Bang voor mijn bevalling!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marlies85

Re: Bang voor mijn bevalling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 09:17

Mooi kereltje!

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:59

Zeker een mooi kereltje!
Ooh als die kleintjes zie heb ik al zin in februari.
Ben stiekem al aan het aftellen..

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:48

Helleu Dames,

Nou ook ik heb heugelijk nieuws maar wil eerst even reageren op wat andere dames.

@ JesseAndHope: Doen ze daar een keizersnede voor als een kindje niet ingedaald is? Onze kleine meid is ook niet ingedaald en is zo mooi blijven zitten tot de bevalling goed op gang was. Wel moest ik naar het ziekenhuis om een echo te laten maken om te kijken wat eventueel de reden kon zijn van het niet indalen. Toen ze zagen dat ze gewoon een klein koppie had en dus de ruimte om weer naar boven te kruipen wisten we dat er niets aan de hand was. Had dan ook niet aan een keizersnede moeten denken bah! Zou het als ik jou was maar rustig afwachten, wat niet is kan nog komen zelfs tijdens de bevalling dus ;). Wil er nog bij vermelden dat zowel ik als mijn broers tijdens de zwangerschappen van mijn moeder geen van allen zijn ingedaald. Zat dus in de fam. maar ook mijn moeder heeft alle 3 natuurlijke bevallingen gehad en niets aan de hand. Wat een ander ook al zei dat je alleen op moet letten als je vliezen breken dan moet je inderdaad gaan liggen.

Misschien kun je vragen of ze na kunnen gaan waar het hem eventueel in zit waarom de kleine niet indaald? Of er misschien een placenta voor ligt of iets om je gerust te stellen?

@ Linsim26: GEFELICITEERD met je dochter en wat een mooie naam :D (een favo naam van mijn vriend toen wij op namenzoektocht waren haha :P)

Oke en dan nu mijn verhaal zoals ik al verklapt heb in een stukje hierboven is onze kleine meid ook geboren!
Donderdag avond had ik dus al weeen zoals ik al eerder posten. Die verdwenen de volgende dag. Maar vrijdag avind was het weer feest! :+ De weeen kwamen en werden nu toch echt steeds heftiger. Toen ik weeen om de 2 a 3 minuten had hebben we de verloskundige gebeld. Ik had 4 cm ontsluiting maar ook onwijs pijnlijke rugweeen die ik niet gemakkelijk weg gepuft kreeg en na 2 nachten niet slapen braken ze me op. Heb om een ruggenprik gevraagd. En gekregen. WAT een opluchting écht wat een aanrader. Voel me wel een beetje een zwakkeling maar het is zo wel een stuk fijner verlopen.

Rond 10 voor 8 sochtends had ik volledige ontsluiting en mocht ik gaan persen. Om 8:39 uur was Aimée een feit! Onze kleine meid is geboren!!

Haar naam is dus Aimée (spreek je uit als Emee en betekent geliefde in het frans), ze is 48 cm en woog 3090 gram! Alles zit er lekker aan.

Voor de geinteresseerde hier 2 foto's ;):

Onze prinses net geboren in het ziekenhuis met papa <3:
Afbeelding

In haar eigen bedje thuis :D:
Afbeelding

Wij zijn echt ontzettend blij met onze kleine meid het is echt een schatje! Dames hou vol het komt allemaal goed en is het dubbel en dwars waard!!!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:58

Gefeliciteerd Caroline met jullie prachtige dochter! Hele mooie naam!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:13

Wowwww wat een plaatjes dames, jullie hebben het knap afgeleverd hoor, van harte gefeliciteerd!

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 06:11

Gefeliciteerd! Mooie naam ook! Onze dochter heet Amy..zelfde soort haha!
Nu ik nog....!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 07:55

PardoesJessi: Jij hebt ook een waanzinnig mooi kindje zeg!!!

Semenamy: Inderdaad zelfde straatje! Mooie naam heeft jou dochter ook :D ;).
En nog even volhouden voor je het weet is het zo ver.. (Zeg ik nu wel maar weet hoe je je voelt ;)) Even doorbijten nog.
Ik duim voor je!!

Zo vannacht weer lekker geslapen HALLELUJA haha.. Ja ja slapeloze nachten horen er nu ook bij he?! :P En nu staat de kraamzorg mijn brood te smeren. Kan er maar niet aan wennen :+.
En heb net te horen gekregen dat voedingsbeha geen beugel mogen hebben.. Lekker dan paar maanden terug duur ding gekocht in een babywinkel jawel mét beugel. Hoor ik dus nu van 2 verschillende kraamhulpen dat je dat beter niet kunt gebruiken.. Lekker dan. :( maar goed ik praat weer poep dus ik stop maar weer en zal jullie niet langer kwellen ;)

Toedels en dames succes he?!

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:08

Oh? Heb ook 3 voedings beha´s met beugel! Heb alleen maar beha´s met beugel...
Geniet van de kraamzorg...je kunt nu nog lekker uitrusten!(Maar snap wat je bedoeld, vind het zelf ook moelijk om iemand ander smijn huis te zien doen)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:23

JessAndHope schreef:
Ik zal even de situatie schetsen voor jullie!
Ik ben een vlotte meid van 20 jaar, en halverwege mijn eerste zwangerschap, die overigens zeer gewenst is :o.
2 weken nadat ik er achter kwam dat ik zwanger was had ik al straie en een 'zwanger buikje'.
Tot nu toe ben ik alleen nog maar ziek geweest en gooi alles eruit wat ik tot me neem, zowel eten als drinken
en loop ik bij een dieetist om alles in de gaten te houden. (Bijkomend voordeel, ben dan ook pas 1,5 kilo aangekomen _O- )
Nu is het zo dat mijn moeder 2 zeer zware bevallingen heeft gehad, beide keizersnee en de eerste (dat was ikke) was
een spoedkeizersnee.

Ik heb een gruwelijke fobie voor ruggeprikken, dus die weiger ik al bij uitstek. En daarnaast wil ik zo min mogelijk verdovingen
hebben tijdens mijn bevalling.
Raar maar waar.... ik hoop eigenlijk ook een beetje op een keizersnee, want als ik al die verhalen hoor van 'ontplofte mollen en
uitgescheurd van voor tot achter/verkeerd gehecht' word ik daar ook niet echt happy van.
Ik wil wel graag de cursus Samen Bevallen gaan doen.

Al met al zie ik dus als een berg op tegen mn bevalling (al magtie vandaag beginnen, als dat goed zou zijn voor de baby uiteraard, van mij part, want dan ben ik niet meer zo ziek!).
Wat zijn jullie ervaringen en tips?

maar een keizersnee wensen en geen ruggenprik willen is wel een beetje raar

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:09

Caroline: als de beugel gewoon goed om je borst heen past kun je best een beugelbeha dragen hoor, je kan hem alleen beter niet omhouden als je slaapt (gaat het toch wat knellen, met risico op verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking) maar overdag kan prima. Ik draag ook gewoon beugelbeha's en geef al ruim 6 maanden bv.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 11:39

DDDMakkink schreef:
JessAndHope schreef:
Ik ben een vlotte meid van 20 jaar, en halverwege mijn eerste zwangerschap, die overigens zeer gewenst is :o.
2 weken nadat ik er achter kwam dat ik zwanger was had ik al straie en een 'zwanger buikje'.
Tot nu toe ben ik alleen nog maar ziek geweest en gooi alles eruit wat ik tot me neem, zowel eten als drinken
en loop ik bij een dieetist om alles in de gaten te houden. (Bijkomend voordeel, ben dan ook pas 1,5 kilo aangekomen _O- )
Nu is het zo dat mijn moeder 2 zeer zware bevallingen heeft gehad, beide keizersnee en de eerste (dat was ikke) was
een spoedkeizersnee.

Ik heb een gruwelijke fobie voor ruggeprikken, dus die weiger ik al bij uitstek. En daarnaast wil ik zo min mogelijk verdovingen
Raar maar waar.... ik hoop eigenlijk ook een beetje op een keizersnee, want als ik al die verhalen hoor van 'ontplofte mollen en
uitgescheurd van voor tot achter/verkeerd gehecht' word ik daar ook niet echt happy van.

Al met al zie ik dus als een berg op tegen mn bevalling (al magtie vandaag beginnen, als dat goed zou zijn voor de baby uiteraard, van mij part, want dan ben ik niet meer zo ziek!).

maar een keizersnee wensen en geen ruggenprik willen is wel een beetje raar

Niet om het 1 of het ander, maar je loopt behoorlijk achter :+ Lees gewoon het topic door voordat je reageert ;)

Hey allemaal,

Nou niks hoor! Mevrouwtje blijft lekker hoog zitten waar ze zit :j Geen beweging in te krijgen!
Wel 'voel' ik dr zowat iedere dag meer groeien, en alles gaat lekker omhoog. Zitten word dus ondertussen
een flinke uitdaging, aangezien ze lekker met de billetjes in mn ribben prikt.
Gister nog even lekker in het zwembad gedobberd met mn vriendin, heerlijk vind ik dat! Je bent zo
lekker licht :j Totdat je er uit loopt, dan voel je je weer een waggelende zeekoe :o

Even nog over die keizersnede als ze niet in daalt. Mijn moeder heeft dus echt een hél van een bevalling
gehad die voor beide zeer belastend was en ik (ik was de dader:o) heb het toen echt heel erg benauwd
gehad en alles gebeurde met spoed.
Hier zit ik dus abosluut niet op te wachten en ook omdat ik in het begin al ontzettend bang was voor mn
bevalling, zie ik zo'n bevalling niet zitten.
Daarnaast is de papa er niet meer, dus wil ik er gewoon kunnen zijn voor mn kindje vanaf het moment
dat ze in deze wereld is. En niet dat ik eerst nog een uurtje uit leg te slapen van mn roes voordat ik
mn meisje te zien krijg :n Nee, dat zie ik gewoon niet zitten.
Volgende week donderdag moet ik naar de vk, en als ze dan niet is ingedaald is ze ruim 1,5 week 'te laat'
en vind ik het welletjes. Ze heeft dus nog even, maar ik heb liever een keizersnede dan zo'n hel van een
bevalling die voor zowel de moeder als de kleine erg belastend kán zijn. (zeg niet dat het zo is, maar weet
ook dat ik niet zo'n geluksvogel ben en dan zal je altijd zien dat ze lekker niet indaalt en alles spoed word.)

Liefs, Jess

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:52

Bij ons in het ziekenhuis was het zo als vrouwen in de voorgeschiedenis een traumatische ervaring met een bevalling hadden dat hier wel rekening mee gehouden werd. Er werd bijvoorbeeld eerder pijnstilling ingeschakeld en de vrouwen werden beter in de gaten gehouden. Een keizersnede op verzoek wordt niet gedaan, alleen met een medische indicatie (dus of niet vorderende uitdrijving waarbij het kind in gevaar kwam, of een verkeerde ligging van de baby) Een keizersnede wordt niet zomaar uitgevoerd. En denk je dat een keizersnede voor moeder en kind niet belastend zijn? Ik zal er niet teveel over uitweiden maar ik weet het maar al te goed ;) Bovendien ben je na een natuurlijke bevalling veel sneller weer op de been dan na een keizersnede waarbij je ca 6 weken heel goed rust moet houden. Mi is een spontane bevalling minder belastend, okee de bevalling zelf dan niet :+ Maar de genezing daarna is veel voorspoediger dan na een keizersnede.

En over de ruggenprik.. Ik heb patiënten gehad die als de dood waren voor prikken en absoluut geen ruggenprik wilden, maar toen puntje bij paaltje kwam smeekten ze erom :)

Ik heb een tijd op de verlos en kraamafdeling gewerkt en dit was mijn ervaring. Echter hebben ze in verschillende ziekenhuizen een ander beleid qua keizersnedes, wat ik vertelde over de keizersnede dat is het beleid in ons ziekenhuis maar kan waar jij komt natuurlijk heel anders zijn.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 11:56

@Kaygee: Ik heb er ook echt geen droombeelden over dat een keizersnede zo prettig is. Want ik ben veel langer uit de roulate en het is en blijft een onnatuurlijk proces.
Maar nog altijd liever een keizersnede dan een spoedkeizersnede omdat ik perse natuurlijk wil bevallen :n
Heb nu verschillende situaties meegemaakt waarin de vrouwen perse natuurlijk wilde bevallen, waarvan 1 kindje het met de dood heeft moeten bekopen. Nee, dank je... dat zie ik niet zo zitten!

En ik zeg ook niet dat ik hier lichtvaardig over denk of maar wat loop te brullen ofzo. Het is gewoon een weloverwogen beslissing, gebaseerd op mijn eigen gevoel.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:09

Ik ben echt oprecht benieuwd hoe de verloskundige hier tegenover staat! Want in principe is het dus een keizersnede dan zonder indicatie...

Maar ik snap je wel, al blijft ieder mens anders en is iedere bevalling anders. Hoewel sommige familietrekjes wel naar voren blijven komen... Zo zit het bij ons in de familie om lang te doen over een bevalling :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:10

Ts. laat het lekker op je afkomen, mijn moeder heeft twee zeer vervelende bevallingen meegemaakt en dus dacht ik daar echt wel aan toen ik zelf zwanger was, zwanger zijn was niet echt een feest bij mij maar bevalling vond ik fascinerend en heel mooi, natuurlijk voelt het soms vervelend maar wat ik bij beide bevallingen merkte is dat de mate waarin je je kunt ontspannen en er helemaal "induikt '' veel invloed heeft op je beleving en pijngevoel.
Ik heb eigenlijk maar een wee gehad die echt zeer deed omdat ik toen op de trap liep en de rest door rustig ademen gewoon op kunnen vangen, natuurlijk zijn er bevallingen waar je niet blij van word maar ik hoop dat het ook voor jou een geweldige ervaring word, veel succes.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:13

Ja dat snap ik, en ik snap absoluut dat vrouwen bang zijn voor de bevalling, door slechte ervaringen of spookverhalen.

Maar goed als het goed is heb je straks een goede gynaecoloog (of misschien wel gewoon een verloskundige, want gynaecologen komen niet standaard aan je bed als je een gewone bevalling hebt) die je goed begeleid tijdens de bevalling en die alles goed in de gaten houd.

Heb meerdere malen meegemaakt dat een spontane bevalling niet lukte en dat de vrouwen alsnog voor keizersnede moesten, die moesten we snel een infuus geven en wat vocht inpompen en die gingen naar de OK en kregen gewoon een ruggenprik.

Ik hoop voor je dat het uiteindelijk toch allemaal ontzettend mee gaat vallen!
Laatst bijgewerkt door Kaygee op 06-10-10 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:14

Klinkt misschien wat zweverig, mijn bovenstaande post, maar ik bedoel het gewoon nuchter en ik snap volkomen dat je voor een keizersnede gaat maar pin je er niet op vast want je kunt vaak goede afspraken maken met je verloskundige zodat je ten alle tijden zelf de regie in handen houd, ik ken veel mensen die een keizersnede wilden en toch, toen het erop aan kwam gewoon thuis bevielen en andersom ook.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 12:29

Als ik thuis beval dan is dat alleen omdat het zo snel is gegaan dat ik het ziekenhuis niet zou halen :p En dan hoor je mij niet klagen hoor :+

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:35

JessAndHope schreef:
een spoedkeizersnee.

maar een keizersnee wensen en geen ruggenprik willen is wel een beetje raar[/quote]

Niet om het 1 of het ander, maar je loopt behoorlijk achter :+ Lees gewoon het topic door voordat je reageert ;)

Hey allemaal,

Nou niks hoor! Mevrouwtje blijft lekker hoog zitten waar ze zit :j Geen beweging in te krijgen!
Wel 'voel' ik dr zowat iedere dag meer groeien, en alles gaat lekker omhoog. Zitten word dus ondertussen
een flinke uitdaging, aangezien ze lekker met de billetjes in mn ribben prikt.
Gister nog even lekker in het zwembad gedobberd met mn vriendin, heerlijk vind ik dat! Je bent zo
lekker licht :j Totdat je er uit loopt, dan voel je je weer een waggelende zeekoe :o

Even nog over die keizersnede als ze niet in daalt. Mijn moeder heeft dus echt een hél van een bevalling
gehad die voor beide zeer belastend was en ik (ik was de dader:o) heb het toen echt heel erg benauwd
gehad en alles gebeurde met spoed.
Hier zit ik dus abosluut niet op te wachten en ook omdat ik in het begin al ontzettend bang was voor mn
bevalling, zie ik zo'n bevalling niet zitten.
Daarnaast is de papa er niet meer, dus wil ik er gewoon kunnen zijn voor mn kindje vanaf het moment
dat ze in deze wereld is. En niet dat ik eerst nog een uurtje uit leg te slapen van mn roes voordat ik
mn meisje te zien krijg :n Nee, dat zie ik gewoon niet zitten.
Volgende week donderdag moet ik naar de vk, en als ze dan niet is ingedaald is ze ruim 1,5 week 'te laat'
en vind ik het welletjes. Ze heeft dus nog even, maar ik heb liever een keizersnede dan zo'n hel van een
bevalling die voor zowel de moeder als de kleine erg belastend kán zijn. (zeg niet dat het zo is, maar weet
ook dat ik niet zo'n geluksvogel ben en dan zal je altijd zien dat ze lekker niet indaalt en alles spoed word.)

Liefs, Jess[/quote]

ik reageerde even op je openingspost
het staat er een beetje raar.
je bent anti ruggen prik maar hoopt op een keizersnee
dat gebeurt 9 van 10 keer met ruggenprik dus vandaar dat ik daar even op reageerde

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 12:46

@DDDMakkink:

Als je even mn posts erbij had gepakt zal je zien dat ik er al op had gereageerd.
Ik wil het liefst geen ruggeprik nee, maar bij een keizersnee heeft het toch mn
voorkeur boven een narcose ;)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:58

ja oke maar 17 pagina's was iets teveel van het goeie
zag het staan en dacht huh?
geloof me een natuurlijke bevalling is veel fijner misschien iets meer pijn maar dat is weg zodra je kindje er is
een keizersnee duurt gewoon weken je moet dan ook 5 dagen blijven
ik heb zelf ook 2 kinderen dus weet wel waar ik het over heb

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:27

Ik mocht na 2 dagen weer naar huis na een keizersnee..
Zat met 4 wk weer op het paard en liep na 2 weken ong. 5 km per dag..
Dus wat dat betreft.. Maargoed, moet er wel bj zeggen dat ik weinig keus had omdat mijn dochter nog in het ziekenhuis lag de eerste anderhalve week en toen ze thuis was wou ik natuurlijk graag dingen ondernemen.

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:10

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:03

Ach..gut wat een klein hummeltje! Leuk hoor al die beebie foto´s!

Wat betreft keizersnede..ben er ook geen voorstander van. Wat ik zo van af weet is dat ze het niet op verzoek doen alleen bij medische indicatie.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 07:55

Linsim: ahhh wat een lief klein schatje :D

Semenamy: Moet jij niet eens iets anders gaan doen? Bevallen ofzo? :P

Ik mag me dadelijk weer present gaan melden bij de verloskundige. Eens kijken hoe ukkepuk ligt. En ik wil eigenlijk wel weten of ze een groot kind verwacht... Met de echo met 28 weken liep ze iets achter met de groei, ze heeft alleen enorm lange benen := Maar wie weet heeft ze stiekem een groeispurt gehad...