De ziekte van lyme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:17

russel schreef:
Hebben jullie wel eens Propolis capsules geprobeerd? Dan wel 4 in de ochtend en 4 in de avond, gewoon te koop bij imkers?

Mij heeft het erg geholpen, ik ben inmiddels symptoom vrij, maar ik heb alle symptomen die jullie opnoemen, ook negeatieve test bij de HA, de andere bloedtest in Weert ga ik laten doen zodra alles weer de kop op steekt.

Ik heb wel gedurende 1 1/2 jaar dagelijks die capsules geslikt.

Jaaa ook die heb ik in huis, net als de zalf en de creme van Propolis.
Ik neem het eigenlijk niet echt in....het is meer voor de lucht wegen toch die pillen?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:20

Even een stukje gekopieerd: Marie Kroun is een Deense Lyme dokter. Zij heeft een interessante powerpoint presentatie gemaakt over de Borrelia cyclus.
Daarin staat dat de Borrelia om de acht of negen dagen in het bloed zit. Dus elke negende dag dat je antibiotica neemt maak je de bacterie dood. Die andere acht dagen zit borrelia intracellulair en krijgt de antibiotica ze niet te pakken.
Dus als je zes mnd antibiotica slikt is dat 180: 9 = 20 dagen effectief.

Daarom gebruik ik dus cystekillers erbij

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:20

Ik ben inmiddels al 14 jaar geleden afgekeurd, psychisch en veel andere klachten....
Ben zo benieuwd nu....het zal toch niet zo wezen dat ik al die jaren met lyme gelopen heb en er verder nooit eens een arts ofzo aan gedacht zou kunnen hebben????
Ik weet gewoon effe niet wat ik denken moet.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:22

Issy schreef:
Even een stukje gekopieerd: Marie Kroun is een Deense Lyme dokter. Zij heeft een interessante powerpoint presentatie gemaakt over de Borrelia cyclus.
Daarin staat dat de Borrelia om de acht of negen dagen in het bloed zit. Dus elke negende dag dat je antibiotica neemt maak je de bacterie dood. Die andere acht dagen zit borrelia intracellulair en krijgt de antibiotica ze niet te pakken.
Dus als je zes mnd antibiotica slikt is dat 180: 9 = 20 dagen effectief.

Daarom gebruik ik dus cystekillers erbij

Jeetje mina zeg.....als ik dit alles eens zo lees hebben we het hier wel over een van de meest hartnekkige bacterieen zeg.
Wat een tekenbeet allemaal niet te weeg kan brengen....onvoorstelbaar!!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:38

Onassa schreef:
Ik ben inmiddels al 14 jaar geleden afgekeurd, psychisch en veel andere klachten....
Ben zo benieuwd nu....het zal toch niet zo wezen dat ik al die jaren met lyme gelopen heb en er verder nooit eens een arts ofzo aan gedacht zou kunnen hebben????
Ik weet gewoon effe niet wat ik denken moet.

Onassa het kan maar zo. Maar handiger is om je energie te steken in hoe kom ik er weer zo snel mogelijk vanaf!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:04

Doe ik ook hoor Issy.
Heb veel aan de boeken nu van Eckard Tolle, de kracht van het nu" en ben nu bezig met het lezen van emotioneel evenwicht.
Ik lees niet snel, want moet sosm wel alles twee keer over lezen voor het binnen komt , maar dat geeft niet.
Ik put er wel kracht uit.
En lekker steeds even wat in de tuin doen....alles met mate en gedoseerd.

PintoNatal

Re: De ziekte van lyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:28

Kan je ook al zo snel (binnen week) dat je last van vermoeidheid hebt? Ik ben me toch zo kapot de hele dag... alles wat ik doe ben ik moe van alles is teveel.. tis zelfs zover dak dadlijk maar mijn bed op ga.....

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:53

@Pintonatal, ja dat kan. De een heeft er direct last van de ander merkt het pas jaren later.
Wat ik wel geleerd heb met de vermoeidheid en die tip wil ik je ook geven, luister naar je lichaam, ga niet over je grens heen, bedenk niet al die 25 dingen die je op 1 dag wilt doen, want het kan maar zo zijn dat je maar energie hebt voor 1 dien. Iedere keer dat je wel over je grenst heen gaat neemt de vermoeiheid toe. Je lichaam is op dit moment druk in gevecht. Het probeert de ziektekiemen weg te jagen, en dat kost veel energie.

@Onassa, alles met mate ja, het is goed om te lezen hoe je overeind kunt blijven!

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:54

Oeh en die tip van issy is goed hoor! dat kan ik je vertellen haha..
Ik ging er steesd overheen en ging alleen verder achteruit..
Probeer idd goed naar je lichaam te luisteren.. ik krijg het nu een beetje door :D

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:42

Onassa schreef:
Jeetje mina zeg.....als ik dit alles eens zo lees hebben we het hier wel over een van de meest hartnekkige bacterieen zeg.
Wat een tekenbeet allemaal niet te weeg kan brengen....onvoorstelbaar!!

Op zich valt het wel mee, als je er maar op tijd bij bent.

Net als syfillis doorloopt lyme 3 stadia. Het eerste is de EM, zeg maar na 14 dagen of griepverschijnselen, maar dit wordt niet herkend of is er niet eens. Net als bij syfillis verdwijnt het na een paar weken. Het tweede stadium komt na een paar maanden. Ook dan is het nog gemakkelijk te bestrijden, als je maar lang genoeg ab doorslikt.
Zit je in het derde stadium dat na 2 tot 20 jaar de kop opsteekt, dan wordt het inderdaad een drama.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:43

Ik zit in stadium 3 :+ :Y)

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:10

Ik heb geen idee waar in welk stadium ik zit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:10

Onassa schreef:
russel schreef:
Hebben jullie wel eens Propolis capsules geprobeerd? Dan wel 4 in de ochtend en 4 in de avond, gewoon te koop bij imkers?

Mij heeft het erg geholpen, ik ben inmiddels symptoom vrij, maar ik heb alle symptomen die jullie opnoemen, ook negeatieve test bij de HA, de andere bloedtest in Weert ga ik laten doen zodra alles weer de kop op steekt.

Ik heb wel gedurende 1 1/2 jaar dagelijks die capsules geslikt.

Jaaa ook die heb ik in huis, net als de zalf en de creme van Propolis.
Ik neem het eigenlijk niet echt in....het is meer voor de lucht wegen toch die pillen?

Nou nee, ik ben ze gaan gebruiken toen ik via Vitaldirect de kruidentabletten ben gaan gebruiken waar ook Propolis in zit. Daarnaast ben ik ook nog Catclaw gaan slikken, ik werd ongelovelijk ziek, op een nacht dacht ik dat mijn inwendige lijf door mijn lijf heen ging zakken....ik ben er toen even mee gestopt. Daarna weer een pot gebruikt en ben op zoek gegaan naar Propolis als pure stof...want die werd dus al gebruikt bij de Eqyptenaren als natuurlijk antibiotica. De aanloop is langer, maar ik las ook dat je minimaal 80mg per keer moet nemen om effect te kunnen hebben. Dus ik ben er mee begonnen en ik begon op een gegeven moment te merken dat het wat ging doen...het loste idd wat problemen op...toen ik na een paar maanden trouw slikken er mee stopte, merkte ik al na 3 dagen dag ik weer die krampen en pijn begon te krijgen..Toen was het een soort alarmbelletje, krampen in mijn heup tot aan mijn voet en dan vooraal bij mijn scheenbenen wat een koude heel pijnlijke plek binnen in was, dat ik mijn Propolis nog niet had geslikt. Mijn concentratie werd beter, ik kon weer beter onthouden, mijn keelpijnen namen af.

Nu ben ik er mee gestopt, heb wel een nieuwe lading hier liggen, voor het geval dat. Maar ik heb nu geen pijnlijke gewrichten in mijn handen, al mijn gewrichten...Ik moest nog naar de reumatoloog, de reumatest was negatief, maar je weet maar nooit, die zet ik nog even in de ijskast.

Ik heb het gevoel dat ik een hoop andere rommel in mijn lijf heb kunnen opruimen waardoor mijn weerstand is omhoog gegaan..Ook gebruik ik nu sinds een jaar de Herbalife poeder in de ochtend als extra ondersteuning in mijn voeding en ik ben dit jaar echt zo goed als normaal. Maar ik had 2jaar geleden dat ik amper nog kon lopen, ik moest denkend lopen, dus mee denken om mijn rechterbeen naar voren te schoppen. MIjn huid was zo pijnlijk, ik kon amper mijn ogen open houden van het licht, mijn spieren waren zo moe dat ik amper mijn arm kon omhoog brengen en dat toch nog 4 dagen werken!!! :D Was een tijdelijke baan, had geld nodig, maar dat was met zoveel doorzettingsvermogen, amper kunnen zitten....Toen ben ik er mee begonnen..Vorige zomer een stuk minder, maar deze zomer nu eindelijk geen klachten...

Ik zeg niet dat ze niet terug komen..maar het heeft veel verlichting gebracht. Het is geen schadelijk spul. Ik haal ook honing bij de imker en doe dat lekker op brood.

De bijen hebben hun bijenkorf hier mee bekleed om schadelijke bacterien buiten te houden omdat hun larven heel erg kwetsbaar zijn en heel snel sterven door bacterien...

Ga ze eens een paar maanden proberen, gewoon trouw bij opstaan en naar bed gaan, het zal een hoop pijn wegnemen...

Ik heb een zak met 400 capsules, dan is het goed betaalbaar, geen klein potje bestellen...Gewoon bij de Werkbij via de post.

Succes!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:18

Ik heb een klein potje, ook via de imker besteld.
Laatst imker honing zo uit de raat gekocht, krijg ik toch net als met noten een allergische reaktie in mijn mond en keer...alles ging opzetten terwijl ik dat met honing uit de winkel niet heb.
Soms is het maar vreemd allemaal hoor.
Maar ik ga dan toch maar weer starten met de propolis pillen.
kan jij mij de link sturen waar jij het besteld hebt???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:31

Ja met Honing kan dat, dat had ik ook met zo een honingraadpotje, gewoon rauw gevoel in mijn mond, maar ik weet niet of dat een allergische reaktie is.

Zo een klein potje met 40 capsules kostte mij 8 euro, die 400 ik geloof iets van 60 euro, dus nog te doen..

www.dewerkbij.nl, maar ik kan de site nu niet openen, kan aan mij liggen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 23:03

Hallo allemaal er is nieuws over mijn vriendin maar helaas niet goed, de behandeling is tot nu toe niet aangeslagen ze heeft heel veel pijn. Ze heeft alle behandelingen ondergaan maar een infuus wat er in zat is er snel weer uitgehaald want dat ging niet goed en ze viel bijna flauw zwak uitgedrukt.ze heeft het allebei lyme en co infectie , ze zijn nu ook met dna onderzoek bezig en het bloed is opgestuurd naar berlijn. Dus weer wachten, ze heeft nu een drug waar door ze gelukkig wel slaapt want dat heeft ze4 ook amper gedaan de laatste tijd maar nu is ze weer thuis. Ook heeft ze een enorme galsteen, de borst operatie was niet nodig geweest achteraf dus langleve de nederlandse artsen. er zijn er ongeveer 4 in nederland die er wat van weten dat zei een duitse arts die op een congres geweest. Ik moet zeggen dat ik me eigenlijk wel echt zorgen begin te maken, en om mensen niet te laten schrikken 1 op de 20 mensen kan er aan dood gaan of gaat er aan dood. dus ik ben best wel geschrokken.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 09:54

1 op de 20 die er aan dood gaat, dan heb je het niet over de ziekte van lyme. Mogelijk over een andere ziekte of een heftige co-infectie. Welke co-infecie of infecties heeft ze dan? Waarom is er weer bloed opgestuurd naar Berlijn, ze weten toch al wat ze heeft.

De operatie die ze eerst wilde doen in NL was dat voor haar galstenen? hoe gaan ze die nu aanpakken dan? Je weet waarschijnlijk ook niet alle antwoorden, want jij hoort het ook maar via via.

petroushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 11:29

Franka, gelukkig is ze daar in ieder geval in goede handen en zullen ze haar nu wel andere opties aanbieden voor behandeling als de verdere onderzoeken afgerond zijn. En ja dat van die borsten dat dat niet had gehoefd, zo'n gevoel had ik al. Echt vreselijk die Nederlandse artsen. Ik heb ook nog steeds lactatie uit mijn tepels en ze doen ook pijn, maar ik weet in ieder geval zeker dat ik er niets aan laat doen dankzij wat jij hebt verteld (niet dat ik dat uberhaupt van plan was maar toch). Wens haar veel succes, ik duim voor haar!!

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 11:39

Franka dat is wel schrikken zeg!
Petroushka ga jij naar het buitenland voor behandelingen???
Mag ik vragen waar?

Over een maandje gaan we op vakantie een weekje.. Tendem en rolstoel zijn besteld :( pijnlijk.. maar het is niet anders.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 12:29

hoi allemaal ja dat is niet prettig allemaal, nou weet ik dat het bij haar erg veel zeer deed en dat het misschien ontstoken was verder in haar borst maar verder weet ik het niet precies hoor. maar inderdaad het is echt te walgelijk voor woorden, ze heeft zoveel medicijnen gehad dat ze eigenlijk zowat is vergiftigd en die huisarts van haar echt een hufter is het. maar goed

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 12:33

Issy schreef:
1 op de 20 die er aan dood gaat, dan heb je het niet over de ziekte van lyme. Mogelijk over een andere ziekte of een heftige co-infectie. Welke co-infecie of infecties heeft ze dan? Waarom is er weer bloed opgestuurd naar Berlijn, ze weten toch al wat ze heeft.

De operatie die ze eerst wilde doen in NL was dat voor haar galstenen? hoe gaan ze die nu aanpakken dan? Je weet waarschijnlijk ook niet alle antwoorden, want jij hoort het ook maar via via.

dat durf ik niet te zeggen wat ze precies heeft want dat zijn ze aan het onderzoeken, volgens mij heeft het met resistentie te maken dat bloedonderzoek al weet ik het niet zeker. ze deden ook resistentie onderzoek. Ze weet wel van dit topic maar niemand weet haar naam en waar ze woont. En dat wil ze ook niet. Vannacht heeft ze weer niet geslapen. zucht

petroushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:48

juudii, ja ik ben in behandeling in Duitsland, een verslagje van mijn laatste bezoek staat op de vorige pagina. Ik ben echt zo vreselijk blij dat ik nu in Blankenburg in behandeling ben, ik heb weer een beetje mijn leven terug en ze helpen je zo vreselijk goed en professioneel daar. Ik heb de doktoren nog op geen enkel punt hoeven tegen te spreken of kunnen betrappen op onjuistheden in hun verhaal en over de behandeling en ben daar super blij mee, het geeft echt aan dat ze daar totaal geen woord kul verkondigen gelukkig. Ik stond er eerst erg sceptisch tegenover maar dank de hemel nu dat ik deze keus heb gemaakt!

petroushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:52

Ik ben trouwens ook in Polen onder behandeling geweest eerst, maar daar vertrouwden ze het zaakje niet omdat ik zo gigantisch veel neurologische klachten had dus hebben ze me aangeraden om eerst alle andere dingen uit te sluiten en daarna weer terug te komen, maar toen heb ik voor Blankenburg gekozen ipv terug naar Polen te gaan. Ik heb de eerste beet namelijk waarschijnlijk in Rusland opgelopen toen ik daar woonde en in Polen de volgende teek opgelopen en daar dus nu alle klachten van gekregen sinds 2.5 maand.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 09:00

Ik ben de laatste dagen zo moe.. Mijn spieren op mijn schouders bij mijn nek staan helemaal gespanne en doen pijn als je eraan komt, ik heb nekpijn. Zo nu en dan piept mn oor of doet ie gwn heel veel pijn..
Die nek pijn weet ik niet of dat hiervan komt, ik heb namelijk in mei een auto ongeluk gehad waarbij mijn nek een flinke klap heeft gehad. Maargoed morgen naar de dokter

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 09:21

PintoNatal, schrijf al je lichamelijke klachten op voor morgen, en het kan handig zijn om zowiezo een medisch dagboekje bij te houden. Zodat je ook goed kunt teruglezen hoe je bijvoorbeeld op de antibiotica reageert.

Je nekpijn kan van beiden komen, want lyme kan zelfs je oude klachten versterken. Vervelend voor je.
Succes morgen bij dr. Terstegge!