[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:26

Dan kun je toch gewoon nog een keer doorslikken?

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:35

Nou voor jou is het misschien gewoon.. maar voor mij is het de eerste keer dat zoiets gebeurd en ik maak me gewoon heel erg zorgen..
en zoals ik al zei kan ik niet doorslikken omdat het dan niet uit komt met vakantie.. tenzij het natuurlijk niet anders kan.. dus liever niet!

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:28

Godzijdank het is allemaal goed!!!!!!
Mag gewoon door gaan en stoppen als de strip af is.. .verder geen maatregelen nemen!!! fijn he?? :D Ben echt blij en opgelucht!!!!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:03

Omdat het binnen 12 uur was zeker?

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:47

nee omdat het maar 1 pil was .. :) Wist ik ook niet hoor.. zat dik een dag tussen.. maar kennelijk moet je pas actie ondernemen als je meer dan 1 vergeet..
Maar ik slik nog wel even een weekje door voor de zekerheid..!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:21

Was je in je tweede week zeker? :)

Maar je had anders ook gewoon deze strip af kunnen slikken, nog een strip kunnen slikken en daarna nog eentje, ivm met je vakantie. Ik slikte (toen ik nog aan de pil was) ook regelmatig de pil meerdere maanden door! :)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:23

_Tara_ schreef:
Herkenbaar van die grote boodschap :=
Dat voelen word vanzelf minder. Maakt niet uit toch dat je dat doet, deed ik in 't begin ook.

Haha ja maakt me ook niks uit, maar normaal zit ik nooit (oke op bij tampons inbrengen na) zo vaak in mijn doos haha...

Nou met de grote boodschap ging wel goed gelukkig, hij is er niet uitgevallen. :=
Maar mijn mama werkt bij MSD (Organon) en zegt dat de Nuvaring daar echt goed op is getest, evenals op breken en werken etc, dus ik vertrouw het al iets meer!

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:01

Nee was juist bij mijn een na laatste pil.. 3e week dus..
En ja had ook gekund.. maar ik word altijd ongesteld door mijn pil heen als ik het uitstel.. en dat risico loop ik liever niet :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:25

Mowoah schreef:
_Tara_ schreef:
Herkenbaar van die grote boodschap :=
Dat voelen word vanzelf minder. Maakt niet uit toch dat je dat doet, deed ik in 't begin ook.

Haha ja maakt me ook niks uit, maar normaal zit ik nooit (oke op bij tampons inbrengen na) zo vaak in mijn doos haha...

Nou met de grote boodschap ging wel goed gelukkig, hij is er niet uitgevallen. :=
Maar mijn mama werkt bij MSD (Organon) en zegt dat de Nuvaring daar echt goed op is getest, evenals op breken en werken etc, dus ik vertrouw het al iets meer!

Leer je je lichaam alleen maar weer beter kennen toch :P

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:15

Haha ja dat wel.... ;)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:36

Ik zie dit topic voor bij vliegen..

Hoor nogal veel verschillende dingen (ook dat het per persoon anders is)

Maar hoeveel kom je nou gemiddeld aan van de pil ?

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:39

Ik ben nooit aangekomen van de pil. Er zijn vrouwen waarbij het (schijnbaar) wel voorkomt. Maar echt veel kan het van de pil niet zijn. Je krijgt soms wel wat grotere borsten, maar dat komt vooral omdat ze meer gespannen zijn door de hormonen dan dat ze écht groter worden.

Zelf twijfel ik momenteel of ik misschien toch een Mirena spiraal te laten zetten. Ben al 3 jaar aan het rommelen met de pil, 3 verschillende pillen gehad, nu weer even een paar maandjes gestopt. Maar het is allemaal zo ongerelmatig bij mij, valt geen pijl op te trekken. Weet dat je door Mirena stuk minder ongesteld wordt en dat lijkt me eerlijk gezegd wel wat.

Wat ik ook lees; bij Mirena komen weer wat meer huidproblemen (acné) als bijwerking voor. Aangezien ik hier aanleg voor heb, ben ik dus wel benieuwd naar ervaringen. Hebben jullie meer last van een vette huid/puistjes gekregen sinds het plaatsen van de Mirena?
Lees ook dat het aan te raden is om alvast pijnstillers en eventueel spierverslappers te slikken voor het plaatsen. Wie heeft hier ervaring mee?

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 01:08

Ik ben bij mijn oude pil (Stediril30 toen) wel redelijk aangekomen, tenminste, ik kwam vooral wat sneller aan als ik een aantal dagen ongezond at, kwam er dus niet per se van aan maar moest wel blijven opletten.

Nu heb ik de Yasmin en ik ben weer net zo slank als voordat ik met de Stediril begon, hij heeft ook de werking dat je er niet van aankomt en eerder van afvalt, en dit heb ik zeker gemerkt. Word er niet mager van maar kan me toch redelijk wat snacks veroorloven zonder er een grammetje aan af te zien ;) ideaal!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 08:17

xChantal94 schreef:
Ik zie dit topic voor bij vliegen..

Hoor nogal veel verschillende dingen (ook dat het per persoon anders is)

Maar hoeveel kom je nou gemiddeld aan van de pil ?

je komt niet van de pil zelf aan maar de hormonen die erin zitten wekt bij sommige een enorme eetlust op, ik had van die buien en dan MOEST ik alles eten, totdat me buik pijn deed, sinds ik met de pil ben gestopt zijn die buien weg

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:02

Mowoah schreef:
Haha ja dat wel.... ;)

Bevalt ie nog steeds? Ik mag morgen aan de bak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:44

Sigrid schreef:
Wat ik ook lees; bij Mirena komen weer wat meer huidproblemen (acné) als bijwerking voor. Aangezien ik hier aanleg voor heb, ben ik dus wel benieuwd naar ervaringen. Hebben jullie meer last van een vette huid/puistjes gekregen sinds het plaatsen van de Mirena?

Ik ben er wel gevoelig voor, maar het is niet erger geworden door de Mirena.

Sigrid schreef:
Lees ook dat het aan te raden is om alvast pijnstillers en eventueel spierverslappers te slikken voor het plaatsen. Wie heeft hier ervaring mee?

Ik heb voor het plaatsen 2 Naproxen tabletten geslikt. Het was alsnog erg pijnlijk, maar ik weet natuurlijk niet hoe het zonder die tabletten geweest zou zijn. Gewoon doen, zou ik zeggen. :)

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:35

Sigrid schreef:
Zelf twijfel ik momenteel of ik misschien toch een Mirena spiraal te laten zetten. Ben al 3 jaar aan het rommelen met de pil, 3 verschillende pillen gehad, nu weer even een paar maandjes gestopt. Maar het is allemaal zo ongerelmatig bij mij, valt geen pijl op te trekken. Weet dat je door Mirena stuk minder ongesteld wordt en dat lijkt me eerlijk gezegd wel wat.

@ Sigrid, hier mijn ervaring met het Mirena spiraaltje. De eerste 3 jaar van mijn eerste spiraal wil ik niet meer overdoen ;) Behalve dat ik er niet zwanger door kon worden werkte hij totaal niet tegen een minder wordende menstruatie. Vloeide eigenlijk constant dag in dag uit en soms een dag niet. Waardoor mijn lichaam eigenlijk altijd bezig was met ongesteld worden en zijn ;( Na lang aandringen en na een baarmoeder onderzoek deze laten verwijderen en een nieuwe laten plaatsen. Deze liet direct mijn menstruatie en vloeien stoppen en ik werd elke 3 weken 1 week flink ongesteld. Nou ja prima dacht ik toen beter dan elke dag vloeien. Pijn in mijn buik was ook minder en ik voelde me eigenlijk direct veel beter. Echter deze zakte na een paar maanden uit :? en een hele maand flink ongesteld was de reactie daarvan..

Nou goed.. 3x is scheepsrecht en ik heb de 3e laten plaatsen.. En deze zit wel perfect en heb ook geen last van tussentijdse bloedingen of raadsel achtige buikpijnen. Na 6 weken controle echo zat ie inderdaad netjes op zijn plek en mijn menstruatie is nu inderdaad veel minder dan voorheen. Ik ben nu wel tevreden en ik hoop dat het zo blijft. :D

Voor het plaatsen van het Mirena spiraal maak je een afspraak met een gynaecoloog en daarbij krijg je een receptje voor 2 Naproxen tabletten (en soms ook voor de Mirena zelf) te halen bij de apotheek, deze tabletten moet je een half uur van te voren voor je afspraak innemen. Daarnaast zou ik ook de aléve pijnstillers erbij kopen daar zit ook het bestanddeel naproxen in voor de napijn die je na het zetten nog kan hebben.

Het plaatsen is niet leuk en het doet inderdaad bij sommige heel veel pijn al viel het bij mij wel mee. ;)
De laatste keer is het zelfs gezet zonder pijnstillers en eigenlijk vond ik dat niet meer pijnlijker dan wel met de pijnstillers. Het duurt maar even en laat je vooral goed voorlichten. Vraag of ze wil vertellen wat ze doet en maak een afspraak voor als het echt pijnlijk is dat ze even halt houd. Even je tanden op elkaar en daarna fijn naar huis, pijnstillertje extra en een warme kruik op je buik en even liggen.

Puistjes of een extra vette huid heb ik er overigens ook niet door gekregen. Heb eigenlijk altijd wel richting de menstruatie last van enkele pukkeltjes of puistjes. Mijn huid is juist te droog.. :+ ligt gewoon aan mijn cyclus want die word niet beïnvloed door het Mirena spiraal tenminste dat is mij verteld ;)

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:44

Ik ben nu bezig met mijn 3e soort pil, ik begon met de Microgynon30, daarna Stediril30 en nu heb ik Ethinylestradiol/ Levonorgestrel.

Verder heb ik geen hinder ondervonden van het switchen van pil en de keuze is me ook min of meer opgedrongen door de apotheek waar ik de pil haal. Onder het mom van "het is precies hetzelfde."

Zijn hier ook mensen die bezwaar tegen zulke veranderingen maken?

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:51

Ik vind die veranderingen ook helemaal niet fijn.. ik heb voordat ik de yasmin slikte ook al 3 keer veranderd van soort pil.. heb niet echt verschil gemerkt.. maar ja.. ik merk ook niet wanneer ik bijvoorbeeld aankom of dat van de pil is of van het eten.. of hoofdpijn buikpijn dat soort dingen.. zo lastig na te gaan..

Bij yasmin had (heb ik eigenlijk nog..) 1.5 week voor ik ongesteld word vreselijk zere borsten.. al het weefsel is dan enorm opgezet en doet pijn met alles.. ze lijken ook gelijk veel groter, das dan weer het voordeel :P Dokter zegt dat het er gewoon bij hoort..

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:52

Jahoor, ik heb gewoon altijd gevraagd om de originele microgynon30 want het is grotendeels hetzelfde maar niet precies, je kan er wel andere bijwerkingen van krijgen.
Nou kreeg ik de pil vanwege de pijn dus misschien dat het dan anders is maar ik heb gewoon om origineel gevraagd en ook gekregen.

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:12

Ik ben zondag 2 mei begonnen met mijn eerste nuvaring.
Nou moest ik deze eigenlijk afgelopen zondag eruit halen, maar het is maandagmiddag geworden. Maar dat is toch niet zo'n ramp?
Ik heb de laatste week erg veel last van lichte bloeding en vd week was ik ook gewoon echt ziek - lees boven de wc hangen en je maag leeggooien - maar nou denk k zelf dat dat komt omdat ik die avond nogal slecht en verkeerd gegeten had.
Maar wanneer zou ik nou de 2e nuvaring weer moeten gebruiken? Kan dat gewoon 5 dagen na de maandag, moet dat op zondag - omdat 1e ook op zondag was - of op maandag - omdat ik m op maandag eruit gehaald hebt?
Die uitleg van het boekje vat ik niet helemaal en k heb weinig zin om strx met problemen aan te komen....

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:15

je kan hem max 4 weken inhouden geloof ik dus een dagje extra is niet zo erg. Je stopweek mag maximaal 7 dagen duren, mag korter maar niet langer!!! (net als bij de pil)

Je hebt hem maandagmiddag eruit gehaald en het moest zondag, ik zou hem gewoon uiterlijk zondagavond weer indoen!

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:16

Ik kreeg spontaan 3 puisten van de Ethinylestradiol/ Levonorgestrel - pil :').
Dat is eigenlijk ook het enige.

Maar het is goed dat ik het weet, dan kan ik het de volgende keer aangeven als ze weer willen veranderen van pil.

Het voelt toch op de een of andere manier niet fijn om te veranderen.

Bedankt voor de reacties!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:16

Ik zou hem op zondag er weer in doen, de dag dat je het normaal had.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:58

Ik heb een vraagje voor de spiraaldragers, heb er vrijdag eentje gehad en ik heb nog steeds op momenten inneens super pijnlijke scheuten vanbinnen dat ik even niet kan stappen. Alsof ik het voel?

Is dat normaal?