Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

chipieke schreef:Gisteren was ik toevallig op het werk bezig over dit onderwerp.
Ik vroeg mij af waar je je officieel kan opgeven als orgaandonor?
MarcoBorsato schreef:antje_vip schreef:Ik ben geen donor. Reden: ik vind het te robot-achtig. Onderdelen vervangen van mensen vind ik toch iets te veel van het goede. Je kan ook doorslaan.
Wil je dan ook geen nieuwe organen als je ze door ziekte nodig hebt?
) vind ik toch wel mooi.
Ik doneer alles behalve mijn hoornvliezen (vind ik eng) en mijn longen, heb een longziekte dus dat ik toch niet handig.
Maar ben er van overtuigd dat het nu 'makkelijk praten is'. Ik heb een kunsttrommelvlies en krijg kunstgehoorbeentjes. Dat is misschien minder groot dan een hart, maar voel me ergens nog meer 'gemaakt' omdat het echt kunststof is en geen orgaan van iemand anders. Ik heb er geen moeite mee, het voelt raar maar kijk er wel naar uit als ik straks weer kan horen. Tumorgezwellen in je binnenoor op 23 jarige leeftijd doet je anders denken over bepaalde dingen.
Ik zou het juist heel mooi vinden als na mijn dood iemand weer zijn of haar jonge kinderen kan zien op groeien met mijn hart oid.

SAKKIA schreef:Je kan even kijken op http://www.sanquin.nl , heb me daar toen ingelezen en een mailtje gestuurd.
Ik kreeg toen terug dat ze liever niet wilden dat ik bloed gaf omdat ik een erfelijke stollingsziekte heb. Ik benm maar drager. Dit is al wel heel erg lang geleden dus ik zou nog eens kunnen vragen of het mag, want volgens mij geeft mijn nicht ook bloed en die is ook drager.