Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:42

Mirkim schreef:
Ik heb roze :# asics! Hier ben ik ook erg blij mee! Je kunt je schoenen meenemen :j !

Ik heb ook roze asics met zilver. Wat mij betreft een beetje TE blits, maar ze zitten fantastisch.

Tommy_hvj

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:45

oke veel goede verhalen dus over de asics! Zal is even kijken morgen:D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:59

Ik heb roze/lila mizuno's!
Hiervoor asics, maar dit waren net slofjes :j
Als je echt flinke afstanden gaag lopen is het ook aan te raden om 2 paar schoenen te hebben, dan kan je afwisselen. Met 1 paar doe je zeg maar een jaar en met 2 paar 3 jaar, door de afwisseling.

Tommy_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:02

Oke ja dat is inderdaad een goede!
Alleen kan ik nu alleen 1 paar schoenen aanschaffen met mijn vakantie baantje :P Misschien voor me verjaardag van volgende maand!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:30

klotshtiduj schreef:
Mirkim schreef:
Ik heb roze :# asics! Hier ben ik ook erg blij mee! Je kunt je schoenen meenemen :j !

Ik heb ook roze asics met zilver. Wat mij betreft een beetje TE blits, maar ze zitten fantastisch.

ik wou ook heel graag roze <3 , maar omdat ik zwaar ben, had ik helaas weinig keuze!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:47

Mijn schoenen zijn eigenlijk voor dames met een hoger gewicht én roze :Y)

Deze heb ik;
Afbeelding
Hier zien ze er niet echt mooi uit, vind ik, maar ze zijn veel helderder van kleur en niet zo donker als het lijkt.

Ik wilde eigenlijk heel graag de Asics Nimbus 12 om de kleur :') Maar die heeft geen antipronatie, dus daar kan ik niks mee, helaas!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:41

Zooooo veel nieuwe hier, welkom. En allemaal lekker fanatiek. Heb niet alles gelezen, i-net op de camping is niet helemaal OK dus even snel een berichtje van mij.

Vandaag lesje 17 gelopen met Renate en vrijdag de laatste les *\o/*
Erg veel zin in :j

Zaterdag alles inpakken, sleurhut achter de auto en weer naar huis :( Ondanks het weer de afgelopen dagen toch erg lekker die vakantie. Ook fijn dat ik gewoon kon blijven doorhardlopen. In Frankrijk doe ik dat dus echt niet, daar kennen ze weinig tot geen fietspaden en scheuren ze met 100 km voorbij. En ik ben nog niet levensmoe ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:57

Over afvallen gesproken :n Ik moet echt weer om mijn eten gaan denken want 5 weken lang volop eten en drinken en weinig beweging gaat nu toch wel zijn tol eisen :n
Dom van mij ook, maar k hou zo van eten :D

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:02

BrittKitt schreef:
Mijn schoenen zijn eigenlijk voor dames met een hoger gewicht én roze :Y)

Deze heb ik;
Afbeelding
Hier zien ze er niet echt mooi uit, vind ik, maar ze zijn veel helderder van kleur en niet zo donker als het lijkt.

Ik wilde eigenlijk heel graag de Asics Nimbus 12 om de kleur :') Maar die heeft geen antipronatie, dus daar kan ik niks mee, helaas!

oh die zijn cool! ik heb geen antiprontatie, daarom vielen die waarschijnlijk voor mij af..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:04

:+ :oo ik breek net gewoon het hele handvat van de ovendeur af :+ Kun krijg ik nou mijn ovenschotel eruit :') :?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:15

SAKKIA schreef:
:+ :oo ik breek net gewoon het hele handvat van de ovendeur af :+ Kun krijg ik nou mijn ovenschotel eruit :') :?

:oo
Nog gelukt om hem open te krijgen?

Ik heb nike`s lopen heerlijk maar denk dat ik bijna toe ben aan nieuwe heb ze nu anderhalf jaar.
Niet heel veel km maar toch eens naar laten kijken.
Kon ze gelijk meenemen hoor was wennen maar geen blaren ofzo gehad.
Vanavond les 8 lopen ben benieuwd les 7..... 2 keer gedaan namelijk.
Lopen jullie altijd hetzelfde rondje......vind dat een beetje saai eigenlijk maar weet geen betere.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:19

hetbommeke schreef:
Vandaag lesje 17 gelopen met Renate en vrijdag de laatste les *\o/*

Zo stoer zeg....welke les vond je het moeilijkst?
En wat ga je na vrijdag doen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:30

Oei Sakkia! Hoe is het afgelopen met je ovenschotel?

Ik loop nooit hetzelfde rondje, dat verveelt me de tweede keer al :o

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:47

Nou les 8 ging echt niet.....weer die blessure.
Mijn kuiten spelen dan zo op.
Worden hard en verkrampen helemaal.
Rekken lager wandelen tussen door ik probeer van alles maar het helpt niks.
Kom dan gewoon niet meer vooruit.
Ben dus maar terug gaan lopen..iemand ideeen hoe ik dit kan oplossen?

Maar ik kan ook lessen lopen en dan nergens geen last van hebben.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:03

Ook ik heb Asics en ben er blij mee. Ik had geen last van blaren in 't begin, in kon er zo op weg lopen.... Ze lopen ook lekker licht.
De man die mij de schoenen verkocht vertelde dat in Nike schoenen geen demping zit dus daarom geen nikes voor mij :n

Mijn hartslagmeter was rond de €20. Heb ik toen bij de AH gekocht, daar waren allemaal hardloopspullen te koop.

BrittKitt schreef:
Ik heb 3 verschillende rondjes en die loop ik afwisselend. Ik vind het juis wel prettig om steeds die 3 te lopen. Dan heb ik steeds herkenningspunten van: oja ik ben al op de helft ofzo. En de rondjes lijken ook steeds korter te worden naar mate ik ze vaker heb gelopen.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:22

scooby09 schreef:
Nou les 8 ging echt niet.....weer die blessure.
Ben dus maar terug gaan lopen..iemand ideeen hoe ik dit kan oplossen?
Maar ik kan ook lessen lopen en dan nergens geen last van hebben.

Heb je al eens overleg gehad met de fysio? Ik heb shinsplint opgelopen, mede omdat mijn kuitspieren te strak stonden. Daardoor kon ik mijn voet niet goed afwikkelen. Ik heb oefeningen gehad van de fysio en dit hielp aanzienlijk.

Iedereen hier heeft het over nieuwe schoenen, na mijn vakantie ga ik ook een bezoekje brengen aan Runnersworld, ik ga niet wachten op mijn verjaardag. :=
Ik zit mij nu eigenlijk te vervelen, ik moet een extra dag rust houden ivm mijn schenen, ik moet het langzaam opbouwen. Ik las vandaag op een site, volgens mij nu.nl dat Start to run eigenlijk te zwaar is voor de beginnende sporter, als je verder geen conditie hebt. Ik ga vrijdag mijn les van maandag maar over doen.

Ik heb verschillende rondjes, nu heb ik ook het voordeel dat ik aan Midden Delfland woon, loop zo het natuurgebied in. Misschien kun je ergens op de fiets heen, mooie warming up en kun je dan je rondje lopen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:56

Ja is goed gegaan, wel een beetje heet aan mijn handjes, zelfs met ovenhandschoenen aan, maar het is gelukt en het was heerlijk.

Ik loop meestal een beetje hetzelfde rondje :j
Ik schat een beetje de tijd in, maar goed ik woon ook echt in de middel of nowhere :+ Ik ben direct op de openvlaktes en daar kom je bijna niemand meer tegen. Nu ben ik helemaal niet bang aangelegd maar als ik alleen ben blijf ik liever een beetje in de bewoonde wereld :o

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:00

Pebblesther schreef:
Ook ik heb Asics en ben er blij mee. Ik had geen last van blaren in 't begin, in kon er zo op weg lopen.... Ze lopen ook lekker licht.
De man die mij de schoenen verkocht vertelde dat in Nike schoenen geen demping zit dus daarom geen nikes voor mij :n

Mijn hartslagmeter was rond de €20. Heb ik toen bij de AH gekocht, daar waren allemaal hardloopspullen te koop.

BrittKitt schreef:
Ik heb 3 verschillende rondjes en die loop ik afwisselend. Ik vind het juis wel prettig om steeds die 3 te lopen. Dan heb ik steeds herkenningspunten van: oja ik ben al op de helft ofzo. En de rondjes lijken ook steeds korter te worden naar mate ik ze vaker heb gelopen.

Ik heb juist de Nike-schoenen omdat ik die demping zo fijn vindt... :')

Edit: Geen demping in Nike-schoenen? Hoe komt hij daar nu bij?
In iedere hardloopschoen zit demping, in heel lichte niet maar die zijn vaak voor marathonlopers en worden na 1 keer weggegooid.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:09

Ik heb trouwens een hartslag meter van de lidl en ik moet een dezer dagen toch echt eens gaan uitvinden hoe dat ding werkt :D

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:14

Hoi allemaal :D
Ik zou me graag willen melden bij dit topic.. Als er een plekje over is :P ?

Ik loop sinds een halfjaar serieus hard, zelf, dus zonder start to run of andere programma's. Kon die muziek niet echt uitstaan.. :o
Net een fijne 8,8 km gerend in een uurtje! Lekker :) !

Welnu is mijn vraag.. Wie kan mij een beetje vertellen hoe nou een loop zegmaar in elkaar steekt? Ik heb me voor de dijkenloop,bruggenloop en zevenheuvelenloop ingeschreven. 5 Sept is de eerste.
Maar wat is nou belangrijk? Ik kom daar aan, en dan? Tips :D?
Alvast bedankt!!!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:22

Nou dat ligt er een beetje aan hoor :+

Ladiesrun moest ik bijvoorbeeld eerst nog startnummer e.d. ophalen. Ik denk gewoon er heen gaan en als je al een startnummer en chip hebt ontvangen gewoon bij het startvak in de buurt blijven :j Vaak krijg je ook nog wel een mailtje of brief van de organisatie hoe alles in elkaar zit. Is er geen website van die lopen?

De 4mijl is voor mij nog weer veel anders. Die loop ik namelijk met het werk, ik krijg dus alles vooraf al. We eten dan eerst op het werk wat en lopen dan naar de start, daar brengen we onze tassen in de bagageauto's en gaan wat warmlopen en dan naar het startvak :j

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:18

klotshtiduj schreef:
Mirkim schreef:

ohh ik vind ze echt helemaal gaaf!! (ik heb ook roze met zilver!!)

@ Lein_, ik heb in juni mijn eerste run gerend. Een super leuke ervaring! Ik kwam daaraan. Een beetje rondhangen, mijn chip en startnummer halen en tussendoor water blijven drinken aangezien het bloedheet weer was. Daarna kon je warmlopen. Ik heb dit niet gedaan aangezien het warm zat was. Daarna in de startvlak. Ik zat halverwege de hele groep. Nadeel is wel dat je eerst wel een minuut a twee minuten alleen kunt wandelen, en wanneer je begint met rennen is het alsnog uitkijken voor elkaar. Na een kilometer rekt het enigzins en ik kon na een kilometer of 2 mijn tempo te pakken krijgen!
In oktober ook voor mij de 4Mijl, ik ben benieuwd hoe dat gaat!! :)

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:42

Zo, ik ben zeer optijd wakker voor mijn doen. Ik zal nu maar een rondje gaan rennen. Ondanks dat ik absoluuuut geen ochtendmens ben, ben ik benieuwd hoe het gaat...

Ik zag 'antiprontatie' hier voorbij komen, maar ik heb géén idee wat dat is :D Dus eh.. wat is dat?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:47

Weet je wat pronatie is?

Kijken jullie wel eens bij inschrijven.nl?
Daar zie je alle evenementen, vind ik leuk! :D
Wil binnenkort toch eigenlijk wel ergens aan meedoen. :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:55

nee die site ken ik helemaal niet, ga ik vanmiddag even op kijken. Ben nu via mobiel namelijk.