Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:37

Snap dat je daar niet blij mee bent.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:39

Relaxed schreef:
Single zijn is nu gewoon niet leuk.. Mensen houden er ook weinig rekening mee hoe dit voor singles is. Mijn werk was zo'n beetje mijn enige verzetje dit jaar, qua contact met mensen. Ben wel wat naar vriendinnen blijven gaan, 1 op 1.. Maar je zit ook heel veel alleen thuis.

Ik ben best happy single, maar met corona is het inderdaad best eens lastig. Veel vrienden heb ik ook niet. Één vriendin waar ik in de herfstvakantie mee zou afspreken, maar vanwege de maatregelen hadden we dat doorgeschoven naar de kerstvakantie. Nu dus wéér doorschuiven naar de voorjaarsvakantie, hopelijk zijn restaurant en zo dan wél weer open. Ze is juf, dus kan nu alleen in een schoolvakantie afspreken.

Andere vrienden heb ik dit jaar misschien één keer gezien.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:39

Mijn broertje moet nu minimaal tien dagen in quarantaine, huisgenoot is ziek (positief getest ook).

Zo waardeloos :(

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:46

Meer en meer krijg ik de indruk dat het hard gaat nu in Nl . Balen Sintara.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:47

Ik ben ook happy single, maar heb normaal wel regelmatig een feestje en ga vaak op vakantie.. Dit jaar was werk, werk en werk :+ dan toch iets minder happy :')

Ja pien, ook in Drenthe loopt het weer hard op en viel hier steeds nog mee.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:50

pien_2010 schreef:
Meer en meer krijg ik de indruk dat het hard gaat nu in Nl . Balen Sintara.

Tussen de beruchte maandag en vandaag zitten 5 dagen. Dit kan dus een nasleep van maandag zijn

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 00:16

pien_2010 schreef:
Meer en meer krijg ik de indruk dat het hard gaat nu in Nl .

De UK en NL zijn op dit moment de hardlopers in Europa. Vingers gekruisd dat de strengere beperkingen opgevolgd worden.

Hier ondertussen een zéér negatieve ontwikkeling. De president van Andalucia, Moreno, heeft op een presconferentie verkondigd dat alleen mensen met bewijs van een recente PCR of een vaccinatie aan grote evenemente mogen meedoen. Niet wanneer , hoe, wat.
Slaat ook vrijwel nergens op want in augustus is pas 60% gevaccineerd en de laatsten zijn de gezondsten, meest actieven.
De groep die bv naar voetbalwedstrijden gaat kán helemaal niet geënt zijn voor het einde van de zomer.
De groep die naar muziekconcerten gaat nog later.
En er ís helemaal geen keuze tot ruim na de zomer en zo´n verklaring is puur stigmatiserend voor de rest.

Nu is Moreno de eerst politicus die het in het openbaar zegt, maar reken erop dat het in NL ook gaat spelen.

HEEL foute boel imo.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 00:23

Mee eens dat dit foute boel is HC. In NL neemt de overheid juist een tegenovergesteld standpunt in omdat ze op geen enkel moment de eigen keuze onder druk willen zetten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 00:25

Waar zit het probleem, testen is toch voor iedereen toegankelijk? Hoe moeten ze anders verspreiding voorkomen en toch evenementen door laten gaan . Ik zie 2021 gewoon als een overgangsjaar en snap niet dat men zich daar nu al zo ontzettend druk over kan maken. Men heeft een keuze, zelfs drie. Niet gaan, testen of indien mogelijk vaccineren.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 00:27

In Nederland loopt de discussie over vaccineren onder (indirecte) dwang al.
https://www.trouw.nl/religie-filosofie/ ... ogle.nl%2F

Denk wel dat veel Nederlanders zich laten vaccineren als je daardoor weer op vakantie kan. Benieuwd of werkgevers en bv scholen het indirect gaan afdwingen

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 00:31

Huertecilla schreef:
pien_2010 schreef:
Meer en meer krijg ik de indruk dat het hard gaat nu in Nl .

De UK en NL zijn op dit moment de hardlopers in Europa. Vingers gekruisd dat de strengere beperkingen opgevolgd worden.

Hier ondertussen een zéér negatieve ontwikkeling. De president van Andalucia, Moreno, heeft op een presconferentie verkondigd dat alleen mensen met bewijs van een recente PCR of een vaccinatie aan grote evenemente mogen meedoen. Niet wanneer , hoe, wat.
Slaat ook vrijwel nergens op want in augustus is pas 60% gevaccineerd en de laatsten zijn de gezondsten, meest actieven.
De groep die bv naar voetbalwedstrijden gaat kán helemaal niet geënt zijn voor het einde van de zomer.
De groep die naar muziekconcerten gaat nog later.
En er ís helemaal geen keuze tot ruim na de zomer en zo´n verklaring is puur stigmatiserend voor de rest.

Nu is Moreno de eerst politicus die het in het openbaar zegt, maar reken erop dat het in NL ook gaat spelen.

HEEL foute boel imo.

Naar ratio doet NL het nog een stuk slechter dan het VK, iig volgens https://boogheta.github.io/coronavirus- ... o=deceased

Het is toch nog veel te vroeg voor zulke besluiten? Hoe is het bij jou met protesten ivm NL?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 00:32

Paardenfan25 schreef:
Denk wel dat veel Nederlanders zich laten vaccineren als je daardoor weer op vakantie kan. Benieuwd of werkgevers en bv scholen het indirect gaan afdwingen

Nou inderdaad hoor! Als ik door die vaccinatie in 2021 weer een beetje fatsoenlijk op vakantie kan, naar evenementen mag of weer meer mensen zien? Count me in!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 01:13

pien_2010 schreef:
Mee eens dat dit foute boel is HC. In NL neemt de overheid juist een tegenovergesteld standpunt in omdat ze op geen enkel moment de eigen keuze onder druk willen zetten.

De grijze massa, dat zie je hier op Bokt vast ook, ziet het probleem niet.
Tja en die massa is het politieke draagvlak voor politieke ´ethiek´.

Ik zie aankomen dat de vaccinatie in de centrale database gaat en door de Hermandad transparant is.
Heb jij al een digitaal certificaat? Kan je zien wat de overheid van je geregistreerd en gekoppeld heeft :roll:

Dit virus, certificaat ervan of een app. is een makkelijk aan de massa te verkopen stap 1 van een rééks aan dergelijke zaken.
Ik ben oud en piraat genoeg om er weinig tot geen last van te gaan krijgen maar mijn zoon zal naar ZuidAmerika of Afrika moeten wil hij dit ontwijken. Mijn hemel, zal je zien dat híj naar Suriname gaat; dat heb ik nét ´mis´gelopen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 01:25

Je hebt echt al tientallen jaren vaccinatie boekjes. Dat wordt voor andere zaken met verplichte vaccinaties gewoon geaccepteerd, zou niet weten waarom dat voor corona niet zou kunnen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 01:33

Eens.. Heg begint enge vormen aan te nemen.. Loop ik al een tijdje mee rond..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 01:38

Ik heb er geen enkel probleem mee, om een vaccinatiebewijs te moeten tonen.
Als dat de economie en het sociale leven weer op gang brengt prima!
Ik gebruik dagelijks google-maps en veel mijn P-app.
Ik heb FB, LinkedIn en Insta en Twitter :D
Ze weten alles al van me

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 01:55

Ik sta er dubbel in.

Voor mijzelf maakt het niet uit, liever gisteren ingeënt dan morgen. Dus een bewijs van vaccinatie vind ik in mijn geval niet erg.

Maar..

Ik snap óók héél goed dat mensen er tegen zijn.

Vanaf het begin is er gezegd dat het om een vrijwillige vaccinatie zou gaan.

Maar hoe "vrijwillig" is die vaccinatie nog, als je straks nergens meer welkom bent zonder?

Er is in Nederland geen één vaccinatie echt verplicht, al doen sommige scholen en kdv volgens mij wel moeilijk als je kind niet ingeënt is.

Reizigers vaccinatie vind ik trouwens een ander verhaal. Ben jij echt anti-vaxx dan heb je de keuze om niet naar een land op vakantie te gaan waar inentingen verplicht zijn.

Een keuze die er straks in Nederland denk ik niet meer is als je méér wil kunnen doen dan thuisblijven en boodschappen doen in de supermarkt..

Ik ben vóór vaccinatie, maar tegen de "vrijwillige verplichting"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 02:02

Sintara schreef:
Je hebt echt al tientallen jaren vaccinatie boekjes. Dat wordt voor andere zaken met verplichte vaccinaties gewoon geaccepteerd, zou niet weten waarom dat voor corona niet zou kunnen.

Het gele boekje, zat ik ook al aan te denken. Heb ik ook, kan net zo goed wen extra stempel bij in hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 02:07

mvdende schreef:
Ik sta er dubbel in.

Voor mijzelf maakt het niet uit, liever gisteren ingeënt dan morgen. Dus een bewijs van vaccinatie vind ik in mijn geval niet erg.

Maar..

Ik snap óók héél goed dat mensen er tegen zijn.

Vanaf het begin is er gezegd dat het om een vrijwillige vaccinatie zou gaan.

Maar hoe "vrijwillig" is die vaccinatie nog, als je straks nergens meer welkom bent zonder?

Er is in Nederland geen één vaccinatie echt verplicht, al doen sommige scholen en kdv volgens mij wel moeilijk als je kind niet ingeënt is.

Reizigers vaccinatie vind ik trouwens een ander verhaal. Ben jij echt anti-vaxx dan heb je de keuze om niet naar een land op vakantie te gaan waar inentingen verplicht zijn.

Een keuze die er straks in Nederland denk ik niet meer is als je méér wil kunnen doen dan thuisblijven en boodschappen doen in de supermarkt..

Ik ben vóór vaccinatie, maar tegen de "vrijwillige verplichting"

Dan is het nog steeds vrijwillig, alleen moet je dan accepteren dat je niet overal naar toe kan. Dus ik zie de verplichting niet zo.
Je hebt een keus en aan je keuze hangt een consequentie, dus kiezen dan maar.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 03:30

Mindim schreef:
Het gele boekje, zat ik ook al aan te denken. Heb ik ook, kan net zo goed wen extra stempel bij in hoor.

Heb je dat gele boekje al eens moeten tonen om een popconcert te mogen bijwonen?

Dan het scenario dat je pas in september aan de beurt bent om weer met openbaar vervoer te mogen.
Tegen die tijd werkt het niet tegen de helft van de mutaties en moet je met een paar maanden een tweede... of niet. Het succes van het griepvirus is nog steeds HOOGST twijfelachtig.
ondertussen wel een systeem voor verplichting invoeren onder de vlag van Covid19 omdat de massa dát slikt als redelijk.

Ik heb trouwens geen entboekje; ben van (vér) voor die tijd. Heb ook vaker geen dan wel mobiel bij me dus een app raakt mij ook niet. Tja tot een tracking app verplícht wordt. Nu ja, dan is een kooi van faraday in een hoesje zoals het me uitkomt ook effectief.

Erg grappig trouwens hoe de meesten hier gelijk op ´China´ springen, maar het vaccinatiebewijs geen punt vinden.
Éven slechts twee hersencellen activeren en je snapt het probleem.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 05:50

Ik ben in zoverre ook tegen een landelijke verplichting vanuit de overheid. Maar eigen organisaties moeten doen wat ze willen. Dus als festival-organisaties graag een vaccinatiebewijs willen inzetten vind ik dat hun eigen keuze.

Zover nu bekend wil de regering er ook niet aan. Die cultuur is hier ook heel anders dus zou niet weten waarom het in NL ook gaat spelen, alleen omdat het in Spanje wordt benoemd.
Komt ook bij dat in Spanje de voorgenomen vaccinatiegraad veel lager ligt. Spanje heeft al jaren een vaccinatieprobleem. Ik voorspelde dit een paar weken terug al.
De voorgenomen vaccinatiebereidheid in NL ligt op 70%. In Spanje was dat een kleine maand terug 44%. Spanje heeft geen keuze, die zitten al jarenlang in een risicosituatie en nu is dwang de enige optie.

Zolang niet bekend is of vaccineren besmettingen voorkomt heeft een verplichting überhaupt geen zin trouwens.

Claimde Spanje ook niet in het eerste kwartaal al 75% vd bevolking te hebben gevaccineerd? Dan moet voor de zomer een verplichting omdat iedereen de kans heeft gehad een eitje zijn toch? Eind Juni waren ze toch klaar, ver voor enige realistische datum van andere EU-landen. Precies op tijd voor zo'n verplichting #sarcasme

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 08:12

Ik ben echt fel tegen die verplichting en het moeten tonen daarvan om bijvb simpel met het OV te mogen of naar een concert.

Dát zijn Chineze praktijken, mensen echt in Nederland moet men toch niet zover willen gaan?!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 09:07

Ik zou het geen probleem vinden. Voor mij voelt het nog steeds als eigen keus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 09:17

Ik zou het ook geen probleem vinden als dat een eis is om iets te kunnen in een overgangsperiode. En zodra alles onder controle is, kunnen de niet gevaccineerde dat evengoed allemaal meedoen. Maar niet op stel en sprong. En tegen dan hoeft niemand dus meer wat aan te tonen.

Dat je dan een periode minder mag als iemand met vaccinatie, is dan even de consequentie van je keuze. Ik heb geen rijbewijs, consequentie is dat ik met OV moet reizen en geen auto mag rijden. Voor die consequentie kies ik helemaal zelf. Hoe gruwelijk irritant het OV ook is :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 09:19

Ik vind de vrijheid ook belangrijk ondanks dat ik iedere inenting heb gehad. Ben dus ook niet voor verplichting.
Nu speelt de kwestie hier ook niet, geloof gisteren dat geloof de Jonge nog aangaf dat, dat niet de kant is die ze op willen.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 20-12-20 09:25, in het totaal 2 keer bewerkt