Bewust 1 kind

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Bewust 1 kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 08:30

Tja ik heb ook een hele zware zwangerschap en bevalling gehad. Opname van onze dochter in de kraamweek was ook heavy. Maar ik kan niet wachten om voor een 2e te gaan, en een 3e, en een 4e...... :o :o
Nu wil ik wel nog een jaar of 3-3,5 minimaal wachten maar ik sta stiekem al te springen hoor! :j

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 10:38

Nou, Nathalie, jij liever dan ik. ;)
En zo zie je maar dat dit hele persoonlijke beslissingen zijn en dat dienen we gewoon van elkaar te respecteren. :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 11:21

Yep iedereen moet helemaal zelf weten hoeveel kindjes die wil. :j Of dat er nu geen zijn of 25. :D

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 11:36

Ik zou heel graag 2 kinderen krijgen. Maar zowel mijn vriend als ik hebben autisme. De kans op een kind met autisme is dan ook heel groot. Nu zegt mijn gevoel 2 kinderen, maar mijn verstand 1. Tja, als ik er 1 heb zou ik het persoonlijk niet verwend noemen, en ook niet zielig. Ik geef er liever 1 de aandacht die ze nodig heeft, dan 2 waarmee ik in de oliebol zit. Nu kan ik nog niet zeggen wat het later word. Maar als mijn 1ste autisme heeft stop ik ermee. Ik vind dit zeker niet egoïstisch, want die kleine zal dan tenminste de juiste zorg krijgen.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:09

1Boefje schreef:
Egoisme wordt vaak gezegd. Omdat je een bewuste keuze maakt deels in eigen belang wil nog niet zeggen dat dat dan een slechte keuze is voor je kind!

Wat te denken in China, daar mag je eigenlijk maar 1 kind. Heeft een hele goede reden, is dat dan wel akkoord?

Er zijn ook mensen die kiezen geen kinderen te krijgen. Van sommige zie ik ook liever geen nakomelingen, whahahaha

Gelukkig wonen wij in een land waar je zelf de keuze hebt "kindje ja, kindje nee, 1 kind, 5 kinderen...."
Iedereen heeft zelf een idee erover waarom hij/zij iets wél, of iets juist níet wil :) .

Wat mij vaak verbaasd in zulke discussies (wel kinderen/geen kinderen, en zo ja: hóeveel kinderen), zijn de argumenten die er zo vaak aangevoerd worden "1 kind is makkelijker te logeren te brengen, 1 kind kan ik gruwelijk verwennen (ik ken zo´n verwend kind zonder broer/zus; omdat iedere wens van z´n ogen werd afgelezen, is het gewoon een ongemanierd, onbeschoft rotjong geworden :x ), niet een 2e keer in de luiers, 1 luistert beter"...
Dit klinkt voor mij meer naar "uitvluchten" als naar argumenten ;) .
Nogmaals: voor mij hoeft niemand met een argument te komen hoor ;) . Als iemand maar 1 kind wil: super :) . Als iemand 5 kinderen wil: ook goed :) . Als iemand er geen wil: prima :) .

Het 1-kind-beleid in China is natuurlijk flauwekul; de overbevolking wordt daar op den duur alleen maar kleiner omdat er een gebrek aan vrouwen gaat komen :x ....

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:13

1 luisterd beter vind ik geen goed argument, als je de 1e zo ver krijgt dat ie goed luisterd, gaat dat met de 2e ook wel lukken, tenzij je geen zin hebt om daar weer tijd in te stoppen. Kijk, dan vind ik het weer een goed argument, geen zin hebben om weer van voor af aan te beginnen met opvoeding ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:17

Ach, en een luistert beter gaat ook absoluut niet altijd op. Ligt maar net aan het karakter, en als je er toevallig net een met een ontwikkelingsstoornis treft kan je alsnog een probleem hebben...

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:26

Rock schreef:
Ach, en een luistert beter gaat ook absoluut niet altijd op. Ligt maar net aan het karakter, en als je er toevallig net een met een ontwikkelingsstoornis treft kan je alsnog een probleem hebben...

Haha, maar als je er daar dan twee van hebt... ;)

MaripossaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:54

Ik zou gaan enigs kind willen zijn (het geweldige broer en zus), en de meeste mensen die het wel zijn die hadden het liever niet hadden gewild. :+ Maar andersom zullen er ook juist kinderen zijn die het fijn vinden...

Ik vind het zelf eigenlijk wel het beste voor het kind om gewoon al heel klein met andere kinderen veel samen te zijn, dan leer je daar ook mee omgaan. En als je even met niemand kunt afspreken kun je altijd nog iets met je broer of zus doen. Zeker ook op vakantie, het kan soms echt totaal niet leuk zijn om met alleen ouders op vakantie te zijn... Soms kun je wel vrienden vinden, maar niet alle kinderen gaat dat gemakkelijk af...

Ik kan dus echt geen respect hebben voor ouders die maar één kind nemen om het te kunnen verwennen of omdat het beter zou luisteren... :n Medische redenen oké, maar volgens mij is het over het algemeen beter voor het kind om met een broer(tje) of zus(je) op te groeien.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:37

Belachelijk eigenlijk dat je geen respect kunt hebben voor mensen die kiezen voor 1 kind. Dat is toch ieders keuze?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 22:19

Kanzi schreef:
Rock schreef:

Haha, maar als je er daar dan twee van hebt... ;)

Ik heb er minstens 1, waarschijnlijk 2 en misschien zelfs 3 ;)
Best te doen hoor, maar kost een hoop extra energie.

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 22:28

Ik heb niet alles gelezen, maar het stukje over meer kinderen die dan later gezamenlijk voor hun ouders kunnen zorgen gaat ook niet altijd op.
Ik kom uit een gezin van 4 kinderen en een vader en moeder. Ik zie er hooguit twee voor onze ouders zorgen als er iets is (waaronder ik :o )
Egoïsme komt echt niet alleen bij eenlingen voor :+