Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loesss

Re: Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:21

Haha okay Tita reactie op jouw schema vanuit mijn visie!
Waarom feta op je cracker? Niet meest gezonde keuze en ook vlokken niet en ook 2 kaakjes niet, maar dat weet je vast zelf allemaal wel. Ik vind als je aan eht lijnen bent ook niet al het lekkere moet schrappen.

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:22

je lunch is goed en klinkt erg lekker. je zou eventueel de 48+ kaas kunnen vervangen voor 30+ kaas, maar gezien het maar 1 plakje is maakt dat niet heel veel uit.
@ benangelique : het idd erg lekker, het geeft je een vol gevoel het is net een pizza maar dan veel gezonder :D
Volkoren brood vind ik trouwens lekkerder erbij maar dat hebben we nu niet in huis.
48+ kaas ben ik niet echt tevreden mee maar aangezien ik maar 2 keer in de week kaas eet komt het nooit op.
Mijn ouders lusten het namelijk niet.

Ik ga nu lekker hardlopen :evaw:

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:24

ik kan over 2 weken het wel voorleggen aan mijn dieetiste loes? vind je dat prettig?
bodan, als je niet lekker bent waarom ga je dan in de lieve vrede zo achterlijk veel bewegen op 1 dag? je slaat in mijn ogen een beetje erg door op dat vlak namelijk.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:32

Ja is goed benangelique, de simpele dingetjes zoals banaantje, dextro etc heb ik allemaal al geprobeerd. Het gekke is dat ik het alle dagen heb als ik in de middag sport, ook al heb ik overdag meer dan genoeg gegeten. Neem nu meestal van tevoren een extra boterham en na het sporten een appel.

Daarnaast hebben jullie misschien een advies over het volgende:
Ik hou ontzettend veel vocht vast, er zijn momenten op de dag dat ik enorm opzwel en in een half uur tijd 1 kilo zwaarder ben. Het verschil bij mij met ochtend en avond is ook zeker 2 kilo. Vaak krijg ik opeens mijn ringen niet meer aan en af terwijl ze normalitair super los zitten. De huisarts zegt dat het niet door mijn medicijnen kan komen (movicolon, alwaar die alleen vocht in darmen vasthouden) en ook bij bloedprikken en urine inleveren is niks gevonden. Iemand een idee :)?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:34

hermlein1989 schreef:
benangelique schreef:
dat is nieuw he? op net 5 toch?

jip is een nieuw programma ja, vind het best wel leuk:P

Pffff, heb daarnet even meegedaan via de website..... Kan nu wel even kindlief in d'r box leggen ( :Z ) want ik mag wel effe onder de douche. Denk dat ik dit ook maar iedere dag ga doen want meer gerichte beweging zal denk ik heel wat meer effect hebben op mijn losse velletje :D
En met zo'n kleine in huis ga je toch niet zo snel naar de fitness.

Gets, wat een rotweer toch. Had eigenlijk vandaag met de beide Shetten lange lijnen willen doen :( Eventueel maar vanavond doen als het dan droog is.
Ga nu douchen en daarna even met Myrthe boodskappies doen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:48

kebie gij verteld me dus dat ik teveel eet :=

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:50

Loesss schreef:
Haha okay Tita reactie op jouw schema vanuit mijn visie!
Waarom feta op je cracker? Niet meest gezonde keuze en ook vlokken niet en ook 2 kaakjes niet, maar dat weet je vast zelf allemaal wel. Ik vind als je aan eht lijnen bent ook niet al het lekkere moet schrappen.

Dat klopt ff denken

mijn feta moet op die ligt al 2 weken in de koelkast en was een dure 4 euro.
Vlokken heb ik nodig voor de zoetigheid mijn suikerspielgel zeg maar anders wordt ik helemaal week.

Die kaakjes heb ik mee genomen omdat ik een tussendoor moet hebben (fruit eet ik max 3 per week ik haat het) die koekjes kunnen in de vuilnisbak belanden.

Bedoeling is want mijn voeten voelen goed maar heb zondag een wedstrijd om vandaag 6km hard te lopen anders gebeurd dat morgen op nuchtere maag

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:53

tita schreef:

Nou heuu, ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe groot de porties zijn, maar volgens dit dieet kan je beter kiezen voor slank beleg, en een boterham ipv digestive. Je avondeten was dit keer wel echt een foute uitschieter.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:55

Ik denk niet dat je teveel eet Tita, maar je maakt niet perse de meest gezonde keuzes en dat kan al flink wat vetten, suikers en dus punten schelen :)!

Sushi jum jum jum!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:02

loes, wat gebeurt er met je vochthuishouding als je meer drinkt? hou je het dan ook vast?

tita, hardlopen op een nuchtere maag moet je niet doen. neem liever een banaatje of een kale boterham van te voren. liever nog een koude pannenkoek oid.
(en ja, ben fervent hardloper geweest, 3x pw 10 km, nu door kapotte knie niet meer)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:04

Uhm, nee niet perse eigenlijk. Ik drink eigenlijk standaard 2 liter per dag, maar ga wel goed naar de wc, dus daar zit het hem niet zo in geloof ik. Ben ook getest op diabetes enzo, omdat het daar op kan wijzen, maar was het niet....

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:06

je raakt je vocht opzich dus wel goed kwijt? heb je je voeding al eens laten doorlichten? reageer je extremer bij bepaalde producten bijvoorbeeld?

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:10

tita schreef:
Bedoeling is want mijn voeten voelen goed maar heb zondag een wedstrijd om vandaag 6km hard te lopen anders gebeurd dat morgen op nuchtere maag

Wat tijdens mijn roei"carriere" werd verteld is dat je dan van te voren (dus de avond van te voren) een koolhydraatrijke maaltijd moet eten. Meestal dus veel pasta.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:12

kebie schreef:
tita schreef:

Nou heuu, ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe groot de porties zijn, maar volgens dit dieet kan je beter kiezen voor slank beleg, en een boterham ipv digestive. Je avondeten was dit keer wel echt een foute uitschieter.

WHATTTTTTTTTTT ^) ^) ^) ^) is shusi fout dan ik dacht dat het altijd zo gezond was tell me more tell me more

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:14

benangelique schreef:
loes, wat gebeurt er met je vochthuishouding als je meer drinkt? hou je het dan ook vast?

tita, hardlopen op een nuchtere maag moet je niet doen. neem liever een banaatje of een kale boterham van te voren. liever nog een koude pannenkoek oid.
(en ja, ben fervent hardloper geweest, 3x pw 10 km, nu door kapotte knie niet meer)

hmm stuk terug een stuk gekopieerd uit runnersworld.

Je moet s'avonds laat na de maaltijd rennen een normaal rondje en dan de volgende ochten op nuchter maag in gestaagd tempo wat groter rondje je verliest in die tussentijd ruim 1000 calo.

Mijn marathon-trainer is ook niet zo weg van trainen op nuchtere maag, ik drink wel 300ml water en meestal 1/4 eierkoek en gaat altijd wel goed alleen als ik terug kom he := kak ik helemaal in

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:15

benangelique schreef:
je raakt je vocht opzich dus wel goed kwijt? heb je je voeding al eens laten doorlichten? reageer je extremer bij bepaalde producten bijvoorbeeld?

Hmm nou ik raak het goed kwijt en kan ook goed zweten tijdens sporten, maar even goed hou ik nog enorm veel vocht vast en kan ik ook echt opzwellen als een zwangere vrouw.

Ik ben afgelopen jaar goed ziek geweest en ben 2 maal geopereerd geweest, ik heb problemen met darmen en een scheurtje in darmen. Anyway mijn darmen verdragen veel voedingsmiddelen niet, daar reagerenmijn darmen dan ook sterk op. Echter kan ik geen verband vinden met vocht vasthouden. Ik slik dus wel movicolon (een bulkvormer), daarnaast heb ik een jaar achter de rug van een hoop gerommel met pijnstillers en medicijnen en andere rommel, zo heb ik valium gehad (diazepam) om de verkrampingen van mijn darmen rustig te maken (onzin achteraf), heb ik weken tramadol geslikt (waardoor ik niet kon plassen en niks meer kon eten), daarna dicolfenac (dat heb ik maanden geslikt) en daarnaast nexium en een hoop andere rotzooi, misschien dat daarom mijn gestel gewoon van slag is?

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:18

er plaatste hier iemand dat ie aan dat nieuwe programma van net5 meegedaan had, dus ik opgezocht op programma gemist en heb het net gedaan, is echt leuk! en zweet me ehoorlijk, ondanks dat ik gewend ben 3x in de week fanatiek te voetbaltrainen!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:24

Aaaah ik wil dat misschien dan vanavond nog wel even doen!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:51

Ben weer terug van het sporten :wave:

benangelique schreef:
Steffie89 schreef:
Goedenmorgen :wave:

Vanmorgen gelukkig weer wat afgevallen. Ben nou 2 dagen lekker streng geweest voor mijzelf en het heeft gelukkig weer resultaat. Vandaag ook nog even flink streng zijn en dan hoop ik morgen op de 63 te zitten! Ik merk het echt al in de centimeters. Broeken en riemen zijn te groot *\o/*

en wat eet je op die 'lekker strenge' dagen?

Ik zal het schema van gister even erbij pakken; Ik werk overigens met de zakjes van promided.
Werkt iets anders dan gewoon eten..

Ochtend; Zakje Chocolade melk, 2 glazen water en een kop thee.
Tussendoor; halve paprika en stuk komkommer, flesje water
Lunch, 3 crackers met slankie, 125 gram yoghurt, flesje water.
Tussendoor; appel en stuk of 5 mini tomaatjes.
Avond; Zakje omelet met veel groentes
Tussendoor; Zakjechocolade mousse en stukjes komkommer. 3 grote koppen thee.

Ik had gister in de avond ook een zakje genomen ipv vis/vlees met onbeperkt groentes.
Dit omdat ik even weer te weinig af viel :j

Dit is dus ook in overleg met de dietiste van promided :)

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:09

Mijn scheme van vandaag:
O=Cornflakes met melk en een kiwi en stukje ontbijtkoeke
T=Niks Was laat wakker
M=1 bruine stokbroodje met millerkaas en sla. zoiets vult me maag echt en krijg ik daarna niks meer op
T=1 jodenkoek :( (Moet ik eigelijk vervangen door een appel) Morge doe ik dat +:)+
A=Aardappelpuree zelf gemaakte. Bruine bonen en cappicijnens en spek :D

Ik heb gewoon heel de dag niks gedaan kom net uit bad weet niet wat ik vandaag heb ben nou wel wat opgeknapt door in bad gaan. Vanavond na het eten lekker fitnisse dan word ik ook eens wakker :o
Morge middag ga ik lekker veel paardrijden Eerst naar vzpaard buitenrit maken van meer dan een uur en dan ga ik nog mee met een vriendin dus ben ik lekker een heele middag bezig.
Heb nu lekker een groote glas water naast me staan. Zometeen ff de was van me ma opruimen :o en de hond uitlaten

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:34

Klinkt goed je dagje morgen Iris!

Waarschijnlijk weet je het zelf wel, maar spek bevat superveel verzadigde vetten, maar lekker eten is ook belangrijk! Ik vind wel dat je overdag super weinig eet. Slechts cornflakes, stukje omtbijt koek en een stokbroodje (of het moet natuurlijk een groot stokbrood zijn)!

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:47

gewoon 1 stokbroodje best groot vind ik het altijd van de c1000 maar ik had er lekker veel sla op gedaan en daarna had ik geen honger meer.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:05

ik zou nog graag antwoord willen hebben over het feit dat shusi slecht is voor je.
Helaas ben ik pas maandag weer online

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:15

Dat wist ik ook niet, eet het ook niet. Maar beetje googlen vind ik al gauw dit: Instituten en voorlichtingsbureaus voor voeding en gezondheid adviseren het gebruik van groenten, vis, schaal- en schelpdieren. Deze voeding vormt de basis voor een gezonde levenstijl. Verse vis en groenten bevatten veel van de dagelijkse hoeveelheid noodzakelijke voedingsstoffen, sporen-elementen en vitaminen. Sushi uitermate geschikt voor een cholesterolarm dieet. Sushi heeft een laag calorie gehalte. Een bordje sushi zal meestal onder de 100 calorieën bevatten en minder dan 1 gram vet.

Wel gezond dus! Maar volgens mij bedoelde mammamiesje dat het veel punten kost?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:21

Jeetje wat een gebep :D Vergeef me als ik daar niet op reageer; iets met werken vandaag ;)

Schema van vandaag:
O: 2 x ontbijtkoek in de auto (verslapen :') )
T: 2 br boterhammen met 20+ kaas
L: 25 gram muesli, aardbeien en vla (met mn verslaaphoofd vla erop gegooid ipv de magere yoghurt die ik ook heb := ), 1 br boterham met 20+ kaas
T: 2x ontbijtkoek
D: gemarineerde runderreepjes, sla en aardappels
T: rijstwafels