Stoppen met de pil, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Stoppen met de pil, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:34

Nou weet ik niet hoelang je lichaam nodig hebt omte ontpillen maar met even stoppen praat ik over een maand of 4.
Maar aangezien ik een vaste relatie heb en dus allergisch ben voor condooms is dat voor vele een ondenkbare situatie. Bloos Nagelbijten / Gniffelen

Helaas is mijn acne niet minder Knipoog zit er op dit moment ook helemaal onder.(met pil ken je nagaan als ik nu zou stoppen)

Ik ga binnenkort eens een babbeltje met de huisarts maken.

wil er wel heel graag vanaf. ook de stemmings wisselingen is om treurig van te worden...

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:38

Ik begrijp wat je bedoeld. De huisarts kan je misschien wel verder helpen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:53

ik had met de pil meer last van puistjes dan zonder
bleek nadat ik gestopt was

er zijn overigens nonrubber condooms
speciaal voor mensen met een rubber allergie Knipoog

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:55

Share schreef:
Nou weet ik niet hoelang je lichaam nodig hebt omte ontpillen maar met even stoppen praat ik over een maand of 4.
Maar aangezien ik een vaste relatie heb en dus allergisch ben voor condooms is dat voor vele een ondenkbare situatie. Bloos Nagelbijten / Gniffelen

Helaas is mijn acne niet minder Knipoog zit er op dit moment ook helemaal onder.(met pil ken je nagaan als ik nu zou stoppen)

Ik ga binnenkort eens een babbeltje met de huisarts maken.

wil er wel heel graag vanaf. ook de stemmings wisselingen is om treurig van te worden...

is een spiraaltje geen optie voor jouw??
de hormoon spiraal miss,

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:56

Als ik heel eerlijk ben moet ik wel zeggen dat ik nu af en toe een puistje heb. Toen ik de pil nog gebruikte had ik er nooit last van. Dus dat is met mijn 29 jaar wel een klein, klein nadeeltje. Lachen

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:57

aahhh ben 38 en heb tijdens m'n menstruatie ook nog last van een puistje hier of daar..
ik noem ze maar egwoon JEUGpuistjes dat klinkt nog jong Clown

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:57

bokjebok schreef:
Ook (beetje vreemd gesprek haha) kan ik niet goed naar de wc en in me stopweek kan ik juist wel goed!
Dit heb ik ook!!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:01

terorita schreef:
aahhh ben 38 en heb tijdens m'n menstruatie ook nog last van een puistje hier of daar..
ik noem ze maar egwoon JEUGpuistjes dat klinkt nog jong Clown

Dat is natuurlijk wel waar... Haha!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:17

Ik hoor hier mensen over het ontpillen? Hebben jullie dan last van het stoppen met de pil? Dus wel wat afkickverschijnselen zeg maar? Heb het idee dat ik dat wel een beetje heb, ben nu 3 weken gestopt en heb 9 jaar de pil geslikt. Voel me nog niet beter zonder zeg maar...

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:19

Dat is precies wat met ontpillen bedoelt wordt. En bij sommige mensen duurt het idd even voordat ze zich beter voelen.
Ik kon na ongeveer 1.5 maand zeggen dat ik me wat beter voelde.

Edit: Ik heb 'm trouwens 8 jaar gebruikt.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:22

Thanks voor je reactie Haha!
Toch fijn om met mensen te praten die er ervaring mee hebben Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:24

Met ontpillen wordt meer bedoelt dat je lichaam een maandje of 3 nodig heeft om van de hormonen af te komen en niet zo zeer met hoe iemand zich voelt Knipoog

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:27

Als je je door de hormonen echt slecht voelt, heeft het er zeker mee te maken hoor.
Ik weet hoe ik met toen voelde en dat is een hemelsbreed verschil met hoe ik me nu voel...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:29

Dat je je er anders door kan voelen is zeker, dat had ik ook Knipoog
Maar met ontpillen wordt toch meer bedoelt dat het lichaam zich van de hormonen ontdoet Lachen

Daarom wordt voor het zwanger worden ook altijd aangeraden om 3 maanden te ontpillen. Dus niet om je in 3 maanden beter te voelen maar om je in die 3 maanden van die hormonen te ontdoen omdat dit gewoonweg beter is Knipoog

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:30

Maar dit betekend dan toch ook als je bv wordt aangeraden 3 maand te ontpillen er dus ook gewoon hormonen nog in je lichaam zitten? En je dus eigenlijk na een poos pas resultaten zult zien?

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:31

Cyntje schreef:
Maar met ontpillen wordt toch meer bedoelt dat het lichaam zich van de hormonen ontdoet Lachen

Daarom wordt voor het zwanger worden ook altijd aangeraden om 3 maanden te ontpillen. Dus niet om je in 3 maanden beter te voelen maar om je in die 3 maanden van die hormonen te ontdoen omdat dit gewoonweg beter is Knipoog

Maar daardoor voel je je toch beter?

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:32

2misty2 schreef:
Maar dit betekend dan toch ook als je bv wordt aangeraden 3 maand te ontpillen er dus ook gewoon hormonen nog in je lichaam zitten? En je dus eigenlijk na een poos pas resultaten zult zien?

Ja...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:32

Ja Het duurt 3 maanden voordat de grootste 'rommel' je lijf uit is.
Ik merkte na 3 maanden een beetje verschil en na 5 maanden pas echt duidelijk verschil.
Maar dat is bij iedereen verschillend natuurlijk, na 1 weekje zul het echt nog niet merken Knipoog
Want dan was een stopweek wel erg leuk Clown

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:33

dingetje schreef:
Cyntje schreef:

Maar daardoor voel je je toch beter?

Dat hóeft dus niet Knipoog
Dat is verschillend, de één voelt zich veel beter terwijl een ander geen verschil merkt.
De één reageert nou eenmaal harder op hormonen dan de ander Lachen
Van mijn zwangerschapshormonen heb ik namelijk ook erg weinig last Haha!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:34

dingetje schreef:
2misty2 schreef:

Ja...

Kijk, Handig!
Nou hopelijk is dat dan ook zo!
Denk in elk geval dat ik het even de tijd moet geven.
Ben wel bang voor me eerste menstruatie Nagelbijten / Gniffelen
Ben aan de pil gegaan omdat ik er best wel last van heb, hopelijk heb ik dat nu niet!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:36

Ik slik al 15 jaar de pil en merk ook dat er in de laatste jaren veel klachten bijgekomen zijn die ik eerder niet had en die ik niet heb in mijn stopweek. Minder zin, meer gewicht (in de stopweek val ik standaard 4 kilo af), Stemmingswisselingen, migraine. Ik heb hier last van sinds ze met mijn pil zijn gaan experimenteren, goedkopere versie en dergelijke. Ik wil ook graag stoppen, maar twijfel of dat verstandig is aangezien ik nog geen kinderen wil.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:38

Misschien raar dat ik het zeg maar in mijn stopweek was ik altijd wel op mijn best...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:38

Wel vreemd want de doorsnee vrouw komt in de stopweek juist aan ivm het vasthouden van vocht...

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:39

sonjim schreef:
Ik slik al 15 jaar de pil en merk ook dat er in de laatste jaren veel klachten bijgekomen zijn die ik eerder niet had en die ik niet heb in mijn stopweek. Minder zin, meer gewicht (in de stopweek val ik standaard 4 kilo af), Stemmingswisselingen, migraine. Ik heb hier last van sinds ze met mijn pil zijn gaan experimenteren, goedkopere versie en dergelijke. Ik wil ook graag stoppen, maar twijfel of dat verstandig is aangezien ik nog geen kinderen wil.

Ik heb ook getwijfeld alleen mijn gevoel en hoe ik mijn voel is toch veel belangrijker!
Dus ik heb met vriendlief het erover gehad en we gebruiken nu gewoon rubbers! Niet ideaal ik weet het maar ja het is me wel het proberen waard.
Als ik me zonder pil veel beter voel heeft hij tenslotte veel meer aan mij Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:40

dingetje schreef:
Misschien raar dat ik het zeg maar in mijn stopweek was ik altijd wel op mijn best...

Dat kan natuurlijk altijd maar de hormonen zijn dan nog lang niet uit je lijf... zou wat zijn na de stopweek Clown