Bewust Kinderloos: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:46

UUH ineens allemaal meelezers die tevoorschijn komen? Nieuwsgierige aapjes :D

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:51

Ik ben helemaal niet nieuwsgierig, dat lijkt alleen maar zo O:)

Ayasha
Blogger

Re: Bewust Kinderloos: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:52

Iemand zich al bedacht dat het voor MB pijnlijk kan zijn?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:59

laetitia schreef:
Het is niet voor niets een ex denk ik ;-). Mannen kunnen soms behoorlijk lompe opmerkingen maken...

Hoef je ook niet te zeggen MB, wat privé is is privé.

Ik kan je verzekeren, het was echt een lompe opmerking! :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:03

Ayasha schreef:

Op dat moment zei ik maar niets, ik was ook helemaal overdonderd. :j
Leuk is anders...

En inderdaad, wat Laetitia zegt, het is niet voor niets een ex. ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:04

:(:) Spijt me dat te horen MB... Dat mannen zo stom kunnen zijn..

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:05

Ayasha schreef:

Inderdaad...Als meelezers zo nieuwsgierig zijn mogen ze eerst zelf een open en eigen bijdrage aan het topic leveren. Maar dat is mijn mening }>

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:07

laetitia schreef:
Ayasha schreef:

Inderdaad...Als meelezers zo nieuwsgierig zijn mogen ze eerst zelf een open en eigen bijdrage aan het topic leveren. Maar dat is mijn mening }>

Deel die mening compleet. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:12

Ayasha schreef:
:(:) Spijt me dat te horen MB... Dat mannen zo stom kunnen zijn..

Ach ja, deze was wel heel lomp ja...
Ik was wel aardig wat gewend maar dit was toch eigenlijk wel heel erg cru.
Nu heb ik in die tijd aardig wat voor mijn kiezen gehad dus kon dit er ook nog wel bij. ;)

Als ik hier lees begrijp ik de bewust kinderlozen ook altijd wel hoor. :j
Ben ook een alleenstaande moeder geweest en daar ben ik nooit slechter van geworden maar dat is niet waar je voor gaat als je een kindje hebt. ;)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:17

Nee dat is ook zo Mambo...misschien dat ik daarom geen kinderen voor mijn toekomst zie.

Omdat mijn moeder het best zwaar heeft gehad in haar eentje met ons (tweeling).

Ik wil een ander leven dan zij, heb me enige tijd geleden heel erg van haar afgezet omdat ik mijzelf zag in haar...en misschien kies ik daarom echt bewust voor geen kinderen. Om de kans op een alleenstaand moederschap voor mijzelf tot nihil te maken.

verlaten word je toch wel een keer, heb helaas weinig vertrouwen in de liefde en relaties.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:22

laetitia schreef:
Nee dat is ook zo Mambo...misschien dat ik daarom geen kinderen voor mijn toekomst zie.

Omdat mijn moeder het best zwaar heeft gehad in haar eentje met ons (tweeling).

Ik wil een ander leven dan zij, heb me enige tijd geleden heel erg van haar afgezet omdat ik mijzelf zag in haar...en misschien kies ik daarom echt bewust voor geen kinderen. Om de kans op een alleenstaand moederschap voor mijzelf tot nihil te maken.

verlaten word je toch wel een keer, heb helaas weinig vertrouwen in de liefde en relaties.

Kan ik me ook levendig voorstellen dat je dat door een andere bril ziet. :j

Mijn moeder is ook alleenstaand geweest en heb echt een goede jeugd gehad maar mijn moeder heeft zich echt uit de naad gewerkt om ons kleding en dergelijke te geven. :j
Maar het was niet altijd makkelijk. :n

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:24

Mijn moeder is ook alleen komen te staan toen mijn vader overleed. Wij (haar kinderen) kwamen altijd op de eerste plaats. Ze deed het vanuit haar hart, en ik ben haar daar ook best ontzettend enorm dankbaar voor... maar zij is zo anders dan ik. Ik zie het mezelf niet doen.
Misschien word je daarom ook wel enorm met de neus op de feiten gedrukt wat een kind kan betekenen voor je leven, zeker als alles toch ineens onverwacht anders loopt.
Ik denk dat dat mijn overwegingen zeker beinvloed heeft :j
Laatst bijgewerkt door Achterom op 14-07-10 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:25

Ik kan jouw gedachtengang wel volgen Laetitia... Niets is voor eeuwig zeggen ze...
Mijn moeder heeft alleen voor mijn broer en mij gezorgd, enfin, we gingen ook naar ons vader enz, maar we woonden bij mijn moeder, en ze moest (en moet nog steeds helaas) echt keihard werken om het allemaal te onderhouden. En soms voel ik me schuldig, dat ze zo hard moet werken... Kan daar echt heel erg boos om worden want het is niet eerlijk dat ze zó hard moet werken... Maar het enige wat ik er nu aan kan doen is volgens mij voorkomen dat ik hetzelfde pad bewandel... (en ik hoop ooit, op een of andere manier, te kunnen zorgen dat mijn moeder niet meer zo hard hoeft te werken)... Echt, ik heb een inmens respect voor haar, ze heeft altijd zichzelf aan de kant gezet voor ons, nu moet ik soms echt regelmatig zeggen van "mam, kies een keer voor jezelf"... Het is alsof ze niet meer weet hoe dat moet...

Mambo: Moet niet gemakkelijk geweest zijn... Het is niet omdat je toch al zoveel moest slikken dat dat er nog wel bij kon, net op zo'n moment zou hij je moeten steunen... Niet als een buldozer over je heen gaan... Vind het echt heel erg zonde dat iemand zo iets kan doen... Kan daar ook met mijn verstand niet bij... Je bent er als een sterke vrouw uitgekomen, iig als ik jouw berichten lees, lees ik altijd heel veel kracht en overgave... Maar toch...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:30

Ik denk dat het zeker mee speelt. Kinderen krijgen/hebben is iets dat een behoorlijke impact op je leven kan hebben en het is wel goed om stil te staan bij het feit of je die impact voor jezelf wel wilt.

Mijn moeder heeft overigens wel zelf gekozen om te scheiden, maar vanaf toen was het inderdaad vrij zwaar. Ze moest 40 uur werken in de week, voor ons zorgen, huishouden doen en moest elk dubbeltje omdraaien. Vakanties deden we met z'n drieën, in de auto op weg naar Frankrijk met de tent.

Kan me nog goed herinneren dat zij dan als alleenstaande moeder aankwam met 2 kinderen bij een chambre d'hote en dat de gastvrouw altijd best raar opkeek toen we aanbelden voor een kamer.

Daarnaast was het op een camping met alle 'happy families' ook niet altijd even leuk voor mijn moeder. Ze deed het voornamelijk voor ons, zodat we konden spelen en zwemmen en doen maar voor haarzelf was het soms behoorlijk confronterend (zeker als je door mensen als een buitenaards wezen wordt gezien).

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:33

Ayasha schreef:
Ik kan jouw gedachtengang wel volgen Laetitia... Niets is voor eeuwig zeggen ze...
Mijn moeder heeft alleen voor mijn broer en mij gezorgd, enfin, we gingen ook naar ons vader enz, maar we woonden bij mijn moeder, en ze moest (en moet nog steeds helaas) echt keihard werken om het allemaal te onderhouden. En soms voel ik me schuldig, dat ze zo hard moet werken... Kan daar echt heel erg boos om worden want het is niet eerlijk dat ze zó hard moet werken... Maar het enige wat ik er nu aan kan doen is volgens mij voorkomen dat ik hetzelfde pad bewandel... (en ik hoop ooit, op een of andere manier, te kunnen zorgen dat mijn moeder niet meer zo hard hoeft te werken)... Echt, ik heb een inmens respect voor haar, ze heeft altijd zichzelf aan de kant gezet voor ons, nu moet ik soms echt regelmatig zeggen van "mam, kies een keer voor jezelf"... Het is alsof ze niet meer weet hoe dat moet...

Mambo: Moet niet gemakkelijk geweest zijn... Het is niet omdat je toch al zoveel moest slikken dat dat er nog wel bij kon, net op zo'n moment zou hij je moeten steunen... Niet als een buldozer over je heen gaan... Vind het echt heel erg zonde dat iemand zo iets kan doen... Kan daar ook met mijn verstand niet bij... Je bent er als een sterke vrouw uitgekomen, iig als ik jouw berichten lees, lees ik altijd heel veel kracht en overgave... Maar toch...

Wat lief dat je dat zo schrijft! :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:35

Wendy schreef:
Mijn moeder is ook alleen komen te staan toen mijn vader overleed. Wij (haar kinderen) kwamen altijd op de eerste plaats. Ze deed het vanuit haar hart, en ik ben haar daar ook best ontzettend enorm dankbaar voor... maar zij is zo anders dan ik. Ik zie het mezelf niet doen.
Misschien word je daarom ook wel enorm met de neus op de feiten gedrukt wat een kind kan betekenen voor je leven, zeker als alles toch ineens onverwacht anders loopt.
Ik denk dat dat mijn overwegingen zeker beinvloed heeft :j

Dat kan ik me voorstellen! :j
Voordat ik zwanger werd, best jong, vroeg ik mij juist wel eens af of ik wel kinderen wilde.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:36

laetitia: mijn moeder ook... Maar dat heeft het er niet makkelijker op gemaakt. Vakanties deden we niet tot dat ik een jaar of 13 was en mijn stiefvader besloot dat we naar Spanje gingen met een mobilhome. Maar eigenlijk heb ik vakanties nooit gemist, doe dat niet zo graag (ben een huismus :o )

En inderdaad... De blikken. :\ Idioot eigenlijk he? Ze zouden net respect moeten hebben...

MB: Hoe ben je eigenlijk over die twijfel heen gekomen? En twijfelde je nog toen je al zwanger was?
En je mag rustig weten dat ik respect heb voor je. Ik kom wel hard uit de hoek in discussies maar zal ook niet onder stoelen of banken schuiven als ik iemand respecteer. :D
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 14-07-10 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:37

Laetitia, wat jij schrijft is ook heel herkenbaar maar weet je, ik heb nooit het gevoel gehad dat ik er slechter van ben geworden. :n

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:38

Ik werd niet bewust zwanger dus voor mij was er geen keuze, zo gezegd en ik was nog best jong.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:38

Even voor onze moeders die ons alleen hebben opgevoed:

Heb ik weleens voor haar gedraaid toen ik in mijn heftige pubertijd zat samen met mijn twinbroer en wij ons altijd samen tegen haar keerden :o

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:40

Ayasha schreef:
laetitia: mijn moeder ook... Maar dat heeft het er niet makkelijker op gemaakt. Vakanties deden we niet tot dat ik een jaar of 13 was en mijn stiefvader besloot dat we naar Spanje gingen met een mobilhome. Maar eigenlijk heb ik vakanties nooit gemist, doe dat niet zo graag (ben een huismus :o )

En inderdaad... De blikken. :\ Idioot eigenlijk he? Ze zouden net respect moeten hebben...

MB: Hoe ben je eigenlijk over die twijfel heen gekomen? En twijfelde je nog toen je al zwanger was?
En je mag rustig weten dat ik respect heb voor je. Ik kom wel hard uit de hoek in discussies maar zal ook niet onder stoelen of banken schuiven als ik iemand respecteer. :D

Dat vind ik erg eerlijk van je en ik voel me gevleid. :)

*Ben ook plots snipverkouden* :')

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:42

Jaja, zeker uien gesneden Mambo ;-)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:46

laetitia schreef:

Jij snapt het! :D Van die rooie pittige, weet je wel! :') O:)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:46

@MB: ik kan me heel goed voorstellen dat als je vrij jong onverwacht zwanger raakt, het allemaal ineens in een ander perspectief komt :j
Maar met al je ervaringen zoals je het nu beschrijft, kan ik alleen maar meegaan in de opmerking van Ayasha dat je hier zeer zeker overkomt als een zeker en sterk persoon. En daar heb ik respect voor.

Wij hadden het zeker niet arm thuis, ook niet toen mijn moeder alleen kwam te staan. Papa had goed voor ons gezorgd (en de regering ook, want mijn vader overleed in een tijd dat een weduwen uitkering nog echt iets voorstelde). Bij mijn moeder zat het hem dus niet in het geld, maar vooral in de totale toewijding die ze had. Alles draaide er om om mij en mijn zus een goede toekomst te geven. Ze probeerde vaak vader en moeder tegelijk te zijn, moest alle beslissingen ineens alleen nemen... en dat terwijl mijn zus en ik het haar niet makkelijk hebben gemaakt.
Ik heb daar gewoon heel veel respect voor. En zeker wanneer het geld nog een extra belemmering wordt, zoals ik hier ook lees.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:47

MamboBeach schreef:
laetitia schreef:

Jij snapt het! :D Van die rooie pittige, weet je wel! :') O:)

Het teken van ultieme toewijding :')
's Avonds om kwart voor 11 nog uien snijden.