Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:14

MamboBeach schreef:
Wat ik bedoel te zeggen is dat TS weet wat ze doet en waar ze mee bezig is en dit bedoel ik niet aanvallend!
Ik ken namelijk ook vrouwen die echt onwijze spijt hebben gekregen na een abortus.

En zo bestaan er ook veel vrouwen die er geen spijt van hebben. Denk je niet dat dat iets héél persoonlijks is dat zich niet laat te voorspellen? Al zeker niet via het internet.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:15

Oke dan .........16,5 week al zwanger ..........

Knap dat je deze beslissing kan maken, ik zou het niet kunnen.
Persoonlijk vind ik het onverstelbaar .......... het is gewoon al een echt kind............

Hoop dat je in de bedenkdagen je nog bedenkt.......

Succes met alles

Edit: heb je nu geen spijt dat je er niet eerder werk van hebt gemaakt, als je "sneller"gereageerd had,had het kindje nog niet zo ver "af" geweest.......

Ik denk dat ik het daarom moeilijk jullie keuze kan begrijpen

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:17

TS wat is het fijn dat we in een tijd en een land leven waar je de keuze hebt, en abortus is jou keuze en die heb je duidelijk uitgelegd, vind men hier in jou topic. Zelf respecteer ik jou keuze, ik ben niet tegen abortus, ook niet voor trouwens maar er zijn wel eens situaties, waarin het heel 'prettig' is dat het kan. Maar in jou geval..........ik heb er erg veel moeite mee gezien de termijn van jou zwangerschap een kindje, geheel kompleet van 20 cm lang........................ik ben er stil van............

Ik wens jou heel veel sterkte.......... en hoop echt dat je over een aantal jaar nog steeds vindt dat je de juiste beslissing genomen hebt..................

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:18

Poeh, een abortus met 17.5 week. Bedenk goed dat je daarna flink de tijd nodig hebt om bij te komen, want volgens mij is zo'n abortus een behoorlijke ingreep.

Gezien je openingspost denk ik dat jij de juiste keuze maakt voor jou en je kindje. Momenteel heb je geen goede basis voor een kindje. Heel veel sterkte, meid. :(:)

(En bescherm jezelf voortaan beter tegen een zwangerschap.)

brendalevita

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:21

Idd heb even gegoogeld kon het niet laten,maar het kan al niet meer met curritatie phoe..

hanny_jelke

beste TS,
ik persoonlijk zou nooit voor abourtus hebben kunnen kiezen.
ik was dan ook al 28 weken.
toch wil ik je heel veel succes wensen.
ik weet van me zus en me moeder dat dit niet makelijk is om te laten doen.
heel veel sterkte meid.
ik hoop dat je vriend en je fammilie je voledig steunnen. :(:)

Manon262

Hier een stille meelezer en alleenstaande mama van een prachtige dochter :

Je kan je kindje, want dat is het al, al vanaf 16 weken soms al, voelen bewegen in je buik.

Ik zal je wat zeggen, jij denkt dat je een zwangerschap niet aankunt en bent bang dat je opnieuw in een depressie kan geraken, meid ik denk net het tegenovergestelde, dit is iets waar je niet mee zal kunnen leven, dit is al een kindje,met alles erop en eraan, zo gevoelloos kan (bijna) niemand zijn......

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:22

brendalevita schreef:
Idd heb even gegoogeld kon het niet laten,maar het kan al niet meer met curritatie phoe..

Hoe dan? Kunstmatig weeën opwekken neem ik aan?
Heel veel sterkte TS, ik hoop dat je er goed over na gedacht hebt en dat je er op een later moment geen spijt van zal gaan krijgen.
Wil je helemaal nooit kinderen?

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:24

Heino schreef:
brendalevita schreef:

Heel veel sterkte TS, ik hoop dat je er goed over na gedacht hebt en dat je er op een later moment geen spijt van zal gaan krijgen.

Nee ik ga het niet hier neerzetten ,vindt ik niet gepast en kan het niet eens typen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:25

Hoe gaat het nu verder tussen jou en je vriend?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:27

Pffff, 16.5 weken ;( Dan is het inderdaad al een heel echt kindje..
Heel veel sterkte, ik zou het niet kunnen.
Hopelijk valt de ingreep mee...

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:28

Met 17 weken voelde ik voor het eerst mijn kindjes [tweeling] bewegen.................

Verder ga ik hier niet op reageren,maar wat de TS ook gaat besluiten na haar vijf wachtdagen ik wens haar sterkte.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:28

ulysse1 schreef:

Je kan je kindje, want dat is het al, al vanaf 16 weken soms al, voelen bewegen in je buik.

Ik zal je wat zeggen, jij denkt dat je een zwangerschap niet aankunt en bent bang dat je opnieuw in een depressie kan geraken, meid ik denk net het tegenovergestelde, dit is iets waar je niet mee zal kunnen leven, dit is al een kindje,met alles erop en eraan, zo gevoelloos kan (bijna) niemand zijn......

ja met de juiste hulp kun je het echt wel aan idd.
je ouders, vriend/ vrienden enz.
ik vindt ook dat je de beslissing niet moet nemen omdat je denkt dat je het niet aan kan.

ga het nog eens vragen want ik krijg steeds geen antwoord.
loop je al ergens voor hulp of medicijnen?

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:29

brendalevita schreef:
Nee ik ga het niet hier neerzetten ,vindt ik niet gepast en kan het niet eens typen.

Ik heb net even opgezocht hoe ze het doen en wordt er spontaan onpasselijk van. Ik zou het zelf niet kunnen in elk geval.

TS, heel veel sterkte!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:29

Ik ben er gewoon naar van, sorry TS !

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:30

Jeetje... zo ver al... Dapper dat je het toch door wil zetten! Ik zou het niet kunnen! Veel sterkte verder! Hopelijk komt alles goed!
Ik heb eens een abortus gezien en werd er niet blij van. Sterkte met alles!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:30

brendalevita schreef:
Heino schreef:
brendalevita schreef:

Ik weet wat je bedoelt. Een vriendin heeft het ook via de weg gedaan die TS waarschijnlijk ook zal moeten ondergaan.. Zij moest het doen wegens medische redenen van de baby, maar had het graag gehouden anders. Ze heeft het er nog steeds niet makkelijk mee (het is inmiddels zo'n 3 en halve maand geleden)
Echt heel erg vervelend dit, maar het is nou eenmaal de keuze van de TS :)
Ik hoop voor haar dat het meevalt, voor de rest moet je er maar 'gewoon' blind in gaan denk ik.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 02-03-10 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:32

Pfff 17,5 week........... das heftig!!

Ik persoonlijk zou het denk ik niet kunnen met 17,5 week........

Heel, heel veel sterkte!!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:33

Ts, als je na goed nadenken nog steeds bij je voetstuk blijft, vind ik je erg moedig. Zeker met de negatieve reacties nu. Voor wat het je waard is, een heel dwars meisje op een zolderkamertje in London denkt aan je. En ik sta achter je, hoe dan ook. Heel veel sterkte.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:36

Het is niet negatief wat we typen ,we zijn lichtelijk geschokt maar daarom staan we achter haar keus ,ik zie hier namelijk geen onvertogen woord staan.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:36

Ik wens jou heel veel sterkte de komende tijd.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:38

MarcoBorsato schreef:
Ts, als je na goed nadenken nog steeds bij je voetstuk blijft, vind ik je erg moedig. Zeker met de negatieve reacties nu. Voor wat het je waard is, een heel dwars meisje op een zolderkamertje in London denkt aan je. En ik sta achter je, hoe dan ook. Heel veel sterkte.

Ik denk dat de "negatieve"reacties het meeste komen van mensen die moeder zijn of heel graag moeder zouden willen zijn, ben zelf ook moeder en heb daarna nog een bbz achter de rug.

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat mensen dan "negatiever"zijn, vooral omdat er naar mijn idee niet goed overna gedacht is, je weet dat als je sex hebt dat er wat kan gebeuren en als je dan ook nog eens zo laat actie onderneemt en dan nog abortus wil plegen, kan dat er bij mij NIET in........

Naast het feit dat je familie en vrienden je vast steunen, zijn er ook speciaal opgeleide mensen die je kunnen ondersteunen.

Ik kan er echt met de pet niet bij en ben er gewoon naar van,vooral als je je bedenkt dat het al een hele kind is !!

dierfysio

ulysse1 schreef:

Ik kan me, als moeder van een prachtige zoon, hier volledig bij aansluiten. Ik voelde ons boefje met 14 weken al bewegen! Met 17 weken nog aborteren, jeeeeehhhh... ben er stil van. Ik snap het ook niet. Ik bedoel: het is een kindje, helemaal af al, moet alleen nog groeien. Hoe kun je? Mijn mening: als je zo ver bent, en er is niks met het kindje waardoor het nite levensvatbaar zou zijn, dan vind ik het gewoon moord. Harteloos en kil.

Heel veel sterkte, wijsheid en lieve mensen om je heen gewenst. Ik hoop oprecht dat je je bedenkt! Als je een kindje echt, echt niet ziet zitten, is adoptie dan niet een betere keus??

shera

Ik heb ook even zitten googlen. Zo kompleet, zo al en mensje...
Ik kan niet beoordelen hoe jou situatie is en zal je daarom ook niet veroordelen, maar meid denk er goed over na....
sterkte de komende week :(:)

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Heel veel sterkte ts. Wat je beslissing ook is. :(:)