Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:12

Ik hoef ook niet met mijn vader te gaan fietsen, want ik fiets hem er vanaf :+

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 16:04

Heb me al een tijdje niet gemeld.. *schaam*
Maar ben ook de tour aan het volgen. Wat is dat toch heerlijk met dit weer, lekker in de koelte op de bank liggen terwijl ik 's ochtends al gesport heb :)
Ben helaas niet gaan kijken bij de tour in Nederland en als ik niet hoefde te werken was ik morgen gaan kijken in Frankrijk bij de finish. Helaas volgende keer beter.
Lenneke, gaaf dat je de bloemen hebt gekregen, heb je ze te drogen gelegd of na het uitbloeien weggegooid?

Zijn jullie toch nog dapper aan het fietsen met dit weer?

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 16:10

Ik meld me ook! Rij nu zo'n 20km en dat 3 keer per week, heb een Koga miyata gran racer in de kleuren blue yellow <3
Mijn vader heeft me aangestoken, fiets zelf nog niet zo heel lang :o
Fietsoutfit heb ik ook niet en rij op gewone nike schoenen, heb alleen zo'n broekje :+
Ik heb trouwens een vraagje, mn pa wil mijn fiets meenemen op fietsvakantie en wil er zelf een bijkopen, fiets nu op een mannenframe van 58 en met korte stuurpen en aangepast zadel gaat dat net. Ben zelf 1.70, iemand idee voor een leuke 2de hands? wil wel graag een koga erbij

AngloArabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 16:23

Ik ben zelf ook 1.70, ik fiets sinds kort op een Bulls , mannenframe 53cm
Fietsenspeciaalzaak had geen damesfietsen meer, nieuwe modellen komen in Nov.
Ze adviseerde me toen een mannenframe maat 52/53 en dit fietst ook prima

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 19:47

zilverster schreef:
Zijn jullie toch nog dapper aan het fietsen met dit weer?

Ik ben vanmorgen 41 km gaan fietsen :oo

(En heb maandag 45 km en woensdag 30 km gefietst).

Ja zit weer op de fiets en sla gelijk door :+

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 09:01

Splash, dat zijn lekkere rondjes. Wat goed dat je weer kan fietsen.

Babydoll, ik heb wel een damesmodel. Maar ik ben ook iets kleiner (1,67m) Hiervoor had ik een herenmodel, maar op de damesfiets zit ik echt stukken lekkerder.

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:59

Lenneke_ schreef:
Splash, dat zijn lekkere rondjes. Wat goed dat je weer kan fietsen.

Babydoll, ik heb wel een damesmodel. Maar ik ben ook iets kleiner (1,67m) Hiervoor had ik een herenmodel, maar op de damesfiets zit ik echt stukken lekkerder.

Echt waar? tweedehands is er niet zoveel te vinden helaas, een damesmodel is korter zeker?

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:18

Hadden jullie de ruiter gezien tijdens de touretappe? Op een fries maar zonder cap, foei :P
Wel goed van Gesink, derde plaats!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 23:24

babydolll schreef:
Echt waar? tweedehands is er niet zoveel te vinden helaas, een damesmodel is korter zeker?

Damesmodel is idd korter. Maar niet iedereen heeft een damesmodel nodig.

Ik heb een Trek 1.5 WSD. Ik ben er ontzettend blij mee.

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 23:34

Lenneke_ schreef:
babydolll schreef:

Damesmodel is idd korter. Maar niet iedereen heeft een damesmodel nodig.

Ik heb een Trek 1.5 WSD. Ik ben er ontzettend blij mee.

Die is mooi! Welke kleurstelling heb je?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:29

Is dat een alu of carbonnen frame?

Ik heb een fiets waar ik een paard van had kunnen kopen :o maar ben er wel onwijs blij mee!

Nu overigens geen tijd om te fietsen want ik ben aan het verhuizen (zit even te Bokken tussen het inpakken van de verhuisdozen door :P )... anders was ik nu in Frankrijk geweest en gingen we de route van de tour meerijden met de caravan... baal stiekem wel een beetje, haha, maar ja we hebben een huis gekocht dus je kan niet alles tegelijk.

Lenneke, wat super dat je de bos bloemen had!
Splash, jij bent ook fanatiek aan het fietsen he, lekker hoor.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:37

Heb je zo'n dure fiets? :oo :P
Ach als je er maar van geniet!

Ik doe mijn best, maar mijn longen vinden het niet leuk, wil straks eigenlijk wel een rondje doen, op mijn oude te grote fiets, zal afkicken worden.
(Ik zit in Houten, eigen fiets staat in Tilburg)

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:50

Fortuna, dat lijkt me echt gaaf met de tour mee rijden, dat wil ik ook nog eens doen! Maar verhuizen is ook een optie :P
En voor die prijs kun je er alleen maar blij mee zijn, zou wat zijn als je dat niet was :D

Wat rot dat het nog steeds niet lekker gaat Splash.. Maar denk dat fietsen wel goed is voor je herstel, tenimste als je niet te diep gaat. Zo maak je je lichaam sterker.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:38

Fortuna, het is een alu frame met carbon voorvork.

Lijkt me ook super om de tour te volgen. Ik heb ook al plannen zitten maken voor volgend jaar Bokt on Tour :)*

Ik ga vanavond ook weer lekker fietsen. Zijn er toevallig ook bokkers die in de ergens tussen Amersfoort en Apeldoorn fietsen? Lijkt me wel eens leuk om samen te fietsen, ik kan de fiets in de auto doen en ergens heen rijden.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:57

Dat lijkt me echt heel gaaf om met een aantal bokkers te doen!!!

Lenneke, ik fiets nu weer rond Houten tijdelijk, dus we kunnen best een rondje doen volgende week als je dat leuk vindt.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:39

AngloArabier schreef:
Afbeelding

Dit wordt dan mijn eerste echte racefiets, vanmorgen gekocht en misschien eind deze week al binnen bij de winkel :)

WOW! Die kleuren zijn bijna precies de kleuren van mijn oude Cube :=
Ben benieuwd of Cube nu Bulls na-aapt of andersom!
Afbeelding

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 06:53

Even een stipje... ik wil zo graag beginnen met fietsen, ben aan het rondkijken voor een fiets, maar ik weet echt niet waar te beginnen, iemand een tip? Wielrenfiets of mountainbike, tja.. zelfs daar ga ik over twijfelen (terwijl ik in eerste instantie alleen maar dacht aan wielrennen..) En dan komt ook nog de prijs, ik wil het begin gewoon niet al te duur maken, en dat is gewoon best moeilijk...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 07:01

Ik heb eerst een goedkope fiets gekocht via marktplaats, 80 euro heb ik daar voor betaald.
Om eerst maar eens te kijken of ik het wat zou vinden. Na een paar maandjes met die fiets was ik nog steeds heel enthousiast en heb ik mezelf een nieuwe fiets cadeau gedaan.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 07:05

ja zoiets wil ik ook doen idd. Maar wat voor fiets zoek je op marktplaats? Zijn jullie eerst naar de winkel gegaan om te kijken wat voor hoogte ed je moet hebben? Of hadden jullie er al verstand van?

Mijn vader helpt wel hoor, maar je moet toch zelf ontdekken wat een fijne fiets is voor je, en hoe kom je daar achter. Hoe meer ik ga kijken hoe enthousiaster ik word over alles en op een gegeven moment weet je het niet meer :D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 08:36

Ik had mazzel; kon de fiets van mijn broer lenen om het te proberen.

Tsja ik denk dat je voor jezelf moet bedenken wat je wil (mountainbiken of wielrennen, of allebei) en aan de hand daarvan gaan zoeken.
Gewoon proberen, dat is de enige manier

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:00

Had ook het geluk dat ik een renfiets kon lenen van iemand van stal. Scheelt toch weer wat centjes..
Kun je niet een keer met een mountainbiketocht mee doen? Daar fiets huren en dan mee gaan? Dan weet je of het echte moutainbiken iets voor je is. En vind je alle modder enzo niks kun je alsnog een renfiets aanschaffen! :)

Iemand gisterenavond de avondetappe gekeken? Marianne Vos is echt leuk :)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:24

Ik heb ook gekeken, leuk mens die Marianne. Jammer dat het dameswielrennen zo weinig publiciteit heeft.
Ik wil de avondetappe van maandag ergens terug kijken. Ik hoorde dat ze in de bus van Sky hebben gefilmt. Ik wil zo'n bus wel eens van binnen zien. Maar ik kan die uitzending nergens vinden op internet.

Wat betreft de fietsen. Ik heb mezelf opgemeten aan de hand van wat schema's op internet. Toen kwam ik op een framemaat en aan de hand daarvan heb ik een fiets gezocht. Niet het perfecte model voor mij, maar goed genoeg om mee te beginnen.

Mountainbiken heb ik ook eens gedaan. Vond ik ook heel leuk, maar het wielrennen trok me toch meer.Misschien ga ik van de winter wel weer eens mountainbiken op een huurfiets.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:57

Ik heb ook gekeken. Vond het ook leuk :j

Aan de hand daarvan mijn houding geanaliseerd met mijn beste vriend, vandaag. Maar ik scheen voor een vrouw ook mooi op de fiets te zitten, alleen mijn draaiingen konden wat soepeler.
Net dus alweer een rondje van 52 km gereden, ging lekker.

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:05

Mooi Splash!

Uitzendingen terugkijken kan via de NOS site. studiosport.nl --> Tour de France --> Video en audio. Dan moet je daar de uitzending van maandag terugzoeken.
Heb maandag alleen het laatste gedeelte gekeken, dus heb dat filmpje niet gezien. Maar vind over het algemeen de filmpjes van de NOS beter en mooier dan die van Vive le Velo van Belgie 1. Kijken jullie dat ook wel eens?

Ik heb me bij John Knoops op laten meten, toen ik mijn fiets kocht. Ze hebben hem toen ook helemaal op mijn maat afgesteld. Erg fijn!