Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Duke schreef:Goh, dat wist ik niet! Ik heb zowel van twee kraamverpleegkundigen, als mijn tante deze tip gekregen. Maar goed, mijn kindjes hebben dus (bewezen) geen notenallergie. Maar weer wat geleerd!
Is dat overigens het enige argument om geen bepathen te gebruiken? Want dan zou dat bij mij dus niet gelden.
Duke schreef:Ik heb altijd begrepen 2 a 3 uur per standaardglas. Staat ook in het artikel waarvan ik een link heb neergezet.
Xantaatje schreef:Begin ook vanaf een week of met het oefenen van een flesje, en laat een ander het doen, want je kindje heeft met jou een grote connectie met de borst
Xantaatje schreef:benangelique schreef:batje, nu suggereer je dat fv erg veel troep bevat en ik voel me daardoor aangevallen. ik weet namelijk nog niet of ik fv of bv ga geven en voel me bij voorbaal al veroordeeld tot slechte moeder als ik voor fv kies door dit soort reacties....
Ook kv (flesvoeding) is met zorg samengesteld hoor, je hoeft jhe dus absoluut niet schuldig te voelen. Je moet alleen bv geven als je dat zelf graag wil. Ga er altijd van uit dat een voeding nooit verkocht mag worden als er "troep" in zit![]()
Ga dus op je gevoel af, je bent absoluut geen slechte moeder als je flesvoeding geeft. Ook de fles kan je met liefde geven toch?
Xantaatje schreef:jeetje duke hahaha een echte kleine eigenwijssoms lukt het echt niet he
de tommy tipee of de nurses breast bottle wil nog wel eens lukken, heeft dezelfde vorm als deborst en is zacht
Angela schreef:Het voeden liet ik ook vaak aan mijn man over hoor. Dat gaat dan zo: Laelia huilde... mijn man stond op om haar te halen, legde haar bij mij aan, wachtte tot ze was uitgedronken, en legde haar dan weer terug in haar bedje. Het enige wat ik hoefde te doen was mijn shirt omhoog doen. En zo sliep ik voor me gevoel dus zo goed als door
benangelique schreef:mijn gevoel switched. lijkt me prachtig om BV te kunnen geven, maar zie enorm op tegen de rompslomp als kolven, alleen moeten voeden zonder dat over te kunnen dragen etc.
Duke schreef:Zo doen wij het dus eigenlijk ook. Nog steeds dus. Mijn man is veel sneller wakker en kan het veel beter hebben dan ik. Ik heb m'n slaap hard nodig.
Ik heb trouwens ook de BV als makkelijker ervaren dan FV. Je hebt het altijd bij je, altijd goede temp, geen geknoei met flesjes en het is gratis. En ik heb een paar van die voedingstuniekjes/t-shirts en dat is zeker handig met voeden. (Hoogtepuntje: bomvolle tribune in het Dolfinarium. Ik zou bij aankomst even Britt op een rustig plekje gaan voeden, maar we kwamen erachter dat de dolfijnenshow al heel snel begon, dus maar gelijk in de rij. En ja, dan zit je eenmaal en dan moet je wat. Dus hup, hydrofiele luier eroverheen zodat niemand er last van heeft, shirt omhoog en drinken maar.)
Xantaatje schreef:benangelique schreef:mijn gevoel switched. lijkt me prachtig om BV te kunnen geven, maar zie enorm op tegen de rompslomp als kolven, alleen moeten voeden zonder dat over te kunnen dragen etc.
ja dat kan je inderdaad je man niet laten doen![]()
![]()
Wat je zou kunnen doen, is er gewoon mee starten en kijken hoe het gaat. Ik neem aan dat je pas na een aantal weken gaat werken? dan kan je altijd overstappen of eerder als je het niets vindt. Het kolven valt reuze mee hoor meid, maar onthou altijd jij moet er achter staan wat een ander ook zegt. Want BV geven met een naar gevoel is ook niet de bedoeling