Zonnetje81 schreef:Ja *heeft zo'n ijzenstaaf idee wat erin gaat*
Die eendebek die past wel hoor.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Colway schreef:Tsjah de eerste keer dat ik een spiraaltje heb laten plaatsen heb ik inderdaad ook een uitstrijkje gehad, toen heb ik daar niets meer van gehoord herinner ik me (8jr. geleden)
@ Lynn Nikita, jij hebt dus het traject inderdaad zo doorlopen als die vriendin van me...Pfff wordt er wel erg naar van hoor als ik dat hoor. Wat voor Pap uitslag had jij van het uitstrijkje dan?
Citaat:1. Wanneer krijg ik een uitnodiging?
Bent u tussen de 30 en 61 jaar? Dan krijgt u automatisch om de vijf jaar een uitnodiging. U krijgt een uitnodiging als u 30, 35, 40, 45, 50, 55 en 60 jaar wordt. Wanneer u in dat jaar een uitnodiging krijgt, verschilt per regio. In sommige regio’s krijgt u een uitnodiging in de maand dat u jarig bent. In andere regio’s worden elke maand vrouwen van een bepaalde leeftijd uitgenodigd. Bijvoorbeeld alle vrouwen van 30 jaar krijgen in januari een uitnodiging, alle vrouwen van 35 in februari, enzovoort.
2. Van wie krijg ik een uitnodiging?
U krijgt een uitnodiging van uw screeningsorganisatie of huisarts. U krijgt de uitnodiging met de post. Bij de uitnodiging zit een folder, een laboratoriumformulier en een antwoordkaart. De antwoordkaart heeft u nodig als u niet mee hoeft te doen. Of als u niet mee wilt doen (alleen deze keer of nooit meer). Krijgt u de uitnodiging van de huisarts? Dan zit er soms geen laboratoriumformulier bij de uitnodiging. Dit formulier ligt dan bij de huisarts.
3. Ik heb geen uitnodiging gekregen. Wat nu?
U krijgt alleen een uitnodiging als u bij de gemeente staat ingeschreven. De gemeente geeft uw gegevens aan de screeningsorganisatie. Het gaat om uw naam, adres en geboortedatum. Dus als u niet staat ingeschreven bij de gemeente, krijgt u geen uitnodiging.
Heeft u aan het einde van het jaar nog geen uitnodiging gekregen? Dan kunt u het beste contact opnemen met de screeningsorganisatie in uw regio. Deze kunt u vinden door uw postcode in te vullen op de startpagina van deze website
Raja schreef:Ik heb dit jaar ook de brief gehad voor het bevolkingsonderzoek...
Zo'n 3 weken geleden ben ik gegaan...
Ik vond het mega spannend!!
Maar vooral omdat je daar nou niet echt in een erg charmante houding zit
Het viel me alles mee! Met 10 min stond ik weer buiten en ik heb er vrij weinig van gevoeld!
De uitslag was helemaal goed gelukkig (de brief had ik vandaag binnen)
Maar ik snap ook niet dat mensen niet zouden gaan.
Ze doen het niet voor niks!!
En als je 30 bent (of bijna wordt) neem ik aan dat je volwassen genoeg bent om je even over de gêne heen te zetten...
Ayasha schreef:Raja schreef:Ik heb dit jaar ook de brief gehad voor het bevolkingsonderzoek...
Zo'n 3 weken geleden ben ik gegaan...
Ik vond het mega spannend!!
Maar vooral omdat je daar nou niet echt in een erg charmante houding zit
Het viel me alles mee! Met 10 min stond ik weer buiten en ik heb er vrij weinig van gevoeld!
De uitslag was helemaal goed gelukkig (de brief had ik vandaag binnen)
Maar ik snap ook niet dat mensen niet zouden gaan.
Ze doen het niet voor niks!!
En als je 30 bent (of bijna wordt) neem ik aan dat je volwassen genoeg bent om je even over de gêne heen te zetten...
wie ben jij om dat te bepalen ten 1e?
en ten 2e, wie zegt dat het om de gene is![]()
Bah ik word misselijk van dit soort berichten.
Kinke schreef:Dat bloeden had ik de vorige keer ook, gebeurt wel vaker en meestal betekent het niet dat er iets aan de hand is. Een uitstrijkje maken doet ook geen pijn, ik vind dat het meer voelt als een soort lichte 'druk'.
Citaat:Pardon???
Ik kan me werkelijk waar geen andere reden bedenken waarom iemand het NIET zou laten doen!??
Kan jij me er een vertellen??
Alles waar ik op uit kom heeft te maken met een vorm van schaamte...
En in mijn ogen is iemand van 30 volwassen genoeg om zich daar over te zetten. helemaal als het gaat om iets wat je leven kan redden
Want als je zelf namenlijk denkt aan iets afwijkends (wat voor schaamte kan zorgen), dan is het al helemaal dom om niet te gaan??
En goed, dan wordt jij lekker misselijk van mijn bericht, ik wordt misselijk van mensen die gelijk als een bok op haverkist springen om zo te reageren...
Raja schreef:Waarom angstzaaien??
Ze doen die onderzoeken niet voor niks vanaf een bepaalde leeftijd en je kan het maar op tijd weten lijkt mij?
Raja schreef:Pardon???
Ik kan me werkelijk waar geen andere reden bedenken waarom iemand het NIET zou laten doen!??
Kan jij me er een vertellen??
Alles waar ik op uit kom heeft te maken met een vorm van schaamte...
En in mijn ogen is iemand van 30 volwassen genoeg om zich daar over te zetten. helemaal als het gaat om iets wat je leven kan redden
Want als je zelf namenlijk denkt aan iets afwijkends (wat voor schaamte kan zorgen), dan is het al helemaal dom om niet te gaan??
En goed, dan wordt jij lekker misselijk van mijn bericht, ik wordt misselijk van mensen die gelijk als een bok op haverkist springen om zo te reageren...