Welke fobie/angst heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amazone77

Re: Welke (grappige) fobie heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:40

vogels brrrr

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:03

beantsje schreef:
stroom.....

Als ik een lampje ophang, gaan alle stoppen eraf en dan nog vind ik het dooooodeng om de stroomdraad aan te raken. (en doe ik voor de zekerheid ook nog rubberlaarzen aan)

ik kan neurotisch worden van schrikdraad, al weet ik 100% zeker dat er geen stroom opstaat.
Als ik een weideomheining ofzo zie die duidelijk niet onder stroom staat (bijv. als geen isolatoren zijn gebruikt)
ben ik nog schijtbenauwd om het aan te raken..

zo zat ik laatst in de wei voor het schrikdraad en kwam er een paard aan die zn hoofd tegen mij aan duwde waardoor ik met mn hoofd tegen het schrikdraad aan kwam en mn hoofd onder stroom kwam te staan :')
ja dat doet pijn en ja daar word je ook enorm duizelig van :P

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:06

San1978 schreef:
Nou, hebben jullie effe want ik heb een hele lijst. Het zijn niet zozeer fobieen maar meer dingen waar ik bang van ben of waar ik absoluut niet tegen kan. Voor de rest gaat alles goed met me hoor := :')

- Harde windvlagen (bang dat er iets omwaait)
- Spinnen
- Springende of vliegende insecten
- Vissen met grote ogen (bijv. haaien of de ogen van zo'n zeekoeachtig beest)
- Hoge golven en bootjes (vooral die combinatie)
- Bovenop een ladder staan (dan gaan mijn benen trillen van de hoogtevrees)
- Mensen met haar op hun tenen, gele nagels of eelt op hun hielen (en dan ook nog sandalen dragen!!!)
- Mensen met een gebit waarvan je heel veel tandvlees ziet (maar daar kunnen ze zelf uiteraard niks aan doen)
- Haren op een tegeltje (in vreemd toilet of badkamer)
- Een gekreukeld dekbedovertrek (moèt echt altijd gestreken zijn)
- Mensen in de trein die zwaar in en uit ademen
Genoeg? _O-

en daar heb je alleen last van in de trein :') ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:29

ik bedenk me er nog 1, sprinkhanen.. op 1 van mijn stages hadden we die in een klein terrarium zitten (als voederdieren voor de verkoop) en als er dan een klant kwam, of de eigen baardagamen die moesten hebben, dan moest je dus het terrarium open doen, sprinhanen met je hand pakken, en in een bakje doen.. ik heb het een paar keer geprobeerd, maar brr.. als ze begonnen te springen dan trok ik zo snel als ik kon mijn hand terug en smeet het raampje dicht, ik kon dat echt niet.. heb mijn hand 1x open gehaald omdat ik zo schrok, kreeg het er benauwd van, durfde het echt niet.. dus heb het na een paar keer maar opgegeven, ik verwees de klanten door naar mijn stagebegeleider := en als er 1 ontsnapt was dan was ik ook weg, bah..

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:15

waar ik ook echt niet tegen kan is, mensen die met hun mond open eten.. en dan als ze iets eten wat hard is!! := dan moet ik gewoon mijn oren dicht doen of weg gaan.. ik krijg er echt kromme tenen van.. het hoeft niet eens met open mond te zijn, als iemand bijv. in de bios achter mij chips zit te eten, en je hoort dat helemaal "malen" ... nou walgelijk.. het liefst zou ik dan omdraaien om te vragen of die niet ergens anders kan gaan eten.......... :(:)

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:22

Haha, die banner die ik eronder krijg hier, stop met je angsten!

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:27

Achja een grappige heb ik niet... Ik ben zoooo bang voor de zee en vooral haaien dat ik geeneens meer in bad durf :'(
Het leuke is dat ik elke dinsdag schoolzwemmen heb............

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:31

libelles!
ik dacht altijd dat ze konden prikken met dat lange achterwerk!
ik weet nogsteeds niet of ze dat wel of niet kunnen maar ik wordt helemaal panisch als er 1 in mijn buurt komt :o

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:34

mijn fobie'en?

ik wist er van de week nog 1. Bij mij is algemeen bekend, een natte thee doek over elkaar wrijven :s kan ik echt niet tegen! Krijg er al kippevel van als ik er aan denk!

Ooh jaa mijn andere fobie... In films kan ik echt niet tegen bewegende poppen. Ook buiksprekers vind ik dood eng! Ook de aflevering of boek van kippevel... Baah ik word er nu al eng van.
In films zie je het ook vaak (chucky)
nou echt waar, ik slaap dan 3 nachten ontzettend slecht!

Bianca_palo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:39

het is misschien heel raar, maar het idee van watjes op je tanden... brrr
als ik naar de tandarts ga en ik moet dat dan voel ik me de hele week nog aangerand. :(:)
en natuurlijk clowns en poppen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:42

Bianca_palo schreef:
als ik naar de tandarts ga en ik moet dat dan voel ik me de hele week nog aangerand. :(:)

Bah! Ik lees dat bovenste en er lopen spontaan rillingen over mijn rug! :(:)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:51

Bianca_palo schreef:

hier heb ik ook last van!

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:19

welmoedz schreef:
libelles!
ik dacht altijd dat ze konden prikken met dat lange achterwerk!
ik weet nogsteeds niet of ze dat wel of niet kunnen maar ik wordt helemaal panisch als er 1 in mijn buurt komt :o

die kunnen bijten geloof ik!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:11

Trouwens :

Clowns. Heb ik een spuug hekel aan en vind ze vreselijk eng..

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:52

ik kan echt niet tegenhet geluid als iemand met een bezem over de stoep veegt, krijg serieus al kippenvel als ik er aan denk, net als met een droge spons of zo'n stom bordenwissertje over een schoolbord vegen, vréselijk gewoon.
En verder ben ik doodsbang voor slakken! Geen idee waarom, ze zijn zo sloom en doen niks, maar ik word helemaal panisch als ik er één zie :=

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:48

Riss schreef:
beantsje schreef:
stroom.....

Als ik een lampje ophang, gaan alle stoppen eraf en dan nog vind ik het dooooodeng om de stroomdraad aan te raken. (en doe ik voor de zekerheid ook nog rubberlaarzen aan)

ik kan neurotisch worden van schrikdraad, al weet ik 100% zeker dat er geen stroom opstaat.
Als ik een weideomheining ofzo zie die duidelijk niet onder stroom staat (bijv. als geen isolatoren zijn gebruikt)
ben ik nog schijtbenauwd om het aan te raken..

zo zat ik laatst in de wei voor het schrikdraad en kwam er een paard aan die zn hoofd tegen mij aan duwde waardoor ik met mn hoofd tegen het schrikdraad aan kwam en mn hoofd onder stroom kwam te staan :')
ja dat doet pijn en ja daar word je ook enorm duizelig van :P

Oooh ja dat ken ik ook :oo
Ik had mijn pony laatst in de paddock gezet op de manege, wist ik veel dat er ook nog eens stroomdraad langs die hekken liep, dus ik pak de ketting om het het vast te maken, maar die hing dus over die stroomdraad := Pfff daar stond ook niet te weinig op zeg!

Oja, de geluiden van mijn vader kan ik ook niet tegen :') (vet harde hik, een keer of 10 achter elkaar niezen.. neeee dat vind ik ook niks :)) )

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 13:09

EngeltjeS schreef:
mijn fobie'en?

ik wist er van de week nog 1. Bij mij is algemeen bekend, een natte thee doek over elkaar wrijven :s kan ik echt niet tegen! Krijg er al kippevel van als ik er aan denk!

Ooh jaa mijn andere fobie... In films kan ik echt niet tegen bewegende poppen. Ook buiksprekers vind ik dood eng! Ook de aflevering of boek van kippevel... Baah ik word er nu al eng van.

Het geknars van handdoeken die hard hard zijn geworden door het wassen :x -:(-

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 13:13

Judith_ schreef:
xsimone schreef:
Clowns of poppen! Niet van die lieve baby borns ofzo maar gwoon echt poppen. Ben er echt bang van loop er met een grote boog omheen ben bang dat ze tot leven komen.

Zo staat er bij onze intratuin weleens van die zingende apen die dan bewegen en muziek spelen, ik ben daar dus echt bang van loop er altijd zo snel mogenlijk langs!

Dacht echt dat ik daar de enig mee was. :=
Vind ze dood eng, echt waar. :=

Hahaha ik ook :') Echt van die Chuckie gedachten krijg ik dan :))

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 13:19

stopcontact :+

ChrlOtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:42

Ik heb een fobie voor horrorfilms/thrillers. :+
Zijn er mensen die het nog hebben ?
Ik heb het dus wel en ik vind het verdomd irritant, 'k vraag me zelfs af of het wel normaal is. :=
Eergisteren kwam ik beneden, was m'n moeder naar het allerlaatste stukje van een thriller aan het kijken, nuja ik dus even blijven kijken,
was hoogstens nog 10 minuutjes ofzo. Wel, 'k heb er de hele avond van wakker gelegen.
Ik kan het maar niet van me afzetten. Ik moest bv. nog even naar het toilet, en dan moet ik een inieminie stukje door de gang voor ik het licht kan aandoen, dan zit ik dus al met de piepers,
ik voelde de adrenaline zo stijgen. :):)
Voor mij lijkt het echt alsof die vent uit de film dan achter me staat.
En ik heb het àltijd, of ik nu alleen ben of met meerdere mensen, het dringt maar niet tot me door dat het maar film is, niet echt is.
Ooit heb 'k eens een film gezien waarin de geest van een vrouw in bad lag, 'k heb echt 2 weken met de doodsangst gezeten als ik in de badkamer moest zijn, op 2 minuten was ik er weer uit.
Ik vind het echt niet leuk, want m'n vrienden en vriendinnen willen dan altijd naar zo'n films kijken.
En ik wil dat ook écht wel, maar achteraf heb 'k er altijd zóveel spijt van..
Oorlogsfilms, actiefilms of rampenfilms kunnen me dan weer niet deren. Vroeger kon 'k ook niet tegen films met haaien enz. Maar dat is nu over.
'k Hoop dat ik er nog over groei, want het stoort me best wel.

Als je dit herkent, of je weet tips om het te verhelpen, hou je vooral niet in! :Y)

Anoniem

Re: Welke fobie heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:12

Je bent niet de enige hoor...

Ik vond Scream doodeng... En dan keek ik hem in drie delen, midden op de dag tijdens lessen Natuur-Scheikunde, met een klas vol mensen én een meisje dat me steeds vertelde wat er ging gebeuren.

Ik ben echt als de dood voor horrorfilms.

Thrillers gaan dan tegenwoordig wel redelijk, maar ik moet ook altijd een handje vasthouden als er iets engs gaat gebeuren bij series als Cold Case of Law and Order en zo :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:43

xNursiex schreef:
EngeltjeS schreef:
mijn fobie'en?

Het geknars van handdoeken die hard hard zijn geworden door het wassen :x -:(-

Senk joe. Door jou heb ik nu kippevel. :x

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:46

Donkere kleine ruimtes, dan wordt ik echt panisch, ja inderdaad klaustrofobisch,

blitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:47

Spinnen en elektriciteitsdraden ;)

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:47

oe k kreeg net nog een schok :O