Ik word er zo ontzettend moe van ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jess1989

Re: Ik word er zo ontzettend moe van ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 19:43

waar gaat het over??

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:46

Hmmm, nou, ik heb zelf toevallig een pittige zwangerschap meegemaakt, was nl. 9 maanden kots- en kotsmisselijk, om het maar niet te hebben over het brandende maagzuur.... Ondanks dat deed ik wel het huishouden, hoor, ik heb zelfs in de begintijd geklust in ons net nieuwe huis. Maar ZIEK dat ik geweest ben tijdens de zwangerschap, dat wil je niet weten. :n
Tot opname aan toe in de 32e week, omdat ik uitgeput was. Dus nee, ik vind een zwangerschap niet zomaar iets. Oja, heb ook vriendinnen die 9 maanden op een roze wolk zaten, hoor. Maar helaas kan ik dat niet zeggen. Ik was blij toen mijn kind er uit was en ik EINDELIJK van die misselijkheid verlost was. Want toen ging het pas over, echt op het allerallerlaatst. ;)
En toen stond ik een paar uur later al te stofzuigen, terwijl mijn bevalling ook pittig is geweest, hoor. :D

Ik ben het met een aantal hier echt niet helemaal eens, eerlijk gezegd. Sommige kerels zijn losers en zoals ik dit verhaal voorgeschoteld krijg, heb ik zo'n donkerbruin vermoeden..... Maar goed, ik ken de man in kwestie ook niet, heb er ook niet zo'n behoefte aan, maar ik geef TS liever wel wat steun. Denk dat ze daar nu meer aan heeft in haar situatie. :(:)

TS, weet je, dit soort zaken zijn heel erg persoonlijk en je weet hoe het er op bokt aan toe gaat. Denk nou lekker aan je kindje en aan jezelf. Zoek het in het dagelijkse leven bij je vriendinnen en/of je familie qua steun en advies. Doe ik ook, bokt heb ik daar niet bij nodig, hoor. Hier kennen ze jou niet, je situatie niet. Je hebt genoeg aan je hoofd, lijkt me. Keep it cool en ik las dat je een dochter krijgt. Een dochter is echt SUPER!!! Ik heb er zelf ook eentje en het is echt zoooooo leuk!!! Ik kan je vertellen dat wij (mama en dochter) het samen supergezellig hebben, daar heb je geen vent voor nodig, hoor. :D

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 19:49

@Twiggy : whaha! Ik ga zeker genieten hoor! (al vervloek ik dr momenteel omdat ze met dr pootjes in mn ribben ligt te porren en als ik sta ik constant het gevoel heb dat ik moet plassen) Maar die kleine beweginkjes en heftige schopjes!! Daar geniet ik volop van :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:58

Betteke schreef:
Waarschijnlijk was je vriend voor de zwangerschap al niet erg betrokken bij jouw wel en wee en verwacht jij nu dat hij dat wel is.

Dat denk ik ook, daarom is het soms ook goed om relaties de tijd te geven voor je in alle 'blinde verliefdheid' samen een kind op de wereld gaat zetten. Dan weet je bij voorbaar waar je aan toe bent en wat je ongeveer kunt verwachten. Natuurlijk zijn er mannen en vrouwen die in de loop van de jaren verzuren, maar de ware aard van een beessie herken je meestal al wel vooraf.

Wellicht is dat hetgeen wat nu mis is gegaan, TS, je bent nog erg jong; levenservaring en mensenkennis doe je in de loop van de jaren op. Maar als ik je posts zo lees, ken je jezelf erg goed en zul je het vast wel redden met je dochter alleen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 19:59

Oh daar ben ik niet bang voor Chubby, ze word straks gesmoord in liefde ! Whahaha, het is alleen zo jammer dat het allemaal zo heeft moeten lopen. maarja... ik ben nog jong en ik zie wel wat het leven me brengt!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:30

Betteke schreef:
Mijn dochter, die van de eerste bierkrattillende zwangerschap, leest nu het boek "de hufter op het witte paard". Misschien knap je daarvan op TS. :D

Geweldig boek!! _O-

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:26

Hmmmm, ik ga dat boek ook maar eens aanschaffen. De titel klinkt bekend in mijn oren. :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:40

dat van dat wijzer worden in de jaren vind ik ook wel meevallen. :+ Als ik zie hoe in Amerika wordt omgegaan met vrouwen, dan zit ik liever in NL en daar zijn ze toch echt wel moderner. Thuis bevallen is daar vooroorlogs. En ik vond dat juist weelde bij mijn eerste. Helaas zijn de andere 2 in het ZH geboren. Ik vond thuis echt fijner.

En nu lekker die man uit je gedachten en lekker mopperen op de laatste kwaaltjes. ;) Ik vond zwanger zijn ook niet leuk, maar als je dan dat mooie kleine wondertje op je buik hebt, echt heel cliché.. maar het maakt alles goed. <3
Dat boek wil ik ook eens lezen haha.

En uhm, ik ben 34, maar mijn lief is heel anders dan die man van 35. :P Die werkt wel 15 uur per dag om dan moe op de bank te vallen, maar toen ik zwanger was, was ik voor hem een hele last, die hij met alle liefde en plezier hielp. Dus ze bestaan hoor die mannen. ;) En voor jou loopt er ook één op de aardbol rond. Die kom je vanzelf tegen op het moment dat de tijd er rijp voor is.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:47

JessAndHope schreef:
@ Kido: ja zo denk ik er ook over. Maar dan ben ik straks diegene die de relatie heeft opgegeven en die kleine verdoemd tot omgangsregelingen en alimentatie.
Daarnaast ga ik dan zéker de erkenning ongedaan laten maken, of in ieder geval een naamswijziging. Want het is dan van de zotte dat het kind 95% van de tijd bij mij is, hij verder gaat met een andere griet, trouwt, kindere krijgt en alles zijn naam krijgt. Ik van mij part ooit trouw en een andere naam aanneem, en het kind dan zijn achternaam heeft .... Dat vind ik dus echt niet kunnen.

Helemaal gelijk en DOE het dan ook ECHT he zoals je nu schrijft??
Niet dat hij je op het laatste ogenblik toch nog paait en jij vol hormonen en emoties toch maar laat erkennen en het kind zijn achternaam laat nemen, DOE HET NIET!
Zo blijf JIJ baas en dat is straks heel belangrijk als hij er vandoor gaat met een ander, heel veel sterkte...

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 22:48

@amalarab: hij hééft het al erkent. aantal maanden geleden al...

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:49

TS hoe is het met de kleine meid? Lekker in je ribben aan t trappelen? Komt ze ook al met haar hoofd in je blaas terecht als ze dat doet? Dat is dubbel fun :D
Oh! Vergeet niet om filmpjes te maken van die bobbelbuik als ze lekker aan het bewegen is, dat is leuk voor later.

Toen je je ex hebt laten erkennen, hebben jullie toen ook aangegeven dat het kindje zijn achternaam zou krijgen? of kun je het kindje straks na de geboorte nog jouw achternaam geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:30

Ik heb jaren op gas gekookt, maar ik had altijd iemand die mijn gasfles 3 hoog tilde...geweldig.

Maar er waren meer mensen in mijn wijk die geen gasaansluiting hadden, eigenlijk woonde ik illegaal op een zolderverdieping, maar mijn kennissen hadden altijd een fles op voorraad. Eenmaal leeg zijn ze heel licht in gewicht. Je betaald statiegeld en dat krijg je terug als je ze inlevert.

Misschien voor TS een idee om 2 flessen op voorraad te hebben en gewoon naast de fles te zetten zodat je altijk kan koken en douchen..

Over het koken, dat kan best moeilijk zijn als je strontmisselijk bent. Maar je kan ook makkelijk doen, door voorgesneden groente te kopen, geschilde aardappelen, rijst opzetten is zo gedaan en het vlees kan je braden als je gaat eten...dat is zo gebeurd.

Je moet heel erg handig gaan worden en van je vaste gewoontes afwijken.

Mensen die het heel erg druk hebben, full time baan, paard kinderen en kerel te verzorgen, hebben ook hele praktische oplossingen overal voor en knijpen ook vaak even een oogje toe als het even in het honderd loopt.

Misschien voor jouw TS een moment om even het roer om te gooien en je van je niet eigen kant te laten zien.

Ik persoonlijk denk dat de breuk tussen jullie behoorlijk hard is, maar wie weet in de toekomst als je kind er is en hij ziet dat het toch wel erg schattig is en dat een binding ook best wel een doel in het leven kan zijn...

Want ik denk dat jouw vriend bindingsangst heeft en zich daardoor zo hufterig op stelt hoe meer het echie nadert.....

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 14:58

Girley_ schreef:
TS hoe is het met de kleine meid? Lekker in je ribben aan t trappelen? Komt ze ook al met haar hoofd in je blaas terecht als ze dat doet? Dat is dubbel fun :D
Oh! Vergeet niet om filmpjes te maken van die bobbelbuik als ze lekker aan het bewegen is, dat is leuk voor later.

Toen je je ex hebt laten erkennen, hebben jullie toen ook aangegeven dat het kindje zijn achternaam zou krijgen? of kun je het kindje straks na de geboorte nog jouw achternaam geven?

Allebei!!! Ik kan niet lekker meer zitten, want dan voel ik inderdaad die pootjes van dr in mn ribben, en als ik sta dan heb ik continue het gevoel dat ik moet plassen! Errug vervelend! Helemaal als je gewend bent maar 2x op een dag naar het toilet te gaan, 's ochtends en 's avonds... :o

Bij de erkenning hebben we afgesproken dat ze zijn achternaam zou krijgen, omdat er ook een trouwerij op de planning stond en ik dan ook zijn achternaam aan zou nemen ;( Dusja... tis nu afwachten of ik het kan veranderen. Hetzij via intrekken van de erkenning, hetzij via de rechter....

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 15:04

russel schreef:
Ik heb jaren op gas gekookt, maar ik had altijd iemand die mijn gasfles 3 hoog tilde...geweldig.

Maar er waren meer mensen in mijn wijk die geen gasaansluiting hadden, eigenlijk woonde ik illegaal op een zolderverdieping, maar mijn kennissen hadden altijd een fles op voorraad. Eenmaal leeg zijn ze heel licht in gewicht. Je betaald statiegeld en dat krijg je terug als je ze inlevert.

Misschien voor TS een idee om 2 flessen op voorraad te hebben en gewoon naast de fles te zetten zodat je altijk kan koken en douchen..

Over het koken, dat kan best moeilijk zijn als je strontmisselijk bent. Maar je kan ook makkelijk doen, door voorgesneden groente te kopen, geschilde aardappelen, rijst opzetten is zo gedaan en het vlees kan je braden als je gaat eten...dat is zo gebeurd.

Je moet heel erg handig gaan worden en van je vaste gewoontes afwijken.

Mensen die het heel erg druk hebben, full time baan, paard kinderen en kerel te verzorgen, hebben ook hele praktische oplossingen overal voor en knijpen ook vaak even een oogje toe als het even in het honderd loopt.

Misschien voor jouw TS een moment om even het roer om te gooien en je van je niet eigen kant te laten zien.

Ik persoonlijk denk dat de breuk tussen jullie behoorlijk hard is, maar wie weet in de toekomst als je kind er is en hij ziet dat het toch wel erg schattig is en dat een binding ook best wel een doel in het leven kan zijn...

Want ik denk dat jouw vriend bindingsangst heeft en zich daardoor zo hufterig op stelt hoe meer het echie nadert.....

Jij had waarschijnlijk grijze gasflessen, die zijn idd niet zwaar. Ik heb rode gasflessen, deze wegen 18 kilo leeg. Nogsteeds niet zwaar, maar ik ga ze niet tillen als ik zover zwanger ben. Vol zijn die krengen ruim 36 kilo. Ik heb 3 gasflessen staan, alleen stond er 1 daarvan net toevallig bij mn ouders (we waren nog niet zo lang terug op de camping ivm een grootschalige verbouwing) en 1 was er leeg en die zou de beheerder voor me vervangen maar dat hattiej niet gedaan. En die fles waar toen gas uit werd getapt bleek nooit helemaal vol te hebben gezeten |o En dat wist ik niet, dus t was gewoon een samenloop van omstandigheden. Normaal gesproken hebben we dus altijd gas, met 3 gasflessen. Ohjah, volgens hem had ik gewoon express de lege flessen laten staan zodat hij ze kon sjouwen (hij was die week daarvoor natuurlijk weg). Dussss....

Met het koken is het niet zo dat ik het niet kan vanwege de lucht ofzo, of omdat ik misselijk ben. Ik kook namelijk altijd, het ging mij erom dat ik die dag weer teveel had gedaan en erge rugpijn had, dus vroeg ik of hij het even wilde doen.

Het loopt zo vaak in honderden bij mij, en daar maal ik ook niet om. Het is gewoon zijn hele houding: jij stelt je aan, jij zeurt, ik werk hard en wat jij doet stelt niks voor.... Dát is waar ik over gestruikelt ben...

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:07

uh, als ik kattenzand a 14 kg moet slepen vind ik dat bést zwaar!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 15:09

@ Abeltje: ;) vóór mn zwangerschap til ik met gemak 2 van die gasflessen tegelijkertijd, en ik zou er nu ook wel 1 kúnnen tillen. Maar ik wíl het niet omdat het me ontzettend veel bandenpijn oplevert.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:10

Jij zou er niet eens over na moeten denken, jij hoort die flessen niet te tillen, klaar.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 15:11

@ Saskiaatje: danku! _/-\o_

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:26

Mee eens. Heb je overigens al ergens geinformeerd of je de erkenning ongedaan kunt maken? (just in case)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 15:27

Ik kan de erkenning ongedaan laten maken, maar dat moet dan via de rechter gespeeld worden, en het schijnt absoluut niet makkelijk te zijn. Ik gok dat ik nog de meeste kans heb als ik het doe vóór de geboorte.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:38

Laat je goed informeren he meid, vaders hebben een enorme vinger in de pap de laatste tijd. Niet dat je mega veel geld gaat uitgeven en tijd en energie erin gaat stoppen (wat je wsl allemaal niet hebt) en dan alsnog met lege handen staat. Voor zover ik weet staat de naamswijziging los van de erkenning, is dat niet makkelijker om te laten wijzigen, dat je dochter in ieder geval JOUW achternaam krijgt? Ik weet wel dat mannen die nauwelijks hebben omgekeken tijdens en na de zwangerschap zelfs nog erkenning (en de stap daarna: omgang) kunnen afdwingen via de rechter….het recht op family life wordt belangrijk gevonden. Heb je nog contact met je ex op t moment?

Enne jaaa leuke truukjes hebben ze he ;) maak je borst maar nat.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 15:43

@ Girley: als ik die naamswijziging maar voor mekaar heb, dan ben ik al tevreden. Ik vind het gewoon een k*t gevoel dat hij straks verder gaat met zn leven, een andere vrouw krijgt, trouwt en kindere krijgt die allemaal zijn achternaam hebben. En dan mijn kind óók nog eens zijn achternaam, terwijl ze helemaal geen onderdeel van die familie is (int dagelijks leven, op papier wel uiteraard). Ze zal 95 zo niet 98% van de tijd bij mij zijn, dus wil ik haar mijn achternaam geven...

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:48

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 15:49

Kijk, het maakt mij niet uit dat hij officieel bekent staat als de vader. Want hij IS nou eenmaal de vader. Dat zal ik die kleine ook altijd vertellen en ik zal hem nooit weghouden bij zijn dochter, maar ik wil gewoon dat ze mijn achternaam krijgt, en in principe gaat dat het makkelijkst als hij zijn erkenning intrekt. En zo niet dan moet ik een verzoeksrechtprocedure starten. Word mn verzoek afgewezen heb ik gelukkig recht op rechtsbijstand, dus kost het me verder niks.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:24

Maar waarom denk jij dat jullie kindje 98 % van de tijd bij jou zal zijn? Als hij wil kan hij zo een 50 - 50 regeling eisen..