[Centraal] Mexicaanse Griep.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:08

Teddy, precies eender!
Mensen hebben evenveel kans om de MG op te lopen, alleen mensen in de risicogroepen zijn meer vatbaar voor complicaties.
Zo ook voor kleine kindjes, hun immuunsysteem is nog niet af, en bovendien is het niet alleen de griep die je nekt, de complicaties zijn vaak een grotere bedreiging.
Dat geldt bijv. ook voor de bof. De bof alleen ga je niet dood aan, negen van de tien keer, het zijn de complicaties als hersenvliesontsteking die je nekken!
En zoals Shadow en nog een bokker van wie haar kindje MG heeft gehad ( ik durf niet met zekerheid haar naam te noemen) al zeiden , kindjes krijgen big time ademhalingsproblemen door de hoeveelheid slijm, en we weten allemaal wat ademhalingsproblemen voor gevolgen kunnen hebben.
:o Om maar even wat op te noemen Teddy....

@ Jan, niet aanraden? Meen je dat nou serieus? Niet aanraden? Waar denk je dat de regering mee bezig is?
Bovendien snap ik niet dat als jou vrouw een medisch beroep heeft, nog mag werken! Als ik als longpatiënt verzorgt moest worden door jou vrouw had ik haar weggestuurd!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:09

Kaja, als je mijn post nou echt goed gelezen had (wat nogmaals een reactie was op iemand die wel voor de inenting gekozen had, ook had overwogen en ook gesprekken met intelligente mensen hierover had gehad ;) ) en dus echt snapte wat ik bedoelde, zou je het misschien iets minder grappig vinden. :D
Ik heb het idee dat jij vooral wilt lezen, wat je wilt lezen, en dan op mij reageert, omdat ik er toch ietsje anders in sta dan jij. Jammer.

Verder kan ik aan dit topic nog even toevoegen dat longontsteking een complicatie kan zijn bij deze griep. Het is dus geen automatisch gegeven. ;)
Ik ken inmiddels meerdere kinderen die de MG hebben gehad en/of nu zelfs hebben. Geen van hen heeft gelukkig longontsteking gehad. Een gezond kind kan wel wat hebben, hoe vervelend ook, want ik gun mijn kind helemaal geen ziekte, dus ook niet de MG. Maar ik ben wel realistisch en nuchter, ziek zijn hoort er soms gewoon bij.

En gevolgen voor de langere termijn? Hmmm, ik denk dat als je de MG gehad hebt je gewoon hersteld uiteindelijk. Net als van een longontsteking. Ik spreek uit ervaring met dat laatste (want je kunt ook een longontsteking krijgen zonder MG). ;)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:15

Dus Kaja jij laat volgend jaar ook enten omdat er dan miss weer kans is op MG alhoewel deze dan helemaal als gewone griep bestempeld zal worden.
En al die kinderen die voor de entingscampagne de MG hebben gehad en waar je neits over hoort.
Zoals eerder gezegd bij kinderen met groot risicofactor oke maar ziek zijn hoort bij het leven

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:16

Kaja schreef:
Teddy, precies eender!
Mensen hebben evenveel kans om de MG op te lopen, alleen mensen in de risicogroepen zijn meer vatbaar voor complicaties.
Zo ook voor kleine kindjes, hun immuunsysteem is nog niet af, en bovendien is het niet alleen de griep die je nekt, de complicaties zijn vaak een grotere bedreiging.
Dat geldt bijv. ook voor de bof. De bof alleen ga je niet dood aan, negen van de tien keer, het zijn de complicaties als hersenvliesontsteking die je nekken!
En zoals Shadow en nog een bokker van wie haar kindje MG heeft gehad ( ik durf niet met zekerheid haar naam te noemen) al zeiden , kindjes krijgen big time ademhalingsproblemen door de hoeveelheid slijm, en we weten allemaal wat ademhalingsproblemen voor gevolgen kunnen hebben.
:o Om maar even wat op te noemen Teddy....

@ Jan, niet aanraden? Meen je dat nou serieus? Niet aanraden? Waar denk je dat de regering mee bezig is?
Bovendien snap ik niet dat als jou vrouw een medisch beroep heeft, nog mag werken! Als ik als longpatiënt verzorgt moest worden door jou vrouw had ik haar weggestuurd!

Sorry hoor Kaja, maar mensen die zijn gevaccineerd kunnen de MG nog steeds overdragen. Ze hebben alleen zelf minder kans om het te krijgen.
Daar is in het begin van dit Topic al uitgebreid over gesproken!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:17

Wat ik eigenlijk niet snap is dat paniek zaaien over de vaccinatie niet mag, maar paniek zaaien over MG mag wel? :?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:18

Kinderen die krijgen anti-lichamen binnen met de moedermelk ook tegen de bof, zeker de generatie van nu waarbij moeders tegen de bof zijn geent.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:18

Twiggy2008 schreef:
Kaja, als je mijn post nou echt goed gelezen had (wat nogmaals een reactie was op iemand die wel voor de inenting gekozen had, ook had overwogen en ook en gesprekken met intelligente mensen hierover had gehad ;) ) en dus echt snapte wat ik bedoelde, zou je het misschien iets minder grappig vinden. :D
Ik heb het idee dat jij vooral wilt lezen, wat je wilt lezen, en dan op mij reageert, omdat ik er toch ietsje anders in sta dan jij. Jammer.

Waarom doe je nu zo? Ik geef je toch aan dat ik het als "grappig" aanschouw?
Waarom moet je dan opnieuw een kat geven?

Citaat:
Ik heb het idee dat jij vooral wilt lezen, wat je wilt lezen, en dan op mij reageert, omdat ik er toch ietsje anders in sta dan jij

Nogmaals het zou mij een zorg wezen of jij je kind nou wel laat vaccineren of niet! De consequenties zijn voor jezelf, net zo goed als dat ik die moet dragen voor mijn eigen keuzes!
Dat jij nou continue naar mensen uit moet halen die er anders in staan dan jij, zegt in deze zin dus meer over jou dan over mij, om de bal nu toch maar eens terug te kaatsen!
Zo bijzonder ben je niet hoor, lighten up zeg het draait hier echt niet alleen maar over jou!
Hoe groot moet die clown wezen om aan te geven dat het om een grap gaat.... :+ Over intelligentie gesproken...
Ik haakte dus niet in op de kat die jij een ander gaf, ik moest lachen om de manier van schrijven! Maar het lachen is me inmiddels vergaan... of toch niet :+

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:21

Echwel schreef:
Kinderen die krijgen anti-lichamen binnen met de moedermelk ook tegen de bof, zeker de generatie van nu waarbij moeders tegen de bof zijn geent.

Dus..??
Dat ik BV heb gegeven wil niet zeggen dat iedereen dat doet...
Geef je me nu een vrijbrief om maar niet te enten tegen de Bof?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:22

Teddy321 schreef:
Sorry hoor Kaja, maar mensen die zijn gevaccineerd kunnen de MG nog steeds overdragen. Ze hebben alleen zelf minder kans om het te krijgen.
Daar is in het begin van dit Topic al uitgebreid over gesproken!

Sorry Teddy, ik kan je even niet meer volgen, ik ben even de weg kwijt...

( Ja lach maar Twiggy... :D ;) :o :+ )

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:23

geloof me als je als jongetje zijnde de bof hebt gehad, kan dat hele nare gevolgen hebben op latere leeftijd, helaas kan ik en mijn man daar over mee spreken, mijn man heeft als kind de bof gehad met alle gevolgen van dien nu,

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:24

Kaja schreef:
Twiggy2008 schreef:
Kaja, als je mijn post nou echt goed gelezen had (wat nogmaals een reactie was op iemand die wel voor de inenting gekozen had, ook had overwogen en ook en gesprekken met intelligente mensen hierover had gehad ;) ) en dus echt snapte wat ik bedoelde, zou je het misschien iets minder grappig vinden. :D

Waarom doe je nu zo? Ik geef je toch aan dat ik het als "grappig" aanschouw?
Waarom moet je dan opnieuw een kat geven?

Citaat:
Ik heb het idee dat jij vooral wilt lezen, wat je wilt lezen, en dan op mij reageert, omdat ik er toch ietsje anders in sta dan jij

Nogmaals het zou mij een zorg wezen of jij je kind nou wel laat vaccineren of niet! De consequenties zijn voor jezelf, net zo goed als dat ik die moet dragen voor mijn eigen keuzes!
Dat jij nou continue naar mensen uit moet halen die er anders in staan dan jij, zegt in deze zin dus meer over jou dan over mij, om de bal nu toch maar eens terug te kaatsen!
Zo bijzonder ben je niet hoor, lighten up zeg het draait hier echt niet alleen maar over jou!
Hoe groot moet die clown wezen om aan te geven dat het om een grap gaat.... :+ Over intelligentie gesproken...
Ik haakte dus niet in op de kat die jij een ander gaf, ik moest lachen om de manier van schrijven! Maar het lachen is me inmiddels vergaan... of toch niet :+

Uit al jouw antwoorden Kaja, blijkt dat je meeste hier NIET hebt gelezen. Dan zou het je namelijk opvallen dat Twiggy helemaal niemand afkat, en begrip heeft getoond voor ieders keuze!!
Jij bent degene die een ieder die niet vaccineert afkat. Hoezo zou iemand in een verzporgend beroep niet mogen kiezen? Waar haal je de moed vandaan.
Ook zij kunnen niet worden gedwongen.
ZOALS Twiggy al vele malen eerder heeft aangegeven, is ze niet tegen de vaccinatie, maar tegen de massa-hysterie die MG heet.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:24

Twiggy2008 schreef:
Wat ik eigenlijk niet snap is dat paniek zaaien over de vaccinatie niet mag, maar paniek zaaien over MG mag wel? :?

Dat mag ook niet, en dat is ook niet de bedoeling...
Er word alleen continue gesproken over de gevolgen van vaccinatie, en om die enigzins te ontkrachten haal je het ziektebeeld van MG aan. Maar jij bent zo nuchter... daar heb je toch geen last van? ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:25

Kaja, dan heb je mijn post dus echt niet goed begrepen. En dat is dus waarom ik op jou blijf reageren. Ik heb alle respect voor die bokker en haar overwegingen. En heb mijn persoonlijke overwegingen in dezelfde bewoordingen terug gegeven. Zonder te willen katten, dat is jouw eigen negatieve invulling. ;)
Ik ga er van uit dat voor- en tegenstanders goed overwegen en ik geloof niet dat je me ergens kan betrappen in dit topic op het afkatten van iemand die op een goede manier overwogen heeft om iets wel of niet te doen. En jouw manier van 'grappig vinden' vind ik irritant en denigrerend.

En verder heeft Teddy gelijk. Als je gevaccineerd bent, kun je nog steeds MG in milde vorm krijgen. En je kunt ook nog een drager van het virus zijn. ;)
Kan er niets aan doen, het is gewoon zo. :+

En Teddy, dank je wel, jij hebt het topic (en mijn posts) wel goed gelezen en begrepen in elk geval!! :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:26

Jij hebt het over kleine kinderen dat ze niet in staat zijn anti-lichamen te maken, ik geef een voorbeeld.
Nog steeds heb ik het idee dat de huidige generatie kinderen tegen teveel worden ingeent en dus nooit zelf kunnen strijden tegen een ziekte
Nogmaals de vraag ga je volgend jar als de MG nog steeds er is enten..

Mijn zus inmiddels 57jaar heeft als kind de A-griep gehad heeft ervoor in het ZH gelegen maar naderhand nooit meer griep gehad..

Ieder griepvirus is blijvend gaat niet weg...je kunt nooit voorkomen dat ze het niet krijgen.

Bijwerkingen van de bof zijn idd balzak ontsteking en de gevokgen daarvan, net als rode hond gevaarlijk is bij zwangerschap
Daarom wordt er tegenwoordig voor geent als je het goed zou doen zouden alleen meisjes tegen rode hond en jongens tegen de bof worden geent

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:27

Kaja schreef:
Dat mag ook niet, en dat is ook niet de bedoeling...
Er word alleen continue gesproken over de gevolgen van vaccinatie, en om die enigzins te ontkrachten haal je het ziektebeeld van MG aan. Maar jij bent zo nuchter... daar heb je toch geen last van? ;)

Ik heb er persoonlijk geen last van nee. En als je het ziektebeeld van MG aan wilt halen, moet je wel het juiste ziektebeeld aan halen en erbij vermelden dat complicaties niet altijd standaard zijn. ;)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:28

Twiggy je hebt helemaal gelijk echter de mensen met complicaties komen in het nieuws niet de duizenden anderen die gewoon erdoorheen komen

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:30

Teddy321 schreef:
Uit al jouw antwoorden Kaja, blijkt dat je meeste hier NIET hebt gelezen. Dan zou het je namelijk opvallen dat Twiggy helemaal niemand afkat, en begrip heeft getoond voor ieders keuze!!
Jij bent degene die een ieder die niet vaccineert afkat. Hoezo zou iemand in een verzporgend beroep niet mogen kiezen? Waar haal je de moed vandaan.
ZOALS Twiggy al vele malen eerder heeft aangegeven, is ze niet tegen de vaccinatie, maar tegen de massa-hysterie die MG heet.

Teddy, wil je aangeven waar ik Twiggy afkat?? Alsjeblieft?? En wie kat ik af die niet vaccineerd? Ik heb al een aantal keer aangegeven dat het mij niet uitmaakt of je nu wel of niet vaccineerd, net zoiets als bruin of wit brood eten!
Ik haak in op een antwoord die zij mij gisteravond heeft gegeven en niet op wat zij hier tegen anderen verteld namelijk...

Ik wil niemand dwingen te vaccineren, maar ik zou, als ik longproblemen of hartproblemen zou hebben niemand aan mijn bed willen hebben die er niet voor heeft gekozen te vaccineren, daar discrimineer ik niemand mee toch? Mijn gezondheid zou voorop staan!
Ik sta daar niet alleen in, het Astmafonds heeft dit al meerdere keren aangehaald. Het is voor mij geen hedendaags probleem, en niet aan de orde maar kan me het wel voorstellen dat er mensen zijn die er zo over denken!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:32

Ik heb zwaar astma door griep al 2x status gehad, met longontsteking enz enz, zelfs ik weet dat ik niet kan dwingen dat mensen geent worden.
Daarbij hun partner wordt niet geent en brengen het over.
oliebol happens en als je net op de verkeerde plaats bent op de verkeerde tijd krijg je het..

Tjeetje als ik zo angstig door het leven zou moeten zou ik niet meer de deur uit durven..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:35

Maar wie zegt dat het medisch personeel wat op de longafdeling werkt zich niet laten enten? Omdat een gedeelte van al het verplegend personeel in ons land zich niet laat enten? Voor hetzelfde geldt werken die mensen op de orthopedie, om maar iets te noemen (daar werkt een kennisje van me, die zich niet heeft laten enten). Kan me dan best voorstellen dat je het niet doet. ;)

Ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat niemand (en zeker geen verzorgend personeel) anderen kwaad wil doen, hoor. ;)
Je kunt ook overdrijven.......

@Echwel, jij bent gewoon een hele taaie. :D

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:38

Twiggy2008 schreef:
Kaja, dan heb je mijn post dus echt niet goed begrepen. En dat is dus waarom ik op jou blijf reageren.. En jouw manier van 'grappig vinden' vind ik irritant en denigrerend.

Dat heb je dan juist gezien! Wie de bal kaatst..... ;)

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:39

Kaja schreef:
Teddy321 schreef:

Teddy, wil je aangeven waar ik Twiggy afkat?? Alsjeblieft?? En wie kat ik af die niet vaccineerd? Ik heb al een aantal keer aangegeven dat het mij niet uitmaakt of je nu wel of niet vaccineerd, net zoiets als bruin of wit brood eten!
Ik haak in op een antwoord die zij mij gisteravond heeft gegeven en niet op wat zij hier tegen anderen verteld namelijk...

Ik wil niemand dwingen te vaccineren, maar ik zou, als ik longproblemen of hartproblemen zou hebben niemand aan mijn bed willen hebben die er niet voor heeft gekozen te vaccineren, daar discrimineer ik niemand mee toch? Mijn gezondheid zou voorop staan!
Ik sta daar niet alleen in, het Astmafonds heeft dit al meerdere keren aangehaald. Het is voor mij geen hedendaags probleem, en niet aan de orde maar kan me het wel voorstellen dat er mensen zijn die er zo over denken!

Maar geef dan aan waarom je niemand aan je bed zou willen hebben die niet gevaccineerd is, indien je long-of hartproblemen zou hebben?
Als je iemand aan je bed krijgt die WEL gevaccineerd is, kun je nog steeds MG van die persoon krijgen.,
Kijk ook maar in ziekenhuizen, tot een week geleden hingen er posters dat indien je koorts had of aanwijzingen voor MG, dan mocht je er niet in.
Ook inderen waren grotendeels niet welkom tijdens bezoekuren. Al deze maatregelen zijn inmiddels teruggedraaid!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:41

Twiggy2008 schreef:
Ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat niemand (en zeker geen verzorgend personeel) anderen kwaad wil doen, hoor. ;)
Je kunt ook overdrijven.......

En daar ontstaat dus de massahysterie... volgens jou?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:43

Kaja schreef:
En daar ontstaat dus de massahysterie... volgens jou?

De massahysterie is al ontstaan door de mediahype, zoals gebruikelijk.
Maar als jij zo achterdochtig en angstig in het leven wilt staan.....

En verder vind ik dat je jezelf aardig laat kennen, maar dat terzijde.
Als je echt niet goed wilt lezen, dan houdt het op. :+
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 25-11-09 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:44

Teddy321 schreef:
Maar geef dan aan waarom je niemand aan je bed zou willen hebben die niet gevaccineerd is, indien je long-of hartproblemen zou hebben?
Als je iemand aan je bed krijgt die WEL gevaccineerd is, kun je nog steeds MG van die persoon krijgen.,
Kijk ook maar in ziekenhuizen, tot een week geleden hingen er posters dat indien je koorts had of aanwijzingen voor MG, dan mocht je er niet in.
Ook inderen waren grotendeels niet welkom tijdens bezoekuren. Al deze maatregelen zijn inmiddels teruggedraaid!

Vreemd, hier in het ziekenhuis hangen die posters er nog steeds en wordt er ook strikt op gelet hoor.

De kans dat je MG oploopt van iemand die geënt is is een stuk kleiner dan van iemand die niet geënt is.

Het verbaasd me dat sommigen nu proberen de zaak om te draaien en zeggen dat mensen paniek proberen te zaaien over de gevolgen die MG kan hebben. Het is nogal een verschil of iemand met gewone feiten komt of met fabels die heel makkelijk te ontkrachten zijn.
Feiten zijn nooit bangmakerij en ook niets om over in paniek te raken, wel iets om over na te denken.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:44

Nou dan zal ik ook wel mensen over me heen krijgen... ik ben doktersassistente en heb mezelf nog niet laten vaccineren.
Een wel gevaccineerd collega kan de MG net zo goed doorgeven als ik.
Waarom zou ik meer kans hebben dat door te geven? Was mn handen net zoals mijn collega.