Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laurabram

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:18

eroslover schreef:
Morgen heb ik de afspraak met de neuroloog, ben benieuwd wat hij gaat zeggen

Succes morgen!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:10

ik heb tot nu toe gelukkig geen aanval meer gehad...even afkloppen...

veel succes bij de neuroloog morgen...

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 19:33

hay

Nou ben er geweest, was een erg geschikt man.
Hij heeft de migraine diagnose inderdaad bevestigd.

Krijg weer nieuwe medicijnen. Imigran prik ding voor als ik het aan voel komen en topamax. Wat een enge beschrijving staat daar in zeg. Bah,mag niet eens autorijden nu en wacht dus nog even met die medicijnen . Heb toch nog propranolol hier.

Ook moet ik fysiotherapie voor mijn nek, ben benieuwd.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:41

fysio kan wel goed helpen hoor, zodra mijn nek vast zit, krijg ik ook sneller last van migraine! Maar fijn dat de arts de migraine bevestigd heeft en dat je nieuwe medicijnen hebt gekregen. Aan de ene kant balen dat je niet mag autorijden, aan de andere kant, als je migraine hebt is het toch al niet echt slim om in de auto te gaan zitten Knipoog
Ben benieuwd of je er snel baat bij hebt!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:08

Je nek door een fysio laten losmaken kan zeker goed helpen!

Ik heb het geluk dat mijn man supergoed kan masseren, dus als ik hoofdpijn heb doet hij dat altijd heel lief. Werkt super, de migraine gaat er niet mee weg, maar wordt wel een stuk draaglijker als je niet al je spieren in je nek en om je hoofd voelt vastzitten! Knipoog

Eroslover: klinkt wel heftig als je met die medicatie zelfs niet mag autorijden!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:12

Fijn dat die neuroloog een geschikte man was, en je zo serieus genomen heeft.

Niet te veel schrikken van die bijwerkingen van de topamax hoor, ik slik het ook en bij mij valt het heel erg mee. In het begin had ik alleen heel erg last van tintelingen, zo erg zelfs dat ik 2 keer per nacht mijn bed uit moest omdat mijn voeten sliepen.... Dat was even wat minder, en elke week als de dosering verhoogd werd gebeurde dat weer. Maar inmiddels heb ik er bijna geen last meer van. Alleen als mijn handen en voeten erg koud zijn en weer warm worden.
Ik had er wel een waarschuwing bij voor autorijden, maar was absoluut niet suf of moe, en heb dus ook gewoon gereden. In het begin wel met iemand erbij, dus dat er iemand meekeek of ik echt wel fit was. Het enige wat echt lijkt door te zetten is dat ik heel langzaamaan wat kilootjes aan het kwijtraken ben! Maar dat is niet erg en gaat erg langzaam. Ben er zelfs wel blij mee Haha!
Overigens opvallend, ik gebruik hem voor de cluster, maar sinds ik hem gebruik heb ik ook geen migraine meer gehad... nu je het zegt!! Zelfs niet toen ik menstrueerde (staat bij mij gelijk aan migraine normaal gesproken).

Die imigraninjecties heb ik ook, fijner dan de neusspray, al geeft hij iets andere bijwerkingen. Maar in elk geval niet meer die vieze smaak in je mond Misselijk

Edit: Ben even nieuwsgierig, welke dosering krijg je van die topamax??

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 21:26

@ lalidan , 25 mg per tablet heb ik. 1e week 1 tablet per dag. 2e week 2x per dag 1 tablet. 3e week 2 x per dag 2 tabletten.

Het klinkt inderdaad minder erg dan dat er in de beschrijving staat. Toen ik die lijst las schrok ik echt heel erg.

En die injecties doen die pijn , wantheb het gister voor het eerst geprobeerd en voelde er niet echt wat van?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:33

Eros, moet je die medicijnen dan dagelijks nemen of alleen indien nodig?
Ik zit nu ook weer tegen migraine aan, tja...bloedweekje weer.
Zit nog effe te dimdammen of ik nu een maxalt zal nemen of het nog maar effe aan kijk.

Ik laat momenteel wel weer ie3dere week mijn rug en nek loskraken, dat scheeld ook wel aardig wat hoor.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 21:35

moet de medicijnen dagelijks... en injecties indien nodig

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:36

Okee dan, ik hoop voor je dat het gaat helpen meid.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 22:24

Dan zit je inderdaad uiteindelijk net als ik op de 100 mg. Het kan natuurlijk per persoon verschillen, maar ik ben vrij gevoelig voor bijwerkingen en bij mij valt het dus mee, behalve in het begin dus die tintelingen. Ben je inmiddels al begonnen?

De injecties doen in principe geen pijn, een enkele keer zit je net op een verkeerde plek (loopt er net een zenuw ofzo), dan is het even vervelend. Maar het zijn ontzettend dunne, kleine naaldjes en maar weinig vloeistof, dus dat je weinig van voelt klopt wel. Echter, het middel zelf zou je wel moeten merken. Ik neem aan dat je dat wel gemerkt hebt of ook niet???

Vervelend Onassa, dat het nu even niet zo lekker gaat, hopen dat je snel weer opknapt!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 00:50

Ben nog niet begonnen maar heb morgenmiddag autorijles en dan pas een weekje later weer, dus wil morgenavond beginnen.

Van de injectie merkte ik echt heel weinig , dus vraag me af of het goed is gegaan. Heb dat ding er gewoon uitgedraaid en op die knop gedrukt 10 sec, dat is goed toch. Toen weer terug gestopt in de verpakking.

Als je twijfelt om iets in te nemen , altijd doen. Heb nu zoiets beter een medicijn dan migraine hoor.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 18:50

Ik zat vanochtend nog te twijfelen (ik ben ook zo'n twijfelkont en meestal gaat dat tenkoste van mn gezondheid)... Ben begonnen met 1000 mg paracetamol en zowaar het hielp! K had dan ook geen migraine hoofdpijn, maar mn nek zat vast en daardoor bonkende hoofdpijn in mn achterhoofd en ik was bang dat het over zou slaan naar migraine. Uiteindelijk dus toch een goede beslissing genomen, want na een uurtje was ik zo goed als van mn hoofdpijn af en kon ik gewoon werken!

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:42

Een recept voor Topamax heb ik ook nog ergens onder een laagje stof liggen, ik durf er niet aan met 2 kleine kinderen en al die bijwerkingen.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 11:53

Joyce, fijn dat het hielp

erretje: Ik ben er gisteravond toch maar mee begonnen en heb nog niet echt ergens last van gehad. Dat kan natuurlijk nog wel komen , maar voorlopig hoop ik vanniet

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:06

eroslover schreef:
Joyce, fijn dat het hielp

erretje: Ik ben er gisteravond toch maar mee begonnen en heb nog niet echt ergens last van gehad. Dat kan natuurlijk nog wel komen , maar voorlopig hoop ik vanniet

Nou, dan heb ik in jou een mooi proefkonijn Haha! ! Ik heb nu tot 6 maanden na de bevalling relatief weining aanvallen gehad. Ze kwamen eerst weer rond de maandelijkse periode, nu duurt deze 'cyclus' van aanvallen al ruim 9 dagen, lijkt me toch wat lang voor hormonale migraine. Toch zou het wel zo moeten zijn gezien het feit dat ik zo goed als geen aanvallen heb gehad tijdens en vlak na mijn zwangerschap.

Ik ga cerazette proberen, de mini-pil om te kijken of dat wat doet voor mijn aanvallen. Anders toch maar weer aan de Selokeen (metropolol) of toch maar de Topamax proberen Boos! . Kl*temigraine, ik ben elke dag dankbaar dat ik niet wakker wordt met zo'n zwaar hoofd. Ik baal er weer eens ontzettend van en hoop dat ik het vandaag weer met naproxen af kan. Straks wordt ik weer een imigran-junk.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:07

iedereen nog veel sterkte met zijn/ haar migraine...ik ben nu nog steeds aanvalvrij sinds 28 november 2008 en afgelopen week hebben de huisarts en ik samen besloten om eens te proberen om af te bouwen met de depakine (ik was ondertussen al weer naar mijn oude dosis van 1 keer daags 500mg gegaan) dus we gaan nu naar tabletten van 300 mg depakine...ik hoop zo dat de aanvallen dan nog steeds weg blijven...
we zijn tot dit besluit gekomen omdat ik het liefst zo min mogelijk slik en omdat ik nu veel meer auto moet rijden voor mijn werk en depakine heeft als bijwerking dat je er sneller vermoeid door bent en dat je concentratie minder wordt, ik heb daar overigens geen last van maar voorkomen is natuurlijk altijd beter.
Maar ik ga ervoor om zo min mogelijk medicijnen te kunnen gebruiken voor mijn migraine...

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 12:24

Lammie wat ontzettend fijn , hoor graag van je of/dat het gaat werken.

En erretje die zin van jou heb ik ook: ik ben elke dag dankbaar dat ik niet wakker wordt met zo'n zwaar hoofd.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:27

ik hou je op de hoogte...tot nu toe merk ik praktisch geen verschil, ik heb nu alleen iets meer energie en concentreren gaat me nu ook weer nog iets makkelijker af maar of dat door de depakine komt of door de stressklachten die steeds minder worden weet ik zo niet...

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 12:29

oke het is in ieder geval positief.

@ lalidan gefeliciteerd met je verjaardag!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:31

ja dat zeker...alles gaat nu de goede kant op, na het verschrikkelijke jaar 2008.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:35

ik herken dat ook heel goed, dat je dankbaar bent als je eens een dag zonder hoofdpijn wakker word en dat het een hele dag weg blijft.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:23

Erretje schreef:
Ik heb nu tot 6 maanden na de bevalling relatief weining aanvallen gehad. Ze kwamen eerst weer rond de maandelijkse periode, nu duurt deze 'cyclus' van aanvallen al ruim 9 dagen, lijkt me toch wat lang voor hormonale migraine. Toch zou het wel zo moeten zijn gezien het feit dat ik zo goed als geen aanvallen heb gehad tijdens en vlak na mijn zwangerschap.

Komen de aanvallen bij jou echt in cyclussen? Echt in periodes dat je meerdere aanvallen achter elkaar hebt en je dan weer periodes hebt dat je praktisch aanvalvrij bent? Of interpreteer ik je post nu verkeerd??

@ Lammie: Veel succes met afbouwen!! Gelijk heb je, je wilt natuurlijk altijd zo min mogelijk gebruiken, dus ik kan me je besluit helemaal voorstellen!

eroslover schreef:
@ lalidan gefeliciteerd met je verjaardag!

Dank je wel!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:27

@ Lammie: Hopelijk gaat het afbouwen goed, gewoon proberen er niet teveel over na te denken! Voor je lichaam is het gewoon beter om niet teveel troep in je te hebben, dus als je met minder kan zou dat super zijn!

K werd vanochtend weer wakker met een sluimerende hoofdpijn, maar niet erg genoeg om de neusspray te gebruiken. Hebben jullie soms ook dat je een soort druk en prikkende gevoeld bij je neus hebt? Ik heb altijd het idee dat dat bij mij samenhangt met de hoofdpijn/migraine... Alsof er dan een bepaald soort druk van achter in mn hoofd naar voren drukt, op mn holtes. Moeilijk te omschrijven zeg!

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:44

Citaat:
Komen de aanvallen bij jou echt in cyclussen? Echt in periodes dat je meerdere aanvallen achter elkaar hebt en je dan weer periodes hebt dat je praktisch aanvalvrij bent? Of interpreteer ik je post nu verkeerd??

Daar komt het wel op neer. Of het is een hele lange aanval die steeds terugkomt Knipoog . Ik weet het af en toe ook niet meer. Vaak gaat het een paar dagen goed en dan begint het feest weer van voren af aan. Op zich kan ik ze goed behandelen met Imigran en Naproxen e.d.. Dan heb ik 's ochtends een zwaar hoofd en negen van de 10 keer loopt dat uit op Migraine als ik het niet op tijd stop. Soms lukt dat alleen met Naproxen, maar meestal niet. De kwaliteit van de slaap doet er in ieder geval niet toe, want de eerste drie maanden heb ik het met 5 a 6 slaap per nacht moeten doen en er ook steeds uit moest voor nachtvoedingen, toen had ik minder aanvallen als nu ik -wel met onderbreking- weer 8 uur maak. Ik vind het zo zielig voor mijn kinderen, dan ben ik zo kortaf omdat ik niet zoveel kan hebben, dan voel ik me zo schuldig!

Het enige waar ik me goed bij voel is als ik bij een aanval die maar niet wil stoppen een zetpil van 1000 mg paracetamol met codeine (van mijn moeder Bloos ) en Imigran neem en een paar uur slaap Verward. Maar ja, het is allemaal verslavend, dus ben zo bang dat het zich omzet in medicijn-afhankelijke migraine. Nou ja, moet toch weer terug naar de neuroloog, zal ook eens informeren naar Depakine ipv Topamax. Ik lees daar iets positievere berichten over.

Gefeliciteerd trouwens Haha! !