Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-24 18:52

Ja, het werd echt te veel afgelopen weken dus ben blij met de stop maar om definitief te stoppen met 2 van de 3 producten boezemt me wel angst in…

Gisteren dus tot ik ging slapen diarree gehad… deze ochtend was mijn buik weer aan het rommelen maar we hadden een tripje naar een beurs gepland dus toch maar imodium genomen… mijn buikje rommelt wel en ik heb wel wat luchtontsnappingen :+ maar verder gaat het wel…

Ben wel bijna voorover gevallen van de roltrap _O- ik moest wel echt mijn man vast houden want ik had weer last van onstabiliteit… stond weer heen en weer te wiegen dus hij moet me dan wel echt vasthouden zodat ik niet omval… gelukkig is er niets gebeurd!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 21:31

Oh joh, schrikken met die roltrap. Fijn dat er niets gebeurd is.

Die lucht is prima, zolang er verder niets komt :+

Snap de angst, denk dat je die altijd hebt en houdt. Helemaal omdat de resultaten tot nu toe heel goed zijn, buiten de bijwerkingen om.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-24 23:31

Ja inderdaad, sinds we thuis zijn is het niet alleen lucht meer, watermaatschapij is blij met mij als klant :x

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 00:14

Kan je dan niet weer een immodium nemen?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-24 00:46

Heb ik deze ochtend al genomen… maar ik raak er ook snel van geconstipeerd en dan heb ik ook last…

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 08:54

Heel vervelend al die bijwerkingen. Als je ergens bosbessen kunt krijgen dat is een natuurlijke stopper en natuurlijk ook Norit. Sterkte echt niet fijn.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-24 11:01

De nacht is ook niet goed gegaan, ben minstens 6 keer naar het toilet moeten rennen (waggelen dus) mijn man heeft ook wat last… we hebben een ijsje gegeten op de beurs dus misschien nog een bacterie opgelopen :? Even afwachten en dan maar naar de dokter als het zo erg blijft…

Geen koorts ofzo… enkel buikpijn en diarree

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 15:16

He wat een ellende britt!

Was het soft of schepijs? In mijn lijst voor de chemo's staan die als beter niet nemen ivm risico op voedsel vergiftiging misschien dat het is?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-24 17:05

Het was softijs maar wel bij een kraampje op een beurs waar dus veel mensen ijsjes gingen halen…

Intussen heb ik wat rijstekoeken op en deze zijn me wel goed bevallen en heb geen buikpijn meer…

Wel weer wat bagger over me heen gekregen dus ben verdrietig |(

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 18:17

Och knuff, waarom bagger, doe is lief :(:)

Hopelijk lag het aan het ijsje en is de ergste ellende achter de rug.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 18:54

:knuffel: knuffel

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 18:57

BritHittepit schreef:
Het was softijs maar wel bij een kraampje op een beurs waar dus veel mensen ijsjes gingen halen…

Intussen heb ik wat rijstekoeken op en deze zijn me wel goed bevallen en heb geen buikpijn meer…

Wel weer wat bagger over me heen gekregen dus ben verdrietig |(

Heey. Ik mag geen softijs of Milkshake ivm bacterien ofzo.

Maar er heerst ook een nare buikgriep ik heb daar tot vorrige week heel erg last van gehad met ook verhoging en vaak op toilet gezeten met ook overgeven was echt geen pretje zeg maar. Ben blij dat ik er vanaf ben want wat was ik er beroerd van. Ik dacht ook eerst iets verkeerds gegeten maar het hield dus gewoon 2 weken aan.

Iig beterschap :(:)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-24 19:32

Ja ik heb donderdag ook nog moeten overgeven maar dacht dat het van de contrast was… misschien toch griep want de andere mensen die bij ons waren hebben helemaal geen last

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 20:26

Wie weet toch een buikgriepje opgepikt inderdaad, ik wist helemaal niet dat schepijs en milkshakes een verhoogd risico was om te eten. Zijn er meer dingen die afgeraden worden als je weerstand laag is?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 20:30

Ja best veel. Net als zwangeren eigenlijk. Zijn allemaal verhoogd risico die producten. Dus inderdaad softijs, milkshake, rauw ei producten met rauw ei zoals mayonaise, tiramusu etc.

Rauw vlees of vis of wat niet doorbakken in. Etc etc.

Voor de softijs en milkshake geld dat er bacteriën achter kunnen blijven in de machine met name listeria en daar kun je met lage weerstand heel ziek van worden.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 20:44

Schepijs uit verpakking mag wel.
Softijs of Milkshake niet om de reden die SansaS al aangeeft.

Ook sushi mag niet. En biefstuk moet doorgebakken. Sowieso moet vlees goed gebakken.

Mag ook geen gerookte zalm of filet americain.

Ik had laatst wel tiramisu en mayo of slasaus dat eet ik wel gewoon.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-24 21:35

Ik heb dat soort dingen niet meegekregen… maar ik krijg immuno en geen chemo wellicht ligt dat anders…

Mijn diëtist zegt dat ik wel ijsjes mag eten, beter als soep… room ook… allemaal vettig eigenlijk

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 21:37

Het gaat hier niet om de chemo zeggen ze maar om de verlaagde weerstand. Ik weet niet of jou weerstand gewoon goed is? Dan maakt het niet uit.

Kunnen je darmen dat wel goed verdragen ijs en room enzo?

Dat kan ik slecht hebben op gevoelige darmen ga ik meteen van aan de race..

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-24 21:56

Ik heb ontstekingen in mijn darmen en ik mag eigenlijk niets van vezels want die prikkelen de darmen nog meer…

Om het afvallen tegen te gaan moet ik dus energierijk eten eten… met vet en suiker en dus geen groenten want daar zit eigenlijk niets in van echte voedingstoffen, verteerd slecht,… vitaminen haal je hier wel uit maar energie is belangrijker

Ze zeggen zelfs beter een toetje achterna dan soep vooraf, of pannenkoeken voor ontbijt ipv boterhammen,…

Ik moet wel oppassen want ik ben vatbaarder voor ziektes en je lichaam is verzwakt maar mijn bloed is nog binnen de perken…

En dan nog als ik die lekkere dingen niet meer mocht eten zou mij leven wel heel triestig zijn… ben al 2 jaar bezig aan deze therapie en daarvoor nog andere therapie gehad… goed voor 2,5 jaar behandelingen…

Ik hou van af en toe sushi, een ijsje,… ik let er alleen op dat ik geen pompelmoes eet/drink

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 22:05

Maar gaan je darmen dan niet daar zo slecht op? Al dat verkeerde vetten eten en zuivel zou ik niet meer op functioneren. Niet lelijk bedoel he!!! Probeer mee te denken omdat je aangeeft zoveel last van je darmen te hebben. Ik heb ook darmontstekingen gehad al vanaf ik klein was en mocht dus juist die dingen weer niet eten ja af en toe hooguit want dat trokken mijn darmen ook niet.

Ik moest de zogenaamde gezonde vetten gaan eten. Zoals avocado, ei enzo.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-24 22:17

Dit is wat de diëtiste zei in het ziekenhuis… ik merk ook als ik broodje gezond eet bv dat het nog erger wordt, ik kan beter friet steak met roomsaus eten dan een slaatje of gewoon een boterham want dan heb ik gegarandeerd diarree of overgeven…

Mijn darmen zijn aangetast door de bestraling bij eerste behandeling, de therapie geeft ook buiklast/darmklachten tot bloedingen toe… en de therapie is cumulatief… dus de therapie stapelt elke keer op en wordt zwaarder en zwaarder het is niet dat je na 3 weken opnieuw begint bij 0, volgende keer zit ik aan cyclus 35 dus dat kan al tellen…

Daardoor dat energie ook belangrijker is, volle melk, room, pudding, witte pasta, witte rijst, vlees en dan zeggen ze vooral rood vlees… want ik verlies ook spiermassa door de therapie, krijg er ook spierzwakte van en ga zo maar door…

Mijn huisarts zegt ook: jij mag van mij elke dag biefstuk met friet en peperroom eten!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 22:33

Dat lijkt mij behoorlijk moeilijk!
Eet je bijvoorbeeld wel mozzarella ofzo?
Dat is ook een redelijke eiwitbron.

Ik ben echt een groente fan, nee niet vegetariër. Maar eet graag meer groente dan vlees.

Het blijft soms echt moeilijk om te lezen dat je het weer moeilijk hebt.
Voornamelijk omdat ik je graag fit zie en je vitamines p etc gun

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-24 22:50

Ja hoor mozzarella en ook gewoon jonge kaas en ook kaas op spaghetti of macaroni met kaassaus,…

Pasta en pizza en rijst is ook hetgene wat mij beste smaakt… aardappelen niet… maarja ik heb men partner ook nog dus we houden de kerk in het midden…

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 22:51

Helpt nutridrink je dan niet? Dat je daarmee voorkomt je afvalt? En dan verder gewoon kan eten wat je darmen verdragen en je lekker vind.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-24 22:52

Dat krijg ik niet binnen… daar word ik instant misselijk van…