Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Paula schreef:En dat heb je dan niet voor je kind over? Wat zijn 9 maanden op een mensenleven? Ik snap dat verkrachting een verschrikkelijk iets is, maar wat kan het ongeboren kind daar aan doen? Helemaal niets. En daarom zeg ik; geef de moeder méér begeleiding. Praat over die vernedering enzovoort.
Edit; was een reactie op Pharagirlke, ik had beter kunnen quoten maar wist niet dat het zo snel ging.
BraveSpots schreef:Maar niemand gaat toch schelden met kindermishandelaar op het moment dat de vrouw zwanger is van een ongepland kind? De meeste weten uberhaupt niet als iemand ooit abortus heeft overweegd lijkt me...
Paula schreef:En dat heb je dan niet voor je kind over? Wat zijn 9 maanden op een mensenleven? Ik snap dat verkrachting een verschrikkelijk iets is, maar wat kan het ongeboren kind daar aan doen? Helemaal niets. En daarom zeg ik; geef de moeder méér begeleiding. Praat over die vernedering enzovoort.
Edit; was een reactie op Pharagirlke, ik had beter kunnen quoten maar wist niet dat het zo snel ging.
Alle blikken op zich gepriemd voelen, weten dat ze veroordeeld word als een wilde puber die niet wist waar ze mee bezig was? Elke nacht janken en gut als dat kind begint te "leven" elke dag de vrucht van je verkrachter vóelen... Wát een haat moet je opbouwen tov dat kind zeg.... Da's toch geen leven?
Echt... Er is geen spoortje empathie te vinden in deze berichten... En dat op zich doet mij persoonlijk meer pijn dan het feit dat pro's voor moordenaars uitgemaakt worden. NatasjavE schreef:Paula schreef:En dat heb je dan niet voor je kind over? Wat zijn 9 maanden op een mensenleven? Ik snap dat verkrachting een verschrikkelijk iets is, maar wat kan het ongeboren kind daar aan doen? Helemaal niets. En daarom zeg ik; geef de moeder méér begeleiding. Praat over die vernedering enzovoort.
Dan ga je echt voorbij aan wat een inpact EN verkrachting EN zwangerschap op een vrouw hebben. Beide zijn los als een ongeloofelijk life event.
Paula schreef:En abortus is geen verschrikkelijk life event?
Je weet niet wat je vraagt.... There's only so much a human being can bare.... Probeer je ondanks je "anti" zijn tenminste een beetje in te leven zeg.... pharagirlke schreef:Wat kan de moeder er aan doen? Is het haar schuld dat een of andere onverlaat haar volledig tegen haar wil seksueel misbruikt? En door die gebeurtenis, moet ze ook nog, volledig tegen haar wil zijn kind dragen?Alle blikken op zich gepriemd voelen, weten dat ze veroordeeld word als een wilde puber die niet wist waar ze mee bezig was? Elke nacht janken en gut als dat kind begint te "leven" elke dag de vrucht van je verkrachter vóelen... Wát een haat moet je opbouwen tov dat kind zeg.... Da's toch geen leven?
Weet je hoe lang die 9 maanden zijn?
Je hebt echt geen idee waar je over praat volgens mij
En dat allemaal omdat men niet wil dat iets zonder bewustzijn "vermoord" word....Echt... Er is geen spoortje empathie te vinden in deze berichten... En dat op zich doet mij persoonlijk meer pijn dan het feit dat pro's voor moordenaars uitgemaakt worden.
pharagirlke schreef:Paula schreef:En abortus is geen verschrikkelijk life event?
Geen dat negen maanden aan een stuk door gaat met nodige onderzoeken... Je negen maanden aan een stuk machteloos voelen na zo'n traumatische gebeurtenisJe weet niet wat je vraagt.... There's only so much a human being can bare.... Probeer je ondanks je "anti" zijn tenminste een beetje in te leven zeg....
Robynn schreef:Even om de discussie op een ander spoor te brengen...
Wat als je een abortus gedaan hebt vroeger en je komt jaren later achter dat je geen kinderen meer kunt krijgen....?
Vriendin van mij heeft dit gehad, ik heb nog nooit iemand gezien met zoveel spijt en verdriet als dat zij had/heeft....
Abortus is trouwens ook gedaan na een one-night-stand op vakantie.
_San87_ schreef:Robynn schreef:Even om de discussie op een ander spoor te brengen...
Wat als je een abortus gedaan hebt vroeger en je komt jaren later achter dat je geen kinderen meer kunt krijgen....?
Vriendin van mij heeft dit gehad, ik heb nog nooit iemand gezien met zoveel spijt en verdriet als dat zij had/heeft....
Dat is heel vervelend, maar dat is de natuur.
Het is jammer dat ze geen kinderen meer kan krijgen en spijt heeft van haar beslissing, maar goed, het leven gaat door, met of zonder kinderen. En anders kan je altijd nog adopteren, dat zien de pro lifers graag
Yeyo schreef:Nee als je abortus laat plegen volgens mij...
Paula schreef:Gelukkig weet ik inderdaad niet waar ik over praat als je het hebt over verkrachting.
Hoe weet jij dat er een gigantische haat opgebouwd zal worden tegen dat kind? Dat is jóuw beleving, misschien denkt een zwanger slachtoffer daar wel anders over. Er is altijd een gigantische discussie of abortus wel terecht is als er verkrachting in het spel is, het opmerkelijke is dat de daadwerkelijke cijfers van abortus onder verkrachte vrouwen in verhouding laag is (en dit heb ik geleerd, was ik zelf van onder de indruk, ik heb niet meer bronnen dan een hoorcollege).

Coloured schreef:Daar noem je nu precies het punt:
De een gelooft wel in God; de ander niet. Even los van de mensen die ook niet in God geloven maar ook niet voor abortus zijn.
Omdat we vanuit een ander referentiekader praten en denken, kunnen we denk ik hierover nooit bij elkaar komen.
Nu denk je misschien: Dat hoeft toch ook niet?
En toch zou ik graag willen dat mensen het zo zagen als dat ik het zie. Mensen die wel voor abortus zijn, vinden dat iedereen hierin zijn eigen beslissing moet kunnen nemen. En die willen graag dat ik daar ook zo over denk. Dan moet ik toch ook denken zoals voorstanders van abortus denken? Oke, ik hoef het dan niet zelf te doen maar ik moet er wel zo over denken dat iedereen zelf mag beslissen. In wezen wordt mij dan ook een bepaalde gedachtengang opgedrongen als jullie begrijpen wat ik bedoel....
Robynn schreef:Even om de discussie op een ander spoor te brengen...
pharagirlke schreef:Niemand dwingt je om zomaar te accepteren dat iemand abortus pleegt, maar wat ik wel vind is dat je respect moet hebben voor je medemens, zeker als je zo geloofd in God. En iemand verwijten te moorden vind ik nu niet echt respectvol.
Yeyo schreef:Ik denk dat het aantal gevallen van kindermishandeling explosief zal stijgen op het moment dat abortus afgeschaft wordt.
Het is niet humaan om als slachtoffer van een verkrachting maar te moeten horen, ja sorry joh, je moet het kind van je verkrachter/vader/oom/opa/broer/neef/buurman/leraar/loverboy maar op de wereld zetten en dan zie je maar verder.
Dat kan gewoon niet, en in sommige gevallen moet er helaas gekozen worden tussen 2 kwaden.
Blue_Eyes schreef:pharagirlke schreef:Niemand dwingt je om zomaar te accepteren dat iemand abortus pleegt, maar wat ik wel vind is dat je respect moet hebben voor je medemens, zeker als je zo geloofd in God. En iemand verwijten te moorden vind ik nu niet echt respectvol.
Het verschil zit hem erin dat prolifers ook dat kindje zien als een medemens waar je respect voor dient te hebben.