ;) Goh, word jij ook iedere ochtend he-le-maal uitgedroogd wakker? :')

Lekker slim dan om 's ochtends warm te douchen en zo je huid nog verder uit te drogen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:58

Moppie, ik douche ook 1 tot 2 keer per dag, maar daarom mag ik jouw theorien wel graag weerleggen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:11

Blue_Eyes schreef:
Jawel, want in poep zitten bacterien en zweet op zich is schoon, steriel spul.:D

Nou ik ben wel vies van m'n eigen zweet... Ik heb s'morgens echt wel een douche nodig, ik slaap altijd heel onrustig, verpakt in 3 dekens. Als ik niet douche dan ben ik radioactief...

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:12

F_Orumster schreef:
Moppie, ik douche ook 1 tot 2 keer per dag, maar daarom mag ik jouw theorien wel graag weerleggen.

He meisje, maakt toch helemaal niks uit?

Asjeblieft zeg. Moppie zeg je maar tegen je moeder. Ik zie niet waarom ik moet discussieren wat nou schoner is, wel of niet douchen. Dat is persoonlijk.
Laatst bijgewerkt door Vienna2007 op 01-10-10 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:14

Mijn mamma leeft niet meer, dacht ik het net hier kwijt te kunnen :D *ooh flauw*

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:33

Vienna2007 schreef:
MamboBeach schreef:
Vienna, jouw poepverhaal vind ik erg denigrerend overkomen. Zit je tampon dwars?

Nee, die verschoon ik gelukkig ook op tijd.

Bovendien is het niks anders. Als je niet vies bent van je eigen zweet... zou je dat dus ook niet van je eigen poep moeten zijn.

Maakt toch niet uit, hij kan wel scheef zitten.

Ik vind zweet en poep toch wel een aardig verschil hoor.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:36

F_Orumster schreef:
Mijn mamma leeft niet meer, dacht ik het net hier kwijt te kunnen :D *ooh flauw*

Zeg het maar tegen mij hoor mop! ;)

4 a 5 keer per dag je tanden poetsen is gewoon te veel, kun je beter een kauwgompje nemen maargoed ik begrijp wel dat mensen zich er fris bij voelen.
Net zoals 2 keer per dag douchen, is ook heerlijk. :j

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:37

Wat maakt het uit hoe vaak je het wel of niet wast. Als het maar schoon is en op het begrip schoon heeft iedereen een eigen perceptie ;)

Ik was mijn haar standaard als ik van stal af kom. En ik was mijn haar als ik wakker word met futloos of juist te fanatiek haar :+ Oftewel bijna elke dag :)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:13

Interessante discussies hier :D

Vraagje aan Mambobeach: loop jij de hele dag met een kauwgommetje in je mond?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:32

MarcoBorsato schreef:
Blue_Eyes schreef:

Nou ik ben wel vies van m'n eigen zweet... Ik heb s'morgens echt wel een douche nodig, ik slaap altijd heel onrustig, verpakt in 3 dekens. Als ik niet douche dan ben ik radioactief...

Prima, moet jij weten. Maar hygienisch beredeneerd is er wel verschil tussen poep en zweet, ja.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:04

Mennnn wat een discussie om niks hier weer :')

Ontopic: ik was mijn haar om de dag, en ik kan het dan ook alleen (voorzichtig) als het nat is. Als ik het kam als het droog is ben ik net Diana Ross namelijk.
Elke dag je haar wassen.. tsja ik heb ook gehoord dat het slecht is, maar ieder zijn keuze natuurlijk ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:07

Heb het vanmorgen nog aan mijn kapper gevraagd, hoe de conditie van mijn haar is. Nou, ik heb zeer gezond haar, zei ze.
Het glanst en groeit als een tierelier en ik verf het al jaren en was het dagelijks. ;)
Moet ook zeggen dat ik niet de eerste de beste shampoo heb, want ik heb er eentje van de kapper. En af en toe wissel ik af met een gewone huis-tuin-en keukenshampoo. Af en toe een maskertje en gebruik van cremespoeling doet ook wonderen. En vooral gezond eten, dan heb je nergens last van, hoor. Ikke niet in elk geval. :D

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:14

KarinvdM schreef:
Peuk schreef:
Ik weet niet wat voor rel hier gaan is, maar ik vind het niet leuk hoor. Vrede op aarde. |(

Rel? Hier niet hoor. :)

Was niet zozeer naar jou gericht, gewoon in het algemeen. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:40

Kriel schreef:
Interessante discussies hier :D

Vraagje aan Mambobeach: loop jij de hele dag met een kauwgommetje in je mond?

Nee, waarom?

Twiggy2008 schreef:
Heb het vanmorgen nog aan mijn kapper gevraagd, hoe de conditie van mijn haar is. Nou, ik heb zeer gezond haar, zei ze.
Het glanst en groeit als een tierelier en ik verf het al jaren en was het dagelijks. ;)
Moet ook zeggen dat ik niet de eerste de beste shampoo heb, want ik heb er eentje van de kapper. En af en toe wissel ik af met een gewone huis-tuin-en keukenshampoo. Af en toe een maskertje en gebruik van cremespoeling doet ook wonderen. En vooral gezond eten, dan heb je nergens last van, hoor. Ikke niet in elk geval. :D

Twiggy, dat is dan heel fijn voor je maar de meeste mensen hebben het hier ook over het algemeen. Daar lik je overheen te (willen) lezen en betrekt het helemaal op jezelf. Over het algemeen is het niet goed om je haar iedere dag te wassen.
Net zoals met tanden poetsen, het verhaal wat je hebt geschreven. Ook over het algemeen genomen is dat ook niet goed voor je tanden maar bij jou maakt het niet uit en je hebt een goed gebit.
Jij bent echt een uitzondering op de regel in die zaken. :D