Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
WhiteRose schreef:Zo ook de Zembla uitzendingen - er komt nog weleens wat minder bewezen info aan bod. Ik baseer me dan graag op wetenschappelijk onderzoek, dan ben ik niet zo afhankelijk van de mening van de verteller
WhiteRose schreef:Phara: deze info is vaak niet in het nederlands verkrijgbaar - dit gaat om internationaal gepubliceerde onderzoeken over de HPV vaccinaties. Juist die informatie is veelzeggend omdat men er al veel langer en uitgebreider mee bezig is dan hier na Zembla gedacht wordt. Verder gaat dit om écht wetenschappelijk onderzoek, iets dat een beetje verder gaat dan "denken dat" en "bang zijn voor".
Om die reden ben ik dus benieuwd naar een case-report van Softenon kinderen van nu: wat is daar precies gebeurd en welke wetgeving zit daarachter? Hier ben je strafbaar als je softenon voorschrijft aan een zwangere vrouw en staat verplicht in de bijsluiter dat je het als zwangere vrouw niet mag gebruiken... In een krantenartikeltje blijven dat soort gegevens vaak zo onderbelicht.
Over de X16-studie: de man die de theorie over vetzuren uitgedacht heeft, ging daar onderzoek naar doen. Dat dient op wetenschappelijke wijze te gebeuren, anders kun je nooit echt conclusies trekken. Het vervolg op dat (kleinschalige) onderzoek, was de X16-studie, een bijzondere studie. Uit de gegevens die de X16-studie opleverde zijn de conclusies getrokken over vetzuren die wij nu kennen, terwijl er op dat onderzoek heel veel aan te merken was - die resultaten hadden met een ander idee ook gewoon heel andere conclusies op kunnen leveren. De clou van wetenschappelijk onderzoek is dat dát nu net niet kan - er moet bewijs zijn...
Edit: Parham, het boek, is een zeer duidelijk en goed boek over immunologie. Legt ook goed uit over vaccinatie & immuunreacties.
Zo ook de Zembla uitzendingen - er komt nog weleens wat minder bewezen info aan bod. Ik baseer me dan graag op wetenschappelijk onderzoek, dan ben ik niet zo afhankelijk van de mening van de verteller
smurffie schreef:Ik word er niet veel wijzer van op internet, want weet niet wat nou te geloven is. Op bv Wikipedia kan ik ook wat neerzetten..
WhiteRose schreef:Ik vind het tof dat we de discussie ook zo kunnen voeren![]()
Zo, dat wilde ik even kwijt
Over de X-16 - kan best dat je er nooit over gehoord hebt. Hij toonde het verband aan tussen hart- en vaatprobleemrisico's en de vetzuurverschillen. Vervolgonderzoek heeft veel meer info opgeleverd. Maar als je écht naar deze studie gaat kijken, is er het nodige niet zo wetenschappelijk aan geweest
Ik vind het een prijzenswaardig streven van je, dat je je er doorheen wilt werken - dit is héle zware kost. Dit soort artikelen komen uit The Lancet, British Medical Journal, etc. Ik lees heel veel en heel makkelijk Engels, maar hier moet ik écht voor gaan zitten.
@ Smurffie, das eigenlijk de basis van onze discussie - daar zijn de meningen over verdeeld. Ik kan me voorstellen dat dat de keuze moeilijk maakt...
En nu ga ik me verdiepen in mijn studieboeken
faye schreef:Marijee schreef:Ik ga hem ook halen, en volgens mij ergens in maart....
Tja, liever een prik dan kanker...
Met het risico dat je kans op kanker JUIST groter wordt?
Ik snap echt niet dat men zomaar klakkeloos deze vaccinaties gaat halen.
MDJ schreef:die kans is heel klein ik ken ook iemand die heeft ze ook en niks aan de hand met haar en zo heb ik nog wel een paar gelezen in dit topicNa dit topic gelezen te hebben, en het er met mijn moeder over gehad te hebben ga ik hem zéker niet halen![]()
liever over 10 jaar dat alles goed getest is, en nu met de kans dat je er doodziek van wordt/verlamd raakt..
liiisette schreef:ohja en trouwens internet, bokt moet je ook niet altijd geloven gebruik je eigen verstand en volg je eigen gevoel!
WhiteRose schreef:Faye, kun je de berichtenwisseling tussen Phara en mij teruglezen? DES en Softenon zijn totaal niet vergelijkbaar met deze situatie.