Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Wil er nog bij vermelden dat zowel ik als mijn broers tijdens de zwangerschappen van mijn moeder geen van allen zijn ingedaald. Zat dus in de fam. maar ook mijn moeder heeft alle 3 natuurlijke bevallingen gehad en niets aan de hand. Wat een ander ook al zei dat je alleen op moet letten als je vliezen breken dan moet je inderdaad gaan liggen.
(een favo naam van mijn vriend toen wij op namenzoektocht waren haha
)
De weeen kwamen en werden nu toch echt steeds heftiger. Toen ik weeen om de 2 a 3 minuten had hebben we de verloskundige gebeld. Ik had 4 cm ontsluiting maar ook onwijs pijnlijke rugweeen die ik niet gemakkelijk weg gepuft kreeg en na 2 nachten niet slapen braken ze me op. Heb om een ruggenprik gevraagd. En gekregen. WAT een opluchting écht wat een aanrader. Voel me wel een beetje een zwakkeling maar het is zo wel een stuk fijner verlopen.
:
:
:
.
) Even doorbijten nog.
En nu staat de kraamzorg mijn brood te smeren. Kan er maar niet aan wennen
.
maar goed ik praat weer poep dus ik stop maar weer en zal jullie niet langer kwellen
JessAndHope schreef:Ik zal even de situatie schetsen voor jullie!
Ik ben een vlotte meid van 20 jaar, en halverwege mijn eerste zwangerschap, die overigens zeer gewenst is.
2 weken nadat ik er achter kwam dat ik zwanger was had ik al straie en een 'zwanger buikje'.
Tot nu toe ben ik alleen nog maar ziek geweest en gooi alles eruit wat ik tot me neem, zowel eten als drinken
en loop ik bij een dieetist om alles in de gaten te houden. (Bijkomend voordeel, ben dan ook pas 1,5 kilo aangekomen)
Nu is het zo dat mijn moeder 2 zeer zware bevallingen heeft gehad, beide keizersnee en de eerste (dat was ikke) was
een spoedkeizersnee.
Ik heb een gruwelijke fobie voor ruggeprikken, dus die weiger ik al bij uitstek. En daarnaast wil ik zo min mogelijk verdovingen
hebben tijdens mijn bevalling.
Raar maar waar.... ik hoop eigenlijk ook een beetje op een keizersnee, want als ik al die verhalen hoor van 'ontplofte mollen en
uitgescheurd van voor tot achter/verkeerd gehecht' word ik daar ook niet echt happy van.
Ik wil wel graag de cursus Samen Bevallen gaan doen.
Al met al zie ik dus als een berg op tegen mn bevalling (al magtie vandaag beginnen, als dat goed zou zijn voor de baby uiteraard, van mij part, want dan ben ik niet meer zo ziek!).
Wat zijn jullie ervaringen en tips?
DDDMakkink schreef:JessAndHope schreef:Ik zal even de situatie schetsen voor jullie!
Ik ben een vlotte meid van 20 jaar, en halverwege mijn eerste zwangerschap, die overigens zeer gewenst is.
2 weken nadat ik er achter kwam dat ik zwanger was had ik al straie en een 'zwanger buikje'.
Tot nu toe ben ik alleen nog maar ziek geweest en gooi alles eruit wat ik tot me neem, zowel eten als drinken
en loop ik bij een dieetist om alles in de gaten te houden. (Bijkomend voordeel, ben dan ook pas 1,5 kilo aangekomen)
Nu is het zo dat mijn moeder 2 zeer zware bevallingen heeft gehad, beide keizersnee en de eerste (dat was ikke) was
een spoedkeizersnee.
Ik heb een gruwelijke fobie voor ruggeprikken, dus die weiger ik al bij uitstek. En daarnaast wil ik zo min mogelijk verdovingen
Raar maar waar.... ik hoop eigenlijk ook een beetje op een keizersnee, want als ik al die verhalen hoor van 'ontplofte mollen en
uitgescheurd van voor tot achter/verkeerd gehecht' word ik daar ook niet echt happy van.
Al met al zie ik dus als een berg op tegen mn bevalling (al magtie vandaag beginnen, als dat goed zou zijn voor de baby uiteraard, van mij part, want dan ben ik niet meer zo ziek!).
maar een keizersnee wensen en geen ruggenprik willen is wel een beetje raar
Lees gewoon het topic door voordat je reageert 
Geen beweging in te krijgen!
Totdat je er uit loopt, dan voel je je weer een waggelende zeekoe 
Nee, dat zie ik gewoon niet zitten.
Bovendien ben je na een natuurlijke bevalling veel sneller weer op de been dan na een keizersnede waarbij je ca 6 weken heel goed rust moet houden. Mi is een spontane bevalling minder belastend, okee de bevalling zelf dan niet
Maar de genezing daarna is veel voorspoediger dan na een keizersnede.

JessAndHope schreef:Ik zal even de situatie schetsen voor jullie!
een spoedkeizersnee.
Lees gewoon het topic door voordat je reageert 
Geen beweging in te krijgen!
Totdat je er uit loopt, dan voel je je weer een waggelende zeekoe 
Nee, dat zie ik gewoon niet zitten.

Maar wie weet heeft ze stiekem een groeispurt gehad...