Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sassieja

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:02

Je klinkt goed gemotiveerd Loes, dat gaat wel goedkomen!

Ik red het niet om ook nog te gaan sporten, dat is een beetje jammer, dan gaat het veel sneller volgens mij.

Ben benieuwd, ben bang dat ik morgen een beetje teleurgesteld wordt.... :P

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:18

Nou ben vandaag officieel met de Weight Watchers begonnen.
Ben vorige week wel al donderdag naar de 1e bijeenkomst geweest, maar we gingen vrijdag een weekendje weg (tot vanmorgen) en wou mn weekendje nog even 'lekker' eten.
Vandaag dus begonnen en heb er zin in!
Kom met moeite aan m'n punten maar dat zal wel goed komen.
Donderdag wegen!

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:21

Waa, Jeetje wat heb ik een spierpijn in mn benen!
Had 2 maanden niets gedaan, buiten de dagelijkse dingen, maar zelfs fietsen niet.
Donderdag, gister en vandaag weer paardgereden, wel rustig aan gedaan. Gister nog wezen joggen en vandaag op de fiets naar de paarden geweest (12 km). Nou die benen laten even voelen dat ze aanwezig zijn!

Verder gaat het met eten ook goed :)

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:22

Iemand die trouwens aan punten dieet ofzo doet?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:32

Meld zich ook maar weer..... helemaal geen behoefte aan lekker snaaien :D Morgenochtend wegen YEAH :P
Verder slaat de vermoeidheid naar verbouwen, verhuizen, klussen, feestdagen en ons eigen feest nu wel heel hard toe, DUS geen energie na het werk om te sporten. Als ik nu blijf luisteren naar de vermoeidheid wil ik toch einde van de week weer optimaal kunnen sporten :P

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:36

Adawi schreef:

Ik doe Weight Watchers.. is ook punten tellen.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:42

Hoi

Ik zou me hier graag bij willen melden. Ik heb een eetverslavind gehad met daarbij de nodige psychische problemen. Ben behoorlijk wat aangekomen nu dus..

Maar ben nu wel weer op de juiste weg. Sport nu 1 a 2 keer per week en probeer gezond te eten over dag in ieder geval. In de avond heb ik het nog wel eens moeilijk... Ben nu alleen beetje ziekig...

Ben nu bezig met aankoop van een 3 jarige merrie... Mocht het allemaal doorgaan dan kan ik nog nieteens op haar rijden, alleen is het natuurlijk echt niet zo erg als er nu verder nog een half jaar mee gewacht word. Ze is nu 3 weken onder het zadel bij huidige eigenaar.

Maar zou toch wel graag over een half jaartje ongeveer op haar willen gaan rijden... Tot die tijd lekker veel met haar lopen door de duinen en bossen en strand van Schoorl, Camperduin, Hargen...

Gr Mara

Ik heb nu niet alles doorgelezen aangezien in klein beetje ziekig ben nu... Maar hoop misscien op tips etc...

Wonen er ook mensen in Noord-Holland? Zo ja, waar sport je dan of staat je paard?

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:59

Hoi Mara! Leuk dat je er ook bij bent. Zo'n mooi jong ding in aantocht is natuurlijk een extra motivatie!

En tips! Volgens mij is de grootste tip: meer bewegen en gezond en afwisselend eten. En daarbij een hoop metgezellen die het net zo moeilijk vinden af en toe!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:05

nanka schreef:
Adawi schreef:

Ik doe Weight Watchers.. is ook punten tellen.

Me too :j

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:05

Daarom dacht ik ook, ik meld me hier aan.

Was eind vorig jaar aan een eetstoornis groep begonnen bij het GGZ, maar aangezien ik me zo goed voelde had ik meer het idee dat ze me wat aanpraten, dan dat ik nog echt vreetbuien had...

Probeer me een beetje aan het volgende te houden: in de ochtend 2 broodjes, tussendoor een sultana, lunch 3 broodjes , tussendoor fruit en dan avond eten...

Ik weeg op dit moment 117 kilo (schaam schaam) en ben maar 1.64 groot... Zit helaas nog aan de anti depressie medicijnen die ook dikmakend zijn, maar die zijn we vanaf vorige week aan het minderen...

Al moet ik er wel bijzeggen dat ik met een normaal eetpatroon nooit onder de 70/75 kilo kan wegen, aangezien ik een erg grove bouw heb (echt waar haha)...

En met dit gewicht kan ik echt niet op zon jonkie stappen...

En sinds kort dus proberen te sporten... En doe ik nu nog alleen cardio een uurtje... En best fanatiek! Daarnaast fiets ik 2 a 3 keer per week met mijn verzorgpaard (van 32 jr) om die op conditie te houden, dus draven we ook best veel en moet ik nog best fietsen haha..

Straks met dat jonkie elke dag wel lekker gaan lopen...

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:02

Ook ik ga mee doen :P
Ik begin morgen ochtend samen met mijn moeder.. weeg gewoon te veel.. Ik ben een erg slechte eter en drinker.. ben een echte piepert maar ben nu toch van plan me er aan te gaan houden. Drinken net zo ik heb een tik in mijn hoofd waardoor ik nooit water drink en ook daar wil ik morgen toch echt fanatiek mee gaan beginnen.
Ik rijd dagelijks mijn paard, ik heb 2 actieve honden die ik dagelijks uit laat ( 1 goed uur per wandeling) en ik fiets overal naar toe.
Mijn eerste doel is om weer terug naar maat 40/42 te gaan. Ik zit op dit moment met 46/48 lijkt me een reeel doel. Daarna bekijk ik pas wat mijn gezonde gewicht is en wat ik daarvoor nog moet kwijt raken.

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:11

Pff ik heb het zo moeilijk nu in mn examenweek. ben ik supervroeg klaar en zit ik dus de hele dag verder thuis om te leren. Dan heb ik echt heel erg de neiging om te snaaien, vandaag ging wel redelijk maar morgen moet mn dag echt beter! :) Jullie succes, slaap lekker. En welkom alle nieuwkomers!

Klijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 08:34

Hoi allemaal,

Ik zou mij graag bij dit topic willen voegen. Ik wil weer afvallen maar de moed ontbreekt tijdens stress situaties. Dan eet ik alles er weer aan. echt stom!!!! Ik wil hier de komende tijd mentale steun zoeken zodat ik niet ga eten maar ga bokken :j

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:33

Wat ook helpt is om samen met iemand te gaan lijnen, ik doe het samen met mijn man en dat werkt echt.We eten allebij het zelfde, en ook met koken hoef ik dan niet apart iets te maken.

Klijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:03

het aan mijn dieet (weightwatchers) houden lukt mij wel alleen die moeilijke momenten kan ik niet weerstaan ik koop tegenwoordig al erg weinig maar er ligt toch altijd wat :(

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:42

meld me opnieuw aan, wie heeft er nog een blender, mijne is stuk en krijg geen fruit door mn keel zonder (erg he?)
eten gaat redelijk nu.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:27

Ik meld me ook even, wil er weer wat kilotjes af, maar heb weinig te zeggen over het avondeten etc. ( woon nog thuis )
Zondag heb ik voor de eerste keer iets uit een blender gekregen, wat heeeerlyk zeg!
Banaan, kiwi yoghurt en appels enzo, ik wist gewoon niet wat me overkwam, nog noooit gehad! :D

Ik me moeder mee overtuigen dat dat echt lekker is en dat ze die ook maar moet aanschaffen.

Ik ben 1.76 en weeg 62 kg. -- Ik wil alles wat strakker.
Buikspieroefeningen doe ik, fietsen en natuurlijk paardrijden.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:28

VonDutch schreef:
Ik meld me ook even, wil er weer wat kilotjes af, maar heb weinig te zeggen over het avondeten etc. ( woon nog thuis )
Zondag heb ik voor de eerste keer iets uit een blender gekregen, wat heeeerlyk zeg!
Banaan, kiwi yoghurt en appels enzo, ik wist gewoon niet wat me overkwam, nog noooit gehad! :D

Ik me moeder mee overtuigen dat dat echt lekker is en dat ze die ook maar moet aanschaffen.

Ik ben 1.76 en weeg 62 kg. -- Ik wil alles wat strakker.
Buikspieroefeningen doe ik, fietsen en natuurlijk paardrijden.

Op je eten letten kan natuurlijk geen kwaad, maar als ik naar je lengte en gewicht kijk en je wilt wat strakker, dan kun je beter flink gaan sporten ipv lijnen volgens mij

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:31

Ik wil vooral de 'buien ' dat ik super veel eet, de weekeinden, dan eet ik erg ongezond, ook veel frisdrank enzo. die wil ik minderen en op letten, dat blijft moeilijk.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:29

Ik heb t eigenlijk niet zo moeilijk meer qua zoetigheid. Uit automatisme trek ik de snoepkast open en dan sta ik daar en zeg tegen mezelf "wil je dit nu echt? heb je écht trek in iets lekkers.. nee? dan doe je nu die deur dicht" en daar luister ik braaf naar haha...
Ik heb het alleen in het weekend wel moeilijk.. net als de meesten :) Maar gelukkig heb ik een vriendje die dan heel netjes tegen mij zegt "je wilde toch afvallen? als je zoveel eet lukt dat zeker niet hoor, maar als jij het graag wilt eten.." whaha komt er dan achteraan :P

Ik heb gister lekker 2 uur met mijn paard door het bos "gecrosst" (lees veel stappen en wat draf en galopwerk :P ) en daarna nog met de honden gaan wandelen met een vriendin.. en ik moet zeggen.. ik heb nog steeds Geen last van mn knieeen *\o/*

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:40

Net boodschappen gedaan alleen maar de ingedieenten gehaald die sonja proof zijn :+ ik ga er nu echt voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:54

silinka schreef:
Hallo,

Hier op bokt zijn al talloze afvaltopics. Ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die net als ik al enige afvalervaring hebben, maar waarbij het daarna weer mis is gegaan.
In 2007 ben ik heel enthousiast met Sonja Bakker begonnen. Ik ben van 107 kg naar 76 kg gegaan. In februari 2008 woog ik 76 kg. De balans is dat ik in januari 2009 echter al weer 95 kg weeg. Dat gaat dus niet goed. Ik kan het gewoon niet volhouden zo'n mager dieet. Ben totaal de balans kwijt en ga als een gek eten....
Nu ben ik vorige week weer voorzichtig begonnen met afvallen. Ben inmiddels weer 2 kg kwijt. Ik eet 3 keer per dag. En 's avonds wel een goede maaltijd, anders ga ik 's avonds echt snaaien van de honger. Dat zijn de moeilijke momenten. Bij de koffie 's ochtends en 's middags bij de thee een keer fruit en een keer verantwoorde koek. 's Avonds 1 kopje koffie met indische cake of eierkoek. EN nu nog volhouden. Gisterenavond ging het al iets mis helaas, maar goed moet nu niet denken dat de hele poging al mislukt is.
Heb dit weekend wel lekker actief geweest op de schaatsen. Wil ook weer beginnen met hardlopen. Paardrijden komt er ook niet van met dit weer. Denk er ook aan om aan yoga te gaan doen, om zo de balans in mijn lichaam weer te vinden.

Heb jij ook zulke eetpatronen die uit balans zijn? Heb jij ook jojo-problemen?
Misschien kunnen we elkaar motiveren om eens onszelf goed aan te pakken.

Ons gezin Bakkert ook :j
Nee, wij zijn niet te dik, ons BMI is goed enz. :)
Willen gewoon de Kerst-kilo'tjes er weer een beetje afwerken :D
En dat gaat heel goed :j
Ik zou zeggen, gewoon doorgaan met Sonja Bakker.
Maar nog belangrijker is ; SPORTEN !
Ik lees hier zoveel van 'Ik eet gezond maar ik val niet af'. Sporten. Echt, dat doet wonderen.
Ben laatst begonnen met spinnen, dat helpt pas :j
Het is gewoon heel belangrijk dat je je stofwisseling omhoog brengt, vet gaat verbranden.

Dus gewoon zoveel keer in de week écht sporten. Minimaal 25 min, na 25 min ga je pas vet verbranden.

En tja, verder doorzettingsvermogen. Blijven volhouden.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:57

Bitterbal schreef:
Ik heb t eigenlijk niet zo moeilijk meer qua zoetigheid. Uit automatisme trek ik de snoepkast open en dan sta ik daar en zeg tegen mezelf "wil je dit nu echt? heb je écht trek in iets lekkers.. nee? dan doe je nu die deur dicht" en daar luister ik braaf naar haha...

Oh gelukkig, ik ben niet de enige gek die tegen zichzelf praat, als ze de la met lekkers weer open getrokken heeft :')

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:00

ik ben trouwens de eerste kilo kwijt! van de 10 die ik eraf wil hebben...

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:18

Hay iedereen!

Sinds eergisteren ben ik ook gezond gaat eten en sporten!

Ik probeer rond de 1600 calorieen per dag binnen te krijgen, en daarnaast minstens om de dag te gaan sporten en bijna elke dag te rijden.

www.caloriechecker.nl is een goede hulp!

Vandaag had ik het in de ochtend iets moeilijker, ik wilde beschuitjes met chocoladetroep eten, maar het is toch een boterham lightjam geworden en 30+ kaas :+

Ik weet precies hoe het moet, ik heb bij dieetisten gelopen, Sonja bakker gedaan, maar toch steeds terugval wegens eetprobleem. Die ga ik nu ook proberen de kop in te drukken!
Verder woon ik net samen, ook niet echt handig.. Hij kan echt alles eten, en ik hoef er alleen maar naar te kijken!
Ik ben 20, heb mijn eigen paardje en rijd 5x per week. Sinds kort staat ze dichterbij huis en fiets ik er heen.

Ik ga iig mijn best doen, en hoop op gezellige steun!