'Slachtoffer' van de pil

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: 'Slachtoffer' van de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 07:38

je bovenste zin,dat kan wel kloppen.
dat is namelijk wel vaak zo.
de apotheek mag niet zomaar gaan wijzigen welke stoffen je krijgt(de werkzame stoffen dan)

lijkt me overigens best vervelend als je zoveel last hebt van de pil

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 08:33

Hou op schei uit! ik heb (uiteraard) niet het hele topic gelezen, maar ik ben door dit soort geintjes bijna bijna ontvruchtbaar geworden :@
Ik heb nu een speciale pil, de Yaz. Deze heeft een circulatie van 24 dagen en dan 4 dagen rust. Hiervoor krijg je een placebo(neppil) zodat je niet vergeet wanneer je weer moet beginnen. Deze pil is wel erg duur maar verminderd hormoon schommelingen en heb ik minder last van menstruatiepijn. Misschien een tip?

ps. Ik heb deze pil gekregen bij de gyneacoloog, ik weet niet of de pil ook al door huisartsen wordt weggegeven.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 08:41

oh deze ken ik niet!ik moet straks werken,ga gelijk even meer opzoeken over de Yaz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 08:56

Is zeker de moeite waard! Het enige nadeel is dat je wel iets van ong €24.- per 3 maanden bij moet betalen, maar beter dat dan een slechte pil gratis.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:50

De yaz 24+4 wordt bij ons in de regio ook al door huisartsen voorgeschreven. Heb nog niet veel ervaringen daar over gehoort. Is inderdaad iets duurder dan de "gewone" yazmin. Daarvoor betaal ik zelf 36 euro per half jaar.

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:59

Vreemd, ik herken je verhaal op sommige punten in mezelf....
mijn apotheek kwam ook met het verhaal dat microgynon was vervangen door een 'merkloze' pil....
geen probleem dacht ik bij mezelf; maar mijn 'zin in seks' verdween ook als sneeuw voor de zon, ik ben verschillende kilo's aangekomen en ook snel geirriteerd,
na het lezen van jou bericht begint er toch eigenlijk wel een belletje te rinkelen, toch maar even langs de huis arts dan :/
edit; en menstruatie pijn, dit heb ik hiervoor nooit gehad maar de laatste maanden, Auw!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:01

Kady_ schreef:
Vreemd, ik herken je verhaal op sommige punten in mezelf....
mijn apotheek kwam ook met het verhaal dat microgynon was vervangen door een 'merkloze' pil....
geen probleem dacht ik bij mezelf; maar mijn 'zin in seks' verdween ook als sneeuw voor de zon, ik ben verschillende kilo's aangekomen en ook snel geirriteerd,
na het lezen van jou bericht begint er toch eigenlijk wel een belletje te rinkelen, toch maar even langs de huis arts dan :/

Ook voor jou; vraag naar de Yaz pil. Ik had namelijk ook dezelfde symptomen en met deze pil niet meer!!!

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:26

Ik zag gisteravond dat ik dus ook al de rigividon niet meer slik, het is weer een ander. Een met een lange, dubbele naam erop, blijkbaar van de werkzame stoffen. Die slik ik dus ook al weer een tijdje, want dit doosje is heel vertrouwt voor me.
Misschien moet ik ook eens gaan vragen naar die Yaz. Misschien scheelt me dat idd ook in migraines en andere PMS-kwaaltjes. Ik ben tegenwoordig wel heele rg chagrijnig de dag van tevoren, net als dat ik uitgeput ben. ik heb meer last van PMS dan 11 jaar terug, ik had toen bijna nergens last van. Alleen dus van een wel heel sterke menstruatie.

Ik vind het wel raar, dat mijn huisarts nooit iets gezegt heeft over het feit dat de pil hormonen zijn, en me ook nooit gewezen heeft op de eventuele bijwerkingen ervan. Ik vertelde dat ik anticoneptie wilde, en toen kreeg ik eenr eceptje voor Microginon. En dat was het. Ik stond met een halve minuut al weer buiten.

Snoevie, idd is bij mij het kwartje gevallen toen ik dit topic las. Heeft dus niks te maken met de overstap anar een andere pil, ik heb die klachten allemaal al sinds ik 11 jaar terug ben begonnen.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 18:40

Bijna een week geleden gestopt.
Voel me kiplekker.
Alleen.................
Zit me gezicht nu weer vol met puisten, alsof alles weer op rail moet komen, zeg maar, de hormonen worden eruit gedrukt.
Even aan kijken, of het langzaam weg gaat trekken.

Die puisten neem ik trouwens voor lief, zou daarvoor niet meer de pil gaan slikken, nooit gedaan ook overigens.

grietsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:44

Ik ga dit even volgen

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:21

Even update-tje van iemand die vorige week is overgestapt van pil naar nuvaring. Moet zeggen dat ik tot nu toe wel tevreden ben. Was een beetje bang voor een doorbraakbloeding, slik de pil namelijk al 3 maanden door, en dan zonder stopweek overstappen naar de ring die toch minder hormonen afgeeft, maar niks ervan. Ook de pukkels zijn toch echt minder. Ik heb nog wel wat puistjes, maar die echte grote, dikke bulten die je van grote afstand ziet en die zo ontzettend zeer doen en lelijke littekens achterlaten, zijn toch echt weg. Nou hopen dat ze weg blijven.
Wel heb ik wat meer last van afscheiding, hebben meer mensen met de nuvaring daar last van? Het ruikt ook wel, dat vind ik wel vervelend. Was me nu wat vaker met lactacyd, dat helpt wel.

Maar verder tot nu toe dus erg tevreden! Voel hem verder niet zitten, ben ook niet bang meer dat hij eruit komt, dus we gaan gewoon door.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:16

Wat fijn van je ervaring tot nu toe.. geeft wel hoop!!
Ik begin over 3 weken Lachen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 01:24

Ik ga ook nooit meer aan de pil

Ben nog nooit in mijn leven paar maanden achter elkaar zóo misselijk geweest, het heeft mijn hele zomer verpest.. Op vakantie heb ik alleen maar in bed gelegen.. Kon niks binnen krijgen, en moest af en toe overgeven.. Opstaan was een ramp, durfde nergens heen.. En uiteindelijk kwam het door de pil. Heb nu 3 soorten geprobeerd maar het is niet aan mij besteed

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 07:24

heftig zeg!
ja voor sommige mensen is de pil gewoon te zwaar

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:52

Hoe zit het met de overgang Stediril -> Marvelon??
Ik heb een stopweek gehad, en toen met andere pil begonnen.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:56

Ook ik ben slachtoffer van de pil
Vanaf dat ik ging menstrueren en deze bloedingen zo heftig waren moest ik van de dokter aan de pil microgynon 30 ik was toen 14 jaar. Jaren heb ik gewoon de pil geslikt met ja bijwerkingen als je puber wordt/bent denk je eerder dat het daarmee te maken heeft. Werd zwaarder en lusteloos etc.. maar ja gaf het niet de schuld aan de pil die deed immers zijn werking ik was niet meer ongelooflijk ongesteld. In plaats van 2 weken heftig bloeden dus 1 week redelijk heftig bloeden maar het was maar een week. Kon ik nog mee leven.

Toen ik 22 was en ook nog steeds de pil slikte ging het eigenlijk steeds slechter met me.. Ook doorbraakbloedingen kwamen nu geregeld voor. De dokter stelde voor de pil door te slikken en dat deed ik dan ook netjes. Voelde me steeds lustelozer en vermoeid.. zag spierwit en mijn gewicht ging van redelijk aan de zware kant naar heel snel afvallen en ik had ook vaak kramp rechts onderin me borstkas.. Maar ik had een druk leven en gaf dat de schuld en ook zo de dokter. Vanwege toch aanhoudende doorbraakbloedingen gaf de dokter mij voor 12 dagen microgynon 50 mee zodat ik de eerste helft van de maand microgynon 30 moest slikken en de laatste 12 dagen microgynon 50 dan zou ik heftiger ongesteld worden en zou mijn baarmoeder al het oude bloed kwijt raken en de doorbraakbloedingen vanzelf stoppen. Maar wat ze eigenlijk hadden moeten doen mij serieus nemen en me door sturen naar het ziekenhuis voor een bloedtest dan hadden ze uit kunnen vinden dat mijn lever waarden zeer slecht waren geweest.

Nog geen week later lag ik in het ziekenhuis en had ik een leverbloeding. Een leverceladenoom bleek door de pil in mijn lever te zijn gegroeid en deze was gesprongen. Ik lag op sterven.. Maar gelukkig kan ik het allemaal nog na vertellen. En dus ook iedereen duidelijk maken dat de pil echt verschrikkelijke rotzooi is wat je lichaam kapot kan maken. Ik heb nog steeds het adenoom in mijn lever omdat ze te laat waren om mij te opereren toen ik eenmaal in het ziekenhuis lag was de bloeding al te groot.

Ik mag geen hormonen meer en ook zwanger raken is een heel groot risico omdat daarmee ook hormonen door je lichaam gaan gieren. Heb inmiddels wel een mirena spiraaltje gekregen in overleg met artsen in het Erasmus MC zodat mijn menstruatie wel redelijk normaal is.. Want zonder de pil werd dat weer onmenselijk erg. Krijg nu elk jaar nog wel een MRI-scan zodat ze in de gaten kunnen houden of het adenoom groeit of nog krimpt. Straks in januari moet ik weer. Maar ga deze keer toch weer praten met de artsen om mij alsnog te laten opereren. Ben nu 26 jaar heb nog geen kinderwens.. Maar in de toekomst weet je het maar nooit.

Sorry voor het lange verhaal.. Maar wilde het even met jullie delen.

Groetjes Saskia

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:01

jeeeeemig Saskia...Wat een vreselijke ervaringen!
Het gekke is, je hoort er wel vaker over maar je denkt altijd 'dat gebeurd bij mij niet'...

Maar op deze manier 'hoor' je het toch 'dichterbij'....Dit schrikt voor mij echt enorm af...

Het is echt een toestand allemaal...
Eigenlijk is het maar ingewikkeld om vrouw te zijn (en een seksleven te ambieren Knipoog )...

Ik hoop voor jou dat je er geen dergelijke problemen maar van ondervind... wat een nachtmerrie moet dat voor je geweest zijn!

groetjes Angela

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:59

Ja ik word in mn volgende leven man, hoe dan ook!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:05

Bedankt!

Ik werd laatst ook van microgynon 30 naar die andere overplaatst, ik geloof ook al bijna een jaar geleden... ik voel me ook steeds slecht en ook meer puistjes e.d. ..... Ga even op internet surfen en dan weer terug op een andere pil!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:06

Nou ik heb de ring er maar uitgehaald, moest morgen toch. Oud bloed begon ook nieuw bloed te worden dus...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:07

Heb je hem al weer zo lang?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:09

Paintlinger schreef:
Heb je hem al weer zo lang?

Heb 3 ringen achter elkaar gedaan, net zoveel strips van de pil die ik doorslikte... Maar ik heb sinds een paar dagen dat ik oud bloed verloor en ik twijfelde eerst om hem eruit te halen, maar ik had nu zoiets van bekijk het Clown

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:20

Zoo.. Had eerder dit topic moeten lezen.
Vroeg mij eigen al af waar mijn moeheid vandaan kwam.
Nergens meer zin in, alleen maar moe. Slaap tegenwoordig ruim de klok rond, en nog ben ik erg moe. Soms is het zo erg dat ik aan het duizelen ben van de moeheid.
Mijn moeder dacht aan pfeiffer. Maar als ik dit lees, komt het dus door de pil.
Heb er nu sinds anderhalve maand last van de klachten die ik heb, en sinds 2mnd slik ik Stediril 30.
Hiervoor heb ik 2jr Microgynon geslikt. Tot een maandje of 4 terug, kreeg toen een nieuwe pil (Rigevidon) en 2mnd later weer een nieuwe en dat was deze.
Morgen even een belletje naar mijn HA Lachen

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:30

Denk wel dat het bovenstaande verhaal inderdaad het gevolg is van het gebruik van de pil maar dat het door niet adequaat handelen van de arts zo ver is moeten komen!

Heb je je arts hier nog over aangesproken? Ik zou dit niet op zijn beloop laten namelijk! Zo zie je maar hoe slecht het af kan lopen!!!

Heeeelll veel sterkte saskia!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 07:38

de klachten hoeven dus niet alleen van de pil te komen,FZ_Lin.
eerst even met de arts overleggen voor je al voorbarige conclusies trekt,want hele ernstige moeheid heeft vaak een andere oorzaak.

gisteren heb ik trouwens voor het eerst de Yaz afgeleverd,net toen ik het hier gelezen had.
de patiente was er heel tevreden over,en had sinds het starten ermee minder klachten.