Dr Atkins dieet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleenn

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:20

Zo de mac wordt door je lijf dus flink afgestraft! ene kant fijn, maar ziek zijn is minder.

Ik vind warm eten het lekkerst/leukst. Kijk er altijd naar uit!

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 11:28

vandaag weer een pond minder ik ga goed :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:00

Gaat zeker goed zeg.

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:40

dontido schreef:
ja uiteraard
weet je wat erg lekker is en super gezond lijnzaad krackers

Die kan je 'sochtends of als tussendoor met beleg eten.
ik maak ze zelf.

Het recept:
2 eetlepels lijnzaad in een kommetje mengen met 2 eetlepels water. Even laten staan (1 minuut) dan worden de zaadjes wat slijmerig. Pak een stukje bakpapier en vorm hierop een cracker. Leg het papier met de cracker op een bordje in de magnetron en zet 'm op 2 minuten.
Even af laten koelen en klaar is je cracker!

Oke, bedankt voor het recept, ga het eens proberen...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:46

Ik blijf al een tijdje hangen op 76, vanmorgen 76,1 dus ik hoop dat ik morgen kan juichen dat de schaal zegt 75 nog wat.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:47

Pff dat heb ik met 77, ik blijf maar hangen :S

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:51

76, 77..... zucht was het maar waar :+

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 07:58

de beruchte plateau's ! Volhouden hoor!. Vaak verlies je wel cm's. Ik heb weken op de 71 gehangen en nu hang ik al enkele weken op de 68/69. Maar het is af en toe wel frusterend als je goed je best doet maar de weegschaal gaat niet omlaag.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:32

Ik hang ook....maar ik zit er niet zo mee, vandaag is het precies 6 weken geleden dat ik ben begonnen en ik ben 6 kilo kwijt. Gaat al hard zat zo. Wel had ik een voorzichtig streven om met de vierdaagse 10 kilo kwijt te zijn maar goed als dat 8 of 9 is, is dat ook best......ga daar niet van alles aan ophangen.

Mijn zwakke punt blijft brood.....dat vind ik ook het lastigste vooral bijvoorbeeld op zondagochtend, pistoletjes in de oven!

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:17

Ik blijf ook geregeld hangen. Als ik dan iets ongezond heb gegeten kom ik wat aan, maar de volgende dag vliegt het er dan weer af. En als de omvang maar minder wordt, dat is het belangrijkste. Weet niet of jullie erbij sporten, maar kan ook zijn als je sport dat je lichaam bezig is met spieren kweken en dat is vaak zwaarder van vet.

daffodil, dan kan ik je de hand schudden. Eet welliswaar geen brood, maar als ik zie dat mn ouders tussen de middag samen aan het eten zijn draait mn maag wel een keer om. Tegenwoordig maakt mn moeder zelf brood. Hele huis ruikt er dan naar. Vreselijk!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:00

Ohhhh daar zou ik het ook slecht mee hebben zeg.....kijk die aardappels, rijst of pasta mis ik echt niet. Gisteren heerlijk gekookt, lekker varkenshaas met asperges en gorgonzola saus en voor mijn man een half zakje aardappelschijfjes. Simpel maar oh zo lekker.

Sporten moet ik echt meer gaan doen, wil deze week echt op pad voor een goeie fiets maar dat is er simpelweg nog niet van gekomen!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:10

Nee met de aardappels rijst en pasta heb ik ook totaal geen moeite!! Maar brood mis ik wel :( Vooral de croisaintjes, en de warme pistoletjes! Dus soms smokkel ik die nog naar binnen ;)

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:12

ik meld me ook even, doe niet echt specifiek Atkins hoewel ik wel wat repen in de koelkast heb liggen voor nood.. :D maar het principe van géén koolhydraten bevalt erg goed, ik ben 3,6 kilo afgevallen in 4 weken tijd. Ik ontbijt met soja (yoghurt achtig) vanille of biogarde of turkse yoghurt en na de 14 dagen streng heb ik er nu zo nu en dan aardbeien in. Ik laat de musli's en crusli's dus staan. Tussen de middag 1 boterham (zelfgebakken) koolhydraatarm brood, lekker stevig en vult goed. Ik bak dit brood, laat het afkoelen en verpak het snee voor snee en vries het in. Ik snij het brood in 4en en dan elk stukje beleggen met bv kaas, vlees, pate, geitenkruidenkaas etc. Of ik neem een gemengde salade met tomaat, geitenkaas rondje, pinboompitten, paprika, komkommer etc met lekkere olijfolie en balsamicoazijn oid.
's avonds stukje vlees of vis en warme groente en gemengde sla. Voor manlief dan rijst (1 persoonscupje), aardappeltjes gestoomd of gebakken (ook van die kleine porties) of pasta of mie oid afhankelijk van het eten. Als ik roerbak neem ik geen mie meer maar alleen veel groente dus en kip of vegetarische blokjes. Alleen spaghetti en lasagna is dus onhandig mdat je dus met de pasta zit die je dan minder/ niet moet nemen. Had gister een verjaardag en dan kon ik alles nemen behalve het stokbrood, dat liet ik staan! en als ik een koekje neem dan een koekje van de natuurwinkel die gezoet is met honing of zo, geen gewoon koekje..en et gaat best goed moet ik zeggen, heb wel in het begin ook die suikerdip gehad, maar nu niet meer. :o en ik sta 2 a 3 keer per week op de Crosstrainer en daarna buikspieren en dan niet vergeten de wei/ stal uitmesten, kost ook calorieën! :+
(effe offtopic: Kelly ik ben ooit wezen kijken voor Red Savage in Venlo toen ik een paard kocht!!)

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:26

Goed hoor!
Mag ik vragen hoe jij dat brood maakt?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:35

Ja dat wil ik ook graag weten!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:07

is gewoon een mix hoor.. :o ik heb eerst dat via bakkerij t Stoepje gekocht, op de markt,2,50 euro voor 1 brood, dus de mix en dan alleen water toevoegen in de broodbakmachine. Nu heb ik het ook ontdekt bij de Molen hier in t dorp, dat is goedkoper, iets van 3 zoveel voor 1 kilo dus 2 broden! en mijn man vindt het zelfs ook lekker, dus dat wil wat zeggen :D (maar hij kerijgt t niet want dan moet ik vaker naar de Molen en bakken haha }> )

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:51

He jammer, heb geen broodbakmachine....maar is dat een koolhydraatarme mix dan?

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:09

ja, met soja en lijnzaad en zo, erg lekker, wel stevig brood, hard werken maar smakelijk.
broodbakmachine is tegenwoordig iets van 30 euro..en ik miste brood té erg, dus dit is handig!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:39

oh en trouwens er is ook Fijn Lijntje brood, wat je bij bakkers kunt kopen (effe googelen) maar wel duur volgens mij.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:21

Hoeveel koolhydraten zitten er dan in zo'n brood Josefien?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:45

Albert heijn heeft ook dat brood.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:48

Als je Googeld op atkins brood vind je daar het recept.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:49

aisie geen idee..
marleen_usar ik ga eens kijken!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:43

Heb gisteren een halfje brood bij de bakker besteld......kost 3,20 dus ik ben heeeeel benieuwd.

Kom ook heel leuke dingen op www.dieetwebshob.nl tegen maar men wat zijn die dingen duur zeg.......maar ja mix om pannenkoekjes mee te bakken vind ik best interessant!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:47

Nou ik ben van die 77 af, waar ik op bleef hangen, ben nu namelijk 78,5 :(
En ik mag niet meer hardlopen door mijn beenvlies ontsteking, dus weet echt niet hoe ik nou dan verder moet!! Atkins werkt bij mij omdat ik het niet super streng doe, en door het hardlopen er bij verlies ik wel gewicht.. Maar zonder hardlopen kan ik het wel vergeten!!