Wie heeft er nog meer een gave ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Wie heeft er nog meer een gave ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:35

Dat kan niet :n Paarden kennen geen mensentaal.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:06

Wat kan er dan wel?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:09

plaatjes en gevoelens. :) (alsin pijn enz)

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 20:13

Bandida schreef:
Verbazend dit topic (voor een scepticus als mezelf ;)). Over wat voor soort communicatie met paarden wordt hier gepraat? Een soort gesprek (als onder mensen) met het dier dat voor je staat?

haha nee dat kan natuurlijk niet :P
Paarden verstaan dat niet ;)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:20

pharagirlke schreef:
plaatjes en gevoelens. :) (alsin pijn enz)

Ok.
Nu ben ik geneigd om dat onder autosuggestie te plaatsen. Hoe heb je zelf zekerheid gekregen over het feit dat het om iets gaat dat het paard door geeft, en niet om plaatjes en gevoelens die jouw hersenen op het paard projecteren? Waar haal je vertrouwen uit dat het echt is?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:20

Gevoel. :)
Plus dat ik dingen voel en te zien krijg die ik niet kan weten. Die schrijf ik neer en vertaal ik zo goed mogelijk en als ik daar dan bevestiging van krijg... Tja dan ben ik of een hele goeie gokker of ik heb het door gekregen. :) Het kan hoor, dat het 1 groot toeval is elke keer weer... Maar toevallig is het wel...

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:24

pharagirlke schreef:
Gevoel. :)

Euh ok. Dat gaat voorbij mijn begripsvermogen vrees ik ;)
Dus stel dat je bij mijn paard in de wei zou staan, dan kan hij je doorgeven hoe hij in zijn vel zit op dat moment?

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 20:26

trouwens pharagirlke ik heb net even het topic daarzocht maar ik kan jou gave nergens vinden (ben dan ook niet helemaal wakker vandaag ;) )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:26

Tja, hoe weet je of iemand de ware voor je is Bandida? Hoe WEET je dat je van iemand houdt? :)

Ja dat kan. :)

Xfeno01X ik heb geen "gave". Ik heb enkel een heel goed ontwikkelde intuïtie en ik gebruik datgene dat iedereen heeft maar waar weinig mensen van weten. :+ Ik vind het ver gaan om zulke dingen een gave te noemen. :) Telekinese is een gave... Als je zou kunnen vliegen (zonder vliegtuig enzo) dat is ook een gave :j

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 20:27

pharagirlke schreef:
Tja, hoe weet je of iemand de ware voor je is Bandida? Hoe WEET je dat je van iemand houdt? :)

Ja dat kan. :)

Xfeno01X ik heb geen "gave". Ik heb enkel een heel goed ontwikkelde intuïtie en ik gebruik datgene dat iedereen heeft maar waar weinig mensen van weten. :+ Ik vind het ver gaan om zulke dingen een gave te noemen. :)

en wat is dat dan? :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:30

Ik ben vnl een voeler en ik heb geleerd om om te gaan met energie. Fotoreadings, mensen aanvoelen, pijntjes aanvoelen en eventueel weghalen met behulp van energie, aura's aanvoelen en soms zien (is immers ook gewoon energie) en een heul goed ontwikkeld "voorgevoel". (voorspellende dromen en gewoon momenten dat ik ineens iets in mijn hoofd krijg dat ik niet snap en dan zet ik het opzij, en een flinke tijd later gebeurt datgene dan.) dat soort dingen. :)

Ik voel dus vnl goed. :) Enfin, ik heb moeite gedaan om het te ontwikkelen zeg ma. :)

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 20:32

pharagirlke schreef:
Ik ben vnl een voeler en ik heb geleerd om om te gaan met energie. Fotoreadings, mensen aanvoelen, pijntjes aanvoelen en eventueel weghalen met behulp van energie, aura's aanvoelen en soms zien (is immers ook gewoon energie) en een heul goed ontwikkeld "voorgevoel". (voorspellende dromen en gewoon momenten dat ik ineens iets in mijn hoofd krijg dat ik niet snap en dan zet ik het opzij, en een flinke tijd later gebeurt datgene dan.) dat soort dingen. :)

Ik voel dus vnl goed. :) Enfin, ik heb moeite gedaan om het te ontwikkelen zeg ma. :)

Ok , maar kan jij dan ook problemen en pijnen voelen en wag halen bij paarden ?
haha sorry hoor, ik ben altijd erg nieuwschierig

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:32

pharagirlke schreef:

Dat weet je nooit volgens mij. Bovendien is houden van ook geen statisch gegeven ;)
Maar goed, ander onderwerp..

Sterk, dat deel over zeer goed ontwikkelde intuitie kan ik volgen. Maar dat een paard effectief iets zou communiceren (zoals plaatjes) niet. Maar ik heb ook het idee dat het niet uit te leggen is, dus we gaan niet echt verder komen ;)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:34

Ik heb "last" van hoog gevoeligheid. (nog een mooie term.)

Ik voel van mensen, dieren en zelfs geesten hun gevoelens en/of hun emoties. Het is erg lastig en zorgt er voor dat ik hoofdzakelijk mensen probeer te vermijden. (Is niet vaak mogelijk helaas. Moet ook mijn boodschappen doen.) Verliefde mensen ben ik graag bij, voel ik me ook een beetje verlieft :o (niet op die mensen hoor, op hun gevoel) :P

Mensen strooien nogal veel met hun gevoelens en emoties. Waar ik weer moeilijk van af kom. Soms met beelden er bij. Van mannen vind ik het dan wel weer grappig. (ps ik is vrouw) dus bedenk zelf maar wat hun gedachten kunnen zijn, tip, bloot. :D

Oude plekken/gebouwen waar zich veel heeft afgespeelt (moord, ruzie...) in het verleden mijd ik ook, kan er weken last van hebben.

Ook zie ik dingen in de toekomst, helaas staat er nooit een datum, tijd of plaats bij zoals op videofilm. Er zitten toch wel eens schokkende ding bij, en ik kan er niks mee en dus niemand waarschuwen. ;(
Dat kan me erg dwars zitten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:36

XfenoX: vaak kan je pijn niet geheel weg halen net zo als problemen, je kan wijzen waar ze liggen en zorgen dat de eigenaar de oorzaak weg haalt... Als je de oorzaak niet weg haalt kan je nooit de pijn weghalen. Maar een spierpijntje oid (onschuldige dingen die geen dieper liggende oorzaak hebben) bij mijn vriend bv kan ik wel verzachten of zelfs helemaal weg halen :) Maar je moet niet verwachten dat je de pijn van een breuk weg kan halen als de breuk niet verzorgt wordt. Zelfde met problemen, een paard dat een bepaalt ongewenst gedrag vertoont doet dat met een reden, ik kan wel op de reden wijzen maar ik kan niet aan paardlief vertellen "nou ga jij je gedragen he!"... Nee, het is aan de eigenaar om de reden weg te nemen of er mee te werken en dan zal het probleem ook opgelost raken. :)

Bandida: dat is dit ook niet. Waarom kan je niet geloven dat een paard kan communiceren? :) Als je me kan zeggen "waar" je het exact moeilijk mee hebt kan ik proberen om het duidelijker te maken. :) Plaatjes staat ook zo stom, kan me voorstellen dat je je daar geen beeld bij kan vormen (lekkere woordkeuze :') )

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 20:43

pharagirlke schreef:
XfenoX: vaak kan je pijn niet geheel weg halen net zo als problemen, je kan wijzen waar ze liggen en zorgen dat de eigenaar de oorzaak weg haalt... Als je de oorzaak niet weg haalt kan je nooit de pijn weghalen. Maar een spierpijntje oid (onschuldige dingen die geen dieper liggende oorzaak hebben) bij mijn vriend bv kan ik wel verzachten of zelfs helemaal weg halen :) Maar je moet niet verwachten dat je de pijn van een breuk weg kan halen als de breuk niet verzorgt wordt. Zelfde met problemen, een paard dat een bepaalt ongewenst gedrag vertoont doet dat met een reden, ik kan wel op de reden wijzen maar ik kan niet aan paardlief vertellen "nou ga jij je gedragen he!"... Nee, het is aan de eigenaar om de reden weg te nemen of er mee te werken en dan zal het probleem ook opgelost raken. :)

Bandida: dat is dit ook niet. Waarom kan je niet geloven dat een paard kan communiceren? :) Als je me kan zeggen "waar" je het exact moeilijk mee hebt kan ik proberen om het duidelijker te maken. :) Plaatjes staat ook zo stom, kan me voorstellen dat je je daar geen beeld bij kan vormen (lekkere woordkeuze :') )

idd , toen ik het aan mijn vrienin vertelde vroeg ze of ik een heel gesprek met het paard aan ging :')
Zie mezelf al zitten in het land koffieleuten met je paard :')

dat ik juist meestal bij mij het prableem :j Ik kan wel weten wat er allemaal aan de hand is maarja hoe moet ik dat aan de eigenaar vertellen,
die denkt zeker :' Hoe weet jij dat nouweer'
Daarom vertel ik het meestal niet en probeer het zelf op te lossen en als het echt niet lukt vertel ik ze wat het paard dwars zit..
De laatste keer toen ik dat deed zij die eigenaar echt: 'Hoe weet jij dat nou' Ik heel droog : 'waarom zou ik dat niet weten'
Zij weer : Omdat je ze dat toch niet kan vragen '
Ik weer heel droog: 'Wie zegt dat ik ze dat niet kan vragen ?'
haha en dan heel droog weglopen _O- :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:46

Hm, je kan beginnen met het niet te "vragen" tenzij de eigenaar je dat vraagt, in principe heb jij niets te maken met andermans paard en gezien paardenproblemen vaak mensenproblemen zijn is het eigenlijk nogal een inbreuk op de privacy. :) Als ik op een wedstrijd ben sluit ik me volledig af, als ik zelf rijd richt ik me enkel op mijn eigen paard. Niet op andere paarden. Heb ik niets mee te maken. :) Als mensen me vragen wat ik denk zeg ik gewoon wat ik denk, als ze zeggen "hoe kan je dat weten" dan antwoord ik gewoon: "Dat kan ik niet, je vroeg mijn mening en die kreeg je. :)" Wat ze er verder mee doen is niet mijn zaak maar vaak reageren mensen wel gewoon positief van "he daar had ik zelf nog niet aan gedacht!" en stellen zich geen vragen.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 20:54

pharagirlke schreef:
Hm, je kan beginnen met het niet te "vragen" tenzij de eigenaar je dat vraagt, in principe heb jij niets te maken met andermans paard en gezien paardenproblemen vaak mensenproblemen zijn is het eigenlijk nogal een inbreuk op de privacy. :) Als ik op een wedstrijd ben sluit ik me volledig af, als ik zelf rijd richt ik me enkel op mijn eigen paard. Niet op andere paarden. Heb ik niets mee te maken. :) Als mensen me vragen wat ik denk zeg ik gewoon wat ik denk, als ze zeggen "hoe kan je dat weten" dan antwoord ik gewoon: "Dat kan ik niet, je vroeg mijn mening en die kreeg je. :)" Wat ze er verder mee doen is niet mijn zaak maar vaak reageren mensen wel gewoon positief van "he daar had ik zelf nog niet aan gedacht!" en stellen zich geen vragen.

haha , nou zo die ik het nou ook weer niet maar meestal als ik aan het kijken ben in de bak zie ik bijv. de hele tij deen paard met zijn hoofd schudden en de ruiter de hele tijd zeggen als het weer begint : waarom doe je dat tog? ' dus zij vraagt en ik antwoord voor het paard :P
Ik doe er eigenlijk nooit wat aan als ze er niet om vragen :n
Ik houd er ook rekening mee dat het natuurlijk niet mijn paard is dus ik er niet van alles mee kan doen maar als ik zie dt het paard iets vreselijk dwars zit voel ik me niet lekker op stal als ik niet weet wat er aan de hand is :n
Als ik het weet kan ik weer gewoon rusrig verder gaan met alles en hoef ik me geen zorgen te maken al ser niks ergs is :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:58

Ze vraagt het niet aan jou. :) Sowieso zou je niet eens "mogen" voelen als men je dat niet vraagt. :) Dat doe je niet.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 20:59

pharagirlke schreef:
Ze vraagt het niet aan jou. :) Sowieso zou je niet eens "mogen" voelen als men je dat niet vraagt. :) Dat doe je niet.

Hoe bedoel je ?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:59

Dat je niet mag gaan "zoeken" naar het probleem, ook niet als je ziet dat er wat mis gaat, dat zijn jouw zaken nl niet. :)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:00

pharagirlke schreef:
Bandida: dat is dit ook niet. Waarom kan je niet geloven dat een paard kan communiceren? :)

Niet communiceren? Dat bedoel ik niet, natuurlijk communiceren ze, continu zelfs..met lichaamstaal en door handelingen. Ik heb zelf het idee dat ik vrij goed kan volgen wat hun emoties zijn en ik vind een paard ook behoorlijk wat gezichtsuitdrukkingen hebben. Althans, de mijne toch, dat zijn de enige die ik echt goed ken. Maar ik ga er van uit dat ze dat eigenlijk allemaal wel hebben als je het wil zien. Maar verder dan dat het emotionele groepsdieren zijn, waarvan je toch wel een groot deel van de communicatie kan meepikken, gaat het voor mij niet. Wat is er nog meer dan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:02

Stel een eigenaar komt naar me toe, geeft me een foto zegt "dit is mijn paard, vertel wat over hem!". Dus ik stem me af op dat dier en laat het gewoon op me af komen, een paard kan mij dan bv een trailer tonen (hij weet natuurlijk niet dat het een trailer is maar hij toont hetgeen waar hij bang voor is) en daar een angstig gevoel bij zetten of de spieren aanspannen zodat ik voel dat hij daar bang voor is. Dat kan ik dus vertalen naar: peerd vind trailer niet leuk. Afhankelijk van hoe ie de trailer toont kan ik me in beelden waar ie bang voor is, is de focus vnl gericht op de laad klep, dan is hij bang voor de laadklep, toont ie een donkere "ruimte" binnen in de trailer dan is ie bang voor de donkere kleine ruimte. :) Dat bedoel ik dus met plaatjes en gevoelens.

Hij zal IRL ook tonen dat ie bang is voor die trailer hoor... Maar veel bazen denken dan niet verder na dat er zoveel dingen zijn waar ze bang voor kunnen zijn, het geluid op de trailer, het donker, de smalle ruimte, de laadklep die onveilig voelt of te glad is...

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:08

pharagirlke schreef:
Stel een eigenaar komt naar me toe, geeft me een foto zegt "dit is mijn paard, vertel wat over hem!".

Straf. Dat kan voor mij gewoon niet. (zonder je daarbij te willen beledigen hoor).

Ik heb wel een (eerlijk waar) momenteel heel gemakkelijk testbaar paard in de stal staan. Als ik hier een foto van hem neer zet, kan jij dan zeggen wat zijn allesoverheersende emotie in verband met mij is (de laatste uren..)?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:10

Dat snap ik dat dat voor jou niet kan. En dat is ook je goed recht om zo te denken. :)

Ja dat kan, maar ik doe niet meer mee aan testjes. In het verleden gedaan en of ik nou goed of fout antwoord, de reactie van de eigenaar is altijd hetzelfde. :) Ik vertel over het algemeen vrij veel over het dier (3 a4'tjes is geen uitzondering) en dan gaan ze zeuren over een detail dat niet helemaal goed was terwijl de rest wel allemaal klopte.... Tja dan houd het op voor mij al het zo moet... :)

Sowieso kan ik wel vertellen dat ik bij jou veel spanning merk, een soort nervositeit.... Je bent hier niet zomaar gekomen maar een beetje onbewust "zoekend". :) Je bent sowieso geinteresseerd en staat open voor een kijk op dit soort dingen, maar in dit geval is het "meer".