Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Relaxed schreef:Single zijn is nu gewoon niet leuk.. Mensen houden er ook weinig rekening mee hoe dit voor singles is. Mijn werk was zo'n beetje mijn enige verzetje dit jaar, qua contact met mensen. Ben wel wat naar vriendinnen blijven gaan, 1 op 1.. Maar je zit ook heel veel alleen thuis.
pien_2010 schreef:Meer en meer krijg ik de indruk dat het hard gaat nu in Nl .
Huertecilla schreef:pien_2010 schreef:Meer en meer krijg ik de indruk dat het hard gaat nu in Nl .
De UK en NL zijn op dit moment de hardlopers in Europa. Vingers gekruisd dat de strengere beperkingen opgevolgd worden.
Hier ondertussen een zéér negatieve ontwikkeling. De president van Andalucia, Moreno, heeft op een presconferentie verkondigd dat alleen mensen met bewijs van een recente PCR of een vaccinatie aan grote evenemente mogen meedoen. Niet wanneer , hoe, wat.
Slaat ook vrijwel nergens op want in augustus is pas 60% gevaccineerd en de laatsten zijn de gezondsten, meest actieven.
De groep die bv naar voetbalwedstrijden gaat kán helemaal niet geënt zijn voor het einde van de zomer.
De groep die naar muziekconcerten gaat nog later.
En er ís helemaal geen keuze tot ruim na de zomer en zo´n verklaring is puur stigmatiserend voor de rest.
Nu is Moreno de eerst politicus die het in het openbaar zegt, maar reken erop dat het in NL ook gaat spelen.
HEEL foute boel imo.
Paardenfan25 schreef:Denk wel dat veel Nederlanders zich laten vaccineren als je daardoor weer op vakantie kan. Benieuwd of werkgevers en bv scholen het indirect gaan afdwingen
pien_2010 schreef:Mee eens dat dit foute boel is HC. In NL neemt de overheid juist een tegenovergesteld standpunt in omdat ze op geen enkel moment de eigen keuze onder druk willen zetten.
Sintara schreef:Je hebt echt al tientallen jaren vaccinatie boekjes. Dat wordt voor andere zaken met verplichte vaccinaties gewoon geaccepteerd, zou niet weten waarom dat voor corona niet zou kunnen.
mvdende schreef:Ik sta er dubbel in.
Voor mijzelf maakt het niet uit, liever gisteren ingeënt dan morgen. Dus een bewijs van vaccinatie vind ik in mijn geval niet erg.
Maar..
Ik snap óók héél goed dat mensen er tegen zijn.
Vanaf het begin is er gezegd dat het om een vrijwillige vaccinatie zou gaan.
Maar hoe "vrijwillig" is die vaccinatie nog, als je straks nergens meer welkom bent zonder?
Er is in Nederland geen één vaccinatie echt verplicht, al doen sommige scholen en kdv volgens mij wel moeilijk als je kind niet ingeënt is.
Reizigers vaccinatie vind ik trouwens een ander verhaal. Ben jij echt anti-vaxx dan heb je de keuze om niet naar een land op vakantie te gaan waar inentingen verplicht zijn.
Een keuze die er straks in Nederland denk ik niet meer is als je méér wil kunnen doen dan thuisblijven en boodschappen doen in de supermarkt..
Ik ben vóór vaccinatie, maar tegen de "vrijwillige verplichting"
Mindim schreef:Het gele boekje, zat ik ook al aan te denken. Heb ik ook, kan net zo goed wen extra stempel bij in hoor.