Soa test op je 15e.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Re: Soa test op je 15e.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:53

Daar ben ik het echt niet mee eens hoor, psychologen doen niet voor niets 6-8 jaar een opleiding voordat ze een behandeling mogen doen, dus ook als ze iets niet meegemaakt hebben weten ze echt wel hoe ze ermee om moeten gaan. :j

(los van dat je wel gewoon pech kunt hebben met de psychologen die je treft, natuurlijk)

Maar ik denk dat een discussie over de hulpverlening, noch over hoog-sensitiviteit hier echt op z'n plek is, eigenlijk. :)

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:03

@DaniBanani
Studie zegt niets over dat je weet hoe iets voelt en niet iedereen uit zich volgens de boekjes, dus ik denk dat iemand met een soortgelijke ervaring zeker een betere therapeut zou zijn.

Waarom zou mijn vraag aan TS over hoog sensitief zijn hier niet op zijn plek zijn, die logica ontgaat mij namelijk.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:06

DaniBanani schreef:
Daar ben ik het echt niet mee eens hoor, psychologen doen niet voor niets 6-8 jaar een opleiding voordat ze een behandeling mogen doen, dus ook als ze iets niet meegemaakt hebben weten ze echt wel hoe ze ermee om moeten gaan. :j

(los van dat je wel gewoon pech kunt hebben met de psychologen die je treft, natuurlijk)

Maar ik denk dat een discussie over de hulpverlening, noch over hoog-sensitiviteit hier echt op z'n plek is, eigenlijk. :)

ja en daarom verplichten ze je om na de 2dekeer dat je daar betngeweest het hele verhaal op tavel tegooien.
ondanks die opleiding kunnen ze never nooit 100% nagaan hoe wij als slachoffers ons voelen.

(ik spreek uit ervaring)

TS ik ben trots op je.
blijf volhouden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:10

Denk niet dat ze hoog sensitief is :) Lijkt mij mee voor de hand liggend dat ze onder de omstandigheden zo geworden is :) Door misbruik durf je geen nee meer te zeggen, je wordt er heel 'onderdanig' van, en wil alles vooral goed doen. Dat is je aangepraat/ aangeleerd. Dat is in het begin alleen bij degene die je misbruikt, maar dat kan een gewoonte worden om ook zo met anderen om te gaan :) En af en toe krijg je een uitbarsting, en wordt je ontzettend kwaad, en dat is logisch. Opgekropte agressie :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:14

Sorry, maar wat heeft hoogsensitief hier mee te maken?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:02

Fiffill schreef:
Sorry, maar wat heeft hoogsensitief hier mee te maken?

Imo helemaal niets. Ik zit ook tegen hoogsensitief aan schijnt en ik heb niet dezelfde soort problemen als TS. Je kan het natuurlijk niet echt vergelijken maar het komt IMO een beetje over alsof je dit pas overkomt als je hoogsensitief bent, en dat is gewoon niet zo. Ze zoeken gewoon een makkelijk slachtoffer. Blijkbaar is TS dat en zal zij moeten leren van haar af te bijten. Dat is iets heel anders dan hoogsensitief.

Hoe gaat het nu met je TS? Is ie nog langsgeweest?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:46

Daarom vraag ik het me ook af, ik ben 't namelijk ;) en ik heb ook alles behalve deze problemen. Ik kan er dan ook echt geen link tussen leggen.

Lente77 schreef:
@DaniBanani
Studie zegt niets over dat je weet hoe iets voelt en niet iedereen uit zich volgens de boekjes, dus ik denk dat iemand met een soortgelijke ervaring zeker een betere therapeut zou zijn.

Waarom zou mijn vraag aan TS over hoog sensitief zijn hier niet op zijn plek zijn, die logica ontgaat mij namelijk.

De logica waarom je het vraagt ontgaat mij, wat heeft het er mee te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:51

Het is tegenwoordig 'hip' om overal een naampje aan te kunnen geven. Zodat je iig kan een naam kan zeggen als mensen vragen wat je hebt, en om snellere behandelmethodes toe te kunnen passen :) TS heeft helemaal niks waar je een naampje aan kan geven, TS is 'gewoon' slachtoffer geworden van een vervelende vent en ja, dat heeft logischerwijs gevolgen :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:43

Precies omdat deze discussie nu dus ontstaat. De TS is hier niet mee geholpen en ze heeft het al moeilijk genoeg, dus laat dit gewoon háár plek zijn.

En als jullie graag iets willen zeggen over hoogsensitiviteit, zou ik zeggen, maak daar een eigen topic voor. ;)

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:11

Dames ik geloof niet dat dit topic bedoeld is voor deze discussie..

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:37

jeetje heeel erg veel repect vanuit hier! wat jij nu mee moet maken wens ik echt niemand toe! heeeel veel sterkt en je bent al een heeeeel eind op de goeide weg hoor meisie

loetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:01

Wauw, ik lees het verhaal nu pas.. HEEL VEEL STERKTE

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:10

tjee wat een verhaal! heb nog niet alles gelezen maar ga ik zeker doen...
sterkte meid!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:07

Zo een paar dagen niet gelezen en wat zie ik een vooruitgang!!

Gelukkig, geen soa, niet zwanger, dat moet iig al een grote opluchting voor je zijn! En hoe gaat het nu met jou en je zus? Kent ze echt het hele verhaal, of een korte versie? In ieder geval heel fijn dat je al 1 familielid hebt waar je steun bij kan zoeken.

En wat betreft het zoeken van een psycholoog: het kan goed zijn dat jij pas klikt met de 10e psycholoog die je ontmoet, maar ga geen gesprekken aan met een psycholoog waar je je helemaal niet lekker bij voelt, alleen omdat ze dan die aangewezen hebben betekend niet dat je gedwongen bent om met diegene te praten. Een kennismakingsgesprek, klikt het niet, dan zoek je een ander. Je moet je natuurlijk wel helemaal op je gemak voelen bij de persoon aan wie je je levensverhaal gaat vertellen.

Waarom had je de brief uiteindelijk verscheurd?

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:51

Allereerst, super fijn dat je zus het nu weet! Het is dan niet gegaan via de weg die jij wilde, maar ze weet het in ieder geval wel :)

Ook al helemaal super dat de test zegt dat je niet zwanger bent! :)

Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt zodat je je toetsen toch een beetje fatsoenlijk kan maken :(:)

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 18:38

Bedankt :)

Hij is (nog) niet meer 'langs gekomen'' :)
Ben erg moe, heb hoofd en buikpijn, maar verder gaat het wel redelijk.
School blijft vreselijk, moet echt heel veel inhalen, en heb nog maar tot 5 juli..
Op school zeggen ze dat het niet bestaat dat ik het ga redden, maar heb ik keus? ik móet het halen!

Sassol; Omdat ik het mijn ouders niet meer wou vertellen..
Geloof(de?) niet dat ze me serieus nemen.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:36

Super dat hij niet meer is geweest! *D

Ik snap dat je het perse wil/moet halen, maar er is een grens hè. Let wel goed op jezelf.
Als je er toch voor gaat, héél veel succes. Ik zal voor je duimen :)

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 23:16

Ik heb geen keus.. ik moet wel zorgen dat ik over ga :j
Als ik dit jaar niet red moet ik niet alleen de 2e overdoen, maar ook nog eens naar een andere school.
Dat wil ik absoluut niet...

Ik ga er dus gewoon voor, en zie wel wat het wordt :)

Dankje :)

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 14:49

Kun je niet gewoon een niveau zakken dan? bij ons op school doen ze dat in de 1 en 2e pas in de 3e blijf je zitten...

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:18

Dat kan op sommige scholen wel, maar bij mijn school bijv niet. Dat is gewoon alleen maar gymnasium, blijf je twee keer zitten? Pech, kan je oprotten....

Heel veel sterkte TS!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:20

Is er een mentor op school die je hierover kunt inlichten? wie weet ivm jouw situatie kunnen ze nog iets voor je betekenen.
zet m op met school.. en vertel het echt aan je ouders... probeer die stap te zetten zodra jij er klaar voor bent!!!!! :)

Komop, je kunt het !!

Rianneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:01

ooh lieve meid, ik heb je hele topic gelezen en ben zelf ook 15, maar als mij dit zou overkomen zou ik compleet instorten. Ik vind dat je jezelf heel sterk houd! en ik vind het fijn dat je ergens schreef dat je van elk fijn moment geniet :)
Ik vind het ook super dat je naar de GGD bent gegaan, je geen soa hebt en je niet zwanger bent! wat een opluchtingen zullen dat voor je zijn geweest! Ook fijn voor je dat je er nu met je zus over kan praten.
ik zal dit topic zeker blijven volgen.
Ik hoop zo voor je dat het allemaal lukt, dat je ouders je begrijpen, dat je aangifte doet en hier (voor zover het kan) overheen komt :)

zoveel respect voor jou!

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 16:20

nynke1995 schreef:
Kun je niet gewoon een niveau zakken dan? bij ons op school doen ze dat in de 1 en 2e pas in de 3e blijf je zitten...

Dat is vorig jaar al gebeurd, maar dan lukt het me niet omdat het te makkelijk wordt :o
Moet echt wat te doen hebben, nu doe ik kader, vorig jaar basis, maar ik zou theroretisch kunnen zeggen ze op school :j
Alleen kan ik nú niet, door alles wat er speelt..

Mijn mentor weet een klein gedeelte, omdat ik onder schooltijd naar de GGD moest, en zonder briefje van ouders mag je eigenlijk niet weg,.. maar meer dan wat ze nu weet durf ik haar niet te vertellen, ze heeft mijn ouders verteld dat ik mezelf sneed terwijl ik had gezegd dat ze dat NIET mocht zeggen.
En de vertrouwenspersoon is precies zo...

Ik heb vandaag een mailtje gekregen van die vrouw van de GGD, en ze wil een verwijsbrief voor me schrijfen maar dan moet ze meer gegevens van me hebben..
Vindt het moeilijk. heel moeilijk...

Kan hulp krijgen bij Dimence :j

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:23

Hmm oke, tsja dan moet je nog heel veel doen of is het al te laat? wij hebben namelijk deze week al ''vakantie''.. wat flauw dat je mentor dat heeftgezegt dan eigenlijk..
ik denk toch dat je het een beetje aan vrouw van GGD moet overlaten, ze zal het vast wel snappen ook hoe moeilijk jij het vind toch? Sterkte..

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:25

als jij hulp wilt is dat een goede zet. maar ga je niet verplicht voelen dat werkt averechts.

ik hoop dat je er snel met je ouders over kunt praten ik denk dat het dan al wat makelijker wordt.

je mentor mag dit nooit zeggen ook zei heeft zwijgplicht.
het zelfde geld voor de vertrouwens persoon