Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
want ik kijk nog altijd vanuit het belgisch systeem beantsje schreef:gohya schreef:.
Maar wat heeft een EEG met een hart patient te maken?kunnen ze uit een EEG ook dingen halen die verband houden met het hart?
Stel je hebt een hartaanval(letje) gehad. Dan komt er uiteindelijk wat littekenweefsel. Daardoor zal het hart wat anders samentrekken dan normaal en dat zie je op de ECG (electrocardiogram)terug; de gemeten stroompjes vanuit de sinusknoop verplaatst zich op een iets andere manier door het hart.
Een EEG (electroencefalogram) meet de electrische activiteit in de hersenen. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je daarmee littekens in het hart kan herkennen.
Talisa schreef:Epilepsie kun je niet zovaak zien op een EEG, eigenlijk alleen tijdens een aanval.. Heel soms ook buiten zo'n periode om.
Maar dat verhaal van jouw zoon klinkt niet echt als epilepsie, maar misschien heeft hij dat ook, het verklaart alleen de coma niet.

Een vraag over de familie hoeft niet zoveel te betekenen, anderzijds kent epilepsie veel meer vormen dan de schokkerige, heftige aanvallen waar we allemaal weleens van gehoord hebben. Veel kinderen hebben kortdurende periodes van afwezigheid, absences, waarin ze heel even "bevriezen" in hun houding, om binnen een minuut weer gewoon verder te gaan. Ook dat is een vorm van epilepsie. De conclusie dat je zoon wel of geen epilepsie heeft, zou ik nog maar even niet trekken. Falona schreef:yvonnedv schreef:ja wel hoor die MRI's worden op de meest vreemde tijden gebruikt. Mijn vader moest laatst 's avonds om 21.30u
MRI's worden idd vaker 's avonds of op zaterdag gedaan dus dat kan best kloppen
gohya schreef:Citeer.
De conclusie dat je zoon wel of geen epilepsie heeft, zou ik nog maar even niet trekken.
Ik trek nog geen conclusie,want er zijn idd. veel vormen van epilepsie.Ik heb alleen nog nooit gehoord dat je van epilepsie ook in diepe coma kan raken,dus vandaar.
En de hoofdpijn en steken/pijn op de borst kan ik ook niet combineren met epilepsie.
gohya schreef:Hyperventilatie heeft hij niet,ik ken dat.
Hij slaapt gewoon normaal in maar word elke nacht gewoon wakker,ook zonder steken op de borst.Hij slaapt geen enkele nacht aan een stuk door.
Zijn angst is nu grotendeels weg,daar word hij niet wakker door.