heb wat info gevonden
Citaat:
1. Wanneer krijg ik een uitnodiging?
Bent u tussen de 30 en 61 jaar? Dan krijgt u automatisch om de vijf jaar een uitnodiging. U krijgt een uitnodiging als u 30, 35, 40, 45, 50, 55 en 60 jaar wordt. Wanneer u in dat jaar een uitnodiging krijgt, verschilt per regio. In sommige regio’s krijgt u een uitnodiging in de maand dat u jarig bent. In andere regio’s worden elke maand vrouwen van een bepaalde leeftijd uitgenodigd. Bijvoorbeeld alle vrouwen van 30 jaar krijgen in januari een uitnodiging, alle vrouwen van 35 in februari, enzovoort.
2. Van wie krijg ik een uitnodiging?
U krijgt een uitnodiging van uw screeningsorganisatie of huisarts. U krijgt de uitnodiging met de post. Bij de uitnodiging zit een folder, een laboratoriumformulier en een antwoordkaart. De antwoordkaart heeft u nodig als u niet mee hoeft te doen. Of als u niet mee wilt doen (alleen deze keer of nooit meer). Krijgt u de uitnodiging van de huisarts? Dan zit er soms geen laboratoriumformulier bij de uitnodiging. Dit formulier ligt dan bij de huisarts.
3. Ik heb geen uitnodiging gekregen. Wat nu?
U krijgt alleen een uitnodiging als u bij de gemeente staat ingeschreven. De gemeente geeft uw gegevens aan de screeningsorganisatie. Het gaat om uw naam, adres en geboortedatum. Dus als u niet staat ingeschreven bij de gemeente, krijgt u geen uitnodiging.
Heeft u aan het einde van het jaar nog geen uitnodiging gekregen? Dan kunt u het beste contact opnemen met de screeningsorganisatie in uw regio. Deze kunt u vinden door uw postcode in te vullen op de startpagina van deze website
dus nog even geduld hebben tot het eind van het jaar mocht ik geen oproepje krijgen