Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:29

Even een vraagje.. Ik ben binnenkort jarig en weet niet goed wat ik dan moet doen. Vieren? Iedereen uitnodigen, of het klein houden? Ik ben zo bang om dan mensen voor het hoofd te stoten eigenlijk..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:39

Ik heb altijd al een hekel aan verjaardagen gehad ;)

De laatste jaren ben ik gewoon met een klein groepje vrienden uit eten geweest , veel gezelliger. Heb zo'n hekel aan verplicht zitten en pootjes geven :r

Ik zou het gewoon klein houden, je hebt immers zelf helemaal geen zin in een huis vol mensen neem ik aan??

Je kunt voorstellen om uit eten te gaan of te bowlen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:45

Nee, inderdaad... Ik moet nu dus alleen even gaan denken wie ik wil laten komen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:58

Ik heb mijn verjaardag niet gevierd dit jaar. Mensen begrijpen het wel. En als ze het niet begrijpen hebben ze pech.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:04

Gisteren bij de haptonoom geweest. Was heftig. Ik kom steeds dichter bij mijn gevoel en vooral bij mijn opgekropte verdriet en de angst om dat verdriet toe te laten. Het was heel moeilijk en kwam heel dichtbij.

Vandaag voel ik echt de naweeën er nog van. Het ene moment voel ik me heel verdrietig en het andere moment word ik boos om wat er in het verleden gebeurd is. (Die boosheid is iets wat later bij de haptonoom ook nog wel aan bod zal komen.)

|( Het valt me niet mee allemaal

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:21

Hieronder de tekst van een liedje van Blof, omdat het ons allemaal even "Teveel" is geworden.
Vond het wel toepasselijk.

Ik werd verblind
door de dingen om me heen.
Met mezelf alleen kon ik niet kijken
naar de wereld die bleef draaien
en langzaamaan verdween ik in een gat.
Ik was woest op iedereen die zei dat die wel wist hoe het nu zat
en hoe het zo gekomen was
en hoe het dan weer verder moest.
Wat een onzin!
Want niets hoefde en er kon gewoon teveel.
Er kon veel teveel
en ik durfde niet te kiezen.
Er kon veel teveel,
er was nog zo veel te verliezen.

Er stak een wind op.
En de bomen stonden scheef
aan een horizon die wegdreef.
Ik trok m’n jas aan en ik vocht me door de regen
en langzaamaan verdween ik in een storm.
En ik dacht aan iedereen die ooit gezegd had iets te weten
maar als het ooit begrepen was
dan was alles nu veranderd.
Wat een onzin!
Want niets hoefde en er kon gewoon teveel.
Er kon veel teveel
en ik durfde niet te kiezen.
Er kon veel teveel,
er was nog zo veel te verliezen.

Alles lag open.
De wegen waren leeg,
je kon zwerven je kon lopen.
Maar niets van wat we kregen was te zwaar of te licht.
Niets had een gewicht dat je niet dragen kon.
Maar nu,
maar nu is het teveel.
Teveel dat achter me vastligt

Er kon veel teveel,
veel teveel.
En ik durfde niet te kiezen
Er kon veel teveel,
veel teveel.
Er was nog zoveel,
zoveel te verliezen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:30

Wat is het hier rustig.
Voel me een beetje rot en alleen...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:23

Och meisje toch :(:)

Ik word zo opgehaald, dus ik ben zo weg.

Ik denk dat de hapto gisteren wat teveel heeft losgemaakt, en je nu dus te verwerken krijgt.

Laat het over je heen komen, neem een heet bad, een boekje en trek je even lekker terug :(:)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:22

PW: komt nu allemaal naar boven vrees ik, misschien toch alles qua gevoelens toe laten en proberen over je heen te laten komen ? Ik zou het anders ook niet weten.

Ik ben vandaag naar de arbo-arts geweest en was redelijk gesprek. Alles wordt nu doorgestuurd naar de UWV (?) aangezien mijn contract afloopt per 17 juli. Daar zei hij gaan ze beoordelen of ik een uitkering krijg of dat mijn baas nog een sanctie krijgt (dus veronderstel dat hij mss nog even mag doorbetalen dan ?) aangezien hij na mijn 1e arbogesprek alleen nog maar heeft gebeld om mijn contract te beëindigen en helemaal niets met het reintegratiegebeuren meer heeft gedaan.

Kan mij allemaal niet zo schelen, maar weet er iemand van jullie hoe zo'n overgang in zijn werk gaat want hoe zit het met uitkering enz... ? (heb nl geen zin in extra stress aangaande geld op dit moment). Moet ik zelf ook nog iets regelen hiervoor of hoe of wat ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:51

Je baas moet je ook ziek uit dienst melden en dan zou het automatisch moeten gaan. Je krijgt dan iedere week uitbetaald.

CM: Veel plezier!

PW: oeh, nog een blof fan? Geweldig mooi liedje.. ;(
Hoe gaat het nu met je? Al een beetje bijgekomen. Maakt veel los he, zo'n hapto-sessie? Hopelijk kun het een beetje over je heen laten komen, en voel je je snel wat beter. *knuffel*

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 18:57

Hier idd een grote Blof-fan :j

Bedankt verder voor de lieve reacties. De hapto-sessie maakte zeker veel los. Ik voel me nog steeds erg rot, maar gelukkig is mijn vriend thuis nu. We hebben het damspel van zijn ouders geleend. Lekker simpel spel voor de nodige afleiding.

Ga even mijn broer mailen, want die weet nog niet eens dat ik in dagbehandeling zit en wil niet dat hij het van iemand anders hoort. Bellen vind ik te confronterend, al weet ik zeker dat hij na het lezen van mijn mail wel even belt.

Morgen ga ik na de dagbehandeling de stad in om spulletjes te kopen voor Wreck this journal. Heb er helemaal zin in om mee te beginnen. Ik merk dat afleiding momenteel goed is. Al moet ik de grens bewaken tussen afleiding zoeken en vluchtgedrag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:06

PW: een tip, wandel eens bij de action binnen! Zoveel leuke dingen en heel goedkoop. (ben er vandaag ook geweest)

Goed dat je je broer mailt!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:12

Er zit hier wel een action, dus dat ga ik zeker doen!

Wel goed idd, maar wel heel moeilijk. Moet er maar niet te veel over nadenken wat ik er in zet en dan gewoon versturen.
Ik wou trouwens dat ik met hem of mijn zusje over de dingen kon praten die me nu zo in de weg zitten, maar dat kan helaas niet.

Ik ben ook een beetje aan het bedenken wat ik er morgen in de dagbehandeling over kan zeggen. Ik vind het zo vervelend dat de aandacht dan weer naar mij uitgaat. Daar voel ik me zo ongemakkelijk bij. |(

Zit ik hier weer te zeuren, maar weet even niet waar ik het anders kwijt kan

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:18

Heb de mail verstuurd..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:26

Angela wat heb jij allemaal gehaald voor Wreck this journal?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:16

Net een poging gedaan om te dammen.
Het werd niet de afleiding die ik gehoopt had. Heb alle damstenen inclusief dambord door de kamer gesmeten. Tot twee keer toe.
Geen succes dus :(
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 08-07-09 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:22

_AJ_ schreef:
Ik werk nu bij de action en er zijn nu inderdaad echt super leuke dingen die je ervoor kan gebruiken...

Noem eens wat dingen, ik ga morgen naar de action om inkopen te doen ;) Heb je nog leuke tips?

_AJ_ schreef:
Even een vraag of nadenkiets voor iedereen... Waarom vier je je verjaardag?? En wat is het doel van een verjaardag?? Doe je dat voor jezelf, of voor anderen...

Ik deed het voor anderen. Eigenlijk puur uit gewoonte en nooit over nagedacht. Heb daarom dit jaar besloten het niet meer te doen.
Mensen reageren er eigenlijk heel normaal op. Zeker nu natuurlijk kreeg ik veel begripvolle reacties, maar het is me zo goed bevallen dat ik denk dat ik het volgend jaar ook niet meer vier. En het jaar daarna ook niet...
Ik heb er nooit veel waarde aan gehecht.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:25

Hey vrouwkes, hoe is het hier? Hier gaat het wel, weer een hele dag gewerkt. Had een email van mn baas met zijn excuses dus dat heb ik maar laten rusten. Lachte in de kantine naar een jongen en mn collega's doen dan net of je er mee in bed ligt, het is wel heel erg daar met banketstaaf over elkaar, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Had de rekening van de dierenarts binnen, nou daar worden we niet vrolijk van. Ga nog even in bad liggen en dan spreek ik jullie zo weer.

Over je verjaardag vieren, (dat las ik toevallig in bovenstaand bericht, heb de rest nog niet gelezen) ik vier mijn verjaardag wel omdat ik zeer blij ben dat ik een jaar ouder ben geworden. Dit omdat ik door mn angststoornis vaak heb gedacht dat ik dood zou gaan en een borstonderzoek heb gehad wat gelukkig ook niets was maar ik weet dat het ook allemaal anders had kunnen lopen. Ben dus blij als me weer een jaartje extra gegund is, daar moet op gedronken worden :9k en ik hoop dat er nog heeeel veel zullen volgen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:27

@ CIV: Voel je je dan niet heel ongemakkelijk als je collega's zo praten??
Ik zou er (momenteel) niet mee om kunnen gaan denk ik.

;( He bah. Heb nu weer heel erg last van druk op de borst door die stomme woede-aanval net.
Ga even onder de douche, kijken of het lukt om toch wat te ontspannen. Ben één bonk spanning.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:00

Is er nog iemand?

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:01

Ja ik..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:02

PW, soms is het echt weleens lastig zeker als ze heel persoonlijk worden, zo was er die stagaire die het over mijn s8xleven ging hebben. Heb even duidelijk aangegeven dat dat toch echt prive is maar je voelt je wel behoorlijk voor aap staan. Ze hebben dat daar toch wel heel erg, het is ook een mannenwereld met haantjes gedrag. Lachen naar een (leuke) jongen moet toch kunnen ;)

Hoe komt het dat je zo gespannen bent? Hielp het iets om te douchen? Bij mij helpt het altijd wel om in bad te gaan, dat was toen de enige plek waar ik me kon ontspannen.

Werd trouwens vandaag lastig gevallen om mn vriend zijn tel. we zijn vanuit defensie gewaarschuwd want er zijn mensen die het op de thuisblijvers hebben voorzien := als het aanhoud maak ik er een melding van, het is nu rustig dus het kan ook niets geweest zijn maar door die rond angsstoornis wordt je gelijk weer angstig.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:05

Douchen heeft niet echt geholpen.
De spanning komt door mijn woede-aanval van vanavond. Door de spanning heb ik die druk op m'n borst. En door die druk op m'n borst ben ik gespannen. Cirkeltje rond...

Het is gewoon een rare dag...

Wat vervelend dat je lastig gevallen bent. Hopelijk blijft het rustig. Kan me wel voorstellen dat het je meteen weer bang maakt.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:13

Rot die spanning PW, dat herken ik van dat cirkeltje. Probeer dan altijd het G-schema toe te passen of 1 voor 1 al je spiergroepen aanspannen en dan weer ontspannen. Zo merk je duidelijk het verschil tussen spanning en ontspanning. Hoe gaat het met je dagbehandelingen?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:16

De dagbehandeling is intensief, maar wel heel goed. Het is confronterend, omdat ik mijn problemen nu echt onder ogen moet zien en niet meer weg kan stoppen.

Morgen moet ik weer vertellen over mijn dag van vandaag. En omdat het niet zo goed ging zie ik daar wel heel erg tegen op. Maar aan de andere kant is het ook weer heel leerzaam om het wel te doen. Maar ik word er nu al zenuwachtig van.

Dat van spiergroepen aanspannen en ontspannen is wel een goede tip.