Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:03

Zonnetje81 schreef:
Ja *heeft zo'n ijzenstaaf idee wat erin gaat* :+

Die eendebek die past wel hoor. ;) flink glijmiddel erop. en dan nog hebben ze vaak nog een speciale voor maagden. die zijn iets kleiner. ze krikken dat ding wat open en ze hebben ruimte zat om erbij te kunnen hoor :D

Kinke

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:40

't is niet dat ze dat ding megawijd openzetten hoor, d'r hoeft alleen maar een soort wattenstaafje in, ze hoeven volgens mij alleen maar je baarmoedermond te zien.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:42

Open krikken :')

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:47

Heb nu dus beeld van een krik die gebruikt word ha...

Is maar goed dat ik het al eens mee heb gemaakt bij mijn zwangerschap want anders zou ik accuut nooit meer zo`n onderzoek willen :))

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:59

@Kieffer, mij lijkt het ook vaag, maar inderdaad tis voor hem een routine klusje...Ik had uiteraard weer het geluk dat er een co-assistent was en meekeek, voelt toch ongemakkelijker dan alleen mn huisarts (vrouw) maar goed, zal vast niet de eerste en de laatste vrouw zijn voor onderzoek ;-)

Openkrikken *lol* valt allemaal best mee

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:26

Zo is het, uiteindelijk is het allemaal ff vervelend. Maar joh, die mensen zien de hele dag door lichaamsdelen en die komen écht wel gekkere dingen tegen, haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:51

Wie had hier alweer last van die bloedingen? Welkom dan tot mijn wereldje, ik bloed ook al bij de aanraking van dat wattenstaafje. Kan je raden wat dat gaf als mijn ex (redelijk goed voorzien) een keertje iets te enthousiast werd :P Gelukkig kon hij er wel heel goed mee omgaan.

Volgens mijn gyneco is dat op zich niet gelijk iets rampzaligs, het kan dat je gewoon heel dunne huid hebt en gevoelige adertjes. Het KAN een symptoom zijn, maar is het daarom ook niet altijd.
Ik had voorts zowat dezelfde klachten als jij en ik heb wel degelijk het virus. Moest van pil wisselen voor die tussentijdse bloedingen ed, omdat het veroorzaakt kan worden door de dosis hormonen die de pil/spiraaltje vrijgeeft. In mijn geval was de pil die ik had te zwaar, dat gaf die bloedingen. Nu heb ik sedert zo'n 6 maanden een lichtere, en heb er veel minder last van, tenzij ik een keertje te lang doorslik. Dan wil ik nog wel eens een doorbraakbloeding hebben, maar da's dan mijn eigen fout.

Het gevoelige heb ik wel nog steeds. Ik moet op 18 april weer op controle, maar ben er niet zenuwachtig voor. De arts belt altijd even voor de uitslag als hij die van het lab heeft gehad, duurt een weekje ongeveer.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:13

Colway schreef:
Tsjah de eerste keer dat ik een spiraaltje heb laten plaatsen heb ik inderdaad ook een uitstrijkje gehad, toen heb ik daar niets meer van gehoord herinner ik me (8jr. geleden)

@ Lynn Nikita, jij hebt dus het traject inderdaad zo doorlopen als die vriendin van me...Pfff wordt er wel erg naar van hoor als ik dat hoor. Wat voor Pap uitslag had jij van het uitstrijkje dan?

3b
ik had al paar jaar klachten ( vaak wat bloed na sex bv) maar huisarts wilde niks doen
toen ik na 3 jaar eens doorverwijzing wilde voor wat anders maakte de gyb ook meteen uitstrijkje, aangezien ik er toch al lag, en bleek het pap 3 b te zijn

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:17

Ik heb dit jaar ook de brief gehad voor het bevolkingsonderzoek...

Zo'n 3 weken geleden ben ik gegaan...
Ik vond het mega spannend!!
Maar vooral omdat je daar nou niet echt in een erg charmante houding zit :+

Het viel me alles mee! Met 10 min stond ik weer buiten en ik heb er vrij weinig van gevoeld!

De uitslag was helemaal goed gelukkig (de brief had ik vandaag binnen)

Maar ik snap ook niet dat mensen niet zouden gaan.
Ze doen het niet voor niks!!

En als je 30 bent (of bijna wordt) neem ik aan dat je volwassen genoeg bent om je even over de gêne heen te zetten...

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:19

Ik heb al heel lang een oproep liggen. Heb drie geweldig leuke kindjes gekregen. Maar ik heb de brief toch voorlopig maar even weggelegd..... zucht

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:21

Oh ok, toch zou ik t niet kunnen door stiefpa in je doos laten werken, echt niet, t idee alleen al.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:31

heb wat info gevonden
Citaat:
1. Wanneer krijg ik een uitnodiging?

Bent u tussen de 30 en 61 jaar? Dan krijgt u automatisch om de vijf jaar een uitnodiging. U krijgt een uitnodiging als u 30, 35, 40, 45, 50, 55 en 60 jaar wordt. Wanneer u in dat jaar een uitnodiging krijgt, verschilt per regio. In sommige regio’s krijgt u een uitnodiging in de maand dat u jarig bent. In andere regio’s worden elke maand vrouwen van een bepaalde leeftijd uitgenodigd. Bijvoorbeeld alle vrouwen van 30 jaar krijgen in januari een uitnodiging, alle vrouwen van 35 in februari, enzovoort.

2. Van wie krijg ik een uitnodiging?

U krijgt een uitnodiging van uw screeningsorganisatie of huisarts. U krijgt de uitnodiging met de post. Bij de uitnodiging zit een folder, een laboratoriumformulier en een antwoordkaart. De antwoordkaart heeft u nodig als u niet mee hoeft te doen. Of als u niet mee wilt doen (alleen deze keer of nooit meer). Krijgt u de uitnodiging van de huisarts? Dan zit er soms geen laboratoriumformulier bij de uitnodiging. Dit formulier ligt dan bij de huisarts.

3. Ik heb geen uitnodiging gekregen. Wat nu?

U krijgt alleen een uitnodiging als u bij de gemeente staat ingeschreven. De gemeente geeft uw gegevens aan de screeningsorganisatie. Het gaat om uw naam, adres en geboortedatum. Dus als u niet staat ingeschreven bij de gemeente, krijgt u geen uitnodiging.

Heeft u aan het einde van het jaar nog geen uitnodiging gekregen? Dan kunt u het beste contact opnemen met de screeningsorganisatie in uw regio. Deze kunt u vinden door uw postcode in te vullen op de startpagina van deze website

dus nog even geduld hebben tot het eind van het jaar mocht ik geen oproepje krijgen :))

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:40

Ik word in november 30, maar ben dus ook al geweest...
Ligt idd aan de regio

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:22

Raja schreef:

Het viel me alles mee! Met 10 min stond ik weer buiten en ik heb er vrij weinig van gevoeld!

En als je 30 bent (of bijna wordt) neem ik aan dat je volwassen genoeg bent om je even over de gêne heen te zetten...

wie ben jij om dat te bepalen ten 1e?
en ten 2e, wie zegt dat het om de gene is :roll:
Bah ik word misselijk van dit soort berichten.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:30

Ik vond het maken van een uitstrijkje minder erg dan geholpen worden met douchen toen ik in het zikenhuis lag....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:37

Dat bloeden had ik de vorige keer ook, gebeurt wel vaker en meestal betekent het niet dat er iets aan de hand is. Een uitstrijkje maken doet ook geen pijn, ik vind dat het meer voelt als een soort lichte 'druk'.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:39

Ayasha schreef:
Raja schreef:

wie ben jij om dat te bepalen ten 1e?
en ten 2e, wie zegt dat het om de gene is :roll:
Bah ik word misselijk van dit soort berichten.

Pardon???

Ik kan me werkelijk waar geen andere reden bedenken waarom iemand het NIET zou laten doen!??
Kan jij me er een vertellen??
Alles waar ik op uit kom heeft te maken met een vorm van schaamte...
En in mijn ogen is iemand van 30 volwassen genoeg om zich daar over te zetten. helemaal als het gaat om iets wat je leven kan redden :roll:

Want als je zelf namenlijk denkt aan iets afwijkends (wat voor schaamte kan zorgen), dan is het al helemaal dom om niet te gaan??

En goed, dan wordt jij lekker misselijk van mijn bericht, ik wordt misselijk van mensen die gelijk als een bok op haverkist springen om zo te reageren... :roll:

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:40

Kinke schreef:
Dat bloeden had ik de vorige keer ook, gebeurt wel vaker en meestal betekent het niet dat er iets aan de hand is. Een uitstrijkje maken doet ook geen pijn, ik vind dat het meer voelt als een soort lichte 'druk'.

De assistente zei tegen mij ook dat het heel normaal zou zijn als het ietsje zou bloeden.
Ik heb er zelf geen last van gehad...

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:41

Dat zei ze bij mij ook!! (had ook iets gebloed, maar geen pijn gehad)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:46

Buiten het feit dat ik nog nooit een oproep gekregen denk ik ook niet dat ik het laat doen.

Citaat:
Pardon???

Ik kan me werkelijk waar geen andere reden bedenken waarom iemand het NIET zou laten doen!??
En in mijn ogen is iemand van 30 volwassen genoeg om zich daar over te zetten. helemaal als het gaat om iets wat je leven kan redden

Want als je zelf namenlijk denkt aan iets afwijkends (wat voor schaamte kan zorgen), dan is het al helemaal dom om niet te gaan??

En goed, dan wordt jij lekker misselijk van mijn bericht, ik wordt misselijk van mensen die gelijk als een bok op haverkist springen om zo te reageren...

Om de simpele reden dat ik het een vorm van angstzaaien vind.
Niks schaamte! Ik ben 33 jaar en inmiddels 4 bevallingen gehad waarbij jan en allemaal mee kon kijken.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:48

Waarom angstzaaien??

Ze doen die onderzoeken niet voor niks vanaf een bepaalde leeftijd en je kan het maar op tijd weten lijkt mij?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:52

angst zaaien???? leg eens uit??

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:54

Raja schreef:
Waarom angstzaaien??

Ze doen die onderzoeken niet voor niks vanaf een bepaalde leeftijd en je kan het maar op tijd weten lijkt mij?

nou idd het is voorkomen van.....niks geen angstzaaien!

als ik het onderzoek niet had gehad, dan had mijn kind z'n moeder op vroege leeftijd gaan verliezen!
nu wordt ik eraan geholpen en als ik het uitstrijkje niet had gehad dan had ik het nooit geweten!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:54

Raja schreef:
Pardon???

En in mijn ogen is iemand van 30 volwassen genoeg om zich daar over te zetten. helemaal als het gaat om iets wat je leven kan redden :roll:

En goed, dan wordt jij lekker misselijk van mijn bericht, ik wordt misselijk van mensen die gelijk als een bok op haverkist springen om zo te reageren... :roll:

Ik heb he t niet over schaamte, ik dacht dat al duidelijk gemaakt te hebben :+
Kennelijk heb ik meer empathie want kan me een boel bedenken. :+
denk aan aanrandings-slachtoffers of mensen met vaginisme bv.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:55

Euhm, het is niet zomaar hoor, ook niet omdat de arts het leuk vind en die laboranten hebben ook wel ander werk te doen. Het is alleen maar voor je eigen veiligheid!!