Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MamboBeach schreef:Ayasha schreef:Dat is fijn. Van mij mag hij zo uitzonderlijk zijn als hij wil. Maar dat maakt de feiten niet anders.Wat de oorzaak is weet men niet, komt men wel achter, het feit blijft dat ie niet zindelijk is. Imo ben jij degene die aan het "violen" is.
Heet jij nu asjemenou?Ik mocht ook net niet reageren, ik heette ook geen Maikeltje.
Ik heb geen viool dus kan ik ook niet violen...![]()
Heb al beschreven hoe ik erover denk, of ie nou zindelijk is of niet... Maakt me geen ruk uit...
Pauline schreef:Tja maar net als wij ken jij niet de hele situatie en een árts heeft makkelijk kletsen. Mijn ervaring is dat die juist wel makkelijk zijn in deze gelegenheden om de ouders maar gelijk te geven. Gaat echt niet ook naar school.
En nog een keer: het is niet het gemák van de juf. Dan mocht hij niet op school komen. Het gaat om de veiligheid van die andere 28 koters. Want zijn diezelfde mensen die nu zo fel zijn over mensen in het onderwijs evenfel als er een topic is van een moeder van een klasgenoot: mijn kind is gevallen, hersenschudding en de juf is steeds uit de klas? Om dit jongetje te verschonen?
Ayasha schreef:MamboBeach schreef:
Heet jij nu asjemenou?Ik mocht ook net niet reageren, ik heette ook geen Maikeltje.
Ik heb geen viool dus kan ik ook niet violen...![]()
Heb al beschreven hoe ik erover denk, of ie nou zindelijk is of niet... Maakt me geen ruk uit...
Nee hoor, ik reageer gewoonDat heb je op een openbaar forum. Er kunnen andere mensen reageren dan jij voor ogen hebt.[
Pauline schreef:Wat een gezeik is in deze context wel weer toepasselijk
Een kind wat ziek is heeft hulp nodig . Prima. Als de school aangeeft het niet meer aan te kunnen in de reguliere klassensituatie dan is het taak van beide partijen om te komen tot een oplossing. Kan iedereen onwijs gaan generaliseren, dat heeft geen enkele nut, daar gáát het niet om.
Dit kind lijkt voorlopig niet in staat om controle te uitoefenen over zijn blaas en de juf geeft aan dat niet te kunnen hanteren binnen haar lessituatie. Lijkt me een redelijk verhaal, een luier is één oplossing. Niks meer en niks minder.
newmom schreef:nou ja zeg, ik ben zo even aan t lezen en vind dat sommige reacties erg onaardig zijn tov TS en haar zoontje.
T menneke was toch zindelijk? en t is niet gezond dat t kereltje echt om de tien minuten KAN plassen.. Denk dat dat verder weinig met zijn zindelijkheid te maken heeft, eerder met iets medisch idd.
Ik snap TS ook wel idd, en ze probeerde ook een luier aan t doen vertelde ze maar dat wou haar zoontje niet, en de boxerluier scheurde.. enfin, ze probeert wel degelijk de school tegemoet te komen. Maar ook ik zou eerder het advies van de kinderarts volgen als van een juffrouw, die heeft immers voor juf gestudeerd en niet voor dokter.
ik wens TS en haar zoontje veel sterkte en succes.
Ayasha schreef:MamboBeach schreef:Fijn dat je dit begrijpt want daarom gaf ik net ook reactie maar toen kon ik opeens niet meer lezen volgens jou!
Die mening heb ik nog steeds, maar dat heeft niets te maken met of je al dan niet mocht reageren, dat heeft te maken met hoe je reageerde.
MamboBeach schreef:Oh, ik ben altijd goed geweest in lezen, hoge cijfers!Wel apart dat ik dit nu ineens ben verleerd!
![]()
Niet terugkrabbelen hè!
Zullen we weer gaan discuzeuren?
Pauline schreef:Tja maar net als wij ken jij niet de hele situatie en een árts heeft makkelijk kletsen. Mijn ervaring is dat die juist wel makkelijk zijn in deze gelegenheden om de ouders maar gelijk te geven. Gaat echt niet ook naar school.
Pauline schreef:Wat ik aan de moeder zou voorstellen (andersom geredeneerd dus) is om in de klas een week mee te lopen om samen te kijken of het werkt om hem te leren te plassen in de schoolsituatie. Waarbij de moeder zich steeds wat meer terugtrekt en de juf het overneemt. Op die manier laat je geen klas alleen, en kan zij hem steunen want thuis kan hij het wél.
En hoeft hij geen luier om. Evt een beloningskaart ofzo, en kijken hoe dat uitpakt. Dat kun je dan langzaam afbouwen.
maikeltje schreef:Ayasha schreef:Ik ga geen kinderen krijgen dus dat hoeft niet.
En dat kan ik me allemaal best voorstellen maar dan nog vind ik het niet fair om het allemaal maar op de school en de juf te steken.
Wie doet dat dan en waar is dat geschreven?
newmom schreef:@aysha,
ik kan het toch niet laten.
ik vind je reacties erg kort door de bocht en je komt bij mij een beetje over als een jonge meid, zonder kinderen.
ik denk (en hoop) dat je wanneer je ouder bent en kinderen hebt je mening hierover bij zult stellen.
het is geen zwart wit kwestie, het is vooral het gevoel wat je erbij hebt, het gevoel wat je je kind wel of niet wil laten doormaken,
er is geen moeilijker beroep als moeder zijn, overal mag en kun je in falen, maar niet in het moeder zijn.
zolang je geen moeder bent kun je je misschien wel voorstellen hoe het moet voelen maar je weet het pas echt als je moeder bent.
Ik wil hiermee niet zeggen dat je niet mag reageren oid..
wil je wel even duidelijk maken dat het niet zo zwart wit is als jij zegt.