Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dontido schreef:ja uiteraard
weet je wat erg lekker is en super gezond lijnzaad krackers
Die kan je 'sochtends of als tussendoor met beleg eten.
ik maak ze zelf.
Het recept:
2 eetlepels lijnzaad in een kommetje mengen met 2 eetlepels water. Even laten staan (1 minuut) dan worden de zaadjes wat slijmerig. Pak een stukje bakpapier en vorm hierop een cracker. Leg het papier met de cracker op een bordje in de magnetron en zet 'm op 2 minuten.
Even af laten koelen en klaar is je cracker!
Vooral de croisaintjes, en de warme pistoletjes! Dus soms smokkel ik die nog naar binnen
maar het principe van géén koolhydraten bevalt erg goed, ik ben 3,6 kilo afgevallen in 4 weken tijd. Ik ontbijt met soja (yoghurt achtig) vanille of biogarde of turkse yoghurt en na de 14 dagen streng heb ik er nu zo nu en dan aardbeien in. Ik laat de musli's en crusli's dus staan. Tussen de middag 1 boterham (zelfgebakken) koolhydraatarm brood, lekker stevig en vult goed. Ik bak dit brood, laat het afkoelen en verpak het snee voor snee en vries het in. Ik snij het brood in 4en en dan elk stukje beleggen met bv kaas, vlees, pate, geitenkruidenkaas etc. Of ik neem een gemengde salade met tomaat, geitenkaas rondje, pinboompitten, paprika, komkommer etc met lekkere olijfolie en balsamicoazijn oid.
en ik sta 2 a 3 keer per week op de Crosstrainer en daarna buikspieren en dan niet vergeten de wei/ stal uitmesten, kost ook calorieën!
ik heb eerst dat via bakkerij t Stoepje gekocht, op de markt,2,50 euro voor 1 brood, dus de mix en dan alleen water toevoegen in de broodbakmachine. Nu heb ik het ook ontdekt bij de Molen hier in t dorp, dat is goedkoper, iets van 3 zoveel voor 1 kilo dus 2 broden! en mijn man vindt het zelfs ook lekker, dus dat wil wat zeggen
(maar hij kerijgt t niet want dan moet ik vaker naar de Molen en bakken haha
)