Abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:22

Adil18 schreef:
Daar ben ik in eerste instantie helemaal niet op ingegaan, maar ik reageerde op Maikeltje, en met de reden dat ik niet snapte waarom mensen zich zo druk konden maken om het feit dat andere mensen een kind weg laten halen.

Ok, mag ik dan even reageren met uitleg waarom ik me er druk om maak?
Omdat er een kindje wordt gedood... Waarschijnlijk is dit volgens jou iets wat alleen in mijn beleving afspeelt, maar toch. Voor mij is dit echt zo, en ik vind het erg.

Natuurlijk wil ik niet over andere mensen oordelen in hun situatie, ik heb ook bewust niet gereageerd in het andere topic. Maar mijn hart huilt. Een kindje, wat zich niet kan verweren, en alles in zich heeft een prachtig klein mensje te worden. Zo'n kindje moet dood, omdat mama niet wil. Dan kan ik niet anders denken, wat erg.

Andere mensen maken zich druk om iemand die een bontjas draagt, of iemand die aan jagen doet. Ik heb dit heel erg met abortus.
Laatst bijgewerkt door _Ella_ op 04-03-10 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:22

diana schreef:
Vjestagirl schreef:
Laat ik dan eens een vraag stellen aan diana en alle andere zwangeren. Waarom ben jij zwanger? Waarom wil je perse het kind zelf dragen? Waarom heb je niet geadopteerd uit Afrika, waar het kindje dat jij had kunnen adopteren nu dood aan het gaan is van de honger? Of uit China, waar het meisje dat jij had kunnen adopteren nu in een vuilnisbak achtergelaten wordt om dood te gaan?

omdat ik geen moordenaar ben..
en btw als je wilt adopteren vannuit een ver land moet je vet vet knaken hebben,om het kind hierheen te halen.
en dan nog meer knaken hebben voor de verzorging.
en dit is mijn eigen,en nog gratis gemaakt ook :P

En wij, de mensen die wel een abortus zouden laten, zijn wel moordenaars?

Ga je mond maar uitspoelen en daarna de hoek in... :Y)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:23

IPV continue persoonlijk worden, zou je ook eens kunnen proberen jezelf wat diplomatieker uit te drukken Diana. Het zou je sieren als je op constructieve wijze aan dit topic mee zou doen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:23

Tallie1979 schreef:
Inderdaad.. Het meisje van Nulde was ook zo'n kindje.. Moeders geestelijk in de knoop en kind ligt nu met een grasveld op haar buik.. Oh jee, laten we alsjeblieft geen enkele foetus aborteren..

De vrouw heeft in Nederland een keuze, mensen zullen dit niet altijd accepteren, maar het blijft eigen keuze. Ik accepteer het als een ander een kind op de wereld zet, accepteert de ander dan niet dat ik wel een abortus heb ondergaan, dan zegt dat meer over die persoon dan over mij. :)

Wilde de moeder van het meisje van Nulde in eerste instantie een abortus dan? Als ze dat niet wilde, was zij net zo goed baas over eigen lijf als ieder ander en had je haar niet tot abortus kunnen dwingen vanzelf.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:24

ella, ik maak me er drukker om dat mensen blijkbaar vinden dat je een ongewenst, niet welkom kind op de wereld zou moeten zetten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:24

diana schreef:
Vjestagirl schreef:
Laat ik dan eens een vraag stellen aan diana en alle andere zwangeren. Waarom ben jij zwanger? Waarom wil je perse het kind zelf dragen? Waarom heb je niet geadopteerd uit Afrika, waar het kindje dat jij had kunnen adopteren nu dood aan het gaan is van de honger? Of uit China, waar het meisje dat jij had kunnen adopteren nu in een vuilnisbak achtergelaten wordt om dood te gaan?

en btw als je wilt adopteren vannuit een ver land moet je vet vet knaken hebben,om het kind hierheen te halen.
en dit is mijn eigen,en nog gratis gemaakt ook :P

Dus omdat jij er liever zelf eentje maakt (want dat is goedkoper) gaat er nu ergens anders een kindje dood... Tsja. Das banketstaaf voor dat kindje in China en Afrika. Had het beter geaborteerd kunnen worden, dan had het dit iig niet mee hoeven maken...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:25

_Ella_ schreef:
Adil18 schreef:
Daar ben ik in eerste instantie helemaal niet op ingegaan, maar ik reageerde op Maikeltje, en met de reden dat ik niet snapte waarom mensen zich zo druk konden maken om het feit dat andere mensen een kind weg laten halen.

Ok, mag ik dan even reageren met uitleg waarom ik me er druk om maak?
Omdat er een kindje wordt gedood... Waarschijnlijk is dit volgens jou iets wat alleen in mijn beleving afspeeld, maar toch. Voor mij is dit echt zo, en ik vind het erg.

Natuurlijk wil ik niet over andere mensen oordelen in hun situatie, ik heb ook bewust niet gereageerd in het andere topic. Maar mijn hart huilt. Een kindje, wat zich niet kan verweren, en alles in zich heeft een prachtig klein mensje te worden. Zo'n kindje moet dood, omdat mama niet wil. Dan kan ik niet anders denken, wat erg.

Andere mensen maken zich druk om iemand die een bontjas draagt, of iemand die aan jagen doet. Ik heb dit heel erg met abortus.

Ach, ik kom uit een jagersfamilie dus eigenlijk zou ik er al aan gewend moeten zijn voor moordenaar uitgemaakt te worden :')

Ik leef indderdaad niet zo zeer emotioneel mee en zie het anders, waarschijnlijk omdat ik zelf geen kinderwens heb.

Toch vind ik niet je niet van doden en vermoorden kunt spreken, want je kunt imo niet iets vermoorden wat niet levensvatbaar is...

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:25

Vjestagirl schreef:
Nee, dan gaat het om het weghalen van iets wat niet levensvatbaar is, en voor de wet ook nog niet leeft. Dat het voor jouw gevoel wat anders is, wil niet zeggen dat het zo is.

En er zijn heel veel manieren om te voorkomen dat je zwanger wordt. Ja. Die werken niet altijd.

sorry hoor, of het wettelijk strafbaar is, zal me eerlijk gezegd een worst zijn. Dat zijn maar regeltjes op papier... ik heb in dit topic al meerdere keren onderbouwd waarop ik baseer dat het léven is. Dat beweer ik niet zomaar omdat 'mijn gevoel dat zegt'

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:26

Mindim schreef:
Tallie1979 schreef:
Inderdaad.. Het meisje van Nulde was ook zo'n kindje.. Moeders geestelijk in de knoop en kind ligt nu met een grasveld op haar buik.. Oh jee, laten we alsjeblieft geen enkele foetus aborteren..

De vrouw heeft in Nederland een keuze, mensen zullen dit niet altijd accepteren, maar het blijft eigen keuze. Ik accepteer het als een ander een kind op de wereld zet, accepteert de ander dan niet dat ik wel een abortus heb ondergaan, dan zegt dat meer over die persoon dan over mij. :)

Wilde de moeder van het meisje van Nulde in eerste instantie een abortus dan? Als ze dat niet wilde, was zij net zo goed baas over eigen lijf als ieder ander en had je haar niet tot abortus kunnen dwingen vanzelf.

Dat weet ik niet, het was louter een voorbeeld wat ik aanhaalde :)

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:27

montoya schreef:
wat een gezeik naar diana toe zeg .
ze geeft haar mening net als wat jullie doen

Ja, maar noemt mensen die abortus zouden laten plegen alleen wel tussen neus en lippen door moordenaars of harteloos.
Lijkt me dat je daar op mag reageren

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:28

@adil
Een professionele jager weet je ook dat je geen zwangere dieren mag neerschieten.......

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:28

montoya schreef:
wat een gezeik naar diana toe zeg .
ze geeft haar mening net als wat jullie doen

Nee, ze valt pro-abortus mensen persoonlijk aan ipv met argumenten aan te komen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:29

_Ella_ schreef:
Vjestagirl schreef:
Nee, dan gaat het om het weghalen van iets wat niet levensvatbaar is, en voor de wet ook nog niet leeft. Dat het voor jouw gevoel wat anders is, wil niet zeggen dat het zo is.

En er zijn heel veel manieren om te voorkomen dat je zwanger wordt. Ja. Die werken niet altijd.

sorry hoor, of het wettelijk strafbaar is, zal me eerlijk gezegd een worst zijn. Dat zijn maar regeltjes op papier... ik heb in dit topic al meerdere keren onderbouwd waarop ik baseer dat het léven is. Dat beweer ik niet zomaar omdat 'mijn gevoel dat zegt'

Waarop baseer je het dan als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:30

Vjestagirl schreef:
Dus omdat jij er liever zelf eentje maakt (want dat is goedkoper) gaat er nu ergens anders een kindje dood... Tsja. Das banketstaaf voor dat kindje in China en Afrika. Had het beter geaborteerd kunnen worden, dan had het dit iig niet mee hoeven maken...

Ja, zo kan je dan zeggen, alle kinderen die kanker hebben, hadden beter geaborteerd kunnen worden, alle mensen die niet alles op een rijtje hebben hadden beter geaborteerd kunnen worden. Iedereen die een poedersuiker leven heeft had beter geaborteerd kunnen worden. Dan had men hun rottige leven niet mee hoeven maken. Helaas zijn deze mensen niet allemaal ongewenste kinderen geweest en was hun moeder blij met hun geboorte en heeft het leven een rottige wending genomen, that's life. Abortus is niet overal een oplossing voor, iemand in het andere topic gaf te kennen dat het een probaat middel was voor de gezinsdrama's in nederland, waar 1 van de ouders het gezin om zeep helpt :')

En Vjestagirl, als je zo begaan bent met de kinders in China of Afrika, wat let je ;)

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:32

Adil18 schreef:
Ach, ik kom uit een jagersfamilie dus eigenlijk zou ik er al aan gewend moeten zijn voor moordenaar uitgemaakt te worden :')

Ik leef indderdaad niet zo zeer emotioneel mee en zie het anders, waarschijnlijk omdat ik zelf geen kinderwens heb.

Toch vind ik niet je niet van doden en vermoorden kunt spreken, want je kunt imo niet iets vermoorden wat niet levensvatbaar is...

Ik wil even duidelijk stellen, dat ik niemand voor moordenaar uitmaak, want daar gaat het helemaal niet om.

Vraagje: Een baby die met 22 weken geboren wordt, leeft vaak nog een paar uur, voordat het sterft. Tenminste, ik noem dat leven. Hoe noem jij dat dan?

Vjestagirl

@Mindim: een hekel aan kinderen let me. Maar jullie willen ze blijkbaar toch al... Waarom dan niet eentje die het slecht heeft redden ipv er eentje bij te zetten op de wereld?

diana

en dit is mijn eigen,en nog gratis gemaakt ook :P[/quote]

Dus omdat jij er liever zelf eentje maakt (want dat is goedkoper) gaat er nu ergens anders een kindje dood... Tsja. Das banketstaaf voor dat kindje in China en Afrika. Had het beter geaborteerd kunnen worden, dan had het dit iig niet mee hoeven maken...[/quote]

oh my god!! anders vat je alles letterlijk op.
ook omdat wij mijn vriend en ik graag een kind willen van ons zelf,waar wij onzelf in kunnen terug herkennen enz.
dat is een gevoel...hebben wel meer mensen

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:33

Ja en andere mensen dus niet, maar dat schijn jij niet te begrijpen, Diana

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:34

_Ella_ schreef:
Adil18 schreef:

Ik wil even duidelijk stellen, dat ik niemand voor moordenaar uitmaak, want daar gaat het helemaal niet om.

Vraagje: Een baby die met 22 weken geboren wordt, leeft vaak nog een paar uur, voordat het sterft. Tenminste, ik noem dat leven. Hoe noem jij dat dan?

Nee, ik weet dat jij dat niet zei....

Hoe ik dat noem...Net als de wet: Niet levensvatbaar

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:34

Adil18 schreef:
_Ella_ schreef:

Waarop baseer je het dan als ik vragen mag?

Sorry, ik ga nu naar bed, ik wil morgen wel even alle pagina's van dit topic voor je napluizen. Als je het eerder wil weten, zou je zelf ook mijn posts even na kunnen lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:35

Citaat:
Dat weet ik niet, het was louter een voorbeeld wat ik aanhaalde :)

Dan heeft het dus niets met abortus te maken? Je kunt toch niet alles van te voren weten? Als ik wist dat mijn zoon wanneer hij 2 jaar werd afgeslacht zou worden, zou ik laten aborteren, helaas kan ik niet in de toekomst kijken en die moeder waarschijnlijk ook niet. Ze was psychisch niet in orde, misschien was ze wel blij met het meiske en heeft zich laten beinvloeden door d'r man. Ik snap niet wat dit geval met abortus te maken heeft. Je bedoeld dat het meisje van Nulde beter geaborteerd had kunnen worden?

Vjestagirl

_Ella_ schreef:
Adil18 schreef:

Levensvatbaar houdt in dat het íetsjes langer leeft dan een paar uur. Jaartje of 75 gemiddeld (zei het dat er geen ongelukken of dodelijke ziektes tussendoor komen).

Tallie1979

YankeeBoy schreef:
Ja en andere mensen dus niet, maar dat schijn jij niet te begrijpen, Diana

Diana heeft ook zoiets als zwangerschapshormonen, heeft ook niet iedereen last van! :D

corina21

:P[/quote]

Dus omdat jij er liever zelf eentje maakt (want dat is goedkoper) gaat er nu ergens anders een kindje dood... Tsja. Das banketstaaf voor dat kindje in China en Afrika. Had het beter geaborteerd kunnen worden, dan had het dit iig niet mee hoeven maken...[/quote]
dus wij mogen nu geen kindertjes meer maken omdat jij vind dat we moeten adopteren whahaha lol.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:36

eigen kind en adopteren is peren met appels vergelijken